Spring naar bijdragen

baclofen


Gast

Aanbevolen berichten

bb, hoi..

Ik maak uit je berichten op dat je je min of meer een beetje zorgen om me maakt..

Hahaha... datzelfde doe ik naar jou toe. Ik ga dat NU loslaten. Ik hoef me helemaal geen zorgen om jou te maken, jij kent jezelf het beste en als jij rust ervaart en geen zucht hebt naar alcohol, dan is dat mooi.

Om mij hoef je je ook niet druk te maken. Ik heb ook rust gevonden en geen enkele zucht naar alcohol.

Maar ik vind het wel heel interessant allemaal, die verschillen die lijnrecht tegenover elkaar lijken te staan, totaal verschillende dingen met ons doen maar met hetzelfde beoogde concrete,zichtbare resultaat, nl. niet meer drinken en dan ook nog zonder moeite.. Voor jou is dat genoeg, ok.. voor mij niet.

Jij denkt dat ik nog dagelijks strijd lever en in jouw ogen is accepteren opgeven, en maar zien waar het schip strandt.. Ja, als je het zo bekijkt, heb ik nog wel wat strijd te leveren. Maar ik zie en ervaar het anders. Accepteren is voor mij de start geweest om de strijd tegen alcohol (die ik toch steeds verloor) los te laten en aan het werk te gaan! Ik strijd niet meer, bb. Ik strijd niet meer.

Ik ben niet meer echt bezig met alcohol. Ik ben inderdaad nog wel veel bezig met verslaving. Niet om deze te overwinnen, maar om te begrijpen hoe verslaving in het algemeen werkt, hoe het komt dat een verslaving zich openbaart, en hoe bij mij persoonlijk de verslaving zich heeft kunnen ontwikkelen.

Het programma waar ik me aan verbonden heb vraagt om zelfonderzoek. Niet oppervlakkig, maar de onderste steen bovenhalen. Ik kan en wil dit doen omdat ik heb geaccepteerd dat ik een verslaafde ben. Doordat ik dit geaccepteerd heb, wil ik er ook oprecht alles aan doen om mijn manier van leven te veranderen.

Daar heb ik hulp bij van andere mensen die ook het klappen van de zweep kennen, ervaringsdeskundigen zogezegd. Die weten op welke plekken schoenen kunnen wringen, wat geniepige valkuilen kunnen zijn, hoe ik mezelf in slaap kan sussen en mezelf wijs kan maken dat ik niet meer verslaafd zou zijn..

Door meetings te bezoeken en met mijn sponsor te communiceren word ik vrijwel vanzelf tot dit voortgaande zelfonderzoek gedwongen, omdat ik in vele verhalen en zowel goede als slechte ervaringen van anderen, ongenadig helder met mezelf wordt geconfronteerd.

Alleen zó kan en durf ik de meest duistere kanten van mezelf onder ogen te zien. Het zijn juist deze duistere kanten die me in het leven hebben gebracht tot daar waar ik was op mijn dieptepunt: minderwaardigheidsgevoel, daardoor liegen, bedriegen, manipuleren om mezelf staande te houden, egopoetserij, nog meer liegen en bedriegen en uiteindelijk grootheidswaanzin.. waanzin, ja. Want m'n hele leven bestond uit gebakken lucht. Alleen onder invloed kon ik m'n eigen geweten nog een beetje onder ogen komen. Die duistere kanten heeft iedereen wel min of meer, maar ik had ze als een soort van verdedigingsmechaniek zo sterk ontwikkeld dat ze de overhand kregen. M'n zonnige kant werd totaal weggedrukt, zat bijna onherkenbaar ergens ver weg in een hoekje gedrukt. Spiritueel was ik zo goed als dood.. ik leefde alleen nog maar op uiterlijk vertoon, wat steeds moeilijker werd.

Door te accepteren dat ik ziek was, dat ik, wat ik ook probeerde, niet uit mezelf zoals ik was kon stoppen met drinken, door toe te geven dat ik machteloos stond tegenover mijn verslaving, dat ik was verslagen.. alleen daardoor ontstond er een voetensteuntje van waaraf ik mezelf weer in een spiraal naar boven kon krijgen.

Ik ben blij dat ik nog dagelijks met dit deel van mezelf bezig ben. Daardoor ben ik ook in staat om anderen te helpen in hún herstel. Niet door ze te zeggen wat ze moeten doen, en al zeker niet dat ze maar net zo moeten doen als ik, maar door ze deelgenoot te maken van mijn ervaringen en ze zo hun eigen verslavingsleven te laten ontrafelen.

Het programma heeft mij niet mijn leven teruggegeven, dan zou er niets veranderd zijn. Het heeft mij een hele nieuwe manier van leven aan de hand gedaan. Een manier van leven waarin ik me bewust ben van mijn tekortkomingen maar ook van mijn kwaliteiten. En door regelmatig een inventaris op te maken van mijn doen en laten, dus door (daar is ie weer!!) een vinger aan de pols te houden, kan ik mezelf bij (laten) sturen voordat ik weer serieus van het padje raak.

Misschien is dit niet de meest makkelijke weg, maar wel een weg waar ik erg veel zelfvertrouwen en voldoening uit haal. Door op deze manier te leven kan ik voor het eerst van m'n leven oprecht zeggen dat ik waardevol ben..

Bb, je vraagt me om begrip voor jouw kant van het verhaal.. Heb ik. Ik heb begrip voor jouw kant van het verhaal. Maar volgens mij is dat verhaal ook nog niet af..

:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hé kijk nou eens, hahaha het beste jongetje van de klas is weer terug :D

Welkom Dennis again.

Voorstellen kan bij "wie is wie" :) (we waren je al vergeten)

Maar even serieus, waar was je al die tijd ?

Jij dacht natuurlijk, eerst even proberen, kan daarna alsnog reageren toch...

Maakt ook niet uit, ik ben blij dat je nog leeft.

Maar vertel eerst eens hoe ben jij begonnen ? op de bonnefooi, onder begeleiding of uit een

boekje ? informatie had je genoeg.

Ik zie bijv. dat je nu zit op 30 of 40mg., wat is het nou ?

Het lijkt erop alsof je er een zootje van maakt.

Je moet niet vergeten dat het begin doorslaggevend kan zijn, is mijn ervaring.

De meeste mensen hebben juist al het effect bij 3 x 10mg., ik ben hier maanden op blijven hangen voordat ik ging verhogen maar iedereen is natuurlijk anders.

Heb hier geen haast bij, resultaat kan je niet afdwingen ! Niet denken maar gewoon slikken :P

Laat maar eens horen hoe jij begonnen bent met doseren.

"Nog goedkoper" :) 7 euro voor 50 stuks van 10mg.excl., dus dat scheelt niet veel bij jouw

22 euro voor 100 stuks en wat maakt het uit, wie het breed heeft laat het breed hangen :D

maar het komt uit Griekenland, van Kreta, mijn zoon heeft daar connecties zodoende.

Nou Dennis laat wat meer van je horen, we zijn benieuwd naar jouw ervaringen, het ga je

goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Kohtje
bb, hoi..

Maar volgens mij is dat verhaal ook nog niet af..




Nou ik denk het wel :).
Ik heb je verteld hoe ik erover denk en wat het met mij doet en dat lijkt mij ruim voldoende.
Iedereen tevreden en elke zijn manier met hetzelfde doel. Hoe mooi kan het zijn.


ps.

heb je wel eens gehoord van de vijf "waarom" vragen ?

Het gaat zo: je stelt jezelf een vraag en je geeft antwoord, stelt wederom "waarom".
Dit herhaal je 5x en op het eind (na 5x "waarom") weet je waarom je verslaafd bent !
Probeer het maar (ik kwam er niet uit :) )


dag Kohtje ;)
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: bb

heb je wel eens gehoord van de vijf "waarom" vragen ?

Het gaat zo: je stelt jezelf een vraag en je geeft antwoord, stelt wederom "waarom".
Dit herhaal je 5x en op het eind (na 5x "waarom") weet je waarom je verslaafd bent !
Probeer het maar (ik kwam er niet uit :) )


quote>


Nee, ik denk ook niet dat vijf keer "waarom" vragen genoeg is. En je moet natuurlijk ook niet vijf keer dezelfde waarom-vraag stellen met hetzelfde antwoord. Als je om het waarom van iets vraagt, daar antwoord op geeft en dan weer het waarom van het antwoord wilt weten, dan kom je vooruit. Achter iedere waarheid schuilt een grotere/diepere waarheid.

Op die manier ben ik dingen van mezelf te weten gekomen en ook het waarom van dingen die me aangedaan zijn, overkomen zijn, weet ik waarom ik verslaafd geraakt ben. Niet door alcohol (dat was slechts de uitingsvorm), niet door mijn gedrag (dat was slechts een reaktie op alles en iedereen), maar door hoe ik naar het leven keek. Egocentrisch, als middelpunt van m'n eigen universumpje, als degeen die de controle moest hebben en houden..

Door te accepteren dat ik het verleden niet kan veranderen maar dat het onlosmakelijk met me is verbonden, door in te zien dat ik zélf aan mijn verleden heb meegedaan, door begrip op te brengen voor het handelen van mezelf én anderen, en vooral door te kunnen vergeven, kan ik mijn leven als geschenk zien, iets dat ik elke dag kado krijg, niet als straf die ik, met alles onder controle, moet uitzitten. Ondanks vervelende dingen die gebeurd zijn. "Waarom" vragen aan mezelf is een never ending story. "Waarom"-vragen zijn de wind in m'n zeilen die ervoor zorgen dat ik nooit op een zogenaamd eindpunt vastroest.

En nog even een waarom-vraagje naar jou ter afsluiting: als jouw verhaal af is, waarom slik je dan nog baclofen?

Nou, je zult me nu wel spuugzat zijn. Voorlopig zul je geen "last" van me hebben. Ik ga vier weken met vrouw, hond en camper zwerven door Zweden.

O ja, toch nog even dit: bb, ik gun je van harte wat je bereikt hebt, ik ben blij voor je dat je van de zucht naar alcohol af bent en ik hoop oprecht dat dat ook zo zal blijven. Dit "gesprek" van de afgelopen week was ook geen aanval naar jou of baclofen. Ik ging hier op door omdat ik de grote gaten in de "successtory" van baclofen zie als ik dit zélf zou gebruiken. En ik was benieuwd hoe jij die gaten gedicht had.. Jij ziet die gaten niet, en dat is misschien je geluk. Misschien zijn er voor jou helemaal geen gaten. Hoe dan ook, voor mij zijn er nog enorme gaten. Zoals we al eerder zeiden, ieder ziet/doet het op z'n eigen manier.

Het beste, bb. En bedankt voor het beantwoorden..



Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vraag geen vergeving, ik ga niet in de verdediging. Ik geef antwoord met uitleg op de vraag van bb of ik wel eens van de vijf "waarom" vragen heb gehoord.

En ik stel bb gerust dat ik hém ook niet heb willen aanvallen. Ik kreeg af en toe het gevoel dat hij dat zo voelde. Ik wilde alleen met open geest naar de verschillen tussen ons kijken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, dat is zo. Maar ja, ik ben en blijf een verslaafde, hè.. dus hypergevoelig voor sfeer en dingen die niet expliciet gezegd worden maar wel doorschemeren.. ook herkenning van eigen oud gedrag.. niet expliciet zijn. "Zo de waard is vertrouwt ie z'n gasten" gaat voor de meeste verslaafden, al dan niet in herstel, meer dan op.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Overigens hoeft deze eigenschap niet altijd negatief uit te pakken. Het kan me ook helpen om "verborgen" noodsignalen bij medeverslaafden/fellows te zien/horen. Bij sponsee's kan ik er dan op wijzen om een bepaalde Stap te bestuderen en het Stappenwerkboek er eens bij te nemen, zonder ze aan te spreken op hun "verborgen" signalen. Vaak ontdekken ze dan zélf dat ze met zichzelf aan het werk moeten... En als ik er met mijn interpretatie van de signalen naast zit, is er nóg geen man overboord, stappenwerk heeft nog nooit iemand geschaad..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

bericht van Kohtje:

En nog even een waarom-vraagje naar jou ter afsluiting: als jouw verhaal af is, waarom slik je dan nog baclofen?

antwoord bb : waarom niet !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Agnieta,

Als je bang bent voor waar je nu bent, werkt dat alleen maar in je voordeel als je op reis gaat naar een ander leven. De toekomst is niet enger dan het nu, mits je stappen neemt die anders zijn dan die je in het verleden hebt genomen.

Voor je op reis GAAT moet je echter eerst het BESLUIT hebben genomen om op reis te gaan. En dat BESLUIT luidt: vandaag neem ik die eerste NIET.

Ik wens je een mooie reis.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Kohtje
Tja, bb... als je zo alle "waarom" vragen beantwoord kom je niet ver in het leven...dan verwonderd het me ook niet echt dat jij er niet uitkwam..;)quote>



We houden het wel gezellig he Kohtje.:angry:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste BB,

Vraagje op internet lees ik dat tegen baclofen bij alcohol verslaving vooral gericht is op ontwenningsverschijnselen. Het blijft een spierverslapper..mag je het dan zo lang blijven slikken en waarom? en slik (te) jij het juist tegen ontwennings verschijnselen. eigenlijk zelfde vraag als Agnieta ;)

wat ik er overlees klinkt het een top middel..

zelf ben ik altijd beetje angstig bij het slikken van pilletjes...maar als het je op weg help waarom niet.

groetjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De risico' s van chronisch of periodiek alcoholisme lijken me ongelofelijk veel groter dan het slikken van een middel dat al sinds de jaren '60 wordt voorgeschreven ( weliswaar voor iets anders). Dat het een spierverslapper is die bij gezonde mensen niks met de spieren doet vond ik ook gek.maar het werkt niet direct op je spieren, maar via je zenuwstelsel.

Naltrexon zorgt er voornamelijk voor dat de effecten van alcohol minder optreden. Ik ging er dus alleen maar meer van drinken ( om hetzelfde effect te bereiken) maar ik weet ook van mensen die er wel degelijk iets aan hadden. Het heeft, zoals alle antiverslavingsmedicijnen behalve Baclofen, voor slechts enkelen zin.

Ja bb, ik ben aan het knoeien. Beetje aan het spelen. Voorzichtig opgebouwd naar 30 mg. Soms 20 mg meer. Soms niks. Kijken of ik iets merk van effecten, bijwerkingen of ontrekkingsverschijnselen. Maar de doses zijn te laag voor dit doel. Ik ken de nadruk die gelegd wordt op zorgvuldige opbouw. Maar heeft dat niet voornmelijk met het voorkomen van bijwerkingen te maken of is er ook een verband met de uiteindelijke werking?

Ik heb B4A Handbook, die vertaalde voorschrijfsuggesties van dat groepje Franse artsen, het boek van Ameisen himself, diverse schema's uit diverse bronnen. Alles bij elkaar nemend lijkt gewoon langzaam opbouwen tot een duidelijk effect en daarna afbouwen tot onderhoudsdosis the tric. 3x of vaker per dag slikken. Om die pilletjes nou ook nog eens te gaan halveren lijkt me een beetje overdreven.

Kohtje, teruglezend zie ik die " enorme gaten" niet zo, of het moet gaan om het idee dat je Baclofen moet blijven slikken om terugvallen te voorkomen. Daar lijkt het bij de meeste mensen op maar dat geldt m.i. ook voor AA.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Trijsje,

Baclofen is niet alleen een medicijn tegen ontwenningsverschijnselen maar juist

tegen de "trek/craving" welteverstaan. Dat je geen afkick krijgt is alleen maar meegenomen :)

Daarnaast noemen zij het een spierverslapper maar ik noem het meer een "spierontspanner".

Ja, je mag het zo lang gebruiken als je wil en ik gebruik het om verlost te zijn van drank.

Het geeft mij rust, moed, kalmte en wijsheid (?) B)

Je hoeft niet bang te zijn, als jij je verstand erbij houdt kan er niets gebeuren en wat je ook

leest, het opent een weg naar een nieuw leven.

Het is een "WONDERPIL" :D

Het is jammer dat er hier weinig begrip voor is, zij doen het liever op een andere manier.

Ik ga voor de simpelste, snelste en dé beste....Baclofen..... ;)

getekend bb (de enige échte)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: bb

Het is jammer dat er hier weinig begrip voor is, zij doen het liever op een andere manier.
Ik ga voor de simpelste, snelste en dé beste....Baclofen..... ;)

getekend bb (de enige échte)quote>


Ik doe het liever op een andere manier, en heb wel begrip voor de jouwe.
Ben ik nu een "wij" of een "zij"?
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh oh Dennis, zoveel informatie ( "teveel") en het beste jongetje van de klas en die

snapt het niet :D

Wat ben je nou aan het klooien ??? Begin bij het begin en dat is laag en dan

langzaam opbouwen ! hahaha jij bent me ereen ... "ik ben niet eigenwijs, ik doe het op

mijn manier", ik hoor het je zeggen !

Maar zonder dollen Dennis...je moet dit serieus aanpakken anders wordt het niks.

Waarom begin je niet als iedereen (?) gewoon met 3 x 5 mg p/d ?

Wat is daar verkeerd aan en dan rustig aan ophogen naar 3 x 10 mg p/d.

Jij wilt te snel.

Ik weet ook niet of dit middel geschikt is voor jou, je hebt eens in de 3 maanden een uitbarsting

en verder niets, oftewel je kan er makkelijk buiten (de drank) toch...,? ik weet het niet. :huh:

Maar goed, als jij deze procedure wil volhouden zou ik dit toch volgens de regeltjes doen.

Trouwens je hebt ze ook van 5 mg., dat zijn gele, dat bespaart weer :)

Nogmaals Dennis, ik heb het goed met je voor maar een beetje minder eigenwijs mag wel ;)

btw. heb jij noch steeds die 360mg in je hoofd ?

Praat maar eens met Hendrikus, misschien leert hij het je wel af.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bb, ik weet dat ik hier ook illegaal ben gezien ik geen Baclofen slik, zolang de moderator me niet blokt lees ik mee en af en toe wil ik ook iets schrijven. Baclofen is voor JOU een wondermiddel, zoals eerder gezegd lijkt het dat voor degene die ik ken niet. Ik spreek hem weinig meer en weet niet wat nu zijn ervaringen met Baclofen zijn, maar eerder weerhield het er hem niet van om gewoon te drinken misschien zelfs meer als eerder omdat hij zijn angsten niet meer voelt. Ik kaan natuurlijk niet in detail gaan, dat is aan hem als hij daar behoefte aan heeft.

Khotje, ik heb veel respect hoe jij in staat bent om naar 'binnen' te gaan en dat vervolgens ook deelt. Dank je daarvoor!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Geertje 0109, ik weet dat je bij Baclofen kan drinken maarja... waar blijft

je motivatie dan :huh:.

Het is natuurlijk niet alleen de Baclofen zelf die het allemaal doet, je moet ook voldoende

gemotiveerd zijn ! dus proberen niet te drinken !!!

Als je bij Baclofen drinkt geef je het niet de kans (althans minder) om het z'n werk te laten doen.

De voordelen laat je liggen !

Ik weet natuurlijk niet hoe de man/vrouw te werk is gegaan, hoe heeft hij/zij dit opgebouwd,

welke dosering hij/zij gebruikt, welke tijden, allemaal vragen waar ik geen antwoord op heb,

begrijp je :), dus is het moeilijk praten/schrijven.

Nogmaals ik hoop dat die man/vrouw zich hier meldt, ik ben hier toch wel nieuwsgierig naar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...