Spring naar bijdragen

baclofen


Gast

Aanbevolen berichten

hahaha ik ook :)

ik heb jullie ook wel gemist hoor en Jane wat is dit nu "baas van de brouwerij" ?

was maar waar :D je weet het wel, wat je zelf maakt stookt dat drink je niet !

Ach jullie zijn "schatjes" :sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Miranda dat was gisteren van Romualdus 8 maanden droog, ik ben hem ook vergeten.

Sorry Romualdus bij deze dan maar GEFELICITEERD met je 8 maanden in de woestijn

droog te zitten :D

Hij zal toch wel water hebben :) hahaha

Het komt, denk ik :huh:, omdat hij hier niet zoveel meer schrijft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallooo mensen, ik heb goed nieuws !

Ik ben in contact gekomen met "de Brijder verslaving", heel toevallig.

Ik reageerde op een "vraag en antwoord" bij/voor medicijnen" artikel en ik vulde

natuurlijk Baclofen in.

Blijkt het van de Brijder te zijn :)

De volgende dag kreeg ik gelijk antwoord met "ze zou het voorleggen met een

verslavingsdeskundigen", prompt de volgende dag een nieuwe mail met daarin

dat ze het in overweging zullen nemen bla bla bla. In ieder geval een positieresultaat toch :)

Ik heb tot nu toe al 3 mailtjes van hun binnen, allen zeer positief !

Tot op heden wordt het (de Baclofen) bij hun nog niet voorgeschreven maar ik heb ze met mijn

verhaal even wakker geschut. Mooi he ! B)

Nou maar hopen dat zij doorslaan, ik doe mijn best.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

BB, blij dat jer er weer bent!! En wat een fantastisch nieuws! Vaak lees ik op dit forum dat verslavingszorg instellingen geen Baclofen zouden voorschrijven omdat ze dan geen werk meer zouden hebben. Ik geloof daar niet zo in, de meeste instellingen zijn toch heel idealistisch. Ben benieuwd hoe dat afloopt. Ik zou het wel een idee vinden om met wat mensen te kunnen kijken hoe ' we ' Baclofen meer onder de aandacht kunne krijgen bij de verslavingszorg. Een soort PR team.....

Helaas heb ik inmiddels van dichtbij 'mogen' meemaken dat Baclofen niet voor iedereen een wondermiddel tegen verslaving is. Wel tegen angsten, dat is overduidelijk.

BB, vind het naar te lezen dat je overweegt uit dit leven te stappen als je lichamelijke klachten niet afnemen. Hoop heel erg dat je nieuwe behandeling aanslaat!

Dennis, waar ben je???

Dex, hoe gaat het je??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ook :)

Geertje ik moet zeggen dat de meeste verslaving voortkomt uit angst !

Angst is een heel ruim begrip.

Je hebt het nu over die persoon waarvoor jij hier schrijft ?

Dat de Baclofen niet helpt tegen alcoholisme kan aan de dosering liggen, aan de

tijden van innamen maar wat ik dan wel weer vreemd vind wel tegen angst.

Door wie laat hij zich begeleiden ? via een arts ?

Ach dat ik er tussen uit wil stappen is nog niet aan de orde maar ik meen het wel.

Voorlopig zit ik hier nog ;)

Ik ben echt een vechtertje en zal knokken tot het einde maar nooit accepteren.

Accepteren zie ik als "oké het is niet anders", en zo zit ik niet in mekaar :)

Maar laat die meneer/mevrouw eens zelf vertellen/schrijven hoe of wat Baclofen met hem/haar

doet, is misschien niet eens een slecht idee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zo...laatste (?) gesprek gehad met die mevrouw van de Brijder.

Leuke en aardige vrouw was dat, kon goed luisteren.

Ze zou mijn brief laten circuleren onder haar collega's in de hoop op.

Dat heeft zij mij beloofd en ik geloof haar wel.

Meer kan ik niet zeggen :) maar ze doet haar best in ieder geval.

Ik heb zo wie zo mijn best gedaan, dacht het ff van wel toch...

Tis nu een kwestie van afwachten maar ik laat nog wel van me horen ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen dames, tja de heren laten het afweten toch...

Goh lang geslapen, kwam er pas om 11 uur uit, ik zal het wel nodig hebben ;)

Maar dat pilletje "amitriptyline" werkt nu al, of het ligt aan mij, maar sinds ik het

slik (3 dagen) heb ik warme onderbenen :)

Nou dat heb ik in jaren niet meer gehad.

Ben benieuwd hoe dat afloopt, ze geven 6 weken aan voordat je resultaat

mag verwachten.

Weer een pil erbij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

oh ja nog wat, die Baclofen-creme wordt speciaal voor mij gemaakt. De huisarts heeft de benodigdheden opgevraagd in Soest en mijn apotheek gaat het maken.

Goed he, ben benieuwd hoelang het duurt en wat het kost, zal niet weinig zijn en het wordt niet vergoed :(

Voor de rest niets te liegen :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@bb, weet je zeker dat de crème niet vergoed wordt? Ik heb al twee sites kunnen vinden waarop staat dat het geheelvergoed wordt. Niet door de lijst van de zorgverzekeraars heen geworsteld, maar dat zou je nog kunnen doen?

Ik schrijf op deze site en lees voor mezelf. Degene die ik ken is op de hoogte van dit forum en moet zelf maar kiezen of hij zijn ervaringen hier wil delen en adviezen op wil doen toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien, mijn ha zegt van niet, maar ik heb een aanvullende verzekering dus misschien wel

Geerje. Ik zie wel, kan het wel leien maar zou wel zo fijn zijn. Bedank iig.

Het valt mij mee dat je hier überhaubt mag schrijven omdat je zelf niet verslaafd bent,

mijn partner werd geweerd door de moderators omdat wij samen het zelfde IP adres hadden

en zij niet verslaafd was.

Maar goed, ik ben blij dat je er iets aan hebt en hier schrijft B)

Maar laat die ander zich gewoon melden, ik ben wel benieuwd naar zijn ervaringen, tenslotte

leren we van elkaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

BB, belofte maakt schuld hé, dus hier mijn verhaal.....so far !!

Het is al lange tijd geleden dat ik nog eens hier gepost heb, door omstandigheden en een beetje luiheid ook (ben eerlijk é).

Ik neem nu al een poosje geen baclo meer, ook door omstandigheden, maar ik blijf heel erg goed adb en ik vermoed heel erg door toens met baclo te beginnen.

Enkele weken terug bleek ik plots door mijn voorraad te zitten en had ik zoiets van , oei, shit, wat nu. Vlug HA eventjes opbellen of zo ?? Maar neen, ik ging juist voor een paar dagjes weg, of weekend (weet het al niet meer) en dacht, foert, ik doe gewoon zonder, het lukt me wel.

Ik zit natuurlijk al een poosje op een roze wolk dankzij een nieuwe liefde en dat heeft me ook erg veel geholpen. Ondertussen ben ik ook gestopt met roken en ook dat gaat me goed af.

Voor alle duidelijkheid. Ik had nooit gestaan waar ik nu sta zonder de baclo, daar ben ik heilig van overtuigd. Het middel nemen tot het einde der tijden ??? Ook niet van overtuigd.

Nemen tot DIE moment in je leven waar alles plots opnieuw op zijn plaats lijkt te vallen is veel waarschijnlijker. De goede feromonen in je hersenen nemen de functie van de baclo over vermoed ik of zoiets. Ik heb helemaal geen drang meer om me lam te zuipen, helemaal geen drang meer om me door te roken enz enz.

Ik voel me goed, meer dan goed zelfs en ga nu een poosje verder met een minimun aan medicatie. Volledig afbouwen dus en het lukt me vrij aardig.

Laat er nog een uitzondering op de regel zijn en de baclo achter de hand, dan kan er weinig meer gebeuren hoop ik.

Zo, kleine update, en nu moet ik een bootje gaan losgooien. I'll be back !!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Will,

goed van je zo zonder Baclofen, m'n petje af man, je hebt het toch maar mooi geflikt :)

Fijn dat je inziet dat je zonder Baclofen dit niet gered had.

Tja...het levenslang moeten innemen ligt niet iedereen maar ik zit er niet mee,

ik neem ze graag in, liever dat dan dat ik wéér in die ellende zit.

Nee ik heb daar geen moeite mee, het is voor mij een vaste routine geworden.

Haha kan je nagaan ik slik al bijna 3 jaar ! 3 jaar rust en drankvrij, wie wil dat niet :D

zonder ook maar 1x trek of craving te hebben gehad, écht het was een makkie !

Ik hoop dat het jou ook in de toekomst zo toelacht beste Will, hé pstt.. doe je best ! ;)

en bedankt voor je posting.

Dag Will.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Allen,

Door drukke werkzaamheden is het al een tijdje geleden dat ik iets heb gepost.

Het gaat nog steeds uitstekend met mij dankzij de Baclofen.

Mijn arts doet er ook niet moeilijk meer over nu dat hij ziet hoe goed het met mij gaat, ruim 8 maanden alcoholvrij.

Tevens is mijn gewicht in die acht maanden van 89 kg. naar 62 kg. gegaan, door geen alcohol en geen behoefte meer aan ongezonde voiding.

Heb nu energie voor tien en voel mij als herboren.

Zonder Baclofen had ik dit nooit gered.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tevens is mijn gewicht in die acht maanden van 89 kg. naar 62 kg. gegaanquote>


Amai mijn oren Romualdus, wat een prestatie seg, dikke chapeau hoor !!!
Op alle vlakken.

Thanx BB, alleen al de wetenschap dat het bestaat en het echt wel werkt is voor mij ook niet onbelangrijk. Mijn portie baclo is nu gewoon vervangen door iets anders en ik hoop dat dit gevoel ook zo blijft duren, maar dat is iets wat alleen de tijd uit zal maken.

Ik ben blij dat het voor bepaalde mensen geen enkel probleem vergt om dit levenslang te nemen, en zoals je zegt, het alternatief is idd een pak erger. Liever dit dan :D

Ik blijf wel af en toe eens komen piepen hoor, want als ik dit hier zo allemaal wel lees, wordt het echt stilletjesaan een beetje tijd dat men dit medicament eens op waarde gaat schatten, vind je niet ??
Gegroet allen vanuit de haven :D
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hé Romualdus dat doe je goed maar niet overdrijven he, net 8 maanden :)

we raken anders in war, wat betreft jouw stop datum ;)

Maar maakt niet uit, het gaat goed wat zeg ik... het gaat perfect met jou !

Op hoeveel zit je nu als ik vragen mag ?

wat je gewicht aangaat, denk maar zo, "een goeie haan is niet vet" ;):D

Dag Romualdus leuk je weer gesproken te hebben, het ga je goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja Will ik hoop voor jou dat je hier verstandig aan doet , het stoppen met Baclofen.

Als ik jou zo lees zie ik jou toch als een zwakke broeder, sorry als ik het mis heb, maar aan de hand van je schrijven lees ik dat toch.

Je bent een emotioneel en gevoelige man die snel uit z'n evenwicht wordt gebracht en er hoeft maar "iets" te gebeuren en het gaat fout.

Nogmaals sorry als ik het fout heb of verkeerd zie !

Je weet/voelt wat Baclofen met je doet, het is toch niet zo moeilijk om dat 3x daags te slikken ?

Waarom gooi je dat weg, ik snap dat niet.

Nu voel jij je nog de bink en denkt positief maar als het straks bijvoorbeeld fout afloopt met je vrouwtje ?:o

Je begint nu al te twijfelen, of zie ik dat verkeerd ?

Dan sta je sterker met Baclofen :light:

Nogmaals sorry, ik respecteer jouw beslissing, maar denk er ajb. goed over na.

Echt ik gun je alleen het beste :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste mensen,

Tijd geleden alweer dat ik hier was. De eerste keren dat ik het forum bezocht was ik de wanhoop nabij, net als mijn partner. Twee organisaties voor verslaafdenzorg geraadpleegd die als voornaamste doel leken te hebben mij zo lang mogelijk op hun cliëntenlijst te houden.

Na mijn aanmelding dit forum doorgespit en dan kom je vroeg of laat op Baclofen. Het enthousiasme van bb en diverse anderen zorgde er voor dat ik op het web meer info heb gezocht en gevonden. Mijn huisarts reageerde aanvankelijk aarzelend, maar schreef het me enige tijd later toch voor. Off-label. Mijn verslavingsarts reageerde allesbehalve positief en heeft me bij twee afspraken daarna zelfs gewoon laten barsten door niet aanwezig te zijn. Wel een fijne rekening gekregen van de zorgverziekeraar, want eigen risico, eigen bijdrage, je weet wel.

Medio maart ben ik gestart met Baclofen. Mijn behoefte aan sterke drank nam snel af en vier dagen later stond ik droog. Zonder enge afkickverschijnselen. Wat een ervaring!

Ik gebruikte Baclofen in een lage dosis, 's ochtends en 's avonds. Op een ochtend realiseerde ik me dat ik de avond ervoor verzuimd had mijn dosis te nemen. Dat veroorzaakte geen problemen en enkele dagen later ben ik helemaal met de avonddosis gestopt. Op 16 juni (exact drie maanden na de start) ben ik helemaal gestopt met Baclofen. Als beloning had ik overigens vanochtend voor het eerst weer last van kramp in mijn voet. Verder geen enkel probleem.

Als je nu denkt dat het met de alcoholzucht van Evita dan wel meegevallen zal zijn vergis je je. Voordat ik in de ochtend minimaal drie borrels had genomen kon ik niets. Niet telefoneren (braakneigingen) niet typen en al helemaal niet schrijven met een pen. Na de lunch en minimaal 7 borrels kwam ik weer beetje bij. Met minder dan een halve liter per dag functioneerde ik niet. In het dasboardkastje van de auto twee heupflesjes en meestal ook nog een in m'n handtasje. Kort voordat ik met de Baclofen startte werd het wit van mijn ogen geel en ook mijn gezicht begon snel te verkleuren. Dat is dus gewoon geelzucht en wijst op een lever die er de brui aan gaat geven.

Van aanvang aan heb ik 's avonds een glas wijn gedronken, ondanks de adviezen die ik hier en elders kreeg. Dat blijkt voor mij geen probleem te zijn. Eén of twee glazen en dat is het dan. Dat noem ik alcohol de baas. Ik maak nu uit of ik drink en hoe veel (of weinig). Voorheen was de jenever de baas.

Ik wil iedereen die me gestimuleerd heeft danken voor hun meedenken en meevoelen en zou hen die aarzelen of er zelfs afwijzend tegenover staan willen adviseren daar nog eens over na te denken. Vooral ook om dat hier te ventileren. In een aantal gevallen zou je iemand die Baclofen heel erg nodig heeft er van af kunnen brengen hier actie op te nemen. Het argument dat Baclofen (in ons land) experimenteel is kun je niet zomaar als de enige waarheid brengen. Immers: géén Baclofen gebruiken is ook experimenteel. Hoe vaak moet je je onder behandeling laten stellen voordat je werkelijk van dat gif af bent? En wat denk je van het experiment dat je met je organen uitvoert?

Helemaal weg ben ik hier niet. Zo nu en dan zal ik wel inloggen, al is het maar om iemand een hart onder de riem te steken.

Nogmaals dank voor de bijstand hier!

groetjes

Evita

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou ja :) is dit en dag van mensen die stoppen of al gestopt zijn ?

Ik weet niet wat ik hoor, hahaha nou het is er lekker weer voor.

Je hebt gelijk Evita, als denkt te kunnen stoppen moet je dat ook doen.

Ik bedoel hiermee, als jij je sterk genoeg vindt zowel fysiek als psychisch.

Er blijft altijd een risico aanwezig dat je weer terugvalt maar ja de tijd zal het leren ;)

Je weet waar je vandaan komt en je weet ook het heden nu, ik hoop dat je er verstandig aan

doet en geen spijt krijgt.

Het ga je goed Evita, ook jou gun ik het beste :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goh...ik ben hier een beetje stil van.

Van Will had ik wel verwacht maar Evita...nee.

Maar goed het leven gaat door, gewoon blijven adem halen :)

IK ben blij dat ik m'n Baclofennetje heb en dat pakt niemand mij af punt

Ik ben ook niet van plan hier ooit mee te stoppen, het heeft mijn leven gered en

ik voel me prettiger dan ooit, buiten die neuropathie dan die ik te danken heb

aan die pokke drank.

Nee waarom zou ik dat pilletje opgeven, omdat ik het 3x per dag moet slikken ?

omdat ik er zo'n last van heb.....nee, omdat het mij rust geeft ?

Nee, het geeft me zoveel terug !

Ik denk niet dat zij beseffen wat dat pilletje allemaal met je doet, zonde hoor.

Ik hoop écht dat het ze goed gaat maar ik heb zo m'n twijfels.

But that's me :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Krijg nou wat, zie ik nu pas :huh: Evita je bent pas in maart begonnen

en het is nu juni, das pas 4 maanden !!! na 6 maanden begint het echte werk van Baclofen !

Mijn god (die heb ik niet ;)) waar ben je mee bezig ???

Denk je nu écht dat dit genoeg is om jou te beschermen tegen die borrel ?

Nou ik hoop het je wensen, ik zou eerder zeggen "tot ziens"

Ze denken dat alles "zomaar" voorbij is, hoe makkelijk kan iemand zijn :$

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sorry Evita dat ik me ermee bemoei, maarja zo ben ik helaas.

Natuurlijk moet je het zelf weten maar ik vind het altijd zonde als iemand stopt.

Je hebt er een hoop moeite voor gedaan en nu heb je het, het voldoet aan je

wensen en dan stop je ermee. In mijn ogen te snel.

Ik vind dat onbegrijpelijk maar genoeg zo. en sorry dat ik me ermee bemoeide

Ik RESPECTEER je besluit en leg het naast me neer.

Dag Evita, we zullen je missen.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik lees Evita juist als een heel

positief verslag van hoe het ook kan werken

met baclofen en zonder drank.

Iedereen loopt zijn eigen weg op zijn eigen manier,

wat werkt dat werkt.

hulpmiddelen zijn er niet voor niets

en als je op eigen kracht verder kunt

dan voedt dat je eigen kracht ook juist is mijn

ervaring. Lukt het dan niet; we blijven mensen he,

dan bestaat er nog steeds dat hulpmiddel.

De lever is een mooi voorbeeld van het

zelfhelend vermogen van de mens.

En onze geest kan net zo flexibel zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...