Spring naar bijdragen

Het gaat me lukken!!


Beatrix

Aanbevolen berichten

Goedemorgen iedereen :rose:

Vandaag mijn maandelijkse crea-dag: ik noem het een beetje kliederen met verf :D Maar als ik kijk naar wat er nu aan de muur hangt dan wordt ook dat steeds beter/mooier. Net zoals bij de ontwikkeling, die ik sinds een aantal maanden doormaak zie ik ook hier een verandering, een opbloeien, een groei !

Want het is niet alleen stoppen met drinken, het is een hele ontwikkeling, een groei die ik doormaak en dat had ik eerlijk gezegd nooit gedacht :heart:.

Gezien mijn geschiedenis/mijn verleden had ik zo'n beetje geaccepteerd hoe mijn leven er uitzag : redelijk vlak, zonder veel positiviteit, met regelmatig flashbacks uit het verleden, die me steeds weer terug worpen en die behoorlijk vermoeiend en energievretend waren. Maar nu ervaar ik iets moois, ik maak stappen, ik verwerk, ik laat definitief iets achter me, ik kijk vooruit en zie eindelijk iets om ook echt naar uit te kijken :heart:.

En dat alles omdat ik eindelijk in de spiegel durfde te kijken, mezelf een keuze voor heb gelegd en de beslissing heb genomen het heft in eigen handen te nemen en zelf richting te geven aan mijn leven en niet zoals al jaren maar als een dood vogeltje het leven leidde dat ik voor me zag/dat ik maar geaccepteerd had. Zo van : dit is het en daar zul je het mee moeten doen.......

Maar waarom lukt het nu wel ? De afgelopen jaren heb ik natuurlijk wel vaker geworsteld met mijn alcohol-inname en wilde ik stoppen. Maar nu gaat het verder/veel verder. Het is niet alleen dat glas niet meer inschenken en achterover slaan. Maar het aan durven om eindelijk te verwerken/de shit op te ruimen/de confrontatie aan te gaan en inderdaad zelf te bepalen hoe ik wil leven, echt leven !! En dat gaat goed/steeds beter zonder alcohol :D

En daarom vind ik dat "kliederen met verf" ook zo leuk. Wat een ander er van vindt is eerlijk gezegd niet zo belangrijk :P Als ik er maar van geniet !! Dus ik kijk zoals elke keer uit naar mijn crea-dag :rose:

En daar hoort geen alcohol bij, dus ook voor vandaag geldt : wat er ook gebeurt, vandaag drink ik geen alcohol !

Fijne, droge dag!

Beatrix:lips:

........................................

Januari 31 x :D, Februari 28 x:D, Maart 31 x :D , April 19 x :D

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen iedereen :rose:

Nou ja...goedemorgen.......Had net een heel stuk getypt en opeens foetsie, weg, verdwenen. Je zou er gefrustreerd van worden !! Net zoals van het weer : stond net in de krant : al 172 dagen niet boven de 20 oC geweest en de komende dagen is het ook pet :angry: Het miezert nu al en het wordt de komende dagen niet echt beter !! 

Vorig jaar hadden we het eerste tuinfeest al gehad, gezellig samen in de zon genieten :sun: En nu dit.........Balen dus !!

Nou dan gaan we maar weer poetsen/opruimen, wat moet je anders.......:huh:

In mijn "verdwenen" bericht stond in ieder geval : wat er ook gebeurt, vandaag drink ik niet !! Daar houd ik me dan maar aan vast :D De rest van mijn bericht komt later wel weer een keer, nu eerst koffie, ontbijt en rustig wakker worden !

Wens iedereen een fijne, droge dag!

Beatrix :lips:

..........................................

Januari 31 x :D, Februari 28 x:D, Maart 31 x :D , April 20 x :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen iedereen:rose:

Met spierpijn opgestaan :wacko: Ja, moet je maar niet zoveel doen op één dag..... Gisteren eerst 4 uur gepoetst ( nadeel van groot huis....) en daarna ook nog 2 uur in de tuin gewerkt. Heb alleen de bladeren en afgewaaide takken opgeruimd en toen zat de kliko al weer vol. Maar goed ook, want als ik nog langer doorgegaan was, was ik vanmorgen helemaal niet meer uit mijn bed kunnen kruipen:huh:

Het eind van de maand is al weer in zicht en dat betekent 4 maanden onderweg ! En het einddoel is nog niet bereikt:D 

Ja, wat is het einddoel. Nou, lekker leven en alcohol helemaal uit mijn systeem ! Heb nu dan wel de controle over genomen, maar het is (natuurlijk) nog steeds aanwezig. Het blijft oppassen ! Dus ik ben er nog echt niet !! Zou ook wel vreemd zijn, als dat al na 4 maanden bereikt was. Toch ?

Vandaag dus mijn "oude" lijf even rust gunnen en eens kijken wat we het weekend kunnen gaan doen. Wat ik vandaag verder ga doen ? Nou, dat is al bekend hoor : vandaag drink ik niet wat er ook gebeurt !;);)

Wens iedereen een fijne, droge dag toe:rose:

Beatrix:lips:

..........................................

Januari 31 x :D, Februari 28 x:D, Maart 31 x :D , April 21 x :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen iedereen:rose:

Gisteren drukke dag en dus helemaal vergeten hier langs te komen ;)

Wel een leuke dag gehad , alleen nu geradbraakt:( Vergeet nog wel eens dat ik niet meer piepjong ben. Op zich natuurlijk een goed iets, alleen merk je het wel  de volgende dag. Vooral als je al minder makkelijk je bed kan uitkomen ( zoals vanmorgen dus......:o Dus vandaag een rustdag !! Mocht de zon zich vandaag nog laten zien (....) dan kruip ik met een boek lekker in een zonnig, maar beschut hoekje in de tuin en anders ligt er nog een scandinavische thrillerserie te wachten. Ik verveel me vandaag dus niet !!

Viel me gisteren weer op dat steeds vaker mensen al bij de lunch "gezellig" aan een glaasje wijn zitten in een restaurant. Dat heb ik toch maar zelden gedaan. Misschien omdat ik vaak de chauffeur was ( want dan is drinken echt uit den boze!!) maar ik was meer iemand die bij thuiskomst dan "iets in te halen had". Het drinken gebeurde bij mij dus niet openlijk/in het openbaar....Misschien wel omdat ik onbewust wist dat ik dan de rem kwijt dreigde te raken.......Ik wilde CONTROLE houden en in mijn eigen huis was dat niet meer nodig.......Nu woon ik alleen, dus ik hoefde de schijn ook niet voor een ander hoog te houden thuis. Toen ik nog samenwoonde was alcohol geen issue. S'avonds 2 glaasjes wijn en bij een feestje iets meer, maar verder eigenlijk geen probleem.

Toen ik alleen ging wonen, leek dus de rem verdwenen en na mijn pensionering werd het steeds vroeger wanneer ik een glas inschonk... Ben toen ook meer een "huismus" geworden.

Het nadeel ( alhoewel, misschien juist een voordeel) hiervan was dat ik - toen mijn sociaal leven wat rustiger werd -  ook veel tijd kreeg om na te denken en langzaamaan steeds weer geconfronteerd werd met mijn verleden ( dat ik bij mijn drukke baan/leven heel ver weg gestopt had). De put ging open....

Maar zoals vaker wordt gezegd:  elk nadeel heeft ook vaak een voordeel ! En nu ben ik dus heel blij dat ik de tijd genomen heb om stil te staan bij dit verleden, de kracht heb gevonden alles/veel te verwerken en een plek te geven en als een soort van "bijvangst" de alcohol uit mijn leven heb geweerd:D Of was het andersom :D In ieder geval  2 vliegen in 1 klap !!

En dus voel ik me, ondanks wat lichamelijke gebreken, vandaag prima !! En maak is zoals al gedurende langere tijd een afspraak met mezelf : vandaag drink ik niet, wat er ook gebeuren kan !

Een fijne, droge dag vandaag!

Beatrix:lips:

.......................................

Januari 31 x :D, Februari 28 x:D, Maart 31 x :D , April 23 x :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen iedereen:rose:

Pfff, wat een zeikweer ( excusez le mot) :angry:

Nog even een ik heb een grote vijver in de tuin.......

Het wordt dus binnenblijven vandaag......En dat verplichte, ja daar ben ik niet zo van. Zodra mij iets wordt "opgedragen" - of het nu door een persoon of zoals nu door het weer gedaan wordt - dan word ik tegendraads, sta bijna als een klein kind op de grond te stampen en wil ik ERUIT !!!! Maar ja, om me nu kletsnat te laten regenen, is weer net een stap te ver......:face-icon-small-shocked:

Dus wat gelaten zit ik nu hier mijn frustratie weg te typen.......

Vorige week al het hele huis gepoetst, dus daar begin ik niet aan... dus wat te doen ??? 

Wat me trouwens opvalt.....nu ik broodnuchter door het leven ga, zijn mijn emoties veel sterker/komen veel duidelijker naar buiten. Voorheen was ik wat vlak, ging op de automatische piloot de dag in en - zonder dat dat echt zo voelde - sleepte ik me de dag door. Nu zijn er natuurlijk ook dalen, maar zeker ook veel pieken en beiden zijn veel intenser !

Die dalen, zoals nu met dat zeikweer, kunnen me gestolen worden. Maar die pieken die voelen wel heel fijn. Ik geniet nu veel meer !! Weer een voordeel van het niet-drinken :D

Maak dus maar snel een positieve afspraak : Vandaag drink ik niet wat er ook gebeurt ! Wordt het toch nog een beetje dragelijk vandaag......

Fijne dag verder

Beatrix:lips:

..........................................

Januari 31 x :D, Februari 28 x:D, Maart 31 x :D , April 24 x :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Strijkbout:

Ook al is het zulk weer zoals nu, ik laat me niet tegenhouden. Gewoon wandeling maken door de regen met de paraplu. Heeft ook wel wat.

Je hebt helemaal gelijk natuurlijk en de ergste bui ( binnen in mij) is al wat gesust. De bui buiten echter nog niet :o dus wie weet volg ik je raad nog wel op. Of anders gewoon op de loopband, dan heb ik in ieder geval wel mijn beweging :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 minuten geleden zei Beatrix:

Je hebt helemaal gelijk natuurlijk en de ergste bui ( binnen in mij) is al wat gesust. De bui buiten echter nog niet :o dus wie weet volg ik je raad nog wel op. Of anders gewoon op de loopband, dan heb ik in ieder geval wel mijn beweging :D

Kan natuurlijk ook...... 
Maar probeer het gewoon eens, zo'n wandeling door de regen met plu. Kan ook ergens echt iets hebben hoor :D 

Als de bomen en struiken kaal zijn vind ik het er allemaal altijd maar deprimerend uitzien. Maar al dat groen in combi met regen, heeft m.i. iets heel moois :P 

bewerkt door Strijkbout
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen iedereen hier :rose:

Het is zo waar droog, en er verschijnt zelfs een streepje blauw aan de lucht. Het is weliswaar nog vroeg, maar toch stemt dit mij positief. Gisteren toch nog een uurtje aan beweging gedaan ( hometrainer en loopband) en daar ben ik wel blij om want als ik geen beweging neem dan merk ik dat aan mijn hele lijf ( ja ja, de jaren gaan meetellen ;))

Omdat ik gisteren een beetje met mijn ziel onder mijn arm rondliep ben ik maar eens achter de schotten op zolder gekropen en ben gaan opruimen. Wat bewaart een mens toch veel.... en waarom ?? Ben dingen tegen gekomen waarvan ik niet wist dat ik ze nog had. Veel te goed om weg te gooien, maar ja waarom nog jaren bewaren. Oke, het ligt niet in de weg, maar misschien kan ik er een ander blij mee maken. Dus gisteren een eerste schifting gemaakt :rolleyes:

En meteen kwam mijn goede humeur weer langzaam wat te voorschijn. Het klopt dus : een opgeruimd huis zorgt voor een opgeruimd hoofd. En een helder hoofd heb ik al :D Het wordt nog eens wat met deze vrouw :P

Vandaag dus lekker de tuin in !! Dat actieve is wel heel wat anders dan hoe ik me voelde toen ik nog dronk. Nu pas realiseer ik me dat ik vele dagen "weggooide" door maar wat suf voor de TV te hangen. Er kwam weinig tot niets uit mijn handen en vond dat ik maar een K-leven had. Alcohol maakt inderdaad meer kapot dan je lief is. Want nu de alcohol steeds meer op de achtergrond verdwijnt merk ik dat ik veel actiever en daardoor ook veel positiever in het leven sta. Ik onderneem dingen, kom meer onder de mensen en kan ook steeds meer genieten!

Oke, weliswaar met zo nu en dan een mindere dag ( zoals gisteren), maar de oorzaak/aanleiding hiervan ligt nu meestal buiten mijzelf en veroorzaak ik niet zelf ! Dat heft in eigen handen nemen bevalt me wel :D dus daar ga ik ook vandaag mee door: wat er ook gebeurt, vandaag drink ik niet !

Zo nu en dan moet ik mezelf een schop onder mijn k**t geven om weer in beweging te komen, maar bij dat niet-drinken is dat niet echt meer nodig, het wordt steeds "normaler" en gaat steeds meer vanzelf. Alhoewel ik dat dagelijks even stilstaan hierbij nog wel nodig heb. Niet erg hoor, het is juist een goed begin van de dag. Net als mijn bakkie koffie, die ik nu ga inschenken :D

Een fijne, droge dag iedereen:rose:

Beatrix:lips:

...........................................

Januari 31 x :D, Februari 28 x:D, Maart 31 x :D , April 25 x :D

 

bewerkt door Beatrix
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoewel ik misschien nog niet ben waar ik wil zijn, ben ik dankbaar voor alles wat ik achter me heb gelaten. Ik ben trots op de groei die ik al heb geboekt.

Deze dagelijkse gedachte komt net voorbij en is zo op mijn lijf geschreven, dat ik die hier ook even wil neerzetten :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen iedereen hier:rose:

Normaliter hoef ik niet lang na te denken en begin hier gewoon te typen en er komt (bijna) altijd wel iets zinnigs uit. Althans dat hoop ik dan maar :blink::D Nu komt er niets uit mijn 2 vingers ( nooit 10-vinger typecursus gehad :D) dus vandaag hou ik het kort : wordt een rustig dagje, beetje rommelen in en rond het huis.

Wens iedereen een fijne en vooral in alle opzichten droge dag toe :rose:

Beatrix

.........................................

Januari 31 x :D, Februari 28 x:D, Maart 31 x :D , April 26 x :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal :rose:

Werd vanmorgen met de nodige spierpijn wakker :( Gisteren sessie met personal trainer gehad en die heeft me weer behoorlijk onder handen genomen. Maar was wel lekker !! Ik hou er wel van de grenzen op te zoeken en te kijken of ik die nog wat kan oprekken :D 

Misschien komt ook hier dat mateloze/het geen maat weten te houden weer om te hoek kijken. Misschien is dit wel wie ik ben, waar ik steeds op terug kom. Bij alles - in positieve, maar ook negatieve zin - zoek ik de grenzen op, weet ik niet altijd maat te houden.....Vaak is dit mezelf uitdagen niet erg ( zoals bij sporten) maar dit kan dus ook een wat meer negatief gedrag veroorzaken, zoals teveel eten, werken, zorgen én drinken ! Niet dat ik bij drinken de grenzen bewust ging opzoeken (zoals bij de positieve dingen zoals het sporten) , maar maat houden was ver te zoeken !

En zoals je bij sporten uiteindelijk wel, bijvoorbeeld vanwege leeftijd of wat gebreken/blessures je grenzen bereikt, was dit bij drinken bijvoorbeeld niet echt. De grens werd onbewust opgerekt. Had ik eerst genoeg aan 3 kleine glaasjes wijn, toen werden de glazen groter en dronk ik steeds meer...... En toen was er opeens de eerste keer dat die fles aan het eind van de avond leeg was en dat werd "gewoon". Oke, ik dronk ook wel eens niet, maar uiteindelijk was er vaak toch die lege fles :blush:

Nu ik niet meer drink, komen gelukkig steeds meer positieve dingen op mijn pad en daar geniet ik steeds meer van ! En dat ik daarbij misschien de grenzen weer bij opzoek ( zoals bij dat sporten) vind ik eerlijk gezegd niet zo erg. Alles beter dan die drank. Toch ??

Want dat mateloze, dat geen maat kunnen houden, die grenzen opzoeken, zal altijd wel bij me blijven. Dat is wie ik ben :D en dat is goed !! Zolang ik me maar bewust ben van de eventuele negatieve aspecten ervan en ik me op tijd weet te corrigeren ( of zoals bij sporten mijn lijf de grenzen wel aangeeft :P)

Vandaag dus even rustig aan. We gaan lekker fietsen, naar een kunstmarkt en dan hopelijk (warm aangekleed)  in het zonnetje nagenieten ! Fijne, droge dag iedereen :rose: Oh ja, ik drink vandaag niet, wat er ook gebeurt!

Beatrix:lips:

..........................................

Januari 31 x :D, Februari 28 x:D, Maart 31 x :D , April 27 x :D

bewerkt door Beatrix
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen iedereen hier :rose:

Bijna heel de nacht op geweest. Gisteren iets verkeerd gegeten denk ik...

Voel me nu een uitgeknepen dweil :(, rillerig en lamlendig :unsure:

Ik kruip weer terug in bed ! Dit wordt zo'n dag om snel te vergeten, denk ik.....

Beatrix

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

31 minuten geleden zei lady jane:

Uhky Kunstmatige Nep Bloemen Planten Zijde Touch Boeketten Bloem Bruiloft  Decoraties Bloemen Tafel Centerpieces voor Thuiskantoor, Tuin  Feestdecoratie (Champagne) : Amazon.nl: Wonen en keuken

Even citeren, dan zie ik dit mooie boeket 2 x :D:present: Dank je wel @lady janevoor deze mooie bloemen !

Goedemorgen :rose:

Na gisteren, toen ik me behoorlijk lamlendig voelde, nu weer prima geslapen ! Ach, laten we het er maar op houden dat dit "gewoon" even een jaarlijkse doorspoelsessie was :rolleyes: En nu weer verder !!

Alhoewel het buiten nog niet echt zichtbaar/voelbaar is, komt de zomerperiode toch langzaam in zicht. En dat betekent dat ik veel bij mijn "hutje op de hei" zal zijn. Ik neem weliswaar de laptop mee, maar hoop toch dat ik veel zal genieten van de natuur, de omgeving. Mooie wandelingen, fietstochten, gewoon zitten genieten bij de zandverstuivingen in de buurt. Zo nu en dan de noodzakelijke boodschappen doen in een dorpswinkeltje en niet op de klok kijken ! Ik kijk er naar uit :heart:

Dit zal de eerste "droge" zomer worden en ik ben dus wel benieuwd, maar ook een beetje bang wat dit met me gaat doen. Verstandelijk weet ik dat het niet meer drinken de beste beslissing ooit is, maar ja, ben ook maar een mens en dat wijntje hoort wel echt bij mijn rituelen op de hei. Dus ja........ik wil me wel extra gaan voorbereiden hierop, zorgen dat ik "gewapend" ben voor als dat wijntje toch gaat "trekken"...... Want koning Alcohol kan behoorlijk sneaky uit de hoek komen ( weet ik uit ervaring ).

Maar nu eerst de tuin thuis en vandaag :D 

Vandaag geen probleem hiermee, want vandaag drink ik niet, wat er ook gebeurt !

Fijne, droge dag iedereen :rose:

Beatrix:lips:

.......................................

Januari 31 x :D, Februari 28 x:D, Maart 31 x :D , April 29 x :D

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen :rose:

En het is al weer de laatste dag van april : 4 maanden de alcohol de baas !!

Eigenlijk ben ik niet zo van de baas spelen. De betekenis van de Franse vlag hoort meer bij mij :vrijheid, gelijkheid, en broederschap  :D Maar voor alcohol maak ik heel duidelijk een uitzondering : weg ermee, opzouten, opdonderen !!!

Wel hoop ik dat er ook een tijd aanbreekt dat ik niet meer zo dagelijks mee bezig ben. De dag begint hier op het forum en met de afspraak die ik met mezelf maak. Daarna kan ik het goed loslaten hoor, maar er zijn natuurlijk ook wel eens dagen, situaties dat ik toch even denk aan de - op dat moment toch ook wel eens wenselijke - verdoving, het vrije gevoel dat over je komt als je een slok neemt. Alleen weet ik dat dit blije gevoel vrij snel overgaat in spijt, verdriet, teleurstelling, vertwijfeling etc. etc.

Gedachtes als : waarom ik, waarom kan ik niet gewoon lekker genieten - zoals zovelen - van dat wijntje. Waarom moet  bij mij altijd alles zo moeilijk zijn, waarom heb ik zoveel mee te sjouwen.......waarom, waarom......

Maar ik denk dat toch ook aan de gevoelens van overwinning, van bevrijding, van "dat heb ik toch maar even geflikt ", deze alcoholvrije tijd pakt niemand mij meer af, het goed-voelen wat hierbij hoort, het goed voor mezelf zorgen, weer de controle hebben, het blije gevoel van "lekker puh" ik bepaal het hier !!

En aan die positieve gevoelens hou ik me vast, omdat ik weet dat dit het beste voor mij en mijn gezondheid is en uiteindelijk ook voor me mensen om me heen !!:D Dus op naar maand nr 5 !!

Met ook vandaag de afspraak : vandaag drink ik niet, wat er ook gebeurt !!

Fijne, droge dag :rose:

Beatrix

...............................

Januari 31 x :D, Februari 28 x:D, Maart 31 x :D , April 30 x :D = 120 dagen !!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen iedereen:rose:

Was al vroeg wakker, heb nog wat liggen draaien, maar er toch maar uit gegaan.... Pijn/krampen in mijn onderbeen, komt waarschijnlijk van mijn heup af. Moet je ook maar geen 4 uur in de tuin gaan werken :rolleyes:

Een nieuwe maand al weer en komende maand ga ik mijn zinnen ook zetten op het beheersen, of beter gezegd het verminderen van mijn gewicht. Dat heen en weer gaan, dat jojo-en, daar heb ik genoeg van. Dus stoppen met dat slappe gedoe en aan de slag. Nu ik wat ouder word, is een lager gewicht ook veel beter voor mijn gestel.

Ik had gehoopt dat ik met het stoppen met alcohol ook de nodige kilo's zou kwijt raken, maar dat is jammer genoeg niet gebeurd. Weet ook wel waarom : ik ben gaan snoepen ter compensatie.......en dat ga ik dus nu ook aanpakken ! Bewegen, sporten doe ik genoeg, maar dat snoepen, snacken moet afgelopen zijn !

Zal nog best lastig worden, want dit is al mijn hele leven een issue geweest. Maar als ik de alcohol de baas kan, dan moeten die kilo's toch ook lukken, zou je toch denken :D

Maand nr 5 al weer, het leven zonder alcohol wordt steeds gewoner. Gelukkig - met wat uitzonderingen daar gelaten - gaat het ook steeds meer naar de achtergrond. Het beheerst mijn leven niet meer (net meer volledig). En dan komt er ook weer ruimte voor wat anders, maar ook voor gewoon GENIETEN !!

Dus we gaan nog even door : Vandaag drink ik niet, wat er ook gebeurt !!

Fijne, droge dag iedereen:rose:

Beatrix

...............................

Januari 31 x :D, Februari 28 x:D, Maart 31 x :D , April 30 x :D, Mei 1 x :D

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gefeliciteerd met je 5e maand @Beatrix!
 

Ik had ook gehoopt dat de kilo’s er af zouden vliegen maar ook hier niet het geval. En inderdaad, ook hier ligt het aan het snoepen, voornamelijk chocolade! Vandaag dan ook maar weer voor het eerst sinds een paar weken getraind. Hopelijk krijgen we zo de kilo’s in balans ;) 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen iedereen:rose:

Gisteren dus de eerste dag van de gezonde aanpak: niet meer snoepen, niet meer snacken......

Jaja, had ik gedacht:blush: Kreeg  bezoek van een kennisje ( gevlucht uit haar vaderland). En zoals gezegd ik had alle verleidingen de kliko in gedaan, maar nu had zij een grote chocoladetaart meegenomen...... Ze was zo blij dat ik haar wilde verwelkomen in mijn huis en daarom dus deze gift.....Ja, dan kan je niet zeggen dat je aan het lijnen bent.....Dus was wel een beetje dubbel, maar ach, ik kon het echt niet afwijzen. Dus vandaag maar een extra rondje lopen :D

Heel indrukwekkend trouwens om die hartverscheurende verhalen te horen en dan zit ik te zeuren over het regenachtige weer hier......Wat ben ik dan blij dat ik alleen een strijd tegen de alcohol heb te leveren. Natuurlijk allemaal niet met elkaar te vergelijken, maar toch, het steunt me wel extra om door te gaan !!

Vandaag vrijwilligerswerk en als het lukt nog wat onkruid wieden. En zoals gezegd ik ga door op de ingeslagen weg, dus ook vandaag een afspraak met mezelf : Vandaag drink ik niet, wat er ook gebeurt !

Fijne, droge dag:rose:

Beatrix:lips:

..........................................

Januari 31 x :D, Februari 28 x:D, Maart 31 x :D , April 30 x :D, Mei 2 x :D

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen iedereen:rose:

Vanmorgen al een heel stuk geschreven hier, maar "opeens" verdwenen....Gebeurt vaker hier op het forum...Althans bij mij dan :( Goed, de boodschap was iets in de trant van geniet ervan, want in mijn directe omgeving  "opeens" slechte berichten bij deze en gene. Pfff. Dus genieten aub !!

Heb net een brood in de oven gezet. Poging nr 2. Gisteren ook al gedaan. Was alleen de baking soda vergeten, dus je kon er een gat mee in de muur gooien:o Zelfs de kat keek me wat meewarig aan......Ben benieuwd of de smaak deze keer beter is :D

Verder gaat het hier zijn gangetje. Net de reclamefolders even bekeken ( dadelijk boodschappen doen vandaar)  en je wordt daar werkelijk overspoeld met drankaanbiedingen. Het lijkt wel of er steeds meer alcoholische dranken bijkomen en steeds meer aanbiedingen ( 2 voor 1 en dergelijke) Mocht je nog in de ontkenningsfase zitten dat drank echt niet goed voor je is en dus hier een belangrijke beslissing in moet nemen, dan ga je volgens mij meer drinken in plaats van minder......

Waarschijnlijk ws dit voorheen ook al zo, maar toen ik ook nog dronk viel dat niet op. Alleen dat je meer kon kopen voor hetzelfde geld......:rolleyes: Nu gebruik ik geld voor leuke dingen en zet een deel van het uitgespaarde geld weg op een spaarrekening ( wil een sauna kopen, dus nog even sparen haha)

Hier in het uiterste zuiden mooi, zonnig weer dus dadelijk het laatste onkruid tussen de tegeltjes weghalen en dan inderdaad genieten  !! Net zoals ik steeds weer geniet van de resultaten van mijn dagelijkse afspraak : vandaag drink ik niet, wat er ook gebeurt !

Fijne, droge dag iedereen:rose:

Beatrix

.....................................................

Januari 31 x :D, Februari 28 x:D, Maart 31 x :D , April 30 x :D, Mei 3 x :D

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

lekker een sauna als beloning!
lees je goed in of je een opgiet/of infraroodsauna wil
beiden hebben voor en nadelen
op MP zie je er veel te koop, mensen kopen m vaak in
een opwelling en doen m dan weer weg om de ruimte
weer voor iets anders te gebruiken.
Ikzelf heb een infrarood 3 persoons, zodat ik ook kan liggen.
Erg goed tegen gewrichts- en spierklachten en je hebt geen dompelbad
of koude douche nodig.
Omdat eigenlijk alleen de elementen voldoen heb je zelfs geen ombouw nodig is mij
verteld door de saunameester van groot wellnessresort. Maar ik vind juist de cabine
voor extra rust en sfeer zorgen. Zet soms een geurolie in een laag bakje, bijv. mint.
De gewone sauna daar kun je opgieten met lekkere luchtjes/stoomstoten.

Over drankaanbiedingen; 1+1 mag al heel lang niet meer, max. mogen winkels 25% korting geven.
Op de 0% mag het weer wel. Juist een vd weinige gezonde regels
i.p.v. de betuttelende, waar Ned. er veel te veel van heeft.

Ik was wel nieuwsgierig waarom jij bakingsoda gebruikt om brood mee te bakken?
Ik gebruik altijd droge gist en heb ooit zuurdesembrood gemaakt, maar dat vond ik
wat veel werk. Bakingsoda, kan dat wel zware ingredienten trekken? (noten,dadels enz enz)
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen iedereen:rose:

@lady jane Het wordt inderdaad een infraroodsauna. Naast de weldaad bij spier- en gewrichtspijnen is de ontspanning voor mij echt ook belangrijk. Even tijd nemen voor mezelf !!

Ik heb een dergelijke me-time wel verdiend ( vind ik eindelijk ........). 

Oh ja, je vraag over bakingsolda: het stond in het recept. Maar voor de tweede keer dus mislukt. Misschien inderdaad omdat ik er allerlei ingrediënten aan toegevoegd heb ( inderdaad noten, dadels e.d.)

Gisteren weer lekker in de tuin bezig geweest en hopelijk kan dit vandaag ook nog. Code geel en onweer voorspeld, maar die voorspellingen komen niet altijd uit :D

Na het tuinieren weer lekker in het :sun: gezeten en dat was voorheen het moment om een flesje wijn te ontkurken. En ondanks het feit dat het toch al weer een tijd geleden is kwam ook nu weer dat gevoel naar boven. Zon, terras en glaasje wijn.......Deze combinatie was "normaal"...... Dit is wel een dingetje, dus goed in de gaten houden. Heb een 0,0 biertje ingeschonken en ook tevreden.  Dergelijke gewoontes blijven hardnekkig in je systeem zitten merk ik. Had verwacht dat dit nu toch zo langzaamaan wel naar de achtergrond zou verdwijnen, maar nee dus.... Daarom is die dagelijkse  afspraak ook nog steeds belangrijk. Het even stilstaan bij, het alert blijven, niet verslappen !

Dus vandaag drink ik geen alcohol, wat er ook gebeurt !!

Ik wens iedereen een fijne en droge Bevrijdingsdag toe. Geniet ervan :rose:

Beatrix

.........................................

Januari 31 x :D, Februari 28 x:D, Maart 31 x :D , April 30 x :D, Mei 5 x :D

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nieuwe gewoontes hebben tijd nodig om in te slijten
ik zelf reken op een jaar
die had ik nodig om uit mijn psychisch deel vd verslaving te komen
en nu ik inmiddels 8 maanden zwem, beginnen zowel lijf als psyche er om
te vragen op dagen dat ik niet ga. En als je bedenkt dat het jaren duurde
eer we aan de bel trokken qua drank, is dat ook niet zo gek he.
Maar het komt hoor daar mag je op vertrouwen.

jammer van dat brood he, ik heb ook nog zo'n halve baksteen in mijn diepvries:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei lady jane:

 

jammer van dat brood he, ik heb ook nog zo'n halve baksteen in mijn diepvries:)

Slecht voor mijn kronen, dus is richting de kliko gegaan ( en aan de eendjes of vogels voeren is dierenmishandeling :blush:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...