Spring naar bijdragen

woensdag.5 oktober 2022


Fonny

Aanbevolen berichten

maakt niet uit @Renee80, dan splits je de dag op als zijnde dat geheel;
er waren hier mensen die een kookwekker zetten op trekmomenten en
dan iets te doen vonden gedurende die tijd (1 uur, 20 minuten, net wat
nodig is). dag voor dag kan dus ook uur per uur zijn. en hier tussendoor
komen is ook afleiding. Het grotere geheel komt wel weer, maar is nu niet
zo belangrijk. zet m op!

bewerkt door lady jane
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sterkte @Renee80!

ik ben nu pas 18 dagen alcohol vrij en het gaat goed. Nu heb ik morgen een diner met echte wijnliefhebbers. Ik vind het echt mega moeilijk om te zeggen dat ik niet drink.. niet eens het niet drinken.. 

hebben jullie misschien tips hoe ik daar het beste mee om kan gaan? Ik merk dat ik het echt lastig vind om duf, taai, saai en degelijk gevonden te worden..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 minuten geleden zei keet:

hebben jullie misschien tips hoe ik daar het beste mee om kan gaan?

als ik in mijn 18e dag was dan had ik afgezegd. ik heb veel etentjes, feestjes en andere evenementen laten lopen in het begin. en anders zeg je gewoon dat je overslaat omdat je hoofdpijn hebt of zo. als je er zelf niet moeilijk over doet dan doen anderen dat ook niet. zeg gewoon dat je een keertje geen trek hebt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zei in het begin dat ik aan het versoberen was.
Jij hebt geluk dat het oktober is, dus je kunt gewoon zeggen dat je aan stoptober meedoet,
ben je nog een goed voorbeeld ook en helemaal hip, niks saai.
Je zult trouwens merken dat de smaken van je diner veel puurder zijn, dat alleen al is een
goede reden om niet te drinken. Ik weet dat sommige wijnkenners dat niet met me eens zullen zijn,
maar mijn ervaring is echt dat mijn smaak beter is dan vroeger.
En je moet maar denken, morgen is zo voorbij, overmorgen zul je blij zijn dat je niet dronk en ga
je weer gewoon verder met niet drinken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei keet:

ik ben nu pas 18 dagen alcohol vrij en het gaat goed. Nu heb ik morgen een diner met echte wijnliefhebbers. Ik vind het echt mega moeilijk om te zeggen dat ik niet drink.. niet eens het niet drinken.. 
hebben jullie misschien tips hoe ik daar het beste mee om kan gaan? Ik merk dat ik het echt lastig vind om duf, taai, saai en degelijk gevonden te worden..

Weet je @keet, je kunt heel simpel zeggen dat je even helemaal niets wilt drinken, stoptober inderdaad. 
Vind je dat moeilijk, dan kun je het gooien op wat last van je maag, of hoofdpijn of gewoon te moe... 
Ik heb nog nooit meegemaakt dat er vreemd wordt gereageerd op iemand die fris of thee bestelt bij een etentje.
Maak het zelf niet groter dan het is dan zal jouw omgeving er waarschijnlijk ook helemaal geen punt van maken. 
Ik wens je een heel gezellig en lekker etentje toe. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik meld me af voor vandaag. De trek is na een stevige avondmaaltijd wat weg getrokken, maar ben wel niet in de beste stemming dus ik ga maar vroeg in bed.

@keet ik maak me daar op voorhand soms ook druk in, wat zal ik zeggen en wat gaan ze denken, maar meestal vraagt zelfs niemand naar de reden als ik dan iets niet-alcoholisch bestel. En als het wel gebeurt zou ik het op een maagprobleempje of stoptober houden, je hoeft niet meteen heel je ziel op tafel te gooien. Succes morgen! En geniet ervan!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 uur geleden zei keet:

Sterkte @Renee80!

ik ben nu pas 18 dagen alcohol vrij en het gaat goed. Nu heb ik morgen een diner met echte wijnliefhebbers. Ik vind het echt mega moeilijk om te zeggen dat ik niet drink.. niet eens het niet drinken.. 

hebben jullie misschien tips hoe ik daar het beste mee om kan gaan? Ik merk dat ik het echt lastig vind om duf, taai, saai en degelijk gevonden te worden..

Ik ken het. En dan zit je als iemand die geen maat kan houden zoals ik echt klem. Want er valt misschien iets op me aan te merken als ik niet drink, maar er valt zeker iets op me aan te merken als ik wel drink en geen maat kan houden.  Dan ben ik straalbezopen en schaam me de volgende dagen de ogen uit de kop. Niet bepaald hip and happening. En als je jaren in dezelfde schaamtesleur blijft rondlopen wordt dat heel saai en duf. 

Voor wie drink ik niet? Voor mij. Voor wie drink ik wel? Voor de ander. Wie is nou belangrijker? 

Als niet drinker zul je gaan merken wie daar wel en niet mee om kan gaan. De meesten kunnen dat gewoon, vinden het soms misschien een beetje jammer maar wennen er gewoon aan.  En mensen die er op staan dat je drinkt op straffe van uitsluiting, die ben je kwijt.  Of daar ga je overdag mee de stad in. 

En wat ik zeg: hangt er vanaf of iemand er naar vraagt.  Gewoon hoe het is net als @Yanabevalt me wel.  Met dezelfde luchtigheid als waarmee ik een dropje afwimpel: anders eet ik de hele zak leeg.  En als dat niet goed voelt, heb ik last van mijn maag en kan er even niet zo goed tegen. 

Succes vanavond.  En hier zitten er een heleboel die weten hoe ongemakkelijk en onwennig je je kunt voelen, je bent met velen. Misschien helpt het om te denken aan hoeveel mensen wereldwijd op datzelfde moment aan tafel zitten en voor het eerst de keuze maken om het gewoon niet te doen. Punt. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...