Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

  • 16 jaar.
     
  • Dat deze dag er aan zat te komen, dat kon ik 16 jaar geleden nog niet bedenken.
    Dat besef kwam pas begin dit jaar. Nog even en dan ben ik al weer 16 jaar nuchter.
  • Daarom moest er maar weer eens een jubileum(-onzin) bericht worden geplaatst.
    Geloof het of niet, soms rijpt z'n idee weken voordat ik er werkelijk aan begin.
  • Zo ook dit bericht, ik had al het één en ander bedacht welke richting het op moest.
    Hoe anders kan het opeens lopen...

    "Het meest overkomt je en het minste is bedacht". (Freek de Jonge)
  • Een half uurtje geleden keek ik nog even in mijn mail. Ik had een Pb'tje van Bob.
    Van harte met de 16 jaar, blijf je op het jaarpact? En heb je het nieuws over Rudy gelezen?

     
  • Meteen was ik klaarwakker. Alles wat ik bedacht had kreeg opeens een andere lading.
    Sommige ideeën deden even niet meer ter zake, andere werden zelfs erg ongepast.
  • Ik heb meteen met een oudgediende hier gemaild en ook haar op de hoogte gebracht.
    Toch ben ik met het lood in mijn pantoffels maar aan dit "Jubileum-bericht" begonnen.
  • Vreugde en verdriet, hoe dicht kan het bij elkaar staan !
    Kan je twee totaal tegenovergestelde emoties tegelijk hebben?

     
  • Vorige week kreeg ik een uitvaartliturgie onder ogen van een man die 64 was geworden.
    The show must go on - Queen werd daar als laatste gespeeld.
  • In dat licht vind ik dat ik toch nog wel twee dingen kwijt kan die ik eerder heb bedacht.
  • Sinds ik meer vis ben gaan eten, ben ik een stuk sneller gaan zwemmen,
    en ik ben nog steeds erg actief in de door mij opgerichte stichting;
    - Tegen het in één maaltijd nuttigen van zowel kip als ei. -

     
  • Verder groeit mijn bad-eendjes verzameling tegen de klippen op en mijn huis uit.
    Lekker belangrijk allemaal. Waar 16 jaar niet drinken je brengen kan :unsure:
     
  • Ik ga maar weer eens een ei bakken.
  • Lieve mensen doe allemaal lekker hoe je zelf denkt wat het beste voor je is,
    en onthoud dat elke reden om te drinken een smoesje is.

     
  • Ga Goed !!!  :rose: + :heart:
     
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Na jaren van afwezigheid weer even rondkijkend op het forum zie ik tot mijn verrassing het onzinhoekje. Wat fijn!

Ik heb het oude onzindraadje nog gekend en meegelezen. Niet dat ik er veel geschreven heb. Ik had nooit zoveel onzin te melden, tikje serieuze inborst soms. Hoewel geiten mij ooit ook niet helemaal vreemd was.

Mijn gedachten over zin en onzin zijn de laatste jaren wel wat veranderd. Een kwestie van voortschrijdend inzicht, maatschappelijke ontwikkelingen en persoonlijke groei (of stomweg ouder worden?)

Wat ooit onzin was, blijkt te kunnen transformeren in realiteit. En zin kan volledige onzin worden. Zo’n 20 jaar geleden leek het idee dat Rusland nog een bedreiging voor Europa zou vormen totaal onzinnig, evenals een nieuwe wapenwedloop. En zie!

Dat een pandemie bijna de hele wereld zou kunnen platleggen leek enkele jaren geleden ook onzin.

Een dictator met onzinnige ideeën kan een gevaar vormen voor de wereldvrede, twee daarvan al helemaal, net als een onzinnige presidentskandidaat.
En ondertussen zitten we in ons eigen kleine wereldje te kneuteren over onzinnigheden.

Het belang van onzin kan dus niet onderschat worden. Een open oog voor onzinnigheid is vilgens mij cruciaal voor het het scherpen van de geest.

Verder kan ik melden dat ik al jaren volstrekt badeendjesloos ben. Daarentegen ken ik een kleine spruit die er met genoegen in bad mee speelt.

Ook onderschrijf ik de opvatting dat het in een maaltijd nuttigen van zowel kip als ei overdone is.

En ben ik van mening dat drinken volstrekt onzinnig is! Je schiet er niets mee op.

Dus ga goed allen.

Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Anna:

Ook onderschrijf ik de opvatting dat het in een maaltijd nuttigen van zowel kip als ei overdone is.

@Anna, daar ben ik het helemaal mee eens.

ps ik heb al jaren een badeentje, alleen geen bad waarin zij kan zwemmen.
Ook een bootje, maar zonder water kan die niet varen.

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
  • 3 weeks later...
Op 24-3-2024 om 16:32 zei Adam:
  • ik mis hier een postWorkshop Censuur | Cultuur in de klas

@Adam, gisteren las ik ergens op de dagdraad dat jij hier iets over mij gepost hebt. 
Jouw reactie had ik zelf uitgelokt.
Maar die heb ik niet kunnen lezen, omdat die al weg was
Ik houd niet van censuur en moderators.

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...