Spring naar bijdragen

Dinsdag 5 april 2022

nancy

Aanbevolen berichten

14 uur geleden zei lady jane:

Maar omdat je je aangesproken lijkt te voelen
herken je misschien iets van * in jezelf, of andersom?

Ja ik herken me erin omdat ik op een forum zit waar ik een gemeenschappelijk probleem deel. Herken jij jezelf er niet in dan?

Zeggen over iemand anders dat je de hoop hebt opgegeven dat iemand het zal redden, daarmee bevestig je de slechte indruk die verslaafden vaak al over zichzelf hebben en kun je net dat laatste hele kleine beetje, precies dát wat zo nodig is om uit de cirkel te komen, van tafel vegen.

Door mijn verantwoordelijkheden van me af te nemen (zorg voor mijn kind) hielpen ze hem niet mee, maar ook mij zeer zeker niet. Het was een bevestiging dat ik fout ben en door hem bij voorbaat al niet meer terug te beloven, bevestigde dat voor mij dat ik nooit meer als mens kon zijn, alleen maar als de verslaafde. Ik werd daarmee niet meer als een mens met een verslaving gezien, nee, ik werd de verslaafde. Letterlijk en figuurlijk.

Definitief mijn verantwoordelijkheden van me overgenomen waardoor mijn kansen mede definitief van me afgenomen werd, en schuldgevoelens werden bevestigd en alsmaar groter werd. En daar moet ik voor de rest van me leven mee zien te dealen.

Alleen maar omdat iemand anders "iets in mij opgaf".

bewerkt door Remi1
woordje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kan er met m'n verstand niet bij waarom iemand hier wel ronduit agressief naar anderen mag zijn en dan verdedigd wordt omdat we toch weten wat een alcoholprobleem is en er zelfs gezegd kan worden dat die persoon een punt heeft, maar iemand niet mag delen wat haar persoonlijk zo hard raakt dat ze opgeeft. Ook weer in het kader van het gezamenlijke alcoholprobleem.

Wat is dat meten met twee maten? Mag iemand niet meer reageren omdat ie al tijden niet meer drinkt? Hoor je er dan niet meer bij ofzo? Want zo begint het wel te voelen. Degenen die niet meer drinken moeten rekening houden met degenen die wel of soms drinken en andersom niet, omdat drank?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo voelt het voor mij ook , alsof ik er niet meer bij hoor omdat ik niet meer drink en volop bezig ben met iets waar niet altijd  over gewaardeerd  wordt  als ik hier over schrijf .

Personen mogen en doen  wel tegen mij uitvallen of  tegen anderen dan kom er soms een sorry  maar  ojee  als er tegen het verkeerde  been geschopt wordt dan is en zijn er andere  dingen niet ok meer. 

Ik  begrijp  het wel als je meerdere malen iemand in een valkuil van drank ziet stappen en je vaak genoeg goed  bedoelde adviezen geeft en keer op keer worden deze in de wind geslagen en komt men op het forum melden toch weer gedronken te hebben .

En ja dan heb ik ook zoiets van wat kan ik nog meer doen ? Het is even klaar nu ..  Ik ben geen professionele  hulpverlenende  lid hier van het forum , echter alleen iemand die ook behoorlijk door drank in moeilijkheden is geraakt. 

Maar ik ben er uit gekomen,  heb hulp durven en kunnen vragen op heel moeilijke  momenten .

En geluisterd naar adviezen die ik kreeg. 

En ja je blijft elkaar tegen het verkeerde been schoppen dat gebeurd overal. 

Mij gebeurde afgelopen maandag ik kwam iets van 7 minuten voor de AA vergadering binnen  en ze zaten te wachten ( ik heb de sleutel)  ik kreeg een kregelige aanval waarom ik er niet eerder was en 7 minuten  voor tijd er krap was )   ik stamelde nog net uhh ja ik kan het eten er niet indouwen  thuis  en man was ook laat van werken .

Na de meeting zei ze sorry ,  dit was aan mij  , en ik zei je raakte mij .

Ik zat in haar irritatie  omdat ik wat te laat was ,  ik kreeg een ondergewaardeerd  gevoel en kruip weg op dat moment. 

Het was goed we begrepen wat er gebeurde. 

Ik weet niet of dit helpende is maar dacht dit is wat ik kwijt wil en kan .

bewerkt door Lieke7777
Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei lady jane:

ik heb de hoop verloren is niet hoe ik schreef, dus nee ik kan helemaal niets met jouw
eigen ervaringen. Het blijft lastig wanneer mensen reageren met hun eigen projecties,
hoe begrijpelijk ook. Ik heb een kwetsbaar zinnetje gedeeld, Reacher  herkende precies
wat ik bedoelde. Maar ik wil ook iets kunnen delen als het niet helpend is voor allen
die hier lezen. Irritaties, onbegrip, emoties, kritiek, van alles kan een reactie zijn, heb ik
zelf ook. Maar ik reageer al zo'n stuk minder hier, loop op eieren soms, en dat is dus
nu ook wat ik riskeer. Het hoort er bij.

Jazeker herken ik dat, en volgens mij hebben wij allebei gezegd dat wij dat niet zo mooi van onszelf vinden. 

En nu is gedeeld dat het ook niet zo mooi ís en dat het niet helpend is om dat te schrijven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Quinn:

Ik kan er met m'n verstand niet bij waarom iemand hier wel ronduit agressief naar anderen mag zijn en dan verdedigd wordt omdat we toch weten wat een alcoholprobleem is en er zelfs gezegd kan worden dat die persoon een punt heeft, maar iemand niet mag delen wat haar persoonlijk zo hard raakt dat ze opgeeft. Ook weer in het kader van het gezamenlijke alcoholprobleem.

Wat is dat meten met twee maten? Mag iemand niet meer reageren omdat ie al tijden niet meer drinkt? Hoor je er dan niet meer bij ofzo? Want zo begint het wel te voelen. Degenen die niet meer drinken moeten rekening houden met degenen die wel of soms drinken en andersom niet, omdat drank?

Wat je hier schrijft is eigenlijk precies wat ik voel maar niet wist dat ik dat zo voelde. If that makes sense. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben het in deze niet met je eens @jopie. Helemaal onder woorden brengen zoals ik het bedoel, is lastig, omdat het snel aanvallend klinkt en ik wil niemand aanvallen. Wat ik constateer is dat van sommigen allerlei uitspraken worden geaccepteerd en zelfs toegejuicht, ook al kwetsen ze anderen, terwijl tegelijk een ander niets goeds kan doen. 

En dat vind ik kut. Als het ene okay is op het forum (niet voor een moderator, maar voor een persoon) dan het andere ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik lees en volg vandaag maar behalve bovenstaande post zeg ik maar niet zoveel,
want ik vind het een lastig iets dit. Moeilijk.

Want het is hier niet zoals bijv AA he, waar iedereen het verlangen heeft tot stoppen heeft. Daarbij doet iedereen op zijn/ haar eigen manier en tempo. We volgen hier ook geen gezamelijk programma of zoiets.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien kan je beter voor jezelf schrijven ipv voor of over "sommigen" of een "ander". @Quinn

Ergens heb ik het gevoel dat je o.a. mij bedoelt in de manier hoe ik me uit.
Mag je gewoon zeggen hoor dat je me brutaal, bot en agressief vind.

bewerkt door Remi1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei jopie:

ik hoor  je, @Quinn

voor mij geldt dat kwaad links (opzettelijk of onopzettelijk, maakt niets uit) nooit het recht geeft tot kwaad rechts.... Maar dat is theoretisch geneuzel, zo werkt het niet altijd..... 

Nee, meer dat als je uit gaat van de goede bedoelingen van rechts, het dan wel zo eerlijk is om ook uit te gaan van de goede bedoelingen van links.

Maar voor mij mag de stekker ook wel even uit het gesprek. Zoals ik zei, zoals ik het bedoel, krijg ik het niet helemaal op papier. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kijk eens @Remi1, ik wil geen namen noemen omdat ik inderdaad vind dat iedereen zich zo moet kunnen uiten hier zoals ie gebekt is. En ja, ik vind je soms bot en soms agressief, dat maakt niet uit, dat is hoe jij schrijft. En ja, ik heb al eerder gezegd dat ik het niet begrijp hoe je iemand als donder voortdurend verdedigt. Nou en? Jij doet iets. Ik vind iets. Zo gaat dat. 

Overigens wel netjes dat je mijn naam hebt toegevoegd. Zonder voelde ik me ook al aangesproken hoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...