Spring naar bijdragen

Maandag 21 maart 2022


nancy

Aanbevolen berichten

Fijn dat je even laat horen van je @spirit.

Laat het drinken niet afhangen van je gedachten of emotie , dit kan alcohol niet fixen .

Buiten evt starten met antabuse heb je zelf echt een maatje nodig die stevig in de schoenen staat , langer stabiel alcohol vrij is.

Is er niemand bij je AA club die je sponsor  kan zijn  , die er voor je is op momenten  dat je het  nodig hebt .

 

Antabuse  is geen  kinderspel , dat moet je echt serieus en niet alleen aanpakken .

Daar heb je echt iemand bij  nodig die je kan helpen monitoren  .

Ik hoop dat er iemand in je omgeving daarbij jou kan ondersteunen. 

Weet je al zeker  dat je het krijgt of ga je erom vragen bij de HA.

bewerkt door Lieke7777
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Lieke7777:

Hier heb ik ook moeten dealen dat mijn man langere periode thuis heeft gewerkt. 

Ik vond het verschrikkelijk  , ik wil blij zijn als hij na een werkdag thuis  komt ipv elke pauze die hij heeft hier naar beneden komt .

Ik heb het geaccepteerd,  maar heb echt die tijd voor  mezelf nodig. 

Vandaag is hij naar kantoor,  ik zit te genieten. 

 Zijn kantoor op zolder  gestofzuigd  , 2 wassen opgehangen .

Ipv dat ik niet  naar zolder kan omdat hij continue  in een call zit.

Of dat ik  net lekker beneden aan stofzuigen  ben en dweilen  muziek aan en hij heeft dan net weer lunch pauze  . 

Hier heb ik ook mee te maken. Het vervelende ervan vind ik dat er dan meteen gezegd wordt dat je niet van elkaar houdt. Ik hier best wat gesprekken thuis over gehad maar dan merk ik eigenlijk steeds dat ik mij aan het verdedigen ben omdat ik ook ruimte voor mezelf nodig heb.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Fruitvlieg:

Hier heb ik ook mee te maken. Het vervelende ervan vind ik dat er dan meteen gezegd wordt dat je niet van elkaar houdt. Ik hier best wat gesprekken thuis over gehad maar dan merk ik eigenlijk steeds dat ik mij aan het verdedigen ben omdat ik ook ruimte voor mezelf nodig heb.

Och hele discussies  , mijn man kan er echt niets aan doen dat het kantoor niet geopend was en dat hij gewoon vanuit thuis alles kon doen .

En ik houd ook van mijn man , maar als ik eigen ruimte in huis heb al is het maar  1 dag per week kan ik mijn man ook meer geven .

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Kohtje:

@ikkanhet, het klinkt allemaal alsof iedereen in je omgeving er vrede mee heeft dat jij je nu en dan aan de alcoholische dranken te buiten gaat. Inclusief jijzelf. Maar waarom hier op het forum dan een soort van zoeken naar afkeuring voor je drinken? Of is het juist het zoeken van complimenten in tijden dat je niet drinkt omdat je die van je omgeving niet krijgt?
Ik snap je laconieke houding tegenover je binges niet.

Dat maak jij ervan die laconieke houding. Dan begrijp je me echt verkeerd. Ik begrijp af en toe geen moer van de commentaren hier maar het bevestigd mijn gevoelens dat ik hier beter niets meer kan vertellen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ikkanhetVind je het vervelend als mensen vragen naar je drinkgedrag en daar verder op doorgaan?

Dat doorvragen is vaak om je te kunnen begrijpen wat je beweegt, en waarom en wat je eventueel anders zou willen en of wij daar iets in kunnen betekenen voor je. 

Het is belangstelling, geen oordeel ofzo, al snap ik wel dat het vervelend voor je kan voelen, ja. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minuten geleden zei ikkanhet:

Dat maak jij ervan die laconieke houding. Dan begrijp je me echt verkeerd. Ik begrijp af en toe geen moer van de commentaren hier maar het bevestigd mijn gevoelens dat ik hier beter niets meer kan vertellen.

Er komen niet echt duidelijke antwoorden  of motivaties van jouw kant uit .

Ik lees in de loop ter tijd jou op en afgaan en daar komen idd ook wel vervelende reacties op.

Maar echte oprechte vragen of als  dingen geopperd worden hoe je  " zal " kunnen handelen  als je in een binge of een eerste glas terecht zal kunnen komen wuif je weg of reflecteer je niet echt. 

 

 

bewerkt door Lieke7777
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Remi1:

@ikkanhetVind je het vervelend als mensen vragen naar je drinkgedrag en daar verder op doorgaan?

Dat doorvragen is vaak om je te kunnen begrijpen wat je beweegt, en waarom en wat je eventueel anders zou willen en of wij daar iets in kunnen betekenen voor je. 

Het is belangstelling, geen oordeel ofzo, al snap ik wel dat het vervelend voor je kan voelen, ja. 

Nee dat vind ik helemaal niet erg. Het voor mij invullen dat stopt me tegen de borst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Lieke7777:

Er komen niet echt duidelijke antwoorden  of motivaties van jouw kant uit .

Ik lees in de loop ter tijd jou op en afgaan en daar komen idd ook wel vervelende reacties op.

Maar echte oprechte vragen of als  dingen geopperd worden hoe je  " zal " kunnen handelen  als je in een binge of een eerste glas terecht zal kunnen komen wuif je weg of reflecteer je niet echt. 

 

 

Dat meen jij misschien ik neem echt wel alles in me op wat geadviseerd wordt enzo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei Fruitvlieg:

Misschien komt het anders over dan hoe jij het bedoeld @ikkanhet. Maar wat mij bijvoorbeeld te binnen schiet is dat je tijdens carnaval meld dat je aan het drinken bent en daar helemaal geen probleem mee hebt. Dat komt op mij laconiek over.

Omdat ik dat misschien ook zo had gepland. En het ook goed ging.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei ikkanhet:

Omdat ik dat misschien ook zo had gepland. En het ook goed ging.

Maar ben je er nu ondertussen  wel  achter dat dit helemaal niet goed gaat ?  Je blijft je receptoren voeden en aandacht geven des te harder gaan deze roepen van tuurlijk neem er maar 1 vandaag want het gaat goed dit kan je ..

En vervolgens  komt er later toch een binge  aan .

Om deze  stil te leggen , is het van belang minimaal eerst een jaar niet meer te drinken .

En dat lijkt lang en onoverkomelijk. 

Ik dacht ook , dit kan ik niet , hoe moet dat allemaal zonder drank. 

Ik ben blijven volhouden. 

De eerste maanden volgde ik minimaal  3 a 4 meetings AA per week .

Dit hielp mij ter ondersteuning  / afleiding maar heb er veel tijd aan besteed en nog ga ik 1 keer per week er naar toe .

Van mij hoef je niet naar de AA , maar wat ik je mee wil  geven , stoppen  lukt je niet alleen .

Je man kan je niet tegenhouden,  hij zal hier jou meer in mogen helpen en ondersteunen ipv onderhouden. 

Sorry als ik misschien zo hard zeg , maar ik bedoel het echt goed naar je .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Lieke7777:

Maar ben je er nu ondertussen  wel  achter dat dit helemaal niet goed gaat ?  Je blijft je receptoren voeden en aandacht geven des te harder gaan deze roepen van tuurlijk neem er maar 1 vandaag want het gaat goed dit kan je ..

En vervolgens  komt er later toch een binge  aan .

Om deze  stil te leggen , is het van belang minimaal eerst een jaar niet meer te drinken .

En dat lijkt lang en onoverkomelijk. 

Ik dacht ook , dit kan ik niet , hoe moet dat allemaal zonder drank. 

Ik ben blijven volhouden. 

De eerste maanden volgde ik minimaal  3 a 4 meetings AA per week .

Dit hielp mij ter ondersteuning  / afleiding maar heb er veel tijd aan besteed en nog ga ik 1 keer per week er naar toe .

Van mij hoef je niet naar de AA , maar wat ik je mee wil  geven , stoppen  lukt je niet alleen .

Je man kan je niet tegenhouden,  hij zal hier jou meer in mogen helpen en ondersteunen ipv onderhouden. 

Sorry als ik misschien zo hard zeg , maar ik bedoel het echt goed naar je .

Ja begrijp het ook zeker dat het goed bedoeld is. En dat vind ik ook heel lief. Ik ga er zeker wat mee doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Fruitvlieg:

Wat Lieke schrijft kan ik alleen maar onderschrijven. Die ene keer dat het goed gaat is wel een onderdeel van de volgende keer als het fout gaat. Drinken gaat vaak niet over het drinken.

Klopt ben ik met je eens. Maar ga ff met onze Valco naar de dierenarts. Fijne middag allemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...