Spring naar bijdragen

Zo moe van


Betty

Aanbevolen berichten

Ik ben al jaren een alcoholist, ik moet en wil ervan af. Ik walg van mezelf, ongelovelijk hoe dom dat ik er steeds weer intrap. En de black outs, weer denken o shit, wat heb ik nu weer gedaan??? Vreselijk. Naar de huisarts durf ik niet, want dan krijg ik gelijk een stempel en wordt alles aan alcoholholisme gekoppeld. AA geen zin om daar elke week naartoe te gaan. Ik zal het toch zelf moeten doen uiteindelijk. Of toch wel naar de huisarts? Het blijkt toch dat ik er niet zelf mee kan stoppen. Een stopmaatje zou ook fijn zijn.  Ik voel me vreselijk zo'n laag zelfbeeld krijg je er ook van. Het liefst ging ik een week op bed liggen en de dekens over mijn hoofd, mezelf verstoppen, tot ik er weer tegen kan. Mijn vader had ook vroeger last van hetzelfde. Zit toch in de familie blijkt, terwijl ik het vroeger haatte. Ik hoop dat ik er ook vanaf kom en mijn kinderen niet in dit zwarte gat vallen. Ik drink 1 dag wel, volg.dag niet, dan wel. En zo gaat het op en af. Met thuiswerken is het erger geworden. Het langst dat ik er af bleef is een week. Wat een prestatie, niet dus. Ik kots op het moment van mezelf. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

48 minuten geleden zei Betty:

Ik walg van mezelf, ongelovelijk hoe dom dat ik er steeds weer intrap. Vreselijk. Ik voel me vreselijk zo'n laag zelfbeeld krijg je er ook van.  Ik kots op het moment van mezelf. 

Hallo @Betty, welkom op dit forum.
Het lijkt mij dat er een hoop werk aan de winkel is om jezelf weer wat positiever te zien.
Heb je al een concreet plan?
Bijvoorbeeld toch naar de huisarts gaan?
Of toch naar de AA?
Stopmaatjes zijn er genoeg op dit forum.
Je kunt ergens beginnen, bijvoorbeeld met 'vandaag drink ik niet'.
Op de Dagdraad staat dagelijks een Dagpact waar je je naam onder kunt zetten.
Het begint met nu / vandaag, morgen komt nooit en gisteren is al geweest.
 

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

36 minuten geleden zei Betty:

Huisarts misschien, ik bekijk even hoe ik er morgen in sta. 

Een huisarts is een eerste stap.
Die bekijkt voornamelijk medisch, heeft beperkte tijd en verwijst meestal verder.
Misschien kun je een verwijzing vragen naar de POH-GGZ die aan de huisartsenpraktijk verbonden is?
Die trekt wat meer tijd voor jou uit om alles eens op een rijtje te zetten.
En blijf vooral ook hier komen om te lezen en te schrijven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

40 minuten geleden zei Roberto:

Een huisarts is een eerste stap.
Die bekijkt voornamelijk medisch, heeft beperkte tijd en verwijst meestal verder.
Misschien kun je een verwijzing vragen naar de POH-GGZ die aan de huisartsenpraktijk verbonden is?
Die trekt wat meer tijd voor jou uit om alles eens op een rijtje te zetten.
En blijf vooral ook hier komen om te lezen en te schrijven.

Een goede tip de POH-GGZ bedankt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 tot 14 stuks bier. Ik hoef niet in een detox, het is meer dat ik er mee moet/wil stoppen. En handvaten krijg van hoe ga je daarmee om als je er weer aan toe wil geven. Bij mij is als beloning of als ik mezelf naar voel. Daar word je ook naar van, is ook niet zo gek. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Betty, ik heb ook lang gewacht voordat ik naar de huisarts ging. Eigenlijk te gek: waarom zou je je schamen? Verslaving is volgens mij volksziekte 1 en die aan alcohol maakt daar een groot deel van uit. Je staat echt niet alleen, al lijkt dat vaak wel zo. Je hebt een eerste stap gezet, top!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar ben bang dat in het algemeen huisartsen een stempel op je drukken, omdat zijzelf waarschijnlijk fit en zo onderlegd zijn, dat hen dit nooit zou overkomen. "Daar heb je weer zo'n idioot". Misschien heb ik dat mis. Maar goed dat mag geen reden zijn om niet jezelf te helpen via de huisarts. Waarschijnlijk schaam ik mij voor mijzelf, dat ik daarom nog niet ben gegaan. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom @Betty

Die schaamte is herkenbaar, het heeft mij ook een tijd geduurd voordat ik over die drempel durfde te stappen.
Alcohol is nu eenmaal niet zo best voor je zelfvertrouwen, misschien alleen een beetje als je onder invloed bent en dat maakt je nu juist zo afhankelijk.

Uiteindelijk was het één van mijn beste beslissing ooit om hulp te aanvaarden en met lood in de schoen naar mijn huisarts te gaan. Het viel mee, de dokter snapte het aardig en heeft me doorverwezen.

Je bent echt niet de enige, de kracht en de hulp komt juist uit de mensen zoals jij, ik en al de andere lotgenoten.

Zelf doen maar het hoeft niet alleen.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Betty:

Maar ben bang dat in het algemeen huisartsen een stempel op je drukken, omdat zijzelf waarschijnlijk fit en zo onderlegd zijn, dat hen dit nooit zou overkomen. "Daar heb je weer zo'n idioot". Misschien heb ik dat mis. Maar goed dat mag geen reden zijn om niet jezelf te helpen via de huisarts. Waarschijnlijk schaam ik mij voor mijzelf, dat ik daarom nog niet ben gegaan. 

Naar de huisarts gaan was mijn beste beslissing ooit. En ik had een jonge dokter die een dagje in kwam vallen, kun je nagaan. Niets dan begrip. Begrip voor de verslaving en de wil er vanaf te komen. Denk je dat je de eerste bent die daar zit? Ze zitten daar niet om te oordelen, maar te helpen als je daar toe bereid bent. Je geeft aan geen detox te willen. Maar alleen lukt het je ook niet. Ik heb twee weken een dag detox gedaan en volgende week dinsdag heb ik 2 maanden niets meer gedronken. En dat dankzij haar advies en verwijzing. Stap over je schaamte heen. Echt het gaat je helpen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ter verduidelijking: ik ben niet opgenomen in de zin dat ik ook de nachten in de kliniek doorbracht. Ik was er iedere ochtend en in de middag had ik vanaf huis online therapie gedurende 2 weken. De stok achter de deur is dat je iedere dag moet blazen op alcohol en sigaretten en urine in moet leveren. En de alcohol moet echt niet in huis zijn als je thuis komt. Als dat je niet lukt zou ik je toch volledige opname aanraden. En ook dat zijn mensen zoals jij en ik. Ik heb er hele waardevolle vriendschappen aan over gehouden (zij gingen na een week over naar de dag detox). Het is echt heel fijn om te praten met mensen die hetzelfde meemaken als jij. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt vd reacties, ik moet nu 2 volle dagen werken, maar heb maandag een afspraak bij de huisarts. Even door de schaamte heen bijten. En ik heb geen troep meer in huis en ben ook niet van plan dit nog te kopen. En per dag denken, vandaag drink ik niet. Mijn man gaat me ondersteunen door ook geen bier te drinken voorlopig. Tot ik er sterker in sta. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb sinds vorige week dinsdagavond niks meer aangeraakt. Bij de huisarts ging goed wel een beetje ongemakkelijk bij de eerste zinnen uitspreken. Maar ik voelde me wel op mijn gemak later, viel mee. Er is een verwijsbrief gestuurd naar Tactus en wordt ik binnen een paar dagen gebeld v.intake. Het enige ding waar ik last van heb nu is slecht slapen, maar ach, dat voelt alsnog beter dan een kater. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Betty, je komt op mij nu verstandig over, veel positiever, al heel anders dan je inleidend verhaal.
Ik weet niet of Tactus een wachtlijst heeft?
Op dit forum zijn in ieder geval dagelijks mensen aanwezig die weten waar je tegen aan kunt lopen.
Blijven schrijven hier, dat maakt alles een beetje makkelijker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...