Spring naar bijdragen

Donderdag 10 februari 2022

ikkanhet

Aanbevolen berichten

3 minuten geleden zei Bob:

Met de kans dat je ongewild  meedoet met het spel van die agressor en hij er in jou iemand bij heeft gevonden om in zijn spel op te nemen. Partij kiezen is logisch maar niet altijd beter.

Ah, nee zo bedoel ik het niet. Je gaat namelijk écht niet op de agressor in. Dus je steunt degene die hij kwelt door te laten blijken dat jij er bent en door het onderwerp van het gesprek op iets anders te brengen etc. Je mengt je niet in de strijd. Je gaat niet terugschelden. Je doet helemaal niets met de agressor want je enige belang zit bij degene die je wil steunen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei Reacher:

Wat me echt boeit aan degenen die principieel een schopmeneer of mevrouw -dus degenen die met kwade dronk echt heel naar zijn tegen anderen- niet willen laten vallen is: 

Waarom die keuze? 

Dit snap ik niet. Waarom je de schopmeneer/mevrouw blijft steunen. het is enorm kwetsend en dat die persoon daarvan geniet is in mijn ogen een reden om grenzen te stellen en consequenties te verbinden aan het gedrag. Dit duurt al sinds augustus. Een schopmeneer verandert niet. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het doet mij denken aan puber gedrag, kleuter gedrag. het schoppen, het treiteren, het kwetsen. Een puber moet grenzen, keiharde grenzen. een verslaafde moet ook grenzen. Ik wil graag het onderscheid maken tussen een verslaafde en een ex-verslaafde. Aandacht geven aan pestgedrag is hetzelfde als een drankje geven aan een alcoholist. Of geld aan een junk. 

het is een openbaar forum, hier gelden sociale omgangsregels. Ik werd gepest. Door alle reacties op mijn posten van weken terug. Nu spreek ik de Pester aan. Stoppen. Nu. We pesten niet, we doen elkaar geen pijn. We zorgen voor elkaar. 

En als deze Pester geniet van alle aandacht, geen aandacht geven helpt niet. Een vervelende puber stuur je de klas uit, anders lijdt de hele klas er onder. 

gedrag heeft consequenties. je mag terugkomen als je je gedraagt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik snap het ook niet @Artemis

Het is oprecht goed voor die schopper dat hij of zij niet in de steek gelaten wordt. En op de momenten dat hij/zij nuchter is steun krijgt bij het stoppen met drinken. 

Maar het gaat ten kosten van al die anderen die in de tussentijd een lel kunnen krijgen.

Waarom is die schopmeneer belangrijker? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Reacher:

Ik snap het ook niet @Artemis

Het is oprecht goed voor die schopper dat hij of zij niet in de steek gelaten wordt. En op de momenten dat hij/zij nuchter is steun krijgt bij het stoppen met drinken. 

Maar het gaat ten kosten van al die anderen die in de tussentijd een lel kunnen krijgen.

Waarom is die schopmeneer belangrijker? 

Precies. waarom? degene met de grootste mond krijgt de meeste aandacht. 

oplossing: eruit. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 minuten geleden zei Bob:

De aangevallen persoon steunen met een PB kan een alternatief zijn.

Maar dat ziet verder niemand.  En dan lijkt het toch alsof je de dingen die gezegd worden gewoon kunt zeggen hier. 

Ik zal voortaan even deze knippen en plakken als ik weer zo'n bericht zie:

"Het forum wordt dagelijks gemodereerd maar we hebben niet de bemensing om het 24 uur per dag in de gaten houden.
Soms kan het daarom iets langer duren voor we kunnen ingrijpen.

Probeer tot die tijd vervelende berichten niet te voeden. Negeer ze, schrijf geen reactie, ga er niet op in. Dat werkt het beste.
Samen houden we het forum leuk.

de moderator"

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Quinn:

Negeren van de schreeuwer, iets doen met de boodschap, zoiets?

het forum is een plaats om elkaar te helpen. Wat doe je als iemand gewond is, de ambulance komt en deze gewonde, die hulp nodig heeft, slaat de verpleger in elkaar?  of slaat iedereen die komt helpen in elkaar. of pakt een geweer en gaat schieten. 

bewerkt door Artemis
verduidelijkt
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het enige is; en ik wil je niet ontmoedigen @Artemis : een schopper kan tot in het oneindige terugkomen met een nieuw account.De moderators krijgen niet alles mee en wij als forummers gaan hier verschillend mee om.  
Ee is geen ‘eruit’ meer. 
Er zijn geen consequenties. 
En ik probeer me daartoe te verhouden. Want ik heb geen last van dinges zelf, ik maar ik heb last van alles er omheen. 
De mensen die gekwetst raken, de mensen die met forumpauze gaan, etc. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei Quinn:

Op zich is dat waar @Etty 

En toch, ondanks dat, vond ik de duidelijke steun in de rug van @niks gisteren heel welkom. 

Ja dat snap ik, ik las het.  Het gevolg van haar reactie is wel dat zij dan de volgende pijlen krijgt.  En zich terugtrekt.  
Je weet wie het zegt en toch…

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...