Spring naar bijdragen

Weet niet hoe!!!


Sheriff

Aanbevolen berichten

Oke, lees als een tijdje mee. Nu mij beurt. Vind het erg spannend, zeker na dat ik de laatste berichten las.  Zal dan wel eenoment zijn. Kan niet zeggen  dat het goed overkomt bij mij al dat gekibbel. Nou hier gaan we. Getrouwd,  moeder van 2 meiden. 1 tot 2 flessen wijn per dag. Wil er van af, zoek steun. Waarom kan ik het niet zelf, geen idee. Heb je hulp gezocht? Yep val steeds terug. Waarom denk je dat dit form je gaat helpen. Geen idee.  En heb mijn twijfels hier over, zeker dat ik mee heb kunnen lezen jullie huis kamer. Waarom kunnen mensen geen respect hebben voor elkaar. Sorry niet echt een goede binnen komer. Maar ik wil er vanaf . En wil deze steun zeker niet af slaan.  

bewerkt door Sheriff
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tussen het gekibbel door worden er echt wel waardevolle  dingen benoemd en besproken .

Er zitten  hier veel kippen in het hok maar uiteindelijk  hebben we het beste met elkaar voor :rose:

Welkom. 

Ben je al gestopt of wil je een stopmoment  plannen ? 

Waar ben je bang voor om te stoppen? 

bewerkt door Lieke7777
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je wel @Lieke7777. Dat begrijp ik daarom heb ik me aan gemeld. Lees waardevolle dingen er tussen. Sorry dat ik zo binnen val! Zeker niet mijn bedoeling!

nee ben nog niet gestopt. Woon  even niet bij gezin dus makkelijk om na 1 of 2 dagen terug te vallen. Zit  nog op 1fles per dag. Na een 2 weken Bing achter de rug van 2 flessen zonder eten en drinken.

Ben bang voor afkickverschijnselen. Denk ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Lieke7777. Ik vecht voor mijn gezin. Dit is het beste voor mijn meiden. Ze hebben een leven nodig zonder elke dag om te gaan met een on stabiele/ depressieve moeder. Ik hoef dit niet op hun bord neer te leggen, geeft te veel spanning voor hun.

Ze moeten zich concentreren op school en gewoon kind kunnen zijn. Begrijp me niet verkeerd. Ik heb elke dag contact met mijn meiden en man. Gewoon contact. Alleen ik woon hier en zij daar. Zonder spanning 

 

bewerkt door Sheriff
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Sherrif
hopelijk kun je doorzetten en dan hoef je maar 1 x door de afkick
je kunt dit, als zal het soms te zwaar lijken
velen gingen je hier voor
probeer maar je niet af te laten leiden door gekibbel op de dagdraad
dat heeft niets met jou te maken
we zeggen hier vaker; filter op ons forum wat je nodig hebt en aan wie je je optrekt
de rest, niet jou af laten leiden, want dan zet je een achterdeurtje open
om je uit emoties daarover niet bezig te houden met je eigen proces.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo @Sheriff, welkom hier

Goed dat je hier hebt gemeld.

Voor mij was dat een belangrijke stap. Erkennen dat je niet normaal met alcohol omgaat.

Dat gekibbel op die dag-draad kan zeker een ergernis zijn.

Ik bedenk me vaak  maar het zijn maar woorden, er zullen geen kwade bedoelingen achter zitten, en

er zal drank in het spel zijn.  

Ik vind het mooi dat zelfs de idiootste reacties door oudgedienden nog grootmoedig van repliek worden voorzien.

Gelukkig is hier veel te halen. Ik had nooit gedacht dat het mij zou lukken te stoppen met drinken.

Simpelweg een besluit nemen, hier veel lezen en wat schrijven. Dat houdt de motivatie op peil om je

aan het besluit  te houden en na verloop van tijd ga je merken dat het makkelijker wordt.

Succes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 uur geleden zei Sheriff:

Heb je hulp gezocht? Yep val steeds terug. Waarom denk je dat dit form je gaat helpen. Geen idee.

Grappig dat je al een paar vragen met antwoord neer zet. 

Uit een forum haal je alleen wat, als je er zelf wat in stopt.

Gekibbeld wordt er regelmatig op een openbaar forum, dat lijkt er bij te horen. Maar de meesten laten zich niet op de kast jagen en reageren respectvol, belangstellend en uitnodigend terug. Dat kunnen sommige oudgedienden hier, en dat vind ik erg knap.

Je hebt je hier aangemeld omdat je niet meer dagelijks 1 of 2 flessen wijn wilt drinken en daar steun bij wilt. Nou, mijn steun heb je. En nu? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 16-10-2021 om 12:06 zei Lonster:

Ja, je weet niet hoe. Dat schreef je al. Maar ergens weet je het wel, of niet?

Ik denk dat iedereen hier wel weet DAT je wilt stoppen, maar wat te doen tegen de momenten dat je "och fuck it" denkt en dan toch weer die fles opentrekt. Dat is het lastigste. Elke ochtend weer opnieuw het voornemen om te stoppen, en elke avond verdwijnt dat voornemen naar de achtergrond. Hoe daarmee om te gaan. Ik geloof dat veel lezen op dit forum wel helpt, en heel veel googlen, en heel veel youtubejes kijken over verslaving. 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Dank jullie allemaal!  Ja ik weet het. De eerste iets nemen! Na een  Bing van 5 weken met 2 liter wijn. Nu 2 dagen zonder. 

Pff na de dag van mijn laaste bing dat ik m'n  niet meer kon vast houden door kramp..ik opstond en mijn benen het niet deden wat ik wou. Zo angstig.

@Margueritewat je beschrijft. Zo herkenbaar.  Dat is wat ik voel. 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat ik nu voel is niet fijn. Trillen zweten.  Dochter zei mama je bent aan äan trillen waarom? ik omdat ik antibiotica heb gehad

..liegen gaat steeds beter ..shit moeder ben ik

  Andere Dochter..mama je bent trillen..ja heb pijn in m'n schouders..ja zegt ze..je ga toch niet DOOD

... weet het even niet meer..

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Sheriffje bent nu al een paar dagen zonder schrijf je. De ergste ontwenningsverschijnselen moet nu wel achter de rug zijn.

je zult het verder moeten doorstaan.

wat is je plan voor het vervolg? Door modderen?  Of hulp zoeken? 

 "maar wat te doen tegen de momenten dat je "och fuck it, denkt" ?

Ik zou zeggen,  bedenk dan dat je de toekomst van je kinderen op het spel zet.

hou vol, het is heel goed  mogelijk om afscheid te nemen van de drank

bewerkt door brazer
correctie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jezus wat ben ik een ruggengraatloos wezen. Netn dochter gesproken , die heeft een beugel gekregen

 Video bellen met mama,  ze heeft pijn. Mama kan er niet zijn omdat ze door haar misbruik met alchol niet thuis kan wonen. Oke ze weet niet dat het daardoor komt.  We noemen het depressie.

Voornemen om straks op de fiets te springen en haar te verwennen. Dus ik naar de winkel om haar favoriete te halen. Waar komt mama mee thuis haar favoriete en favoriete voor mama......drank.  

Zit nu in mijn drank walhalla van 1 liter wijn niet meer in staat om fietsen

 En ja ik vind me zielig terwijl ik dit zelf hebt gedaan. Wat ben ik een waardeloze moeder.  

Geeft hete voldoening..nee...dat wist al van te voren...waarom doe ik het toch? 

Sorry..gaat nergens over maar moest het even kwijt. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Musashi dat klopt. ik mag mijn zegeningen tellen want mijn dochters willen nog steeds knuffelen. De ene zei " ik ben trots op jouw mam "Toch een mooie hanger aan mijn ketting. Dat maakt het ook moeilijk daardoor besef ik hoe ik te kort schiet. Ik kies alcohol boven mn meisjes. Hoe triest kan je zijn!

@knakkerlief dat je erna vraagt. niet goed. Want madam zit in haar zelfmedelijden. Kwam er achter dat niet zo zeer de zucht is naar de alcohol.maar de routine als ik boodschappen ga doen. Langs de brood dan groente...tralala even nogelant drank afdeling. Allemaal onzin boodschappen in m'n kar. Nu ik dit zo opschrijf en de eerste toch heb genomen. Voel ik me echt een loser. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...