Spring naar bijdragen
Forum Verslavingdebaas

Zaterdag 18 September 2021

Claudius
 Share

Aanbevolen berichten

Als het als moeten voelt, niet doen. Als je er energie van krijgt of iets anders, wel doen. Hoewel... tijd voor jezelf is kostbaar. Die heb ik ook nodig en dan heb ik geen kinderen, dus makkelijker te organiseren.

Mijn teamleider wil dat ik weer vaker op het werk ben. Drie dagen, in plaats van twee. Ik merk dat me dat enorm vermoeit. Ook die strijd, die kost me energie. Laat mij lekker twee dagen thuis werken, dat komt mij en mijn werk ten goede.

Vandaag boswandeling in mijn eentje, lekker mijn hoofd leegmaken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier al de vloer gedweild.
Gisteren hele huis gesopt en gezogen.
Vanmiddag kijken bij het nieuwe appartement van zusje.
En vanavond maar eens een keertje heel luxe chinees bestellen
(Neem ik geen rijst of bami in het kader van toch echt eens af moeten vallen :) )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 minuten geleden zei rapilos:

Hier al de vloer gedweild.
Gisteren hele huis gesopt en gezogen.
Vanmiddag kijken bij het nieuwe appartement van zusje.
En vanavond maar eens een keertje heel luxe chinees bestellen
(Neem ik geen rijst of bami in het kader van toch echt eens af moeten vallen :) )

Dan moet je juist wel rijst eten. Heel veel rijst, dat vult lekker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen. Wat een prachtig weer. Diep rustig weer hier. Ik denk steeds: deze wandeling was de mooiste ook. Maar dan blijkt er nog 1 te zijn die mooier is. Wat een rijkdom.

Wat ik ook merk aan het wandelen hier. Hier is niet de constante impuls van mensen. Ik kan hier gewoon beter aandacht hebben voor dat wat ik zie ( rode bladeren in groene boom, specht, lichtval) en hoor (specht, vogels, auto’s ver weg). Ben minder afgeleid. Dat doet goed. 

bewerkt door Lika
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Schitterend dag inderdaad. Zo dadelijk met het lieve gezin picknicken in de Biesbosch. Maar eerst nog koffie. En Bach. 

Ik keek gisteren naar dat nieuwe programma van Matthijs van Nieuwkerk en de Snollebollekes over chansons. Geweldig was dat. Nu wil ik weer,  als het buiten donker wordt, in de auto stappen, en in één ruk naar Parijs rijden. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hartelijk dank voor alle felicitaties. Het word een droge verjasrdag in alle opzichten.

Matras slaapt heetlijk. Het bed komt ook vast wel goed. 

De eersten die mij kwamen feliciteren waren de kat en de hond. Wat een schatten zijn het toch. 

Mijn dag kan niet meer stuk. Vanavond gaan we wokken met de fammilie. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben gisteravond thuis gekomen van de boot. De meeste boodschappen alvast mee genomen. Straks er nog even wat dingen uithalen. En de koelkast uit en schoonmaken. 

Maandag varen we haar naar een werf waar ze volgens onze wens wordt gemaakt. Daar blijft ze dan week liggen tot ze klaar is en we haar weer ophalen. We zijn er alles met elkaar toch zo'n 8 weken op wezen varen maar nog in de staat van de vorige eigenaar. Willen toch wat dingetjes anders hebben. 

Als het mooi weer is misschien nog wat dagtochtjes maar overnachting doen we nu niet meer dit seizoen. Wordt snel donker en kouder, vochtiger nu 's avonds. 

bewerkt door Bor
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal, 

ik heb besloten om vanaf nu ook weer vaker mee te schrijven, het zij misschien niet elke dag maar wel wekelijks, zodat ik ook echt meer bewust ben van dat als het goed gaat niet hoeft te betekenen dat er geen terugval op de loer ligt ( en dat ligt er blijkt uit de praktijk) 

Heb gister voor het eerst mijn eerste meeting bij de aa online meegemaakt en dat was echt thuiskomen zeg, ik ga zeker woensdagen en vrijdagen proberen hierbij te zijn. 

Merk dat ik nog flink moet bijkomen van mijn laatste glijder :( maar ik hou het nu bij kleine stapjes en niet meer alles maar snel snel ik moet veel liever voor mezelf zijn 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gewokt met de hele famrlie en veel teveel gegeten. Vooral die toetjes met die lekkere slagroom, vallen dan net verkeerd. Kreeg ik nog de slappe lach, jemig zeg. De machinist moest lachen van de metro en maakte met zijn hand drankgebaren. Nou echf niet, geen druppel. Gezellige dag gehad. Dit pikken ze mij niet meer af. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

22 uur geleden zei Rosee:

Goedemorgen. Van harte gefeliciteerd @spirit!! Ik hoop dat je dit jaar in een heerlijk nieuw bed slaapt:P en een fijne dag hebt vandaag, hier zie ik blauwe lucht. 

Merk dat ik moe ben, afgelopen week druk gehad met veel verschillende dingen. Heb vaak tijd nodig om bij te komen en even geen mensen om me heen. Had me tijdje geleden opgegeven voor een vaste dag vrijwilligerswerk naast mn betaalde baan (in het weekend 1 keer in de 2 weken) maar kreeg ineens een soort van paniekgevoel: nog minder tijd voor mezelf. Toch maar afgezegd maar twijfel nu weer of ik het niet had moeten doorzetten. Zucht. 

Wat maakte dat je je er voor opgegeven hebt?  Misschien is er een andere manier om dat te bereiken? 

Ik ben er zelf een beetje mee aan het rommelen.  Zoek 'iets' om te doen, naast wat ik al doe.  Ben begonnen met vrijwilligerswerk, een dagdeel in de week. Handen uit de mouwen met een kleine groep mensen, dat vervult wel een aantal behoeften van mij merk ik.   Ik begin me wel af te vragen wat het nut is van wat we doen, maar ik zie wel of het blijvend is.     

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 19-9-2021 om 08:25 zei Etty:

Wat maakte dat je je er voor opgegeven hebt?  Misschien is er een andere manier om dat te bereiken? 

Ik ben er zelf een beetje mee aan het rommelen.  Zoek 'iets' om te doen, naast wat ik al doe.  Ben begonnen met vrijwilligerswerk, een dagdeel in de week. Handen uit de mouwen met een kleine groep mensen, dat vervult wel een aantal behoeften van mij merk ik.   Ik begin me wel af te vragen wat het nut is van wat we doen, maar ik zie wel of het blijvend is.     

Ik wilde iets voor mezelf wat heel anders is dan mijn betaalde baan (waarbij ik steeds in mn hoofd zit) iets praktisch met mensen. Nieuwe ervaringen opdoen/nieuwe dingen leren. Maar t voelde ineens als een enorme verplichting steeds zo'n hele dag mezelf vastleggen. Goede vraag Etty, ik ga kijken of ik iets anders met die onderliggende behoefte kan doen.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
 Share

• Nieuwe aanmaken...