Spring naar bijdragen

Hallo allemaal


Anne85

Aanbevolen berichten

Dag allemaal, ik ben Anne en na jaren ontkennen, komt het laatste jaar steeds meer het besef dat ik afhankelijk ben van alcohol. Doordeweeks proberen geen wijn te drinken, 3 wijntjes per avond. Het helpt allemaal niet. M'n zaak gaat eronder lijden, ik ben niet fit. Het brengt me niets en toch schenk ik elke avond weer dat wijntje in, en vele volgen. Ik wil dit niet meer, ik wil vrij zijn. Ik voel me gevangen in m'n eigen verslaving. Ik weet niet goed wat me te wachten staat. Want helemaal stoppen heb ik nooit gedaan, maar er is geen midden weg. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Anne, welkom hier, zoals jij de zaak neerzet, je gebruik controleren lukt niet, ben je hier aan het juiste adres.

Erkenning van dit probleem is een eerste stap. Dus: goed gedaan!

Met de billen bloot hier op het forum heeft mij goed geholpen, lezen en schrijven kan je motivatie ondersteunen.

Hoe ga je het verder aanpakken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom!

Minderen is meestal kansloos wat je al schrijft. Je moet echt de stekker eruit trekken om eraf te raken. Niet meer in huis halen, niet meer opdrinken. Je kan het, het is niet moeilijk op zich, het vereist alleen dat je al je wilskracht op een hoop gooit. Als je 1000% overtuigd bent dan gaat het gebeuren.

Klaar voor?

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei brazer:

Hallo Anne, welkom hier, zoals jij de zaak neerzet, je gebruik controleren lukt niet, ben je hier aan het juiste adres.

Erkenning van dit probleem is een eerste stap. Dus: goed gedaan!

Met de billen bloot hier op het forum heeft mij goed geholpen, lezen en schrijven kan je motivatie ondersteunen.

Hoe ga je het verder aanpakken?

Ik heb de hulp ingeschakeld van mijn broer (heeft jaren geleden zijn verslaving met succes overwonnen) 

Mijn vader en mijn exman op zijn aanraden gebeld dat ik mijn alcohol gebruik al lang niet meer in de hand heb. 

Het plan is geen druppel meer. Al zei me vader dat het misschien een idee was dat ik dan alleen op zaterdag en zondag een wijntje pak. Ik denk dat hij niet beseft hoe afhankelijk ik door de jaren heen ben geworden van de alcohol. En dat minderen niet helpt. 

Voorheen ging ik minderen door meteen uit mijn werk te gaan sporten. Dan had ik om half tien m'n eerste wijntje en ging ik een uurtje later naar bed. Dan komt er een avond dat je geen zin heb om te sporten. Pak een wijntje. Ga veel te ver. Op je tandvlees je werkdag door komen om vervolgens niet meer te sporten. Door helemaal niet te drinken hoop ik me fitter te voelen en zo dus dat moment van het eerste wijntje te vervangen door te sporten. 

Ik weet niet goed hoe ik het aan moet pakken. Alle tips zijn welkom! 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei bumperjim:

Welkom!

Minderen is meestal kansloos wat je al schrijft. Je moet echt de stekker eruit trekken om eraf te raken. Niet meer in huis halen, niet meer opdrinken. Je kan het, het is niet moeilijk op zich, het vereist alleen dat je al je wilskracht op een hoop gooit. Als je 1000% overtuigd bent dan gaat het gebeuren.

Klaar voor?

Ik ben er klaar voor! En ik hoop dat ik de wilskracht hou die ik nu heb 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed plan: geen druppel.

hulp inschakelen is goed,

niet die van je vader,

als diens advies neer komt op minderen,

want het is nu juist de  kern van het probleem dat dat niet lukt.

stoppen , is het credo, laten we zeggen minstens voor een jaar, 

neem er rekenschap van dat alle serieuze behandelingen,  als uitgangspunt en als doel hebben, volledig vrij worden van  'het middel'  in dit geval alcohol. 

als je wat jonger bent is een leven zonder alcohol voor altijd wellicht moeilijk voorstelbaar, maar écht je zult veel beter af zijn.

Wat je te wachten staat? Vrijheid. Ik heb hem terug, waarom zou het jou niet lukken.

lees hier veel,  er is hier enorm veel ervaringsdeskundigheid.

overweeg on-line begeleiding van een verslavingsinstelling,  als je niet direct behandeling zoekt.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Anne, 

ik hoop dat je je hier welkom voelt en rustig je plek gaat vinden. Het forum kan veel oproepen, veel herkenning waar je je voordeel mee kan doen. 

zelf ben ik vanaf 1 januari alcoholvrij, na 10 jaar minder drinken, stoppen en weer opnieuw EENTJE dan doen. Stoppen is het gemakkelijkst. 

veel succes en plezier hier :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Anne85:

Ik weet niet goed hoe ik het aan moet pakken. Alle tips zijn welkom! 

 

Stoppen met drinken is het makkelijkst van het stoppen met drinken, zoals... ach wie zei dat nou laatst, ik vond het zo'n mooie. Anyway. Het lastige is wat ga je doen in plaats daarvan.

Ga iig wat anders drinken, geen dorst gaan zitten lijden. Vind je drankje. En ga wat anders doen met je avond. Hoeft niks spektakulairs te zijn, vaak gewoon de afwas of zo :) 

(edit: oh ja sporten schrijf je. Sporten is helemaal goed. Fuk de afwas :P )

En vervolgens aan de slag met wat er boven water (boven alcohol bedoel ik) komt. Stress, verveling, jeugdtrauma's, noem maar op. Daar kan je mee leven op een betere manier dan ze te verzuipen. Maar dat komt pas langzaam na een maand of zo. De eerste weken niet drinken is heftig want het is wel een harddrug waar je van los moet. Dus dagen tellen. Vandaag niks drinken. En morgen morgen niks drinken. En genieten van het katerloze leven. Maar echt lekker voel je je niet meteen want je lichaam moet een paar weken detoxen.

Dat dus eerst voorlopig ;) Succes!!

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat fijn om jullie berichten te lezen, ik voel me daar al gesterkt door!

Ik ben meteen samen met mijn collega achter het vervangende drankje aangegaan. Ik drink eigenlijk geen frisdrank maar lipton ice tea sparkling vind ik erg lekker. Meteen maar even gehaald. Verder maak ik zelf vaak komkommer water met munt en limoen, maar eens wat anders tussendoor is wel eens lekker. Mijn exman heeft zojuist alle wijn uit m'n huis gehaald zodat ik daar niet als eerst tegenaan loop als ik thuiskom. Ik zie een beetje tegen het slapen op, op dagen dat ik weinig drink heb ik daar ook moeite mee. Misschien gewoon op tijd naar bed met een boek. 

De online verslavingshulp, hebben jullie daar suggesties voor? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De  eerste niet nemen  is het  motto.

En vooral het niet in huis hebben  wat goed dat je exman daarin  je ondersteunde met alles uit huis halen.

Als je het moeilijk hebt  is het de kunst  je kwetsbaar  op te stellen  en hulp  inschakelen. 

Al is het  maar hier roepen  bv op de dagdraad dat je het lastig hebt  .

Daar zullen  echt  mensen zijn die je door het  moment  heen praten  .

Trekmomenten  gaan over . 

Succes .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Anne welkom hier, de verhalen die je hier leest motiveert enorm het stoppen word een stuk makkelijker, tenslotte zitten we allemaal in het zelfde schuitje, wat betreft het slapen je zal merken dat na een tijdje je slaapt als een baby en heerlijk fris wakker word vol energie en positieve gedachten Succes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 uur geleden zei Anne85:

 

De online verslavingshulp, hebben jullie daar suggesties voor? 

Ik heb er persoonlijk geen ervaring mee, maar anderen hier wel.

De meeste instellingen voor verslavingshulp in de ggz bieden wel on line hulp,

zoals Tactus die bij mijn weten op dit forum toeziet.

Voor veel mensen biedt de AA uitkomst tijdens de Corona maatregelen hebben die ook on-line meetings ingesteld.

succes met het juli pact!

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag dag 2 bijna ten einde. Ben lekker gaan sporten. Gisteravond kwam ik slecht in slaap, was dus ene redelijk korte nacht maar ik was nog steeds veel uitgeruster dan met een sloot wijn in me lijf. Er zijn wat momenten zoals met en na het eten dat ik denk van oh m'n wijn! En dan denk ik oh nee dat doe ik niet meer haha:lol:

Ik merk in de gesprekken met sommige mijn directe omgeving dat ze in de veronderstelling zijn geweest dat mijn drankgebruik wel mee viel. Ik kreeg van die vragen van: maar met een feestje neem je toch wel gewoon een wijntje? Dat kan je toch wel? 

Ik denk dat in plaats van tv op bed kijken, ik lekker een stukje ga lezen vanavond. 

Op naar dag 3!

bewerkt door Anne85
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...