bumperjim Geplaatst 23 december 2024 Rapport Geplaatst 23 december 2024 Zit nu niet te somberen, @Claudius Hou het droog!
Claudius Geplaatst 24 december 2024 Auteur Rapport Geplaatst 24 december 2024 Sorry voor mijn geklaag , ik ga niet drinken hoor karin123 en bumperjim reageerden hierop 2
Ayla89 Geplaatst 24 december 2024 Rapport Geplaatst 24 december 2024 10 uur geleden zei Claudius: Ook met de vraag of ik nog alchohol drink begin ik het moeilijk te krijgen. Ik weet niet hoe ik daar op een gepaste wijze kan op reageren. Craving ja, dat heb ik zeker nog. Zolang je niet drinkt kun je daar - ook met cravings - met opgeheven hoofd "nee" op zeggen. Het is niet erg als je nog naar alcohol verlangt (vooral lastig voor jezelf), en des te knapper dat je het niet drinkt.
Claudius Geplaatst 24 december 2024 Auteur Rapport Geplaatst 24 december 2024 16 minuten geleden zei Ayla89: Zolang je niet drinkt kun je daar - ook met cravings - met opgeheven hoofd "nee" op zeggen. Het is niet erg als je nog naar alcohol verlangt (vooral lastig voor jezelf), en des te knapper dat je het niet drinkt. Dank U
Claudius Geplaatst 27 december 2024 Auteur Rapport Geplaatst 27 december 2024 Mijn laatste dag in de verslavingskliniek zit erop. Nog een lang afsluitend gesprek met mijn verpleegster gehad. Blijkbaar wil ze alles over mij weten. Ik zal mijn dagen met wat anders moeten vullen.
Berkje Geplaatst 27 december 2024 Rapport Geplaatst 27 december 2024 Beste Claudius, wil U sterkte wensen. Zie u goed bezig en goed zijn voor uw Femke. Goede jaarwisseling.
Claudius Geplaatst 28 december 2024 Auteur Rapport Geplaatst 28 december 2024 8 uur geleden zei Berkje: Beste Claudius, wil U sterkte wensen. Zie u goed bezig en goed zijn voor uw Femke. Goede jaarwisseling. Dank U wel, ik zal voor mijn Femke zorgen. Berkje reageerde hierop 1
Claudius Geplaatst 2 januari Auteur Rapport Geplaatst 2 januari Ik had het gisteren weer moeilijk, veel zin om alchohol bij te halen. Het werd een compromis, ijscreem , waar ik veel te veel van eet. Deze morgen zeer vroeg ook al veel gegeten, ik heb al terug honger en het is pas 7u26 . Het altijd T teveel
Lonster1 Geplaatst 3 januari Rapport Geplaatst 3 januari Is het wel honger? Je kunt ook eten uit verveling. Tenminste, ik wel.
lady jane Geplaatst 3 januari Rapport Geplaatst 3 januari ijs eten tegen de honger? beetje ongeloofwaardig, toch? verveling, troost, eenzaamheid, noem maar wat dingen op. alles of niks eten lijkt op alles of niks m.b.t. alcohol drinken. Wat compenseer je @Claudius? Ik begrijp de hulpverlening wel dat ze je in de gaten blijven houden, de kans op terugval is groot lijkt me. Sta je open voor hun zorg om jou? karin123 reageerde hierop 1
Claudius Geplaatst 3 januari Auteur Rapport Geplaatst 3 januari Het ijs eten was op nieuwjaarsdag @lady jane ik had toen veel craving, het was niet om een hongergevoel weg te werken. Waarom ik de craving had? Geen flauw idee, ik had het wel heel erg. Als iedereen van mij verwacht dat ik terug alchohol ga gebruiken dan zullen ze vroeg of laat gelijk krijgen zeker? Hoe groter de bezorgdheid hoe groter de kans dat het daadwerkelijk gaat gebeuren. Ik had vandaag voor de eerste keer een gesprek met de verantwoordelijke van de thuisbegeleiding. Ook tegen haar zegde ik wat ik nu hier plaats, vroeger dronk ik na zo een gesprek. Ik dronk mijn problemen weg. Dat doe ik nu niet meer. Ik heb me nooit gemakkelijk gevoeld bij de huidige thuisbegeleiding. Maandag heb ik terug een gesprek met de psychiater, die heeft me geholpen door haar strengheid tegen mij, het helpt nog wel niet in compensatie zoeken. Ik zoek nog steeds naar vervanging. Nu was dat ijs maar dat kan ook chocolade zijn. Ik eet nu zelfs soja yoghurt ter compensatie, natuurlijk weer teveel.
Claudius Geplaatst 3 januari Auteur Rapport Geplaatst 3 januari 1 uur geleden zei Lonster1: Is het wel honger? Je kunt ook eten uit verveling. Tenminste, ik wel. Om vier uur was het inderdaad een hongergevoel. En enkele uren later had ik weer een hongergevoel. Gewoonlijk eet ik nu van heel de voormiddag helemaal niets.
Lonster1 Geplaatst 3 januari Rapport Geplaatst 3 januari Misschien is het tijd om een bezigheid gedurende de dag te vinden? Leg je focus eens op iets anders, in plaats van het niet of wel drinken of teveel eten en hoe de hulpverlening erover denkt.
Claudius Geplaatst 3 januari Auteur Rapport Geplaatst 3 januari 46 minuten geleden zei Lonster1: Misschien is het tijd om een bezigheid gedurende de dag te vinden? Leg je focus eens op iets anders, in plaats van het niet of wel drinken of teveel eten en hoe de hulpverlening erover denkt. Hmm, jaren geleden zij een psychologe al tegen mij dat ik vooral mezelf moest helpen en niet op hulp van buitenaf moet wachten. Spijtig genoeg heb ik ook geen toveroplossing.
lady jane Geplaatst 3 januari Rapport Geplaatst 3 januari toveroplossingen bestaan niet. Ik meen dat je geschreven had over vrijwilligerswerk? Bij de bibliotheek dacht ik? En zijn heel veel plekken waar je je nuttig kunt maken en dat geeft een "vol" gevoel van tevredenheid (bij mij dan toch). Ik merk dat ik buitenshuis nauwelijks naar eten/snoepen taal, maar met deze sombere weken wel een soort van rusteloosheid kompenseer met vaker naar de keuken. Maar dan smeer ik meestal wel een boterham of ik maak verse soep ofzo. Iets wat echt vult ook.
Claudius Geplaatst 3 januari Auteur Rapport Geplaatst 3 januari Ik heb volgende week nog een gesprek in verband met vrijwilligerswerk, folders in brievenbussen steken. Bij de bibliotheek sta ik op een wachtlijst. Ook nog bij een rusthuis, patiënten duwen in een rolstoel, maar ook dat gesprek moet nog plaatsvinden. Wendy75 reageerde hierop 1
Claudius Geplaatst 11 januari Auteur Rapport Geplaatst 11 januari Ik heb nog steeds een medich probleem waardoor dat ik denk dat ik het meeste aangeboden vrijwilligerswerk toch ga moeten weigeren. Ik had afgelopen woensdag een gesprek met de psychiater, het gedeelte over de dagelijkse alchohol controles beviel me helemaal niet. Ik heb haar juist een mail gestuurd met mijn bezwaren tegen het blazen. Soms lijkt het mij erop alsof ze niet liever willen als dat patiënten hervallen. Ze verwachten niets anders.
lady jane Geplaatst 11 januari Rapport Geplaatst 11 januari Helaas heeft de hulpverlening ervaringen genoeg met terugval @Claudius wees jij de uitzondering op de regel aar en bewijs dat je het kunt. Ik neem aan dat je een bepaalde periode moet blazen? Bijv. een jaar ofzo? Daarna zal hun vertrouwen ook groter zijn dat je het zonder die controles kunt. Maar hun regels zijn ontstaan uit duizenden ervaringen, daar mag je op vertrouwen nu.
Claudius Geplaatst 11 januari Auteur Rapport Geplaatst 11 januari Eerlijk gezegd @lady jane . Ik ben al dikwijls mensen op het domein van de kliniek tegen gekomen die ik al van vroegere opnames kende. Bij mijn eerste opname op een afdeling daar bleek uit de verhalen van sommige dat het al lang hun eerste opname niet was. En toch blijf ik mensen van mijn eerste opname tegenkomen op het domein van de kliniek. Ik ga blazen op een afdeling die zich nog wel op het domein van de kliniek bevind, maar niet alleen ondersteuning bied voor ex patiënten van de kliniek. Daar staat nooit een lange rij wachtende aan het bureel van die afdeling. Sommige komen daar dagelijks voor medicatie onder controle in te nemen, andere misschien nog voor wat anders. Ik moet trouwens zelden wachten om te blazen. Ik heb nog nooit een andere ex patiënt daar tegen gekomen waarvan ik weet dat ze voor een alchohol probleem waren opgenomen. Met andere woorden, het kan volgens mij onmogelijk zijn dat ze van elke ex alchohol patiënt verwachten van gaan te blazen. Er vertrekken daar bijna dagelijks patiënten.
lady jane Geplaatst 11 januari Rapport Geplaatst 11 januari tja, vergelijken levert niet echt iets op, iedereen kan wel op heel andere tijden komen. Maar ze kunnen ook als team inschatten wat iedereen nodig heeft en dat kan er dan heel anders uitzien. Je kunt het altijd navragen als je wilt, maar hoe belangrijk is het eigenlijk? Misschien kun je vragen of je na een jaar stevig genoeg lijkt te staan om het blazen te stoppen? Of na 1/2 jaar om de dag? Maar probeer te accepteren dat dit erbij hoort na al die jaren zwaar drinken. Het is voor jouw bestwil dat je het redt nu. En je hebt nog steeds cravings schreef je, dus zo gek is het niet dat blazen als stok achter de deur te hebben. Maak er je dagelijkse wandeling van, met een goed doel erbij. Maar dat slachtofferige maakt een ouwe mopperkont van je, en dat is helemaal niet nodig. Je mag trots zijn op waar je nu staat. Zeker als je bedenkt vanwaar je komt. bumperjim reageerde hierop 1
Claudius Geplaatst gisteren om 11:59 Auteur Rapport Geplaatst gisteren om 11:59 Ik heb op een andere locatie geplaatst dat ik zeer lang opgenomen was in de verslavingskliniek. Het was wel niet de hele tijd een volledige opname, daar waren ook periodes van dagtherapie bij. Het was zo een lange opname omdat voor het gesprek met de psychiater, waarbij ze dreigde me desnoods in een bejaardentehuis op te sluiten ik steeds dronk als ik in dagtherapie was. Straks een gesprek voor vrijwilligerswerk. Ik heb nu wel een probleem met een bepaald orgaan, waardoor ik niet veel verschillend werk aankan. Volgende week Dinsdag heb ik nog een gesprek in de kliniek om dat probleem te bespreken.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden