Claudius Geplaatst 4 november Auteur Rapport Share Geplaatst 4 november Ik ben bij de huisarts langs geweest voor mijn verkoudheid, maar ik moet het gewoon uitzieken, geen medicatie. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Claudius Geplaatst 5 november Auteur Rapport Share Geplaatst 5 november Ik weet niet waneer ik de psychiater ga weerzien. Ik wil haar zeker vragen of er toveroplossingen zoals Antabuse voor mij mogelijk zijn, maar ik vrees van niet, de Antabuse had totaal geen effect in het verleden op mij. Ik geef het zeker niet graag toe maar ik heb erg veel aan de psychiater. Ik weet niet of ze op de dagen dat ik nu in therapie ga tijd heeft voor mij. Anders moet ik proberen op een ander moment een afspraak te maken. Ook de psychologe wil ik privé nog spreken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Claudius Geplaatst 7 november Auteur Rapport Share Geplaatst 7 november (bewerkt) Ik las juist wat bij iemand anders en dat deed me effe nadenken over mezelf. Ik ben bij iedere afwijzing zeer teleurgesteld. Ik ga vragen of ik hier hulp bij nodig heb. 8 november bewerkt door Claudius Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Claudius Geplaatst 8 november Auteur Rapport Share Geplaatst 8 november Ik realiseer mij dat ik veel te lang met de problemen van mijn moeder opgezadeld zat terwijl er hulp voorhanden was, maar ik wist het allemaal niet. Op begrip of hulp van mijn broer had ik nooit moeten rekenen. Wat zeker mijn drankprobleem niet ten goede kwam. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Claudius Geplaatst 9 november Auteur Rapport Share Geplaatst 9 november Ik ben weer eens zeer ongeduldig, ik wil een nieuw gesprek met mijn psychiater, maar dat gaat denk ik ten vroegste voor volgende Vrijdag zijn. Ik wil wat kwijt tegen haar. Ik heb haar hierover al gemaild, maar daar heb ik geen antwoord op gekregen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Claudius Geplaatst 10 november Auteur Rapport Share Geplaatst 10 november (bewerkt) €3 per blik bier. Minstens 6 blikken dronk ik per dag, Dat maakt minstens €18 per dag. Dat maakt per week minstens €18 maal 7 dagen dat is minstens €126. In een gemiddelde maand zijn er 30,41666667 dagen, schrikkeljaar niet meegerekend dat maakt per maand minstens €547,50 dat ik opdronk. Veel weet ik er al niet meer van of ik bedoel ik weet zeker alles niet meer juist, maar ik kwam niet toe per maand. Huur, eten, bier en nog andere maandelijkse onkosten, ik moest snel aanspraak maken op mijn spaargeld. Dit maakte per jaar minstens €6 570 dat ik opdronk. Mijn ex vertrok in 2012, toen ben ik zeer veel beginnen te drinken, dat maakt dat ik sinds toen ruwe €78 840 op gedronken heb. Een onwerkelijk bedrag als ik het zo zie. 10 november bewerkt door Claudius Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Claudius Geplaatst 10 november Auteur Rapport Share Geplaatst 10 november En dan spreek ik nog niet over de impact op mijn gezondheid. Ik krijg die berekening getallen uit mijn vorige reactie niet meer weg, ook niet na bewerken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bob Geplaatst 10 november Rapport Share Geplaatst 10 november Het lijkt me een mooie motivatie om inderdaad niet weer te beginnen met die ongezonde en onnodige uitgavepost van meer dan 500 euro per maand. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Claudius Geplaatst 10 november Auteur Rapport Share Geplaatst 10 november 3 minuten geleden zei Bob: Het lijkt me een mooie motivatie om inderdaad niet weer te beginnen met die ongezonde en onnodige uitgavepost van meer dan 500 euro per maand. Ja daar zouden verschillende belletjes moeten afgaan hebben als ik steeds aan mijn spaargeld moest zitten. Maar die deden het niet. Ik bemerkte zeker een verschil eenmaal ik op pensioen was. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Claudius Geplaatst 10 november Auteur Rapport Share Geplaatst 10 november Ik heb altijd angst gehad voor vrouwen. Dat is wel gebeterd sinds ik op latere leeftijd een relatie aanging met mijn ex. Maar het is er nog steeds. Dit gezegd zijnde, ik denk dat mijn angst voor mijn psychiater zeer reel is. In haar ijver om mij te beschermen tegen mezelf gaat ze zeker niet blij zijn als ze weet dat mijn gewicht op korte tijd zo toegenomen is. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Claudius Geplaatst %s om %s Auteur Rapport Share Geplaatst %s om %s Ik ben verslaafd aan alchohol, maar niet alleen daar aan. Ik ben ook verslaafd aan chocolade, koffie, snoep, ijs, cola, ... Ik weet niet juist aan wat nog allemaal. Het zal wel allemaal met mijn kapotte rem te maken hebben. Maar aan mijn gewicht wil ik nu toch weer terug werken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JamesM Geplaatst %s om %s Rapport Share Geplaatst %s om %s De ziekte van mateloosheid wordt verslaving ook wel genoemd. In mijn geval alcohol, drugs en nicotine (in het verleden), nu koffie, chocola, koek, sporten, perfectionisme, afvallen, herstellen van blessure, kopen, informatie tot mij nemen, werken etc etc Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Claudius Geplaatst %s om %s Auteur Rapport Share Geplaatst %s om %s Koopwoede herken ik ook. Maar ik heb wel geen onbeperkt budget. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Claudius Geplaatst %s om %s Auteur Rapport Share Geplaatst %s om %s Drie maanden geen alchohol meer gebruikt. Een persoonlijk record voor mij is het zeker nog niet. Maar het is wel een behoorlijk lange periode voor mij. Nu moet ik proberen verder aan mijn gezondheid te werken, want daar is nog heel wat werk aan. Ik drink nu wel geen alchohol meer maar ik denk niet dat ik aan alle opgesomde voorwaarden van de psychiater voldoe om thuis te verblijven. Bijvoorbeeld ik eet zeker niet regelmatig. Maar ik voel me wel iedere dag een stukje beter worden. Ik ben erg blij terug bij mijn hondje te zijn. De zorg voor Femke geeft mij een doel, een reden om te leven en proberen te zorgen dat ze bij me mag blijven. Lonster1 en Lika reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Claudius Geplaatst %s om %s Auteur Rapport Share Geplaatst %s om %s Ik heb heel mijn appartement helemaal alleen proper gemaakt en de afwas is gedaan. Dit was me nooit gelukt als ik nog dronk . Ik ben klaar voor de inspectie door de vrouw van Hestia voor morgen. Deze avond ook een AA meeting. Bob, Wendy75 en lady jane reageerden hierop 3 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Claudius Geplaatst %s om %s Auteur Rapport Share Geplaatst %s om %s Ik heb Autisme spectrum stoornis, plotse veranderingen storen me enorm. Vandaag waren er twee, normaal ging de vrouw van Hestia pas morgen komen. Dat werd vorige week gewijzigd naar Woensdag. Nu stuurde ze deze morgen een bericht dat ze pas na 10u30 kon komen en niet om 9 uur. Okee, alles kan niet altijd allemaal lopen zoals gepland. Dan kreeg ik nog telefoon, mijn hulp in de nammidag is ook op een ander uur gepland. Dan begint er bij mij wat te kriebelen en stijgt de goesting om te drinken. Maar maak je geen zorgen ik heb geen alchohol gaan kopen. Maar ik kan die wijzigingen missen als kiespijn. JamesM reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Claudius Geplaatst 18 uur geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 18 uur geleden Ik heb vandaag twee boeken van AA Vlaanderen ontvangen. Een boek noemt Anonieme Alcoholisten de andere Dagelijkse Weerspiegeling. Ik heb in beidde boeken al een beetje gelezen. Maar een grote lezer ben ik niet. Dus of ik ze ooit ga uitlezen is een grote vraag voor mij. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Claudius Geplaatst 7 uur geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 7 uur geleden Wat mij het meeste helpt, zijn de gesprekken met de psychiater, ik heb daar een soort haat / liefde verhouding mee. Ik haat haar omdat ze me verplichte in de kliniek te verblijven. Ik heb haar graag omdat zij me als geen ander beter lijkt te begrijpen. Ik heb veel aan andere gesprekken in de kliniek, ik heb veel aan andere groepen buiten de kliniek, ik heb veel aan dit forum. Maar ik heb het meeste aan de vechtgesprekken met de psychiater. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden