bumperjim Geplaatst 23 december 2024 Rapport Share Geplaatst 23 december 2024 Zit nu niet te somberen, @Claudius Hou het droog! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Claudius Geplaatst 24 december 2024 Auteur Rapport Share Geplaatst 24 december 2024 Sorry voor mijn geklaag , ik ga niet drinken hoor karin123 en bumperjim reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ayla89 Geplaatst 24 december 2024 Rapport Share Geplaatst 24 december 2024 10 uur geleden zei Claudius: Ook met de vraag of ik nog alchohol drink begin ik het moeilijk te krijgen. Ik weet niet hoe ik daar op een gepaste wijze kan op reageren. Craving ja, dat heb ik zeker nog. Zolang je niet drinkt kun je daar - ook met cravings - met opgeheven hoofd "nee" op zeggen. Het is niet erg als je nog naar alcohol verlangt (vooral lastig voor jezelf), en des te knapper dat je het niet drinkt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Claudius Geplaatst 24 december 2024 Auteur Rapport Share Geplaatst 24 december 2024 16 minuten geleden zei Ayla89: Zolang je niet drinkt kun je daar - ook met cravings - met opgeheven hoofd "nee" op zeggen. Het is niet erg als je nog naar alcohol verlangt (vooral lastig voor jezelf), en des te knapper dat je het niet drinkt. Dank U Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Claudius Geplaatst 27 december 2024 Auteur Rapport Share Geplaatst 27 december 2024 Mijn laatste dag in de verslavingskliniek zit erop. Nog een lang afsluitend gesprek met mijn verpleegster gehad. Blijkbaar wil ze alles over mij weten. Ik zal mijn dagen met wat anders moeten vullen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Berkje Geplaatst 27 december 2024 Rapport Share Geplaatst 27 december 2024 Beste Claudius, wil U sterkte wensen. Zie u goed bezig en goed zijn voor uw Femke. Goede jaarwisseling. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Claudius Geplaatst 28 december 2024 Auteur Rapport Share Geplaatst 28 december 2024 8 uur geleden zei Berkje: Beste Claudius, wil U sterkte wensen. Zie u goed bezig en goed zijn voor uw Femke. Goede jaarwisseling. Dank U wel, ik zal voor mijn Femke zorgen. Berkje reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Claudius Geplaatst %s om %s Auteur Rapport Share Geplaatst %s om %s Ik had het gisteren weer moeilijk, veel zin om alchohol bij te halen. Het werd een compromis, ijscreem , waar ik veel te veel van eet. Deze morgen zeer vroeg ook al veel gegeten, ik heb al terug honger en het is pas 7u26 . Het altijd T teveel Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lonster1 Geplaatst %s om %s Rapport Share Geplaatst %s om %s Is het wel honger? Je kunt ook eten uit verveling. Tenminste, ik wel. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst %s om %s Rapport Share Geplaatst %s om %s ijs eten tegen de honger? beetje ongeloofwaardig, toch? verveling, troost, eenzaamheid, noem maar wat dingen op. alles of niks eten lijkt op alles of niks m.b.t. alcohol drinken. Wat compenseer je @Claudius? Ik begrijp de hulpverlening wel dat ze je in de gaten blijven houden, de kans op terugval is groot lijkt me. Sta je open voor hun zorg om jou? karin123 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Claudius Geplaatst %s om %s Auteur Rapport Share Geplaatst %s om %s Het ijs eten was op nieuwjaarsdag @lady jane ik had toen veel craving, het was niet om een hongergevoel weg te werken. Waarom ik de craving had? Geen flauw idee, ik had het wel heel erg. Als iedereen van mij verwacht dat ik terug alchohol ga gebruiken dan zullen ze vroeg of laat gelijk krijgen zeker? Hoe groter de bezorgdheid hoe groter de kans dat het daadwerkelijk gaat gebeuren. Ik had vandaag voor de eerste keer een gesprek met de verantwoordelijke van de thuisbegeleiding. Ook tegen haar zegde ik wat ik nu hier plaats, vroeger dronk ik na zo een gesprek. Ik dronk mijn problemen weg. Dat doe ik nu niet meer. Ik heb me nooit gemakkelijk gevoeld bij de huidige thuisbegeleiding. Maandag heb ik terug een gesprek met de psychiater, die heeft me geholpen door haar strengheid tegen mij, het helpt nog wel niet in compensatie zoeken. Ik zoek nog steeds naar vervanging. Nu was dat ijs maar dat kan ook chocolade zijn. Ik eet nu zelfs soja yoghurt ter compensatie, natuurlijk weer teveel. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Claudius Geplaatst %s om %s Auteur Rapport Share Geplaatst %s om %s 1 uur geleden zei Lonster1: Is het wel honger? Je kunt ook eten uit verveling. Tenminste, ik wel. Om vier uur was het inderdaad een hongergevoel. En enkele uren later had ik weer een hongergevoel. Gewoonlijk eet ik nu van heel de voormiddag helemaal niets. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lonster1 Geplaatst %s om %s Rapport Share Geplaatst %s om %s Misschien is het tijd om een bezigheid gedurende de dag te vinden? Leg je focus eens op iets anders, in plaats van het niet of wel drinken of teveel eten en hoe de hulpverlening erover denkt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Claudius Geplaatst %s om %s Auteur Rapport Share Geplaatst %s om %s 46 minuten geleden zei Lonster1: Misschien is het tijd om een bezigheid gedurende de dag te vinden? Leg je focus eens op iets anders, in plaats van het niet of wel drinken of teveel eten en hoe de hulpverlening erover denkt. Hmm, jaren geleden zij een psychologe al tegen mij dat ik vooral mezelf moest helpen en niet op hulp van buitenaf moet wachten. Spijtig genoeg heb ik ook geen toveroplossing. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst %s om %s Rapport Share Geplaatst %s om %s toveroplossingen bestaan niet. Ik meen dat je geschreven had over vrijwilligerswerk? Bij de bibliotheek dacht ik? En zijn heel veel plekken waar je je nuttig kunt maken en dat geeft een "vol" gevoel van tevredenheid (bij mij dan toch). Ik merk dat ik buitenshuis nauwelijks naar eten/snoepen taal, maar met deze sombere weken wel een soort van rusteloosheid kompenseer met vaker naar de keuken. Maar dan smeer ik meestal wel een boterham of ik maak verse soep ofzo. Iets wat echt vult ook. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Claudius Geplaatst %s om %s Auteur Rapport Share Geplaatst %s om %s Ik heb volgende week nog een gesprek in verband met vrijwilligerswerk, folders in brievenbussen steken. Bij de bibliotheek sta ik op een wachtlijst. Ook nog bij een rusthuis, patiënten duwen in een rolstoel, maar ook dat gesprek moet nog plaatsvinden. Wendy75 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden