Mormel Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Is die psycholoog verbonden aan het AZT? Gewoon een vraag want normaal kun je bij een eerstelijnspsycholoog maar acht sessies doen die terugbetaald worden (als ik mij niet vergis 20 groepssessies). Wat ik fijn vind aan een psycholoog is dat het soms lijkt alsof je maar gewoon aan het babbelen bent, dat je vergeet dat deze ondertussen aan het werken is. Heb er vorig jaar een gezien tussen september en januari en vorige week haar verslag gekregen voor de adviserend geneesheer en dan lees je wel wat ze ondertussen observeren.
renaldo61 Geplaatst %s om %s Auteur Rapport Geplaatst %s om %s 48 minuten geleden zei Mormel: Is die psycholoog verbonden aan het AZT? Gewoon een vraag want normaal kun je bij een eerstelijnspsycholoog maar acht sessies doen die terugbetaald worden (als ik mij niet vergis 20 groepssessies). Wat ik fijn vind aan een psycholoog is dat het soms lijkt alsof je maar gewoon aan het babbelen bent, dat je vergeet dat deze ondertussen aan het werken is. Heb er vorig jaar een gezien tussen september en januari en vorige week haar verslag gekregen voor de adviserend geneesheer en dan lees je wel wat ze ondertussen observeren. Ik ging te rade bij een die verbonden is aan het AZT, maar ik vond dat het niet klikte tussen ons, nu zoek ik elders hulp. Ook volg ik groepsessies bij het CGG. Ook naar de herstelacademie ga ik nog. Mormel reageerde hierop 1
renaldo61 Geplaatst 2 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 2 uur geleden Gisteren had ik ACT-groepstherapie bij het CGG daardoor heb ik bevestiging van sommige dingen. Ik heb al geschreven dat ik uitlopende problemen heb. Ik heb vanaf mijn eerste opname in de verslavingskliniek steeds beweert, dat niet alcohol mijn grootste probleem is maar onderliggende problemen en hun gevraagd of niet best die eerst aangepakt worden. Mijn eerste opname was nu 6 jaar geleden. Later tijdens mijn opname in de winter van 21 - 22 werd autisme vastgesteld. Niet mijn opnames hielpen me van mijn alcoholverslaving af, maar een kort gesprek met mijn psychiater op maandag 12 augustus 2024. Alhoewel mijn psychiater steeds al mijn problemen (lichamelijk en geestelijk) tegelijk probeerde aan te pakken, zit ik nu nog steeds met onderliggende problemen en misschien nog minstens 3 verslavingen. Waarvan mijn eetverslaving zich nu het grootste probleem vormt. Zeker vanaf mijn vijfde is verlatingsangst mijn grootste probleem en op die leeftijd dronk ik zeker nog geen alcohol. Echter mijn verlatingsangst is nooit goed aangepakt geweest en zit ik nog steeds mee, wat zeker mijn eetverslaving niet ten goede komt. Maar ik werk zeker aan mijn problemen, ik ga zeker niet beweren dat een of andere handicap je belemmert om aan je problemen te werken, zoals sommige hier keer na keer beweren. Ik hoop dat dit een hulp is voor anderen.
Mormel Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden Beetje spijtig van je laatste zin want als ik mij niet vergis is de medische wetenschap het er redelijk over eens dat verslavingsproblemen moeilijker te behandelen zijn wanneer er sprake is van comorbiditeit. Wel fijn om te lezen dat je weer meer in een actieve rol zit.
renaldo61 Geplaatst 54 minuten geleden Auteur Rapport Geplaatst 54 minuten geleden Ik moest dat woord opzoeken. Mijn autisme speelt me zeker parten. Maar mijn grootste probleem is mijn verlatingsangst. Het is inderdaad moeilijk om aan sommige verslavingen te werken. @Mormel . Ik werd volgens mij door mijn psychiater tijdens die maandag en nog later als een hopeloos geval beschouwd wat alchohol betrof. Haar enigste oplossing vond ze in er voor te zorgen dat ik nooit meer met alchohol in aanraking kon komen. Mijn verlatingsangst voedt zeker mijn andere drie verslavingen waarmee ik worstel. Ik pieker er ook zeer veel door.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden