Spring naar bijdragen

Zaterdag 5 Juni 2021


Aanbevolen berichten

6 minuten geleden zei Claudius:

Misschien zie ik het verkeerd, maar is verliefdheid ook een soort van drug? Sommige mensen durven niet uit relaties. Maar wat @ikkanhet hier allemaal aanhaalt kan ik moeilijk als liefde zien. 

Dat zie je inderdaad verkeerd ja. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei knakker:

Ja, je moet de confrontatie pas aangaan als je je sterk genoeg voelt. Hoewel ik het zelf altijd wel prettig vond om die verleiding juist op te zoeken. Om er vanaf te zijn zeg maar. In de praktijk is het mij bij een hoop dingen trouwens nogal meegevallen. 

Het moeilijke met op vakantie gaan is bij ons dat de vakantie hoofdzakelijk bestaat uit terrasjes nemen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei knakker:

Oja, jij bent niet zo heel mobiel toch? Maar toch, ook op terrasjes is het prima uit te houden met andere drankjes. Het is alleen wel even stevig omschakelen, vooral in je hoofd. maar het kijken naar de zee, of naar al die malloten die langslopen vind ik al prachtig. Ook zonder bier.

Klopt ben een echte zitter. Klopt maar dat omschakelen ben ik juist nog bang voor. Dronken mensen kijken lijkt me ook wel één keer leuk en malloten inderdaad.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei knakker:

Wat vaak helpt is dat je een alcoholvrij drankje vindt waar je ook echt enthousiast over bent. Ik hoorde je laatst over die mocktails. Anders is het risico groter dat je vooral ziet wat je niet hebt. En dan wordt het lastiger.

Klopt een lekkere moctail zou een goede vervanger zijn. Ga dat zeker ook proberen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Cleo66; uit google;

Mondkapjes in de zorg (zoals verpleeghuizen, gehandicaptenzorg, GGZ-instellingen) Zorglocaties vallen niet onder de mondkapjesplicht. Dat betekent dat organisaties zelf mogen beslissen of u hier een mondkapje moet dragen. Dat doen zij op basis van medische richtlijnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei knakker:

Ik heb zelf gemerkt dat ik veel meer ben gaan genieten van koffie en thee. Daar had ik nooit rekening mee gehouden. Dat waren vroeger drankjes die ik uit gewoonte maar in mijn hoofd gaat. Nu blijkt dat ik ook daar enorm van kan genieten. Ik bedoel: een echte levensgenieter laat zich niet zomaar uit het veld slaan. Als je vooral dronk om te verdoven wordt het natuurlijk wel lastiger. 

Verdoven... Zou niet weten wat. Koffie kan ik inderdaad ook héél erg van genieten. Maar dat hoorde niet bij een vakantie ja bij het ontbijt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

misschien vanaf nu dan wel?
Het gaat erom andere prioriteiten te cre-eren
dan gaat het uit je hoofd, je systeem, dat drinken
en wat er voor in de plaats komt, voelen, lijden, genieten ook
dat mag blijven. niet makkelijk, wel méér jij, zoals je was ooit
en zoals je nu wilt worden/zijn. volhouden hoor, korte verleidingen
leren weerstaan wordt oogsten op de korte èn lange termijn♥

Link naar opmerking
Deel via andere websites

35 minuten geleden zei lady jane:

misschien vanaf nu dan wel?
Het gaat erom andere prioriteiten te cre-eren
dan gaat het uit je hoofd, je systeem, dat drinken
en wat er voor in de plaats komt, voelen, lijden, genieten ook
dat mag blijven. niet makkelijk, wel méér jij, zoals je was ooit
en zoals je nu wilt worden/zijn. volhouden hoor, korte verleidingen
leren weerstaan wordt oogsten op de korte èn lange termijn♥

Dat wil ik ook en werk er hard aan. Ik wil niet meer geleefd worden door die rot drank. Dus ik gooi alles in de strijd en wacht totdat het zijn vruchten gaat afwerpen. Het begin is er al. Oogsten kan langzaam beginnen. :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

Hier al een dagtaak erop zitten :)

Ochtendgym, meditatie, Ommetje , Vogel schone kooi, Kapper
Mezelf maar eens verwend met een wat duurdere kappers behandeling
kreeg vorige week tot mijn stomme verbazing, alsnog de 1000 euro zorg bonus
Had dat totaal niet verwacht, en eigenlijk vind ik het ook helemaal niet verdiend.
heb vorig jaar maar 1 ochtendje per week gewerkt bij twee clienten 
oke, ik moest een mondkapje op
Maar om daar nou 1000 euro mee te verdienen ?? :unsure:

Nou ja, mijn vriend zegt steeds, doe of koop nou toch eens wat leuks voor jezelf !
|Heb ik altijd wat moeite mee, maar goed, twee keer een lunch betaald en nu dus de wat duurdere kapper
Dat vind ik dan al weer heel wat, ha,ha.

bewerkt door rapilos
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog even over gisteren: ik heb twee vriendinnen die onder het plakkertje morbide obesitas vallen. Ze ondervinden er veel last van, zijn heel bang geweest tijdens de Coronauitbraak, worden uitgescholden vanwege hun uiterlijk en eten om hun ongelukkige gevoel even te kunnen verdoven.

Als er iets is wat ik herken dan is dat het: verslavingspatronen die wij hier ook hebben, dus wie zijn wij om te oordelen.

Daarom reageerde ik (voor mijn doen) heftig. Forumpauze is wat mij betreft niet nodig @spirit. Blijf vooral doen wat nodig is of wat helpt bij het nuchter blijven. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...