Spring naar bijdragen

Kobalt.....


Kobalt

Aanbevolen berichten

,Ik ben terug gekomen op de beslissing geen eigen draatje te openen . Ik lig  al een hele tijd wakker , de hele tijd gaat het door mijn hoofd had ik maar dit kon ik maar dat . Waarom ik in de tijd begon te drinken was om me letterlijk van die vragen teverdoven om er niet mee te dealen . 

Mijn huwelijk was heel slecht huiselijk geweld niet weg durven gaan  , bang dat het erger werd . Maar ik deed wel telkens aangifte na de 2 keer werd hij gearresteerd . En durfde ik de scheiding door te zetten maar toen begon het stalken.

En ik stond er alleen voor niemand durfde me te helpen iedereen was bang van hem ook de politie. Toen is het drinken begonnen om te vergeten teverdoven door boosheid , frustratie . Door die zelfde boosheid op mij zelf ( ik mocht niet zo zwak zijn ) en minstens 10 stop pogingen is het me eindelijk gelukt om 2 jaar en 3 maanden gestopt te blijven.

Maar die boosheid op mezelf waarom liet ik het zover gaan in mijn huwelijk , angst is een zwakte drinken was zwak van mij . Boos op familie en vrienden die ik nog steeds niet de waarheid heb gezegd van waarom waren er jullie er toen niet voor mij , nu leeft iedereen verder alsof er niets is gebeurd   " het is ook al zo lang geleden" En ik doe het zelfde ik ga de moeilijke gesprekken ook uit de weg . Maar ik ben nu letterlijk wakker  ik zou de ballen willen hebben om iedereen eens een keer de waarheid te vertellen hoe alleen en eenzaam ik was  maar zou ik er iets mee veranderen ,....

Ben blij dat ik vandaag vrij genomen heb en opgelucht dat ik een stukje heb opgeschreven 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:rose::rose::rose: Ik begrijp heel goed dat je dan alles aangrijpt wat maar zou kunnen helpen om de boel te vergeten. En ook dat het heel moeilijk is om eruit te stappen.

De kunst is nu om vooruit te kijken. Probeer de energie van de boosheid te gebruiken voor iets nieuws, iets constructiefs. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minuten geleden zei bumperjim:

:rose::rose::rose: Ik begrijp heel goed dat je dan alles aangrijpt wat maar zou kunnen helpen om de boel te vergeten. En ook dat het heel moeilijk is om eruit te stappen.

De kunst is nu om vooruit te kijken. Probeer de energie van de boosheid te gebruiken voor iets nieuws, iets constructiefs. 

Ik probeer ook vooruit te kijken en zou je mij aan de buitenkant zien zou je niets merken .

Over iets nieuws beginnen ga ik over nadenken thanks !

bewerkt door Kobalt
Foutje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi dat je hier je ruimte pakt en schrijft, een stuk erkenning.
En ja kijk wat je met die boosheid wilt? Boosheid uiten is al sterker
dan je slachtoffer blijven voelen, als dat ook nog speelt tenminste.
Zelf heb ik er ooit lichaamsgerichte therapie bij gebruikt, dan kun
je anderen op een gezonde manier gebruiken, boksen, telefoonboeken (toen nog)
verscheuren en soms fake it till you make it, erbij gebruiken. Maar altijd
het bij jezelf houden. Als je anderen gaat verwijten achteraf is er de vraag of dat
jou helpt. Hen delen in jouw eenzaamheid van toen, wel.  Uiteindelijk is dit nu jouw proces.
Je doet het goed, anders had je nooit zolang zonder drank gekund, en elk stapje extra
is er een op de goede weg voor jou. Wees kritisch is wat je wilt nu, wat jou voedt.
En dat je aan de buitenkant niets merkt, is dat een geruststelling? Heb je nog harnas/bescherming nodig?
Ben je bang  mensen te kwetsen, of kwijt te raken? Een couch of ther. kan helpend zijn voor de volgende stappen.
En hier ook communiceren, filteren wat bij jou past en de rest laten. Ooit teruglezen en dan je bent weer op een ander stuk
van je pad. Terug kan/hoeft nooit meer!:heart:
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wow wat is er een boel geschreven en wat raakt het me op veel plaatsen. Vooral wat jij schrijft @lady jane over dat harnas dat herken ik en dat ik het moeilijk vind mensen te kwetsen en kwijt te raken.

Ik heb een tijdje professionele hulp gehad maar dat klikte niet echt verder kan ik er aan de enne kant goed over praten maar aan de andere kant krop ik teveel op .

Dat opschrijven @knakker daar ben ik al een paar dagen mee bezig misschien dat daarom nu veel gevoelens los komen 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai @Kobalt

Welkom om je eigen draadje. Ik had je al paar keer op de dagdraad gelezen en diep respect voor dat je al zolang droog staat. En dat je nu je eigen draad hebt geopend. :heart:

Neem je eigen tijd om te schrijven lezen posten en als het niet goed voelt, te doen wat jij wil doen. het is jouw draad, wees er maar trots op, :present::rose:

lieve groet

Artemis :heart:

bewerkt door Artemis
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Het is weer zo'n dag pffff . Ik ben  onder weg naar de supermarkt , rijd een geparkeerde auto ineens tegen de zijkant van mijn auto . Een hele botte man stapt uit  probeert eerst mij nog de schuld tegeven  zo van hoezo zag je me niet . Okee ik trillend samen het schadeformulier ingevuld .

En toen stond ik daar in de supermarkt alles in me wilde gewoon verdoven huilen schreeuwen of Wijn ;) !

Toen is het thuis huilen geworden met cola maar het scheelde niet veel ben blij nu thuis te zijn 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...