Spring naar bijdragen

Zaterdag 1 mei 2021

Aanbevolen berichten

20 minuten geleden zei Renaldo61:

Lieve mensen , ze bijt me nooit , het gaat over een onnozel spelletje van mij 

Soms is het niet het moment, maar meestal proberen ze dat eerst anders duidelijk te maken: wegkijken, gapen, enz, vervolgens evt bovenlip omhoog, grommen. Bijten komt pas daarna als het goed is. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het kan ook een jacht-reflex zijn, bijten van de prooi. Als de hond eeg opgewonden raakt door het spelletje en als het jacht-gerelateerd is kan er een oud instinct aangesproken worden en bijt de hond per ongeluk in je vingers. Het is dan niet kwaad bedoeld maar wel vervelend.

Ik zie het vaak gebeuren op de hondenclub. 

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minuten geleden zei Renaldo61:

Ik ga de video zo laten , ik steek soms mijn vingers in haar muil als ze gaapt of mij aan t likken is . Meer is het niet 

Tja

Honden zijn handig genoeg met hun muil maar als je daar 1000 keer je vingers insteekt kan het 1 keer foutgaan als de hond er ff geen zin in heeft. Dan worden alle andere waarschuwings signalen geskipt want het ligt dan veel meer voor de hand om direkt maar even "knak" te doen op die vingers. Lijkt me iig.

Maar reken je gelukkig want als je hond had gewild dan had je nu een paar vingers minder :D Als je ziet hoe ze soms stokken van ruim 2 cm dik doormidden bijten...

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je zou eigenlijk eerst een verplichte cursus moeten volgen zoals ze dat in Zwitserland doen.

Mijn opa sloeg de hond ook als hij "stout" was, maar dan wel met de krant, zodat de hond zou denken dat de krant hem sloeg. Wat een flauwekul zeg, hoe erg kan je een hond onderschatten, maar indertijd als knaapje geloofde ik dat alsof het rechtstreeks uit de bijbel kwam :unsure:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...