Spring naar bijdragen

Op zoek naar maatje


Vocatus

Aanbevolen berichten

Ik heb er ff over nagedacht, maar wellicht is een maatje ook wat voor mij. Tenslotte zweert de AA erbij.

Ik ben een man maar zoek een vrouw als maatje. Waarom;..ik geloof dat vrouwen intuitatiever zijn, socialer etc

Ik verwacht van een maatje dat je alcohol gerelateerde problemen kan bespreken, wandelen en elkaar helpen. Ik zoek een maatje tussen 30 en 45 jaar oud

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Vocatus,

Ik zit er ook al een tijdje aan een maatje te denken, ik ben iets minder actief op het forum dan jij maar wel net zo gemotiveerd om te stoppen denk ik. :) Waar ik soms tegen aan loop is dat ik soms wat voorzichtig ben met het delen van persoonlijke informatie op het omdat daaruit dan toch valt af te leiden wie ik ben.

Ik ben een vrouw en midden 30 dus dat past dan in ieder geval in het plaatje. Als het leuk vindt kan je me pb sturen.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 21-4-2021 om 23:44 zei Vocatus:

Ik ben een man maar zoek een vrouw als maatje. Waarom;..ik geloof dat vrouwen intuitatiever zijn, socialer etc

Ik verwacht van een maatje dat je alcohol gerelateerde problemen kan bespreken, wandelen en elkaar helpen. Ik zoek een maatje tussen 30 en 45 jaar oud

Als je allerlei 'eisen' gaat stellen aan een maatje kun je verwachten dat dit bij voorbaat al gaat mislukken.

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 21-4-2021 om 23:44 zei Vocatus:

Ik heb er ff over nagedacht, maar wellicht is een maatje ook wat voor mij. Tenslotte zweert de AA erbij.

Ik ben een man maar zoek een vrouw als maatje. Waarom;..ik geloof dat vrouwen intuitatiever zijn, socialer etc

Ik verwacht van een maatje dat je alcohol gerelateerde problemen kan bespreken, wandelen en elkaar helpen. Ik zoek een maatje tussen 30 en 45 jaar oud

De AA kan er dan wel bij zweren, maar dan wel bij een waarmee een amoureuze relatie zo goed als uitgesloten is. Liefst van je eigen geslacht, hoewel ik zelf een wat ingewikkelde ervaring heb met een homosexuele 'sponsor', die wel goed was in het 'stappenwerk', maar daarnaast ook andere 'stappen' wilde, waardoor uiteindelijk de openheid en eerlijkheid plaatsmaakte voor gespannenheid, een terugval en beëindigen van het sponsorschap.
In één van de NA groepen waar ik heen ging zeiden ze:  'Het programma bestaat uit dertien stappen en blijft zichzelf herhalen. Stap dertien luidt: Wij begonnen een liefdesrelatie met onze sponsor en konden daarna weer met stap één beginnen..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Kohtje:

amoureuze relatie zo goed als uitgesloten is

Waar heb jij het over? Ik zoek totaal geen vriendin. Bovendien heb ik daar geen forum voor nodig.

Tevens heeft myla al een vriend en is veel jonger dan ik. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 21-4-2021 om 23:44 zei Vocatus:

Ik heb er ff over nagedacht, maar wellicht is een maatje ook wat voor mij. Tenslotte zweert de AA erbij.

Ik ben een man maar zoek een vrouw als maatje. Waarom;..ik geloof dat vrouwen intuitatiever zijn, socialer etc

Ik verwacht van een maatje dat je alcohol gerelateerde problemen kan bespreken, wandelen en elkaar helpen. Ik zoek een maatje tussen 30 en 45 jaar oud

Hier heb ik het over. De 'maatjes' waar AA op doelt zijn bedoeld om je te helpen met je herstel. Allerlei zeer persoonlijke problematiek komt daarbij aan de orde, ook op het relationele en sexuele vlak.  Dan kun je toch snappen waar dat advies van 'gelijk geslacht' voor bedoeld is. Ik weet dat je geen echte AA-sponsor zoekt. Door de 'eisen' die je aan jouw maatje stelt in je oproep krijg ik het idee dat je niet een maatje zoekt om serieus mee aan je eigen herstel te werken, maar gewoon een maatje voor de gezelligheid. Dat dat dan iemand van dit forum is en ook een alcoholprobleem heeft is dan mooi meegenomen omdat je daar dan makkelijk over kan praten. Daar heb ik niks op tegen, maar het heeft niets te maken met de zgn. 'maatjes' waar AA bij 'zweert', die jij er in je oproep bij haalt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Kohtje:

Hier heb ik het over. De 'maatjes' waar AA op doelt zijn bedoeld om je te helpen met je herstel. Allerlei zeer persoonlijke problematiek komt daarbij aan de orde, ook op het relationele en sexuele vlak.  Dan kun je toch snappen waar dat advies van 'gelijk geslacht' voor bedoeld is. Ik weet dat je geen echte AA-sponsor zoekt. Door de 'eisen' die je aan jouw maatje stelt in je oproep krijg ik het idee dat je niet een maatje zoekt om serieus mee aan je eigen herstel te werken, maar gewoon een maatje voor de gezelligheid. Dat dat dan iemand van dit forum is en ook een alcoholprobleem heeft is dan mooi meegenomen omdat je daar dan makkelijk over kan praten. Daar heb ik niks op tegen, maar het heeft niets te maken met de zgn. 'maatjes' waar AA bij 'zweert', die jij er in je oproep bij haalt.

Oke Kohtje,..Door al jouw posts die ik gelezen heb op dit forum weet ik dat jij liever mensen corrigeert en terecht stelt ipv daadwerkelijk helpt. Dus speciaal voor jou deze correctie:

Ik zoek geen maatje zoals in de AA. Ik zoek een maatje in de zin van waar ik denk het meeste baat bij  te hebben om alcohol de baas te worden. Daarentegen wel niet voor de gezelligheid (heb al veel vrienden en kennissen) maar om serieus aan mn herstel te werken.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 21-4-2021 om 23:44 zei Vocatus:

Ik heb er ff over nagedacht, maar wellicht is een maatje ook wat voor mij. Tenslotte zweert de AA erbij.

Ik ben een man maar zoek een vrouw als maatje. Waarom;..ik geloof dat vrouwen intuitatiever zijn, socialer etc

Ik verwacht van een maatje dat je alcohol gerelateerde problemen kan bespreken, wandelen en elkaar helpen. Ik zoek een maatje tussen 30 en 45 jaar oud

Het blijft op zijn minst vreemd Vocatus, dat er een leeftijdswens is. Je kunt vrouwen veel toedichten en onderschat je eigen sexe daarmee enorm.
Ik denk dat het een valkuil voor je is, en je waarschijnlijk meer te leren hebt van een man.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei lady jane:

Het blijft op zijn minst vreemd Vocatus, dat er een leeftijdswens is

ja daar heb je wellicht gelijk in. Ik had geen eindgrens moeten stellen. De reden was omdat bij mijn ggz behandeling mijn behandelaar 24 jaar was,..en dat vond ik te jong. Plus ik weet van mezelf dat ik beter "luister" naar een vrouw.

Ik snap alleen niet zo goed als ik een draadje plaats waarop ik om een maatje vraag; andere gaan reageren hoe zij vinden dat ik me moet opstellen. Wat is de bijdrage daar. Moet je ff teruglezen. Ben dus beschuldigd van amoureuze interesse,....dat ik AA misbruik,...dat ik niet een maatje zoek voor herstel maar voor gezelligheid. WAUW dat vind ik nogal serieuze conclusies gebaseerd op mijn 3 zinnen in eerste post. En om eerlijk te zijn, nog vrij beledigend ook. 

@lady janehoe denk je dat die replies mij gaan helpen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 18-3-2021 om 00:11 zei Vocatus:

ik zou daar voorzictig mee zijn

Toen Mysterious de pb afspraak maakte met Minky, en jij die kans niet leek te krijgen, reageerde jij met bovenstaand citaat Vocatus;
ik dacht toen bij mezelf; wat een vreemde reactie, precies zoals M. erna reageerde.
Ik snap nog steeds niet dat je dat schreef aan een vrouw die maatje wilde worden met een vrouw.
Waren de druiven zuur? Of is het zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten?
En nu er meer mensen jouw reacties in je eigen draadje als een verkapte datingverzoek lijken te interpreteren, zou het jou
wel degelijk kunnen helpen, je eigen motivatie hierover te onderzoeken,  Vocatus.
soms helpen vreemde ogen zelf-inzichten te verwerven die anders misschien niet komen.
En zit ik er kompleet naast, dan sorry.
Maar mijn reacties zijn zeker niet om je te beledigen.

bewerkt door lady jane
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei lady jane:

Toen Mysterious de pb afspraak maakte met Minky

haha dit bedoel ik dus. Sommige mensen op dit forum trekken te veel conclusies. En dat jij dat hierbij deed, verbaast me @lady jane. Want ik had jou een PB gestuurd over mysterious. En vroeg ik om jouw advies. Ik vond het raar dat toen ik net op forum was en niemand mij kende,..ik meteen pb van mysterious kreeg of ik een maatje wilde zijn. En ik hoorde van meer mensen die dat bericht kregen van haar. Ik vertrouwde het niet,...waarom zou iemand lang op een forum zitten, nooit wat delen en alleen mensen pben om maatje te zijn. Ik vertrouw het nog steeds niet. Of dat nu een vrouw of man betreft is niet belangrijk.

Ondanks dat ik liever heb dat mensen geen conclusies trekken uit het niets, zal ik dan wellicht beter mezelf moeten verwoorden. Maar geloof mij jane;..ik heb geen forum nodig om dates te regelen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 21-4-2021 om 23:44 zei Vocatus:

... wellicht is een maatje ook wat voor mij. Tenslotte zweert de AA erbij.

Wat mij triggerde was dat AA erbij gehaald werd. AA zweert nergens bij, AA (en alle 12-stappen groepen) geeft slechts adviezen. Je hóeft geen sponsor te zoeken/nemen, maar het wordt sterk aangeraden. Voor mij heeft het uitstekend gewerkt omdat ik uiteindelijk een fijne, eerlijke en kundige 'fellow' vond die mijn sponsor wilde zijn toen ik hem dat vroeg. Samen hebben we aan de stappen gewerkt. Op basis van gelijkwaardigheid, maar hij had een berg aan ervaring met herstel. Hij was al jaren clean en werkte al jaren met het programma, waar ik net begon. Hij kende alle do's en don'ts. Hij had tot dan toe bereikt in z'n herstel wat ik graag ook wilde. Ik heb wat tegengesputterd en gedraaid, hij heeft me aan het werk gezet. En nóg zijn er dingen niet compleet afgerond, maar na acht jaar heb ik hem bedankt en het sponsee-zijn beëindigd. Ik hem hem al een paar jaar niet meer gezien, maar zijn 'wegwijzers' draag ik nog altijd met me mee.
Het waren geweldige jaren, het waren 'gezellige' jaren en het waren verschrikkelijke jaren... Jaren waarvoor ik dankbaar ben dat ik ze mee mocht maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...