Spring naar bijdragen

Artemis


Artemis

Aanbevolen berichten

Op 10-4-2021 om 07:43 zei bumperjim:

Nee hoor gewoon een hok van 10 m2 bij mij in de kelder dat goed geisoleerd is, waar je net met zn 4en in kan en na 2 uur spelen lekker funky ruikt :D  

Tof dat je weer speelt :musicnote: ik sluit mijn tablet aan en ga jouw muziektip meedrummen . vandaag. Tijd genoeg 

bewerkt door Artemis
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vrijdag...Vroeger zou ik een biertje een wijntje nemen en doordrinken , uitgeput naar bed, en de rest van het weekend s morgens moe s middags drinken en veel spijt. Nu drink ik niet. Maar alles komt harder binnen. Dus ik vind dat ik vrijdags een beloning verdiend heb, maar geen drank. verder kijken naar morgen, zonder kater op. 

bewerkt door Artemis
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Artemis:

dank je @Vocatus ik voel me een beetje verloren op het forum, zoals ik me in het leven en in het werk en in sociale contacten voel. Jouw :heart: helpt 

voor jou ook een :heart: terug, op dit forum strugglen we allemaal min of meer met hetzelfde, schept ook een band 

ik kom straks met een betere reply. Wellicht kan ik advies bieden. Maar dat ga ik niet doen tussen paella, serie en forum door. Wil ik ff tijd voor nemen. Dus voor nu een hartje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

27 minuten geleden zei Artemis:

Vrijdag... ik wil dingen delen maar weet niet hoe. Mijn hoofd loopt on moe en druk, chaos. Vroeger zou ik een biertje een wijntje nemen en doordrinken , uitgeput naar bed, en de rest van het weekend s morgens moe s middags drinken en veel spijt. 

Nu drink ik niet. Maar alles komt harder binnen. Mijn regenboog persoonlijkheid pikt alles op. In eerdere stoppogingen had ik zware therapie. daar ben ik mee gestopt. Nu werk ik weer. Zou daar over willen vertellen maar ben veel te bang herkend te worden. Ik vind mijn werk zwaar. Dus ik vind dat ik vrijdags een beloning verdiend heb, maar geen drank. En hoe stop ik die aanvallen van herbelevingen. Mijn hoofd lijkt wel een schietstoel. En ik ben moe, dus er komt weer eens niets van drummen. wat wel een goede hobby is, maar ik ben overprikkeld. Ik moet klagen. Ik mag klagen. Ik mag niet klagen. Ingewikkeld allemaal. Waar ben ik? Hier en nu, niet verder kijken dan mijn neus lang is. En proberen te delen wat er allemaal moeilijk is. 

verder kijken naar morgen, zonder kater op. Onze buren zitten te drinken in de tuin, met andere buren. Vrijdag middag borrel, bier, zon, het weekend is begonnen. 

Heb alles even stil gezet. Reply voor 20 uur dan.

Je zegt dat omdat je niet drinkt alles harder binnen komt. Is harder het juiste woord? Ik zou voor duidelijker gaan. En dat is prima toch. Ik (en dit is mijn mening) geloof er heilig in dat sommige mensen groeien en wijs worden in hun tienerjaren. En sommigen hebben daar meer tijd voor nodig. Zoals jij en ik. Ik weet wel dat de laatste groep beter is,..dus blijf groeien artemis. Verder vertel gewoon over je therapie en werk joh. De kans dat ze je herkennen is 0,0001. En ik ben daar ook bang voor, maar dan nog. Laat ik het op mezelf betrekken,..als iemand op mijn werk me herkent en ik verlies mijn baan,..maaarrr ik leer zoveel op dit forum dat ik over 5 jaar de beste versie van mezelf kan zijn;..goede ruil.

Ben je wellicht hoogsensitief? En als ik een rare vraag mag stellen;..kan je nu eens je adem inhouden en mij vertellen hoeveel seconde je haalde @Artemis

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 16-4-2021 om 19:36 zei Vocatus:

Heb alles even stil gezet. Reply voor 20 uur dan.

Je zegt dat omdat je niet drinkt alles harder binnen komt. Is harder het juiste woord? Ik zou voor duidelijker gaan. En dat is prima toch. Ik (en dit is mijn mening) geloof er heilig in dat sommige mensen groeien en wijs worden in hun tienerjaren. En sommigen hebben daar meer tijd voor nodig. Zoals jij en ik. Ik weet wel dat de laatste groep beter is,..dus blijf groeien artemis. Verder vertel gewoon over je therapie en werk joh. De kans dat ze je herkennen is 0,0001. En ik ben daar ook bang voor, maar dan nog. Laat ik het op mezelf betrekken,..als iemand op mijn werk me herkent en ik verlies mijn baan,..maaarrr ik leer zoveel op dit forum dat ik over 5 jaar de beste versie van mezelf kan zijn;..goede ruil.

Ben je wellicht hoogsensitief? En als ik een rare vraag mag stellen;..kan je nu eens je adem inhouden en mij vertellen hoeveel seconde je haalde @Artemis

Dank je @Vocatus ja ik ben hoog sensitief, en hoogbegaafd Die rare vraag over adem inhouden, ik snap um niet, leg morgen maar uit.

Eet lekker, slaap lekker en een heel fijne avond gewenst

bewerkt door Artemis
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dus ik vind dat ik vrijdags een beloning verdiend heb

Dat heb je ook. Wat vind je leuk om te doen? Wat vind je lekker om te eten? Plan voor jezelf een echte beloning in voor de vrijdag, zo lekker aan het begin van de vrije tijd. Helemaal voor jou.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja @Quinn inderdaad, man en ik doen old school vrij-mi-bo met hapjes en lekker alcoholvrije drankje. Ik mis de alcohol niet, wel de demping. Mijn brein maakt overuren. Ik ben blij dat ik niet drink maar voel me avonds een oud wrak. s morgens ook, maar dan mis ik de kater in positieve zin. Mijn lichaam doet zeer, arm lichaam, al die stress, ik kan het niet meer aan. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je kan het weghalen, maar waarom? Je schrijft immers voor jezelf, niet voor reacties. Je metaforen snap ik niet helemaal, voor mij voelt het anders, logisch. De onveilige, onbeschermde jeugd delen we, net als het drinken. Nu een andere, betere, blijvende manier vinden om met de brokstukken om te gaan.

Je bent al aardig op weg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

thanks @Quinn en @bumperjim helemaal waar... niet voor de k zijn k en ook niet voor reacties maar voor mezelf... 

ik las je @bumperjim over de tube lijm en moest daar om lachen. De weg is bevestiging in jezelf vinden . Het voor jezelf doen en niet om een ander te pleasen.

a musician with no audience is a madman talking to himself. 

We hebben de ander nodig om te spiegelen. Ik schrijf ook om gespiegeld te worden. We zijn sociale wezens. Zonder de ander is het leven zinloos. Al maak je alleen al de voorbijganger aan het lachen met je "goedemorgen" Ook al zwaait er een kind naar je. Ook al maak je oogcontact met een paard in de wei, een poes op straat. bleh.... ik voel me soms zo verdomd alleen :heart:

bewerkt door Artemis
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Etty:

Herkenbaar. Opgroeien in een gekkenhuis, en je verdere leven bezig er chocolade van te maken. 

Geen succesvol ego om op terug te vallen, geen automatische piloot die je vanzelf gezond houdt. 

Dus het moet anders.   

Is er iets specifieks waar je graag een reactie op wilt?    

 

Tegelijk... en ook blij met jouw reactie. Ik pak koffie en ik denk na 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Etty :heart:

Dit jaar stop ik voor het eerst van mijn  leven serieus met alcohol  Daarom heb ik dit forum opgezocht. Lotgenotencontact . Er zijn meer mensen die opgegroeid zijn in een gekkenhuis. Leven zonder drank. Hoe doen jullie dat? Ik maak contact

bewerkt door Artemis
.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...