Spring naar bijdragen

Nieuw gemotiveerd lid

Vocatus

Aanbevolen berichten

Zojuist zei Jopie:

oew... die derde dag...  herkenbaar... 

Eens ga je ook daar doorheen! Ik gun het je

Dank je @Jopie. Ik hoop het. 

Ik vind dat bekende gezegde zo toepasselijk. Dat stoppen met alcohol je ipv alles opzij zet voor 1 ding, je 1 ding opzij zet voor alles. Hoe toepasselijk. Hoe is het zo ver gekomen dat mijn leven ineens draait om alcohol en het stoppen ermee?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo herkenbaar @Vocatus Dank voor het delen.

Ben je ook zo levendig expressief zonder alcohol? Denk het wel....of opgesloten in jezelf?

Denk dat het ook heel goed zonder kan. Van die angst snap ik zo goed. Met alcohol is het even weg, de volgende dag 10 keer harder terug en de cirkel is weer rond. Of in stand gehouden/blijvend. Man wat herken ik er veel in. Dag 1 pas weer voor mij maar fijn de herkenning. Dank je wel.

bewerkt door Smaragd
toevoeging
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Vocatus

bijzonder ritme wat je aanhoudt.

dat het dan op dag 4 ook meteen 2 flessen zijn. Ik zou zorgen dat ze niet klaar liggen.

en die drie dagen niet drinken, is dat een kwelling?  Je blijft zo 'minderen' wat heel veel energie kost en uiteindelijk

niets oplevert.

Ik stipte het al eerder aan,

je hebt je vrij gemaakt van werk.   Is dat  handig? 

regelmaat en een zinvolle dagbesteding kunnen helpen,  niet steeds bezig te zijn met ' niet drinken'

zorg voor een goed gevulde maag, de trek is dan minder, enfin weet je zelf natuurlijk wel.

Ik pakte steeds weer een tamelijk willekeurig boek er bij  over stoppen met alcohol,  herlezen, laten bezinken, wat

wil ik nu met alcohol,.... er niet meer verslaafd zijn, tot iedere prijs, niet willen falen. 

ga je leven nu al inrichten zoals je dat in de toekomst wil dat het er uit ziet, gewoon morgen mee starten.

succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei brazer:

@Vocatus

bijzonder ritme wat je aanhoudt.

dat het dan op dag 4 ook meteen 2 flessen zijn. Ik zou zorgen dat ze niet klaar liggen.

en die drie dagen niet drinken, is dat een kwelling?  Je blijft zo 'minderen' wat heel veel energie kost en uiteindelijk

niets oplevert.

Ik stipte het al eerder aan,

je hebt je vrij gemaakt van werk.   Is dat  handig? 

regelmaat en een zinvolle dagbesteding kunnen helpen,  niet steeds bezig te zijn met ' niet drinken'

zorg voor een goed gevulde maag, de trek is dan minder, enfin weet je zelf natuurlijk wel.

Ik pakte steeds weer een tamelijk willekeurig boek er bij  over stoppen met alcohol,  herlezen, laten bezinken, wat

wil ik nu met alcohol,.... er niet meer verslaafd zijn, tot iedere prijs, niet willen falen. 

ga je leven nu al inrichten zoals je dat in de toekomst wil dat het er uit ziet, gewoon morgen mee starten.

succes

Hey @brazer je hebt goede tips. Ten eerste die gevulde maag,..ik denk altijd aan @Cleo66 HALT. Baalde over mezelf 5 dagen geleden,.hele dag honger en zin in alcohol. En toen at ik;...zin in alcohol weg. Ik baalde even omdat dit wel iets is wat ik kan controleren. Ik baalde van mezelf,..haal %$@#$ gewoon eten in huis. Als vrijgezelle man ben ik makkelijk in elke dag kopen wat ik nodig heb. Nee dus,..haal alles van te voren. Wijze les.

Wat vrij maken van werk vind ik erg duaal. Wellicht kan jij mij daar in adviseren. JA ik merkte dat stress op werk en drukte zorgde voor wijn in de avond. Echter helemaal niets doen, wat ik nu nog 1 week kan doen, dan zit ik alleen thuis en denken aan alcohol. Moet een middenweg zijn, ik heb m nog niet gevonden. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Musashi:

Andere manieren vinden om met die stress om te gaan lijkt me dan zinvoller dan wegvluchten van die stress want die komt dan sowieso gewoon weer terug...en wat dan?

Ik waardeer je feedback en dank. Maar dat is een algemene suggestie. Wat wil je concreet dat ik doe

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei brazer:

als het om werk gaat, en mits je er keuze in hebt,

zou ik juist die taken kiezen waar je goed (de beste) in bent,  en dan gewoon de volle werktijd.

ja klopt brazer. dank. Dat heb ik toevallig vandaag via werk ook geprobeerd

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei Vocatus:

Ik baalde van mezelf,..haal %$@#$ gewoon eten in huis. Als vrijgezelle man ben ik makkelijk in elke dag kopen wat ik nodig heb. Nee dus,..haal alles van te voren. Wijze les.

Dit is idd een hele belangrijke! Ga boodschappen nu ook weer voor 1 gehele week halen. Niet elke dag die winkel in. 

Gewoon een lijst met gerechten ook voor de gehele week. Het zijn dan veel boodschappen maar geeft mij rust en idd je gaat dan ook wel eten en niet elke dag snel erin en eruit in die winkel. Hele goede tip van jezelf ook, jij weet dat ook dus nu al.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

We weten eigenlijk alles al , nu nog het doen.

Ga mijn bedje in weer. Totaal niet moe maar wel gesloopt. Mentaal dan. Straks voel ik mij wat beter. Ben gewoon ook bang dat ik niet kan slapen, dan lukt het natuurlijk ook niet. Rot paniek, heb therapie ervoor gehad waarom is het dan niet weg? Door die drank weer  getriggerd dat weet ik wel zeker. Op mijn leeftijd moet en mag ik geen nachten meer doorhalen :rolleyes: Nu het nog doen ook, dat is belangrijker. Klinkt zo makkelijk, dat kan ik juist niet uitstaan. Ook saai dat is het ook. Wat ben ik druk in mijn koppie. Nu kop uitzetten. Met drank op lukt dat beter. Coma rust dat wel.

Hou je taai.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 15-3-2021 om 23:05 zei Vocatus:

Ik waardeer je feedback en dank. Maar dat is een algemene suggestie. Wat wil je concreet dat ik doe

Goeie morgen Vocatus! Dank voor je waardering en reactie! Het is Idd wel algemeen omdat ik dat voor jou niet echt kan invullen. Ik hoef in deze niets te willen, het moet er over gaan wat jij echt wilt. Bij mij speelt ergens wel dezelfde situatie, (de stress op) het werk die voor mij aanleiding geeft om te drinken. Wat bij mij helpt:

1. Die situatie onder ogen zien en concreet en permanent iets aan veranderen. Ik vond/ vind mijn werk/life balans niet fijn voor mij en ben over gegaan (besproken) voor een permanent halftijds werkregime. Enerzijds om nu meer aan zelfzorg te doen, anderzijds om uit te zoeken welke andere professionele paden ik zou kunnen bewandelen. Deze verandering is dus niet tijdelijk en ook niet alles of niets, dus houdt de weg in het midden. Vooral het permanente en structurele karakter vind ik dus hier belangrijk, dat het niets iets tijdelijk is, waarna ik dit terug moet oppikken. Bij jou kan het een andere stressfactor zijn, kan je daar iets aan doen/ veranderen?

2. Ik heb geleerd vooral stress te krijgen van ‘te ondergaan’ zonder eigen inbreng. Ik probeer nu om meer te voelen/ denken (en vooral uit te spreken) wat ik echt van iets vind zodat men daar ook (beter) mee kan rekening houden. Vooral ook jobinhoudeijk zodat je inderdaad ook (beter) dingen kan kiezen ipv dat het voor jou gekozen wordt.

3. Bij mij is het ook vooral ‘oefenen’ om vaste gewoontes te doorbreken. Vb ik begon al met drinken op de bus naar huis en dan onmiddellijk bij thuiskomst verder voor de rest van de avond. Dan zou ik kunnen de bus niet meer pakken of niet meer thuiskomen (weglopen/ vermijden) maar mijn oefening is dus vb plannen wat ik op de bus ga doen ipv drinken (breien, lezen,...) en zorgen dat bij thuiskomst onmiddellijk een alternatief klaarstaat vb citroenwater en zorgen voor andere ontspanning later op de avond - zie verder. Het gaat er niet om hoe je het invult (nogmaals dat is persoonlijk) maar het feit van in dezelfde situatie op voorhand een alternatief te voorzien.

4. Radicale zelfzorg is mijn alternatieve ontspanning die ik daarvoor echt niet kende (niet waard zijn) Daarmee probeer ik nieuwe gewoontes te creëren ipv aloud destructief gedrag. Ook daar weer zelf in te vullen maar vb ipv vrijdagavond neer te ploffen in de zetel met wijn, nu sauna, bad, maskers,... in dat opzicht is dat wandelen van jou mss ook al zo eentje... goed eten zoals je zegt, nog andere dingen die je jezelf mss nu misgunt omdat je ‘het niet waard bent’ maar die je eigenlijk wel fijn vindt om te doen?

Kortom, voor jezelf praktische en concrete dingen voorzien om de situatie het hoofd te bieden ipv de situatie (tijdelijk) te cancellen?

sorry dat ik het niet nog concreter kan maken voor jou, alhoewel niet sorry, het is gewoon echt iets wat je voor jezelf moet bevragen/ beantwoorden door nuchter en vooral eerlijk zelfonderzoek.

Ps niet meer drinken zorgt bij mij ook wel automatisch voor (een beetje) minder stress, in de zin van minder slecht voelen, minder schaamte over mezelf want geen katers, ipv hele dag ‘proberen recht te houden/ door te komen’ nu meer ruimte om gewoon goed te zijn,  helderdere gedachten en gevoelens, minder opvliegend en minder reactief, minder ‘de schuld’ bij anderen leggen maar eerst bij mezelf onderzoeken wat ik zelf kan bijdragen ipv alles bij ‘de ander’ te leggen...

regeer gerust als ik je kan helpen (bijstaan) ivm dit zelfonderzoek (ik ben absoluut  geen therapeut maar ondervind wel dat ikzelf alleen ook vaak in een vicieuze cirkel denk, dus dan is een derde soms wel handig om me bij de lees te houden)

groetjes derde dag goeie dag, doorbreek de cirkel nu!!!

bewerkt door Musashi
Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Musashi:

Met een dikke dt fout zag ik net! B)

belangrijkste is: dag 3 is gepasseerd! Hoe is het gegaan?

hahaha crap heb ik als taalnazi een fout gemist? zie m nog steeds niet. Ja gaat wel oke...zie mn reactie op dagraad van net

Bedankt voor je steun Musashi,..zeer gewaardeerd

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik lees je compleet overal op het forum. Vorige half uur

In maatjes bv, daarin geef je advies aan een ander dat je alleen jezelf kan helpen. En dat klopt idd.

Je vraagt mij dingen, best heel persoonlijk in mijn draadje. Geef daar nog antwoord op ook. Jij niet, ja een like op een liedje dat niet op gewone draadjes mag. Daar wel een like op.

Je zit in de pubquiz en op eigenlijk alles antwoord je niks meer terug.

Prive stuur je mij een bericht, dat mag maar geen reactie. Hoeft ook niet maar waarom mij dan een bericht sturen?

En ik zit maar te wachten, ja is oud gedrag ik weet het. Ga zo slapen, vind het vervelend als iemand zo doet.

Ben je in slaap gevallen of met nog 100 andere dingen bezig? Hou niet van dat gedoe en ja mijn ex kon ook niet slapen, dat is ook letterlijk zijn dood geworden. Nu eeuwige rust gelukkig. Ik ga mij dan zorgen maken, om jou. Dat kan ik er echt niet bij hebben. Weet niet wat er aan de hand is maar goed, ik ga echt slapen nu. Heb verplichtingen morgen. Hou je goed! Wij kunnen beter geen maatjes dan worden. Kan daar niet tegen. Hoop echt dat je in slaap bent gevallen en bv niet bent gevallen. Ik wil mij geen zorgen meer gaan maken om een ander die toch wel doet wat hij/zij doet. Dat wil ik echt niet meer en heb ik met geen enkel maatje dat ik nu al heb.

En heb het gevoel dat je drinkt, dat maakt niet uit maar wel als je niet eerlijk bent dan wel. Nu hoop je snel te lezen weer. Ga mij geen zorgen om je maken.

bewerkt door Smaragd
toevoeging
Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Vocatus:

@Smaragdomdat ik je mag;..een tip. Het leven draait niet om jou. Ja bepaalde dingen in jouw leven waren zwaar maar niet iedereen is bezig met jou. Just a tip

Ik maakte mij zorgen om je @Vocatus

Als jij dat ziet als met mijzelf bezig zijn, dat mag natuurlijk! Misschien is dat ook wel zo maar ben wel blij dat ik mij uitgesproken heb hierover. Dat mag ook, heeft er niks mee te maken dat alles om mij draait. Dat wil ik juist niet, had ik dat maar meer gedaan ja dat wel. 

Goed dat je niet hebt gedronken en heel veel sterkte met jouw vader, heel zwaar ja. Hou je goed bijeen please. :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@MusashiWaarom is mijn opmerking gemeen? Mogen we niet meer direct zijn op dit forum?

Dus smaragd ziet me ff niet op forum,...okay. Kan alles zijn toch? alcohol terugval,..levensproblemen etc. Ik zou dan vragen;..hey wat is er. Maar smaragd typt een bericht over ik ik ik ik (no offense @Smaragd). Maar is toch waar?

Het is een goede les voor @Smaragddat niet hele leven om hem draait. Hij moet afstand nemen van het verleden en verder gaan. maar blijkbaar op dit forum is het ja knikken en verder gaan. Als we elkaar echt leuk vinden moet je ook soms direct zijn.

Anyway,..dit is gelofelijk mijn dagboek dus ik type verder.

Nog steeds niet gedronken,..wat super goed is. Maar ik heb na mn vakantie van werk wederom werk gestopt om ff mn pa te helpen met terminale zorg. Mijn keuze.

Maar zorgen maken over je prive situatie en niet drinken...ik slaap serieus max 2 uur per nacht. En ik merk de gevolgen. Deursleutel ophangen in koelkast etc

En mijn brein zegt 24/7,....rem, nu is niet de periode om te stoppen. Maar ik luister daar niet daar naar., Het is NOOIT de juiste time

anyways,..ik gespannen al;sof ik 35 koffie op heb. Morgen mn pa helpen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...