Spring naar bijdragen

8 days a week....


Krissie

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal, mij naam is Krissie en drink al zo'n 7, 8, 9, 10 jaar.....

Ik was 28 dec 2019 sterk genoeg om de stoppen, ik dacht voor n maandje)  het werden 100 dagen.... the rest is history....

Wat hieronder staat, is van vorig jaar toen ik me voorstelde. Mij naam is Krissie en drink al zo'n 7, 8, 9, 10 jaar.....ik weet dat eigenlijk niet eens! ca. 1 liter wijn per dag....

vorig jaar bij Jellinek 8 weken gestopt... maar wil eigenlijk dus niet stoppen maar terug naar gezellig op n feestje  of avond een wijntje drinken en niet elke avond.

Na vele weken ( maanden misschien wel meer dan ? jaren) proberen, zoeken naar oplossingen en hulp, 0.0% biertje om minder alcohol te drinken..... sta ik op de vooravond om via mijn huisarts te minderen/ stoppen met alcohol. Ik had de laatste weken veel last dat als ik thuiskwam van mijn werk ( waar ik nog geen uur te laat ben gekomen en of ziek heb gemeld ivm kater oid) van ontwenningsverschijnselen  waardoor ik juist weer meer naar wijn grijp ipv de 0.0 biertjes.... Het lukt mij over t algemeen 2 dagen en daar gaat t weer mis. Ik baal daar zo enorm van! Mijn dokter weet van mijn verslaving en dus heb ik mijn dokter gevraagd op hulp. Ik wilde eigenlijk een detox middel om de afkickverschijnselen te overwinnen, maar ik heb Lorazepan en vitamine B1 gekregen.... we beginnen dinsdag. 

Dat was dus vorig jaar... na 100 dagen dacht ik

 - -  -> ja hoor daar komen ze->

dacht ik

- sterk genoeg te zijn,

- verdient te hebben

- ik drink dan gewoon alleen in het weekend

- ik neem maar 2 glazen

etc etc

Toen werd ik weer wakker...en duurde tot gisteren eer ik weer ECHT kon stoppen...

5 maanden!!!

Ik baal zo erg van mijzelf!

maar ben blij dat mij DEZE dag weer gelukt is...

Dit was nl. mijn grootste opstakel, 

Niet ineens stoppen maar afbouwen.... ik geloof dat ik dat elke week wel probeerde.... en dan toch nog net voor sluiting ff die laatste fles halen en dan met 2 of 3 flessen thuiskomen....

Klinkt bekend he? Nee echt niet van jou overgenomen... 

Maar .... ik ben weer begonnen... 

Ik ga ervoor,

ik wil weer energieker zijn, slapen, mn hobbies en dingen doen, vrolijker.... 

Alvast bedankt voor het luisterd oor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Krissie. Duidelijk verhaal wel, en het getuigt van goed inzicht in wat er met je gebeurt. Zo gaat dat inderdaad, ook na 100 dagen ben je er nog niet zomaar van af en dat is balen. Of ... misschien moet je niet zozeer balen maar juist blij zijn met die toegenomen zelfkennis. Een terugval hebben er wel meer van ons gehad, vaak meermalen. Dat is niet het einde van de wereld, maar een tamelijk normale fase in een leerproces. Nu gewoon opnieuw ervoor gaan, met nog meer motivatie. Het gaat je lukken!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 2-9-2020 om 17:13 zei Lonster:

Ja precies, elke dag is er een. Maar gaan er bij jou 8 dagen in een week?

@Lonster ja, soms was ik 8dagen in een week aan het vechten voor die 1e dag dat ik het kon laten.... en omdat het soms gewoon ook niet uitmaakte hoeveel dagen in de week zaten of welke dat waren.... hoe graag ik het ook wilde..... 8 days a week i loved it....

Maar..

Nu is dag 4,  en ik ben HEEL blij dat ik de eerste dag door ben gekomen!!!  Nog blijer dat ik niet zulke erge afkickverschijnselen daarna die eerste had! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

@Bob, @Yana, @kruidenthee67, @knakker, @Lieke7777 , @Lonster

 

Hoi allemaal, hier eindelijk een update...

ja het heeft even geduurd maar alleen in goede omstandigheden.

Ik ben een nieuwe werkgever en als of er een zware last wegviel.... ik heb niet meer aan drank gedacht, ook niet moeilijk gehad

ik sta verbijsterd van deze ontwikkeling.

Ik hoopte dat het zo zou zijn maar NOOIT gedacht dat het echt zo zou kunnen gaan ( weten wat ik weet)

Ik ben nog steeds op de goede weg, en heel blij dat ik "jullie"  nog niet meer nodig gehad heb!

Dat is een goed ding he!!! Ik ben heel blij en dankbaar dat jullie er zijn als (ik) iemand dat nodig heeft!!

Mijn oprechte dank daarvoor!

Op dit moment ben ik druk mijn nieuwe werkomstandigheden te leren kennen en dat doet mij heel goed.

Wie weet was dat wel een groot reden van mijn drankmisbruik...

Tijd zal het zeggen...

als bedankje 1 van mijn favoriete all times

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...