Spring naar bijdragen

De eerste week zit erop!


Zaza

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

Ik ben Zaza, 51 jaar en drink al zo'n 20 jaar teveel. Eerst alleen op feestjes, de laatste 10 jaar bijna dagelijks, ongeveer een liter wijn per dag. Vandaag is dag 8 dat ik niet drink met behulp van Refusal. Ik wil mijn leven terug, niet weg kruipen op de bank met een fles wijn nadat ik uit werk ben gekomen. Nu ben ik nog supergemotiveerd, maar er komt een tijd dat ik het moeilijk ga krijgen. Ik hoop hier een maatje / maatjes te vinden om elkaar te helpen en te steunen. 

Groet,

Zaza

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Zaza, welkom! Je zult hier veel maatjes vinden. Je doet het echt minder alleen op dit forum. Je eerste week zit erop. Als je wilt kun je aansluiten op het weekpact. Dat vind je onder ditjes en datjes. De meeste mensen haken op zaterdag aan voor de nieuwe week. In ieder geval succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank jullie wel! Ik moet mijn weg nog even vinden op het forum maar ga me zeker bij het week pact melden zaterdag 

@lady jane je hebt gelijk, ik heb de drank gebruikt om problemen en verdriet te dempen en dat werkte goed. Maar in al die jaren ben ik er helemaal niets mee opgeschoten. Integendeel, de problemen werder groter en het verdriet zit nog onaangeroerd opgesloten op een plek waar ik nu nog niet bij kan Het is tijd voor confrontatie, verwerking en groei. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je wel! Vandaag wel even een moeilijk momentje na het werk. Ben blij met de Refusal, ik hoef op dit moment niet meer te kiezen of ik wel of niet drink. En vanavond voordat ik ga slapen ben ik, net als afgelopen week, vast weer zo trots op mezelf dat ik weer in en dag kan bijschrijven dat ik dat pilletje met plezier weer in neem. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 20-8-2020 om 10:56 zei Zaza:

Dank jullie wel! Ik moet mijn weg nog even vinden op het forum maar ga me zeker bij het week pact melden zaterdag 

@lady jane je hebt gelijk, ik heb de drank gebruikt om problemen en verdriet te dempen en dat werkte goed. Maar in al die jaren ben ik er helemaal niets mee opgeschoten. Integendeel, de problemen werder groter en het verdriet zit nog onaangeroerd opgesloten op een plek waar ik nu nog niet bij kan Het is tijd voor confrontatie, verwerking en groei. 

 

@Zaza, deed ik ook: problemen en emoties wegdrinken. Werkte bij míj tot op zekere hoogte.. Als het echt veel teveel drank gaat worden werkt het niet meer.. Ik ben nu al lang droog, maar weet nog steeds geen weg met de emoties en de stress. Daarom doe ik aan mindfullness, werkt bij mij een beetje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 20-8-2020 om 09:58 zei Zaza:

 Nu ben ik nog supergemotiveerd, maar er komt een tijd dat ik het moeilijk ga krijgen. Ik hoop hier een maatje / maatjes te vinden om elkaar te helpen en te steunen. 

Groet,

Zaza

Kom dagelijks op de Dagdraad. Daar kun je dagelijks je ei kwijt.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...