Spring naar bijdragen

Huiskamer van 19 augustus 2020


Louisa

Aanbevolen berichten

Goedemorgen,

Ik heb een vraag. Mn kaak kan niet verder open dan 2 vingers sinds gisterochtend wakker worden(waarschijnlijk heftig tandenknarsen). Ik dacht toen t gaat wel weer op zn plek. Maar het bleef pijn doen.

Nu gister de fysio gebeld was in paniek dat ik mn kaak niet meer openkreeg. Tanden poetsen eten deed veel pijn. Hij zei dat ik vandaag langs moest komen. 1e plekje tijd en een heel verhaal wat ik niet meer weet. Discus ofzoiets. 

Wie heeft dat ook weleens gehad? Steeds als ik pijnlijke kaken had en vast zat knikte ik ff en zat de kaak weer goed, maar nu echt op slot. Heel eng. Nog nooit gehad. Kaak kan echt niet verder dan 2 vingers! Links doet pijn als ik druk. Zit links. Rechts is okee. Ik heb nu ook heel veel stress maar ook hierom. Stress van stress pffft. Ben ook heel moe. 

 

bewerkt door Louisa
Link naar opmerking
Deel via andere websites

goedemorgen allemaal,

louisa dat had ik een paar weken terug. ik was bang dat hij uit de kom was. mijn kaak deed bij de scharnieren ook vreselijk pijn. ik kon alleen brood zonder korsten eten en dan in kleine stukjes op zuigen. net zoals een baby. bijt jij toevallig ook op je kaken in de nacht? ik heb er nog wel eens pijn aan. het is denk ik wel 4 weken terug. maar niet zo erg als toen gelukkig. ik kauw nu vaak op kauwgom voorzichtig aan de pijnlijke kant

bewerkt door Dikkie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Dikkie:

goedemorgen allemaal,

louisa dat had ik een paar weken terug. ik was bang dat hij uit de kom was. mijn kaak deed bij de scharnieren ook vreselijk pijn. ik kon alleen brood zonder korsten eten en dan in kleine stukjes op zuigen. net zoals een baby. bijt jij toevallig ook op je kaken in de nacht? ik heb er nog wel eens pijn aan. het is denk ik wel 4 weken terug. maar niet zo erg als toen gelukkig. ik kauw nu vaak op kauwgom voorzichtig aan de pijnlijke kant

Ja daar was ik ook bang voor en ja vreselijke pijn als je verder opent. Pijn lijkt nu minder nu ik heb ontbeten... Maar verder dan 2 vingers gaat ie niet open. Dus nu naar kaakfysio. Ja ik knars of bijt in de nacht denk. Z wel heb ik t niet door. Ene nacht wel andere nacht niet. 

Hoe ging ie bij jou los?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei Louisa:

Ja daar was ik ook bang voor en ja vreselijke pijn als je verder opent. Pijn lijkt nu minder nu ik heb ontbeten... Maar verder dan 2 vingers gaat ie niet open. Dus nu naar kaakfysio. Ja ik knars of bijt in de nacht denk. Z wel heb ik t niet door. Ene nacht wel andere nacht niet. 

Hoe ging ie bij jou los?

door voorzichtig te eten en idd kaakfysio. wel mijn eigen oefeningen bedacht hoor ben nergens naar toe geweest. en later heel voorzichtig kauwen op kauwgom. doe dat nu wel vaker als ik merk dat ik spanning op mijn kaken krijg. stress 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei Dikkie:

door voorzichtig te eten en idd kaakfysio. wel mijn eigen oefeningen bedacht hoor ben nergens naar toe geweest. en later heel voorzichtig kauwen op kauwgom. doe dat nu wel vaker als ik merk dat ik spanning op mijn kaken krijg. stress 

Wanneer ging je kaak open? Hoeveel dagen zat ie vast en hoe ging de kaak los? Knakkend?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Louisa:

Wanneer ging je kaak open? Hoeveel dagen zat ie vast en hoe ging de kaak los? Knakkend?

ja knakkend idd, ik heb nog wel lang last gehad. maar dat zijn de spieren geweest denk ik. volgens mij was het aan het einde van de dag weer beterder. en ikheb die scharnier punten steeds drukkend gemasseerd bij de oren zeg maar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei Dikkie:

ja knakkend idd, ik heb nog wel lang last gehad. maar dat zijn de spieren geweest denk ik. volgens mij was het aan het einde van de dag weer beterder. en ikheb die scharnier punten steeds drukkend gemasseerd bij de oren zeg maar.

Oh bij mij is ie gister de hele dag op slot geweest en nu nog:( pijn is alleen minder dan gister maar open gaat ie niet. Kon wel bij wakker worden knakken en dacht jeeuhhh hij gaat weer goed zitten maar Nope.

En ik ik ben zo moe. En maak me er zorgen om...

bewerkt door Louisa
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal

Ik kon vannacht niet goed in slaap komen pas na 4 uur. Wat lichte piekerdingen en dat heeft dan deze uitwerking.

Onder andere heb ik aan jou gedacht @Rixie1 ik zei dat het niet hebben van de reuk of smaak wel met ontwenning te maken heeft omdat ik dat had gelezen. Maar net zoals @Dikkie zegt we moeten daar wel voorzichtig mee omgaan. Dus goed dat je even de huisarts hebt gebeld. Nu denk ik niet dat er wat is maar voor de zekerheid kan dat geen kwaad. 

Straks krijg ik bezoek van iemand die me informeert over mijn werk. In verband met reïntegratie.  Ik wil graag terugkomen op mijn eigen werkplek maar soms maak ik me zorgen of het wel binnen de termijn van 2 jaar lukt. Dat geeft nog steeds spanning. Ook omdat ik niet in de burn-out kwam door mijn werk. Ik werk wel in de zorg. Maar ik heb fijne collega's en een leuke werkplek. Dat wil ik niet kwijt.

@Louisa

Hopelijk wordt het met je kaak in de loop van de dag beter. Ik kan me ook voorstellen dat je daarmee zit. We zijn al van die stress kippen en dan krijg je er nog zoiets bij. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

58 minuten geleden zei Louisa:

Oh bij mij is ie gister de hele dag op slot geweest en nu nog:( pijn is alleen minder dan gister maar open gaat ie niet. Kon wel bij wakker worden knakken en dacht jeeuhhh hij gaat weer goed zitten maar Nope.

En ik ik ben zo moe. En maak me er zorgen om...

ik begrijp dat helemaal louisa wanneer je het niet vertrouwd kun je altijd de tandarts vragen of dit kan komen omdat je je kaken klemt. maar je kan hem wel dicht krijgen dus is hij volgens mij niet uit de kom. ik kon dat ook wel. en de onderkaak een beetje van links naar rechts lukt je dat ook? dat lukte mij ook wel zei het met helse pijn. jouw kaak spieren zijn hoogst waarschijnlijk zo enorm gespannen dat je de mond niet meer open krijgt. ik merk nu ook wel altijd als ik maar iets stress krijg het als eerste voel in mijn kaken. die laat ik dan bewust los beetje hangen  zeg maar. en mijn handen die tintelen en spannen ook aan. en kriebels in mijn kuiten. ik heb wel een paar dagen niet normaal kunnen eten. maar weet niet alles meer precies op de dag af. ik weet wel dat ik alles nu weer normaal kan. ik zeg niet dat het van de pillen komt, het komt echt van stress

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Dikkie:

ik begrijp dat helemaal louisa wanneer je het niet vertrouwd kun je altijd de tandarts vragen of dit kan komen omdat je je kaken klemt. maar je kan hem wel dicht krijgen dus is hij volgens mij niet uit de kom. ik kon dat ook wel. en de onderkaak een beetje van links naar rechts lukt je dat ook? dat lukte mij ook wel zei het met helse pijn. jouw kaak spieren zijn hoogst waarschijnlijk zo enorm gespannen dat je de mond niet meer open krijgt. ik merk nu ook wel altijd als ik maar iets stress krijg het als eerste voel in mijn kaken. die laat ik dan bewust los beetje hangen  zeg maar. en mijn handen die tintelen en spannen ook aan. en kriebels in mijn kuiten. ik heb wel een paar dagen niet normaal kunnen eten. maar weet niet alles meer precies op de dag af. ik weet wel dat ik alles nu weer normaal kan. ik zeg niet dat het van de pillen komt, het komt echt van stress

Ik ga vanmiddag naar de kaakfysio. Hij kan dicht. Beetje naar links en rechts. Openen niet zonder helse pijn als Ik t forceer. Maar fysio zei niet doen. Laat t niet verder dan kan gaan. Hij zei dat iets vast zat en dat wil hij nu reponeren.  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei Louisa:

Ik ga vanmiddag naar de kaakfysio. Hij kan dicht. Beetje naar links en rechts. Openen niet zonder helse pijn als Ik t forceer. Maar fysio zei niet doen. Laat t niet verder dan kan gaan. Hij zei dat iets vast zat en dat wil hij nu reponeren.  

Wat erg zo en pijnlijk zoals ik lees, zo heeft ieder zijn of haar gevoelige plek waar stress zich uit. Maar je kaken lijkt me ook nogal pijnlijk. Heel veel sterkte Louisa, hoop dat je vanavond kunt openen.

Vanmiddag tussen 12 en 15 belt huisarts terug, ik wil toch wel weten ofdat het redelijk snelle afbouwen wat ik doe gevaarlijk is of niet , zeker na gisteren al denk ik zelf dat het ontwenning is, maar het is wel mijn hoofd.

bewerkt door Rixie1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

36 minuten geleden zei Rixie1:

Wat erg zo en pijnlijk zoals ik lees, zo heeft ieder zijn of haar gevoelige plek waar stress zich uit. Maar je kaken lijkt me ook nogal pijnlijk. Heel veel sterkte Louisa, hoop dat je vanavond kunt openen.

Vanmiddag tussen 12 en 15 belt huisarts terug, ik wil toch wel weten ofdat het redelijk snelle afbouwen wat ik doe gevaarlijk is of niet , zeker na gisteren al denk ik zelf dat het ontwenning is, maar het is wel mijn hoofd.

allebei veel sterkte en laten jullie horen hoe het is afgelopen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

55 minuten geleden zei Dikkie:

allebei veel sterkte en laten jullie horen hoe het is afgelopen

@Dikkie en anderen

De huisarts heeft gebeld, ze is trots op mij, ikzelf eerlijk gezegd ook. In 2 maanden tijd na 48 jaar pam. Wat ik gisterenavond opeens had, hoort bij afbouwen en is niet gevaarlijk. Krijg ik schokjes mijn hoofd dan bellen , kan voorloper zijn van epilepsieaanval. Mijn huisarts weet hoe moeilijk het is.

Ik heb gezegd dat ik het zonder dit forum nooit gered had.

bewerkt door Rixie1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 minuten geleden zei Rixie1:

@Dikkie en anderen

De huisarts heeft gebeld, ze is trots op mij, ikzelf eerlijk gezegd ook. In 2 maanden tijd na 48 jaar pam. Wat ik gisterenavond opeens had, hoort bij afbouwen en is niet gevaarlijk. Krijg ik schokjes mijn hoofd dan bellen , kan voorloper zijn van epilepsieaanval

Ik heb gezegd dat ik het zonder dit forum nooit gered had.

gewelding rixie, vooral dat laatste dat je dat er even bij zei. nou gelukkig ben je nu hoop ik gerustgesteld.

met mij gaat het op het moment even minder, krijg weer een huilbui ik voel lme zo eenzaam op het moment. iedereen is aan het werk zo vervelend. je telt bijna niet meer mee als je niet werkt. ik was al zover om te kijken waar je nieuwe vriendschappen kunt vinden maar ja in de tijd van corona valt dat ook niet mee. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Dikkie:

gewelding rixie, vooral dat laatste dat je dat er even bij zei. nou gelukkig ben je nu hoop ik gerustgesteld.

met mij gaat het op het moment even minder, krijg weer een huilbui ik voel lme zo eenzaam op het moment. iedereen is aan het werk zo vervelend. je telt bijna niet meer mee als je niet werkt. ik was al zover om te kijken waar je nieuwe vriendschappen kunt vinden maar ja in de tijd van corona valt dat ook niet mee. 

@Dikkie het is een hele lastige tijd voor veel mensen, als je niet meer werkt en nog jong bent. Voor mij is ieder onder de 70 jong :D! Er zijn geen cursussen om vriendschappen te vinden. Kun je iets van vrijwilligerswerk gaan doen of is dat toch te belastend? Ik heb ook veel minder te doen  volg altijd wel ergens een cursus of het verenigingsleven. Ook dat ligt stil.  Heb wel een geluk, op mijn leeftijd zijn mijn vriendinnen ook thuis. Wandel elke dag wel met 1 in de bossen. Of eens fietsen. Verder ligt alles stil door corona.

Vriendschappen via internet iets voor jouw? Maxmeetingpoint heeft veel clubjes waar je je aan kunt melden.  Is voor 50plus. Zeker ook in de buurt.

bewerkt door Rixie1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,

Zo te lezen gaat het goed, redelijk met jullie en wat heb je snel afgebouwd Rixie. Ben je er bijna vanaf? Die schokjes die jij hebt, heb ik vannacht ook ervaren. Ineens een schok door mijn lichaam. Nu slaap ik zo beroerd dat het misschien wel aan een slaapgebrek is te wijten. Maar epilepsie had ik niet aan gedacht. Kun je omschrijven wat je precies voelt Rixy? Ben inmiddels door neuroloog op kleine hoeveelheid amytripoline gezet omdat ik al nachten 2 uurtjes slaap. Niet verslavend middel zei arts. Vannacht de eerste keer gebruikt, 2 uur geslapen en daarna in ochtend nog wat geslapen. Iets beter dan gisteren. Wie heeft hier ervaring mee. Pff om gek van te worden dat niet slapen. Overdag duizelig en weinig actie om wat te doen.

Bellie wat fijn dat je moeder opgevangen wordt. Is toch een geruststelling lijkt mij. Sterkte in de strijd.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

27 minuten geleden zei Greta:

Hoi allemaal,

Zo te lezen gaat het goed, redelijk met jullie en wat heb je snel afgebouwd Rixie. Ben je er bijna vanaf? Die schokjes die jij hebt, heb ik vannacht ook ervaren. Ineens een schok door mijn lichaam. Nu slaap ik zo beroerd dat het misschien wel aan een slaapgebrek is te wijten. Maar epilepsie had ik niet aan gedacht. Kun je omschrijven wat je precies voelt Rixy? Ben inmiddels door neuroloog op kleine hoeveelheid amytripoline gezet omdat ik al nachten 2 uurtjes slaap. Niet verslavend middel zei arts. Vannacht de eerste keer gebruikt, 2 uur geslapen en daarna in ochtend nog wat geslapen. Iets beter dan gisteren. Wie heeft hier ervaring mee. Pff om gek van te worden dat niet slapen. Overdag duizelig en weinig actie om wat te doen.

Bellie wat fijn dat je moeder opgevangen wordt. Is toch een geruststelling lijkt mij. Sterkte in de strijd.

 

@Bellie jouw moeder word goed voor gezorgd maak ik eruit op. Sterkte weer met afbouwen. We moeten toch wel veel doorzettingsvermogen hebben om van de pillen af te raken. 

De huisarts die ik nu al wat jaren heb is tegen deze pillen, heeft ze ook niet voorgeschreven aan mij. Zij pakt de oorzaak aan. ( was even tussen haakjes)

@Greta zal proberen uit te leggen. Alsof mijn mond vol zout zat en dat was gaan branden, mijn mond van binnen, mijn tong en lippen, zweten en vol hoofd. Dat trok later op de avond weg. Mijn reuk en smaak weg ,heb ik nog niet terug. Ik ga ervanuit dat dat weer terug komt. Moeten positief blijven. Omdat het mijn leven zo beïnvloed wil ik er snel vanaf,  de hele dag voel je dat. Huisarts bedoeld schokjes in je hoofd. Maar jij slaapt amper, dat werkt ook door in je hoofd. Ik heb ook geen zin om iets te doen, ook duizelig, maar gelukkig slaap ik redelijk, beter dan ik verwacht had. En ik ga na een slechte nacht overdag wel effe dutje doen. Ik merkte wel aan huisarts en dat zei ze ook, dat ze de ontwenningsverschijnselen van internet haalde. Ze zei ook, heb je dat niet aan forum gevraagd?  Zonder genoeg slaap zou ik ook niet kunnen functioneren Greta. Wat jij nu hebt gekregen ken ik niet. Ik moet nog 1,5 mg, de laatste loodjes. Peanuts zeg ik tegen mezelf. 

P.s. Greta, het is niet zo dat je dan epilepsie aanval zult krijgen,  maar ook niet uitgesloten, zij weet het ook niet, ik maak me daar nu niet druk meer om. 

bewerkt door Rixie1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat akelig @Louisa. Sterkte ! 
En herkenbaar @Dikkie Het huilerige en last van eenzaamheid als je niet werkt. Ik ben wel op zoek naar vrijwilligerswerk, ,maar durf dat nu nog niet aan met het afbouwen. Ik ben op dit moment ook weer erg wiebelig en emotioneel. 
Vraagje...ik moet morgen naar de tandarts voor controle. Er is een kies afgebroken. Weten jullie of het kwaad kan als je narcose krijgt terwijl je van de pammen aan het afbouwen bent ? Alvast dank. En sterkte voor iedereen hier !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Lory:

Wat akelig @Louisa. Sterkte ! 
En herkenbaar @Dikkie Het huilerige en last van eenzaamheid als je niet werkt. Ik ben wel op zoek naar vrijwilligerswerk, ,maar durf dat nu nog niet aan met het afbouwen. Ik ben op dit moment ook weer erg wiebelig en emotioneel. 
Vraagje...ik moet morgen naar de tandarts voor controle. Er is een kies afgebroken. Weten jullie of het kwaad kan als je narcose krijgt terwijl je van de pammen aan het afbouwen bent ? Alvast dank. En sterkte voor iedereen hier !

ik heb dit net gelezen @Lory in de autin afbouw methode en nee dit kan geen kwaad. de afbouw duurt er niet langer om. je kan het natuurlijk altijd aangeven bij de tandarts.

en dat wiebelige en emotionele dat komt waarschijnlijk door vermoeidheid. ik ben ff gaan liggen en nu is het al minder. iets over je grensen of zo haha

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Bellie:

Fijn te horen @Rixie1 dat het niks ernstigs is.  En bedankt voor je lieve woorden over het forum:heart:

@Dikkie :rose: ik ken dat gevoel.  Zo vreselijk als je niemand ziet en het gevoel hebt dat je er niet bij hoort. Probeer te genieten van de kleine dingen en kijk op een positieve manier achterom om te zien wat je allemaal bereikt hebt!

Mijn moeder gaat voorlopig naar een revalidatie centrum om te kijken of ze nog kan aansterken, geestelijk en lichamelijk.  Hopelijk is dat in het ziekenhuis zelf maar dat is afwachten.  

Zo stront eigenwijs als ik ben ga ik vandaag afbouwen.  Ik heb vanmorgen nog wel mijn gebruikelijke hoeveelheid ingenomen maar straks iets minder. En morgen dan echt een stapje minder.  Vanmorgen durfde ik dat niet aan ivm het gesprek in het ziekenhuis.  Ik was om kwart over 8 al weg en om 13.00 pas terug. Ik kan  wel blijven wachten met afbouwen op goede  momenten maar dat schiet niet op.  Ik voel mij goed,  zit goed in mijn vel. Tuurlijk is het balen van mijn moeder maar morgen kan er weer wat anders zijn om niet af te bouwen. Moet toch een keer die stap maken. De vorige stap ging ook aardig goed. We gaan het zien.  Morgen dus op 0,75mg diazepam.  En natuurlijk die K temazepam...

dank je bellie voor de lieve woorden, het komt waarschijnlijk door de vermoeidheid. ik heb de keuken gister en eergister een grote beurt gegeven, incl kasten opgeruimd. mijn maandelijkse periode kan ook wel eens voor de deur staan, naja maandelijks dit is altijd afwachten wanneer die zich aan dient. dan krijg ik ook altijd poetsdruk en word ik emotioneel. zal wel weer overgaan voordat ik een oud mannetje ben.

fijn dat je moeder naar een revalidatie gaat, dat geeft rust voor jullie allemaal, en wat dat afbouwen betreft ik geef je groot gelijk. als jij goed in je vel zit dan kan dat best. en jee zeg 0.75 dat steld ook bijna niks meer voor. ik heb net even de austin afbouwmethode gaan lezen best leerzaam ook als je met angsten kampt. sommige dingen zijn niet zo erg als hier soms word gezegd dat verschilt per persoon natuurlijk en waarom je de pillen hebt genomen. maaaar er stond dus ook dat je niet in de treure moest afbouwen. misschien moet je het eens lezen. ik wil je geen woorden in de mond leggen dus lees het zelf maar eens. maar bij diazepam hoef je echt niet zover te gaan als mij. echt @Bellie lees het maar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 minuten geleden zei Bellie:

@Greta dank je! 

Alles wat ook op ine eindigt is verslavend bij dagelijks en langdurig  gebruik. Dus pas er mee op aub. Google het medicijn dan kom je het tegen. 

@Rixie1 dat ze wordt geholpen is inderdaad een geruststelling. Morgen gaat ze naar de revalidatie.  Maar de verzorging is niet best in Amersfoort.  Ze is nu 1x gedoucht  in een week.  Als ze net op de wc zit als de medicijnen gebracht worden leggen ze het neer op het tafeltje.  Iemand die in de war is weet niet wat die daar mee moet, als het pilletje al gezien wordt.  Mijn zus zag het gisteren liggen toen was het al 3 uur later dat ze het had moeten innemen.  Ze moet 1,5 liter drinken,  wordt niet goed bijgehouden. Te weinig drinken  bij plas medicatie veroorzaakt verwardheid.... Veranderingen  worden tegen haar verteld en niet tegen ons.  Wij moeten overal achteraan.  Zij weet niet eens wie de koning is een welk jaartal. 

Echt niet best daar...

@Bellie dat klinkt slecht, zoals je moeder verzorgd word. Morgen naar revalidatie, dus een ander adres, niet in Amersfoort? Zoals ik dit lees is het ronduit slecht. Gelukkig dat ze daar weggaat. En in revalidatiecentrum beter, Ik hoor en lees zulke dingen en denk dan......is dit mijn toekomst? Dan hoop ik dat ik eerder onverwacht ga hemelen. Slechter kan bijna niet. Ze zouden mensen die in de zorg werken ook betere salarissen moeten geven, nu overal te weinig mensen, beter salaris trekt ook meer mensen aan die de zorg in willen, het is hard werken voor weinig geld. Maar ja, naar mij luisteren ze daar in den Haag niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Rixie1:

@Dikkie het is een hele lastige tijd voor veel mensen, als je niet meer werkt en nog jong bent. Voor mij is ieder onder de 70 jong :D! Er zijn geen cursussen om vriendschappen te vinden. Kun je iets van vrijwilligerswerk gaan doen of is dat toch te belastend? Ik heb ook veel minder te doen  volg altijd wel ergens een cursus of het verenigingsleven. Ook dat ligt stil.  Heb wel een geluk, op mijn leeftijd zijn mijn vriendinnen ook thuis. Wandel elke dag wel met 1 in de bossen. Of eens fietsen. Verder ligt alles stil door corona.

Vriendschappen via internet iets voor jouw? Maxmeetingpoint heeft veel clubjes waar je je aan kunt melden.  Is voor 50plus. Zeker ook in de buurt.

ik heb wel een paar echte vrienden maar ja die zijn aan het werk, net als ik voorheen. ik had me ook voorgenomen om minder te gaan werken en dan meer sociale dingen te gaan doen. maar ja toen kwam de corona idd. waar moet je nu nog wat vinden. en nee alleen via de chat daar heb ik jullie wel voor haha. en rixie jij bent ook nog jong vind ik. ik werkte gemiddeld tussen de 80 en 90 jarigen dus waar heb je het over

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...