Spring naar bijdragen
Forum Verslavingdebaas

Aanbevolen berichten

@Smaragd om een mogelijk misverstand uit de wereld te helpen, ik geloof dat men je hier aanspreekt op je drinkgedrag. Terwijl jij het breder trekt dan alleen dat, relatie etc. 

bewerkt door Sandro

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Smaragd:

Als ik dat niet zou zien, waarom kom ik dan al jaren op een forum als dit?? Niet voor de fun alleen. Snap je wel.

@niks

Uit je schrijven, uit de schrijvers die jij kiest om je op te richten, uit de momenten dat je kiest om te schrijven, ontstaat bij mij een beeld dat jij dit forum vooral gebruikt om herkenning en erkenning  te vinden, de ruimte om alcoholistisch te mogen zijn, niet primair om adb te worden. 

Niets mis mee trouwens, op zich.... 

Herken je dat? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Smaragd:

Voel mij ook deels aangevallen terwijl ik mij rot en verdrietig voel. Ligt aan mezelf. Dank, ga nu echt uitloggen. 

Lijkt mij heel normaal. Dit is rot en ellendig.... Al die jaren gooi je niet zo overboord, zeker niet in jullie geval, waarin je bijna in je puberteit bij elkaar komt, je hele ontwikkeling tot man samen doet. Samen opgroeit. 

Wees maar wat mild en zacht voor jezelf, als je kunt. Zuinig op jezelf, ook. Durf verdrietig te zijn, zoiets. 

Het is niemand schuld

:heart:

bewerkt door Jopie

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nogmaals bedankt, ja Jopie dat is het ook. Maar dan nog, kan ook niks aan. Zo voelt dat nu, terwijl ik alles kan, geld genoeg, werk, woning, familie etc. Het zegt niks dus.

Ga mijn biertjes nu drinken en dan slapen, heb het echt gehad.

Muziek! En door met jullie avond.

:lips::moon:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
54 minuten geleden zei Jopie:

Uit je schrijven, uit de schrijvers die jij kiest om je op te richten, uit de momenten dat je kiest om te schrijven, ontstaat bij mij een beeld dat jij dit forum vooral gebruikt om herkenning en erkenning  te vinden, de ruimte om alcoholistisch te mogen zijn, niet primair om adb te worden. 

Niets mis mee trouwens, op zich.... 

Herken je dat? 

Absoluut waar

"niets mis mee" weet ik niet zeker

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dank @Manou daar heb ik veel meer aan. Nu dan, is wel zo. Djw schat. 

@Sandro ga alleen muziek luisteren nu en dan zzzzzz.

Het is genoeg, voel me zo zeker en onzeker, lees de contramine. Weet het. Nu klaar. Ga slapen. 3 halve liters weg in de gootsteen, ben meer waard dan het bier alleen.

Rot vlucht/verslaving is het. Kan niet alleen maar om succes verhalen hier gaan. 

Toedels.

bewerkt door Smaragd
toevoeging

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Penny:

Hallo lieve forumvriendjes! Hier niets nieuws te melden eigenlijk....

Dan nog steeds fijn even iets tw horen. Het hoeft niet altijd feest te zijn, he? 

:heart:

Hier ruatig aan naar bed. Was lange dag en morgen weer in de benen: zwemles in natuurwater. Ook zoiets. 

Zeg niet dat ik niet in ieder geval probeer er iets van te maken :)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

27 minuten geleden zei Smaragd:

Het is genoeg, voel me zo zeker en onzeker, lees de contramine. Weet het. Nu klaar. Ga slapen. 3 halve liters weg in de gootsteen, ben meer waard dan het bier alleen.

Rot vlucht/verslaving is het. Kan niet alleen maar om succes verhalen hier gaan. 

Toedels.

Kanjer :heart:,  slaap lekker

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
42 minuten geleden zei Penny:

Krijg je zelf zwemles @Jopie?

jep. 

de borstcrawl. poging twee. 2 jaar geleden ook voor ingeschreven, toen had ik wel de eerste les, kwam per ongeluk een uur te laat op de tweede (toen ze net het bad uitkwamen), moest werken bij de derde en durfde toen niet meer te komen. 

Tja.... :)  gewoon nog een keer, net zo lang tot t wel lukt. 

bewerkt door Jopie

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Smaragd:

Kan niet alleen maar om succes verhalen hier gaan. 

Dat schrijf je vaker. Triggert mij op een bepaalde manier. Weet niet precies waarom, zal er een nachtje over slapen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Smaragd:

Rouwen terwijl iemand nog leeft, is heel lastig voor mij.

Hier wil ik toch graag even op reageren..... (inderdaad ja, omdat het mij zelf ook betreft/betrof)

Als ik je goed begrepen heb is een deel van de scheiding ook gelegen in dat je partner ziek was en het daardoor niet meer te doen was voor jou, hij te ziek werd. En inderdaad is dat op een bepaalde manier rouwen terwijl iemand nog leeft. En, voor wat ik begrepen heb, maar in ieder geval ook voor hoe ik het zelf ervaren heb,  dat is niet lastig, dat is ondraaglijk, volledig niet te hanteren. Alsof je iemand in de steek laat (wat ook domweg zo is), waar je nog steeds van houdt (wat domweg zo is), omdat ie ziek is (wat ook domweg zo is) alleen maar om zelf overeind te blijven (wat ook zo is). 

Het is zon prachtig voorbeeld van dat bijna alle echt externe leed draaglijk is uiteindelijk, maar niet, of in ieder geval veel minder goed, als je er zelf een actieve rol in speelt of kan spelen, als je zelf kiest. Het komt dan ook aan je geweten, aan je beloftes, aan je liefde, aan je schuldgevoel, aan alles wat je bent en gelooft, links en rechts. En dan, juist dan, lokt zelfdestructief gedrag misschien wel nóg meer.....  daarom, lieve @Smaragd, juist daarom, drink niet, drink even niets, want dat is bij jou (ook) zo snel getriggerd, en waarom zou je, juist nu?

bewerkt door Jopie

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 uur geleden zei Lonster:

Lekker bakkie koffie. Ik sta rond 8 uur op. Vroeger lukt niet echt, hoewel ik dat best zou willen. De ochtenden zijn mooi rustig en stil, het is extra tijd. 

Vandaag een bewolkte dag, met hopelijk nog wat regen voor de tuin. Als ik bezig blijf, voel ik me best goed. Maar als ik ga zitten nadenken voel ik me alleen en somber. Ik weet dat ik dan niet moet drinken, maar het lukt me nog niet om dat langer dan een paar dagen vol te houden. In mijn hoofd zit het idee dat ik me niet stabiel genoeg voel nu. Kip-ei verhaal.

Fijne dag mensen,  ik ga weer aan de slag.

@Smaragd ben je van plan vandaag weer te gaan drinken, of kun je er na die ervaring van gisteren een punt achter zetten? 

Is Heel herkenbaar @Lonster , helaas ken ik dat gevoel ook erg goed.. Wat drank betreft heb ik Een beslissing genomen om niet meer te drinken en dat geeft rust . Ik kan me nog zo slecht voelen, drinken doe ik. Niet meer., dat is mijn nieuwe overtuiging. De gedachtes komen toch echt nog wel voorbij,,maar dan blijven het gedachten, geen geworstel meer  zal ik wel of zal ik niet..

BetekenT”niet stabiel genoeg in je hoofd” dat je nog geen besluit durf Of kunt nemen.?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei Jopie:

Ik zou m scherper maken: je eigen aandeel is dat jij drinkt. 

Maar t maakt niet echt uit. Voor ieder glas, voor iedere binge is wel een goede reden te vinden. Zolang je dat nog niet doorziet blijf je slachtoffer. 

Van de omstandigheden. En van de drank. En en, niet of of. 

Maar, kom er maar eens uit, uit die cirkel. Niet makkelijk. Wel eenvoudig, niet makkelijk. 

Inderdaad altijd redenen te over , en terwijl we ze inzetten weten we eigenlijk al wel dat het drogredenen zijn.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...