Spring naar bijdragen

Hoi ik ben Zeezilver


Zeezilver

Aanbevolen berichten

Hoi Lonster, Ja, wij kennen elkaar van het ik pas forum. Voor mij is het nog steeds niet duidelijk of ik echt verslaafd ben aan alcohol of dat drinken een verschrikkelijk hardnekkige gewoonte is geworden waar ik in Januari mee ben gestopt. Maar uit ervaring weet ik dat ik de gewoonte zo weer terug heb, en dat wil ik ten alle tijde voorkomen. Omdat het IKPAS forum gaat stoppen na de coronacrisis heb ik me vast hier aangemeld om ervaringen te lezen en omdat het me toch helpt om te voorkomen dat ik de gewoonte weer terug krijg. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Impulse1965:

Voor mij is het nog steeds niet duidelijk of ik echt verslaafd ben aan alcohol of dat drinken een verschrikkelijk hardnekkige gewoonte is geworden waar ik in Januari mee ben gestopt.

Hoe je het noemt is misschien wel niet belangrijk. Of misschien ben je er wel huiverig voor om jezelf verslaafd te noemen, want dat is erkennen dat je een probleem hebt.

Hoe dan ook welkom. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee, daar ben ik niet huiverig voor. Ik ben gewoon erg hardleers en heb eigenlijk nooit willen stoppen. Ik probeerde het wel, heel vaak zelfs, maar altijd omdat anderen zeiden je MOET stoppen, en dat werkt gewoon niet. Vorig jaar zat ik een spelletje Wordon te spelen met iemand en die vroeg waarom probeer je het niet eens. Toen viel het kwartje en dacht ik die alcohol moet maar eens weg. Nou, in Januari ben ik dus gestopt, heb 24 januari een glas whisky gedronken en ben er weer zonder problemen mee opgehouden tot acht februari. En zo ben ik doorgegaan. Nu ben ik probleemloos op de 27 dagen nuchter en daar wil ik er vijftig van maken, want ik ben wel zo dat ik wel een slag om de arm houd want ik ben wel huiverig dat ik die gewoonte weer terug krijg, Mijn oprechte excuus dat ik het draadje van Zeezilver bezoedeld heb. Ik denk dat ik wat aardiger voor mezelf ben geworden.

bewerkt door Impulse1965
Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei Cleo66:

Welkom zeezilver,  kun je iets meer over jezelf vertellen ? Je probleem met drank, wil je minderen , wil je stoppen.  Hoeveel drink je , ben je al gestopt etcetera 

 

Hoi Cleo66 dank voor je welkom! 
Ik drink denk Ik al iets van 20 jaar elke dag wijn en dat hield ik redelijk onder controle maar wat eerst 2 en toen 3 glazen per dag waren werd een halve fles en toen al  750 ml per dag. Kort gezegd verdien ik het niet om hier aan dood te gaan, ik wil nog zo veel! Toen brak ik in oktober mijn heup! Een stomme sportblessure!  Dat was de stok achter de deur voor mij om na zoveel pech met DRY JANUARI mee te gaan doen. Het viel me reuze mee en ik ging door tot 18 april en ik voelde me sterk en mooi en knap en slim en gezond en ik wist dat ik zo de 100 jr wel ging halen. Helaas nu toch ook weer wat moeilijke momenten achter de rug en wijn gedronken en gemerkt dat ik makkelijk mn oude gedrag oppak. Dat wil ik niet vandaar dat ik hier nu ben, met een paar medepassers van ‘dry januari’. Ik wil  meestal dus niet drinken en heel soms mag ik een paar glazen wijn van mezelf en dan weer een tijdje niks. Ik weet nog niet helemaal zeker of ik dat kan. momenteel Pas ik weer 9 dagen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...