Zeezilver Geplaatst 12 mei 2020 Rapport Share Geplaatst 12 mei 2020 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Impulse1965 Geplaatst 13 mei 2020 Rapport Share Geplaatst 13 mei 2020 Hee zeezilver, leuk om je hier tegen te komen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Zeezilver Geplaatst 13 mei 2020 Auteur Rapport Share Geplaatst 13 mei 2020 Aangenaam u hier te ontmoeten meneer Rudo Ik vroeg me wel af of ik het goed gedaan had want ik moet wel even wennen aan hoe het hier werkt. Rosa en Sanne zijn hier trouwens ook ergens. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sensitief Geplaatst 13 mei 2020 Rapport Share Geplaatst 13 mei 2020 Goedemorgen en welkom beide, Ik (Sanne) heet hier Sensitief. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roasa Geplaatst 13 mei 2020 Rapport Share Geplaatst 13 mei 2020 Dag lieve Impulse 1965, zeezilver en Sensitief...…. Fijn dat jullie er zijn! Ik heet hier Roasa ( er schijnt al een Rosa hier te zijn). Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lonster Geplaatst 13 mei 2020 Rapport Share Geplaatst 13 mei 2020 Ok dus jullie vieren kennen elkaar van een ander forum. Wat brengt je hier? Of wil je alleen met elkaar praten hier, ook prima hoor. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roasa Geplaatst 13 mei 2020 Rapport Share Geplaatst 13 mei 2020 Hoi Lonster, voor mij is dit forum bedoeld als steuntje in de rug om niet of nauwelijks alcohol te drinken. Door mee te doen aan 100 dagen IkPas is dit best goed gelukt. Maar dit Forum gaat er mee stoppen, vandaar deze 'move' hier naar toe! Impulse1965 en Lieke7777 reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Impulse1965 Geplaatst 13 mei 2020 Rapport Share Geplaatst 13 mei 2020 Hoi Lonster, Ja, wij kennen elkaar van het ik pas forum. Voor mij is het nog steeds niet duidelijk of ik echt verslaafd ben aan alcohol of dat drinken een verschrikkelijk hardnekkige gewoonte is geworden waar ik in Januari mee ben gestopt. Maar uit ervaring weet ik dat ik de gewoonte zo weer terug heb, en dat wil ik ten alle tijde voorkomen. Omdat het IKPAS forum gaat stoppen na de coronacrisis heb ik me vast hier aangemeld om ervaringen te lezen en omdat het me toch helpt om te voorkomen dat ik de gewoonte weer terug krijg. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lonster Geplaatst 13 mei 2020 Rapport Share Geplaatst 13 mei 2020 1 uur geleden zei Impulse1965: Voor mij is het nog steeds niet duidelijk of ik echt verslaafd ben aan alcohol of dat drinken een verschrikkelijk hardnekkige gewoonte is geworden waar ik in Januari mee ben gestopt. Hoe je het noemt is misschien wel niet belangrijk. Of misschien ben je er wel huiverig voor om jezelf verslaafd te noemen, want dat is erkennen dat je een probleem hebt. Hoe dan ook welkom. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Impulse1965 Geplaatst 13 mei 2020 Rapport Share Geplaatst 13 mei 2020 (bewerkt) Nee, daar ben ik niet huiverig voor. Ik ben gewoon erg hardleers en heb eigenlijk nooit willen stoppen. Ik probeerde het wel, heel vaak zelfs, maar altijd omdat anderen zeiden je MOET stoppen, en dat werkt gewoon niet. Vorig jaar zat ik een spelletje Wordon te spelen met iemand en die vroeg waarom probeer je het niet eens. Toen viel het kwartje en dacht ik die alcohol moet maar eens weg. Nou, in Januari ben ik dus gestopt, heb 24 januari een glas whisky gedronken en ben er weer zonder problemen mee opgehouden tot acht februari. En zo ben ik doorgegaan. Nu ben ik probleemloos op de 27 dagen nuchter en daar wil ik er vijftig van maken, want ik ben wel zo dat ik wel een slag om de arm houd want ik ben wel huiverig dat ik die gewoonte weer terug krijg, Mijn oprechte excuus dat ik het draadje van Zeezilver bezoedeld heb. Ik denk dat ik wat aardiger voor mezelf ben geworden. 13 mei 2020 bewerkt door Impulse1965 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lieke7777 Geplaatst 13 mei 2020 Rapport Share Geplaatst 13 mei 2020 Welkom Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Zeezilver Geplaatst 13 mei 2020 Auteur Rapport Share Geplaatst 13 mei 2020 9 uur geleden zei Sensitief: Goedemorgen en welkom beide, Ik (Sanne) heet hier Sensitief. Hoi Sanne! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Zeezilver Geplaatst 13 mei 2020 Auteur Rapport Share Geplaatst 13 mei 2020 9 uur geleden zei Cleo66: Welkom zeezilver, kun je iets meer over jezelf vertellen ? Je probleem met drank, wil je minderen , wil je stoppen. Hoeveel drink je , ben je al gestopt etcetera Hoi Cleo66 dank voor je welkom! Ik drink denk Ik al iets van 20 jaar elke dag wijn en dat hield ik redelijk onder controle maar wat eerst 2 en toen 3 glazen per dag waren werd een halve fles en toen al 750 ml per dag. Kort gezegd verdien ik het niet om hier aan dood te gaan, ik wil nog zo veel! Toen brak ik in oktober mijn heup! Een stomme sportblessure! Dat was de stok achter de deur voor mij om na zoveel pech met DRY JANUARI mee te gaan doen. Het viel me reuze mee en ik ging door tot 18 april en ik voelde me sterk en mooi en knap en slim en gezond en ik wist dat ik zo de 100 jr wel ging halen. Helaas nu toch ook weer wat moeilijke momenten achter de rug en wijn gedronken en gemerkt dat ik makkelijk mn oude gedrag oppak. Dat wil ik niet vandaar dat ik hier nu ben, met een paar medepassers van ‘dry januari’. Ik wil meestal dus niet drinken en heel soms mag ik een paar glazen wijn van mezelf en dan weer een tijdje niks. Ik weet nog niet helemaal zeker of ik dat kan. momenteel Pas ik weer 9 dagen. Tine reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Zeezilver Geplaatst 13 mei 2020 Auteur Rapport Share Geplaatst 13 mei 2020 6 uur geleden zei Roasa: Dag lieve Impulse 1965, zeezilver en Sensitief...…. Fijn dat jullie er zijn! Ik heet hier Roasa ( er schijnt al een Rosa hier te zijn). Hoi Rosa! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Zeezilver Geplaatst 13 mei 2020 Auteur Rapport Share Geplaatst 13 mei 2020 Ik heb Dry januari vanaf 1 januari tot 18 april volgehouden. En daarna een paar x gezondigd dus ik heb het supergoed gedaan! Sensitief en Roasa reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Zeezilver Geplaatst 13 mei 2020 Auteur Rapport Share Geplaatst 13 mei 2020 5 uur geleden zei Bor: Welkom allemaal, dan zien we jullie wel op ditjes en datjes draad. Dank je Bor Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Zeezilver Geplaatst 13 mei 2020 Auteur Rapport Share Geplaatst 13 mei 2020 1 uur geleden zei Lieke7777: Welkom Dank je Lieke7777 Lieke7777 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rosee Geplaatst 13 mei 2020 Rapport Share Geplaatst 13 mei 2020 Welkom en succes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Zeezilver Geplaatst 13 mei 2020 Auteur Rapport Share Geplaatst 13 mei 2020 Thanx Rosee! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sensitief Geplaatst 13 mei 2020 Rapport Share Geplaatst 13 mei 2020 3 uur geleden zei Zeezilver: Ik heb Dry januari vanaf 1 januari tot 18 april volgehouden. En daarna een paar x gezondigd dus ik heb het supergoed gedaan! Topper. Meer dan 100 dagen Zeezilver reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tine Geplaatst 14 mei 2020 Rapport Share Geplaatst 14 mei 2020 Welkom!! Zeezilver reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Smaragd Geplaatst 15 mei 2020 Rapport Share Geplaatst 15 mei 2020 Welkom! En succes in hetgeen je wil gaan bereiken. Aan alle nieuwe welkom, leuk dat jullie elkaar van elders kennen. Contact is heel belangrijk en fijn dat jullie elkaar daarin ook al wat beter kennen. Wees en voel jullie welkom. Zeezilver reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden