bolletje Geplaatst 9 mei 2020 Rapport Share Geplaatst 9 mei 2020 (bewerkt) Goeie morgen lieve allemaal, Cyclad schreef, @bolletje, je hebt helemaal gelijk. Ik herken ook echt wat je schrijft. Okay, nu de herkenning er is dat het bij mij spanning is nu de hamvraag: waar komt het vandaan? Wanneer is het (weer) begonnen? Ik weet het niet goed. Er is geen directe aanleiding voor. Wellicht alles bij elkaar, het wankele evenwicht wat ik toch al had na de benzo ontwenning, alle perikelen rondom Corona (zieke vrienden, werksituatie is nu heel anders, ik wen daar slecht aan), onbegrip bij partner (zet toch die knop om!) Cyclad misschien komen die spanningen van angst? De grootste angst die ik hier voel op het forum is de angst om iets te gaan mankeren waaraan je dood kunt gaan. Dat Coronavirus is ook een grote oorzaak misschien. Het is zo'n grote bedreiging omdat je dat virus helemaal niet ziet, en toch is het er. De onzichtbare vijand die heel sterk is. En jij die heel kwetsbaar bent heeft niets te vertellen tegen die vijand. Omdat die vijand zo sterk is wil je weg. Vluchten, maar die vijand is overal. Ja en dan komen die spanningen. Ik weet niet of je de kracht hebt om op een kussen te gaan slaan met de gedachte dat dat Corona is. Misschien helpt het. 9 mei 2020 bewerkt door bolletje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yollie Geplaatst 9 mei 2020 Rapport Share Geplaatst 9 mei 2020 (bewerkt) Goeiemorgen. Nu 2 dg kunnen slapen zonder benzos. Veel wakker maar trillen is niet te harden. Heel de dag door. Psyhiater zegt citalopram slikken. Hij zegt dat ik angst heb. Ik heb helemaal geen angst meer. Hij blijft ontkennen dat het met afbouw te maken heeft. Hoe hou ik dit vol? Zwetend wakker. Krijg ook steeds meer onbegrip van partner. Ik word hier str**nt ziek van. Waar is het eind? 9 mei 2020 bewerkt door Yollie Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mientje Geplaatst 9 mei 2020 Rapport Share Geplaatst 9 mei 2020 34 minuten geleden zei Yollie: Goeiemorgen. Nu 2 dg kunnen slapen zonder benzos. Veel wakker maar trillen is niet te harden. Heel de dag door. Psyhiater zegt citalopram slikken. Hij zegt dat ik angst heb. Ik heb helemaal geen angst meer. Hij blijft ontkennen dat het met afbouw te maken heeft. Hoe hou ik dit vol? Zwetend wakker. Krijg ook steeds meer onbegrip van partner. Goedemorgen allemaal. Ook bij mij houden ze vol dat het spanning is en geen afbouw. Ik ben zover dat ik denk wat maakt het mij uit wat het is, ik zit er maar mee, ook ik heb dagen dat ik dit bijna niet vol kan houden, hoofd vol, lichaam kapot. Maar ja het moet wel en dan ga ik maar rustige werkjes bedenken waar mijn hoofd niet zoveel bij hoeft te denken en mijn lichaam niet zoveel hoeft te doen, zodat ik toch ontspanning vind. Voor iedereen weer heel veel sterkte voor vandaag. Cyclad58 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yollie Geplaatst 9 mei 2020 Rapport Share Geplaatst 9 mei 2020 (bewerkt) 5 minuten geleden zei Mientje: Goedemorgen allemaal. Ook bij mij houden ze vol dat het spanning is en geen afbouw. Ik ben zover dat ik denk wat maakt het mij uit wat het is, ik zit er maar mee, ook ik heb dagen dat ik dit bijna niet vol kan houden, hoofd vol, lichaam kapot. Maar ja het moet wel en dan ga ik maar rustige werkjes bedenken waar mijn hoofd niet zoveel bij hoeft te denken en mijn lichaam niet zoveel hoeft te doen, zodat ik toch ontspanning vind. Voor iedereen weer heel veel sterkte voor vandaag. @Mientje heb je die trillingen ook de hele dag? Wat slik je nog? Vinden jullie dat ik de citalopram moet slikken? Ik ben niet depressief. De psyhiater zegt dat brengt rust in mijn lichaam. Aan mijn hoela. Sorry 9 mei 2020 bewerkt door Yollie Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 9 mei 2020 Auteur Rapport Share Geplaatst 9 mei 2020 Dat is een goeie manier Mien. Het denkproces veranderen dan volgt het lichaam vaak vanzelf. Als dit echt lukt ben ik heel benieuwd hoe je je vanavond voelt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 9 mei 2020 Auteur Rapport Share Geplaatst 9 mei 2020 3 minuten geleden zei Yollie: Vinden jullie dat ik de citalopram moet slikken? Ik vind dat je die beslissing zelf moet nemen, zelf de verantwoording moet nemen over je leven. Als het dan een goeie beslissing is, moet jij eens kijken wat je je daar sterk en zekerder door gaat voelen. Waar zou jij zelf voor kiezen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Louisa Geplaatst 9 mei 2020 Rapport Share Geplaatst 9 mei 2020 (bewerkt) Goedemorgen zonder zorgen. Ik heb heel diep geslapen, want gister was ik dood en doodmoe. Nu doen al mn spieren pijn. Maar ik was gister positiever dan de dagen ervoor en ik heb t idee dat t door de nexium kwam. Heel neerslachtig werd ik ervan? Soort pms gevoel? In elk geval was t beter op de omeprazol gisteren. Maagzuurremmers zijn geen snoepjes. Hebben hoop bijwerkingen. Dokter gesproken en zij zei ik weet wel zeker dat het een geïrriteerde maagslijmvlies is. Kan door buikgriep worden veroorzaakt. Stress roken braken. En idd Bol stress maakt t niet beter. Ik moet rustig blijven. En het laten zijn. Peper t er maar goed in. Ik heb t gister geprobeerd. Uitputting doet ook slecht eten. Ik mag met zinkcarosine starten en moest bloedtest afnemen omdat ik zo weinig eet al 6 weken. Kijken of ik genoeg vitamines binnen krijg. Ben wel benieuwd eigenlijk hoe t met de vitamines staat. Ik braak veel sinds die hoofdexplosies en heb al lang veel last van ongezonde ontlasting en winderigheid. Dus vraag me af wat mn lijf aan vita opneemt? En tevens even kijken op de maagbacterie om die uit te sluiten. Hoop t niet. Krijg je antibiotica. Moet er niet aan denken. Dat maakt je maag darmflora nog meer verrot. Maar ga er niet vanuit. Zinkcarosine is gewoon een mineraal en voedingssupplement en kan geen kwaad. Is ook goed voor het gebit! Miss sterkt t me wat aan. Enfin dat hoofd is zo moe en verward. Ik vind alles te prikkelend. Maar heb steeds t gevoel van wat deed ik ook alweer? Mn moeder appte ik ga douchen en dat woord vond ik opeens heel raar. Schrijf je dat zo? Kan t niet uitleggen, maar je bent echt seniel aan t worden voor je gevoel. Je hoofd kan t allemaal niet meer bolwerken. Dan ga je maar huilen. Ik moet t laten gaan. En tegen mezelf zeggen dan word je seniel en gek. Laat maar. En zo uitgeput. Al 2 dagen kan ik in de middag niet rusten. Te moe om te liggen. Heel eng. Ik ga liggen en ik kan gewoon mn lijf niet meer ontspannen maar voel me doodmoe in het lijf. Dan denk je nou ik ga nu echt een uur slapen maar t lukt gewoon niet. Te moe om te slapen. Van de uitputting kan ik ook slecht eten. Maar de dag doorkomen zo moe is slepend en slopend. Ik vind t ook warm. Kan daar niet tegen. Ik heb een goede nacht geslapen waar velen een moord voor zouden doen maar ik ben zo moe en echt dat gun ik niemand dat uitgeputte hoofd dat helder denken niet meer lukt!!! Mn ergste vijand niet!!! Die breinsensaties zijn t ergste dat ik in mn leven ooit heb meegemaakt. Ik kan de cognitieve problemen niet omschrijven, maar 1 ding is zeker mn hersens kunnen de omgeving niet meer verwerken. Ik kan t niet uitleggen. Trage hersenwerking? Tv kijken lezen bezoek prikkels alles is teveel. Alle dingen waar ik van genoot. Een laadje opruimen en mn hoofd draait door. Ik vergeet. Sla t niet op. Mn geheugen is heel raar. Ga heel erg terug in t verleden a alsof t nu gebeurt. Dat lange termijn geheugen werkt heel goed alsof ik heel helder alles van heel vroeger weet. Maarctellen in het frans doet pijn aan mn hersenen en dingen geforceerd oprakelen wil niet. Maar terug in het verleden is niet fijn; heel naar want je bent niet in het nu. En het nu kan ik niet onthouden. Ik vergeet zo wat ik een uur geleden deed. Het is niet uit te leggen. Ik weet niet meer of t van de benzos komt. Ben het spoor bijster. Ik heb hoop angst en voel me uitgeput en weet niet meer hoe of wat? Ben te verward. Weet niet meer wie ik ben? Over dit tikken doe ik heel lang. Geeft niet, want t is een goede afleiding en uitlaatklep. Sorry voor hetzelfde steeds. Maar goed je hoeft t ook niet te lezen 9 mei 2020 bewerkt door Louisa Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Louisa Geplaatst 9 mei 2020 Rapport Share Geplaatst 9 mei 2020 (bewerkt) 49 minuten geleden zei Yollie: @Mientje heb je die trillingen ook de hele dag? Wat slik je nog? Vinden jullie dat ik de citalopram moet slikken? Ik ben niet depressief. De psyhiater zegt dat brengt rust in mijn lichaam. Aan mijn hoela. Sorry Lieve Yollie, ik zal mijn mening geven maar ik ben een leek. Dus weet niet of je er wat aan hebt. Ik zou de citalopram door de plee spoelen. Echt je hormoonhuishouding zenuwstelsel is al zo ontregeld door de afbouw van 2 middelen dat je beter t tijd kan geven dan nog meer ontregeling. Je zegt niet depressief te zijn dus is een AD ook niet nodig. Ik zou zelf eerder voor de herinstallatie gaan van diazepam en goed praten met knm. Ik zou een andere psychiater zoeken. Sorry maar 2x een ander medicijn in de apotheek laat me twijfelen of ie goed bij zn verstand is? Dus geen AD welke dan ook. Je ontregelt t nog meer. Ik las dat je probeerde er niet mee bezig te zijn. Ik zit nu ook te worstelen met klachten die heel mn hoofd opslokken. Ik ben nu aant denken. Helemaal blij denken en negeren krijg ik een uitbraak van opgekropte emoties. Maar Ik probeer nu te laten zijn. Ook het @@@ voelen. Ik zat gister op de bank. Kreeg weer nare breinsensaties kon niks was doodmoe en doodeng en zei tegen mezelf laat t maar zijn. Wat kan er gebeuren? Behalve dat t vreselijk voelt. Maar goed ik ben ook maar wat aan t uitvogelen. Maar mijn mening: citalopram door de plee. Hou je vast aan jezelf. Het is afbouw met wellicht spanning. Zoek juiste hulp en begrip. Bv knm. En volg eerder die adviezen op dan die psychiater van je. Een klapgympie! 9 mei 2020 bewerkt door Louisa Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Louisa Geplaatst 9 mei 2020 Rapport Share Geplaatst 9 mei 2020 54 minuten geleden zei bolletje: Dat is een goeie manier Mien. Het denkproces veranderen dan volgt het lichaam vaak vanzelf. Als dit echt lukt ben ik heel benieuwd hoe je je vanavond voelt. Iets wat makkelijk klinkt maar echt moeilijk is! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yollie Geplaatst 9 mei 2020 Rapport Share Geplaatst 9 mei 2020 (bewerkt) 1 uur geleden zei Louisa: Goedemorgen zonder zorgen. Ik heb heel diep geslapen, want gister was ik dood en doodmoe. Nu doen al mn spieren pijn. Maar ik was gister positiever dan de dagen ervoor en ik heb t idee dat t door de nexium kwam. Heel neerslachtig werd ik ervan? Soort pms gevoel? In elk geval was t beter op de omeprazol gisteren. Maagzuurremmers zijn geen snoepjes. Hebben hoop bijwerkingen. Dokter gesproken en zij zei ik weet wel zeker dat het een geïrriteerde maagslijmvlies is. Kan door buikgriep worden veroorzaakt. Stress roken braken. En idd Bol stress maakt t niet beter. Ik moet rustig blijven. En het laten zijn. Peper t er maar goed in. Ik heb t gister geprobeerd. Uitputting doet ook slecht eten. Ik mag met zinkcarosine starten en moest bloedtest afnemen omdat ik zo weinig eet al 6 weken. Kijken of ik genoeg vitamines binnen krijg. Ben wel benieuwd eigenlijk hoe t met de vitamines staat. Ik braak veel sinds die hoofdexplosies en heb al lang veel last van ongezonde ontlasting en winderigheid. Dus vraag me af wat mn lijf aan vita opneemt? En tevens even kijken op de maagbacterie om die uit te sluiten. Hoop t niet. Krijg je antibiotica. Moet er niet aan denken. Dat maakt je maag darmflora nog meer verrot. Maar ga er niet vanuit. Zinkcarosine is gewoon een mineraal en voedingssupplement en kan geen kwaad. Is ook goed voor het gebit! Miss sterkt t me wat aan. Enfin dat hoofd is zo moe en verward. Ik vind alles te prikkelend. Maar heb steeds t gevoel van wat deed ik ook alweer? Mn moeder appte ik ga douchen en dat woord vond ik opeens heel raar. Schrijf je dat zo? Kan t niet uitleggen, maar je bent echt seniel aan t worden voor je gevoel. Je hoofd kan t allemaal niet meer bolwerken. Dan ga je maar huilen. Ik moet t laten gaan. En tegen mezelf zeggen dan word je seniel en gek. Laat maar. En zo uitgeput. Al 2 dagen kan ik in de middag niet rusten. Te moe om te liggen. Heel eng. Ik ga liggen en ik kan gewoon mn lijf niet meer ontspannen maar voel me doodmoe in het lijf. Dan denk je nou ik ga nu echt een uur slapen maar t lukt gewoon niet. Te moe om te slapen. Van de uitputting kan ik ook slecht eten. Maar de dag doorkomen zo moe is slepend en slopend. Ik vind t ook warm. Kan daar niet tegen. Ik heb een goede nacht geslapen waar velen een moord voor zouden doen maar ik ben zo moe en echt dat gun ik niemand dat uitgeputte hoofd dat helder denken niet meer lukt!!! Mn ergste vijand niet!!! Die breinsensaties zijn t ergste dat ik in mn leven ooit heb meegemaakt. Ik kan de cognitieve problemen niet omschrijven, maar 1 ding is zeker mn hersens kunnen de omgeving niet meer verwerken. Ik kan t niet uitleggen. Trage hersenwerking? Tv kijken lezen bezoek prikkels alles is teveel. Alle dingen waar ik van genoot. Een laadje opruimen en mn hoofd draait door. Ik vergeet. Sla t niet op. Mn geheugen is heel raar. Ga heel erg terug in t verleden a alsof t nu gebeurt. Dat lange termijn geheugen werkt heel goed alsof ik heel helder alles van heel vroeger weet. Maarctellen in het frans doet pijn aan mn hersenen en dingen geforceerd oprakelen wil niet. Maar terug in het verleden is niet fijn; heel naar want je bent niet in het nu. En het nu kan ik niet onthouden. Ik vergeet zo wat ik een uur geleden deed. Het is niet uit te leggen. Ik weet niet meer of t van de benzos komt. Ben het spoor bijster. Ik heb hoop angst en voel me uitgeput en weet niet meer hoe of wat? Ben te verward. Weet niet meer wie ik ben? Over dit tikken doe ik heel lang. Geeft niet, want t is een goede afleiding en uitlaatklep. Sorry voor hetzelfde steeds. Maar goed je hoeft t ook niet te lezen @Louise geeft niet. Ik blijf je lezen. Blijf schrijven. We gaan allemaal door een hel. Elk op onze eigen manier. Ik snap alleen niet dat je angst niet onderdrukt wordt door zoveel medicatie. 9 mei 2020 bewerkt door Yollie Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yollie Geplaatst 9 mei 2020 Rapport Share Geplaatst 9 mei 2020 1 uur geleden zei bolletje: Ik vind dat je die beslissing zelf moet nemen, zelf de verantwoording moet nemen over je leven. Als het dan een goeie beslissing is, moet jij eens kijken wat je je daar sterk en zekerder door gaat voelen. Waar zou jij zelf voor kiezen. @bolletjeik wil niks slikken. Ik ben niet depressief en ik denk niet dat de trillingen weg zullen gaan door citalopram. Heb gelukkig 2 dg nu zonder benzo geslapen. Wel veel wakker. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yollie Geplaatst 9 mei 2020 Rapport Share Geplaatst 9 mei 2020 https://www.tijdschriftgedragstherapie.nl/inhoud/tijdschrift_artikel/TG-2015-2-7/Prevalentie-en-behandeling-van-benzodiazepineverslavin Lees hier. Ik heb alle symptomen bij afbouw benzo. Trillen hoge bloeddruk slecht slapen. En mijn psyhiater beweert dat het allemaal aan mezelf ligt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cyclad58 Geplaatst 9 mei 2020 Rapport Share Geplaatst 9 mei 2020 4 uur geleden zei bolletje: Goeie morgen lieve allemaal, Cyclad schreef, @bolletje, je hebt helemaal gelijk. Ik herken ook echt wat je schrijft. Okay, nu de herkenning er is dat het bij mij spanning is nu de hamvraag: waar komt het vandaan? Wanneer is het (weer) begonnen? Ik weet het niet goed. Er is geen directe aanleiding voor. Wellicht alles bij elkaar, het wankele evenwicht wat ik toch al had na de benzo ontwenning, alle perikelen rondom Corona (zieke vrienden, werksituatie is nu heel anders, ik wen daar slecht aan), onbegrip bij partner (zet toch die knop om!) Cyclad misschien komen die spanningen van angst? De grootste angst die ik hier voel op het forum is de angst om iets te gaan mankeren waaraan je dood kunt gaan. Dat Coronavirus is ook een grote oorzaak misschien. Het is zo'n grote bedreiging omdat je dat virus helemaal niet ziet, en toch is het er. De onzichtbare vijand die heel sterk is. En jij die heel kwetsbaar bent heeft niets te vertellen tegen die vijand. Omdat die vijand zo sterk is wil je weg. Vluchten, maar die vijand is overal. Ja en dan komen die spanningen. Ik weet niet of je de kracht hebt om op een kussen te gaan slaan met de gedachte dat dat Corona is. Misschien helpt het. Nee @bolletje, dat is het niet. Het is niet de angst om zelf Corona te krijgen. Wel de angst dat de maatschappij nooit meer "normaal" wordt. Ik heb heel veel moeite met de gedwongen veranderingen, hoewel ik ze natuurlijk heel goed begrijp. Vooral het thuisweken en toch ook het gevoel dat we niet kunnen doen wat we graag willen werkt op mij in. Ik weet overigens dat heel veel mensen daar last van hebben en dat is best logisch. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cyclad58 Geplaatst 9 mei 2020 Rapport Share Geplaatst 9 mei 2020 3 uur geleden zei Yollie: Goeiemorgen. Nu 2 dg kunnen slapen zonder benzos. Veel wakker maar trillen is niet te harden. Heel de dag door. Psyhiater zegt citalopram slikken. Hij zegt dat ik angst heb. Ik heb helemaal geen angst meer. Hij blijft ontkennen dat het met afbouw te maken heeft. Hoe hou ik dit vol? Zwetend wakker. Krijg ook steeds meer onbegrip van partner. Ik word hier str**nt ziek van. Waar is het eind? Wel heel goed van je dat je zonder benzo's hebt kunnen slapen. Lukte mij vannacht ook, maar ook heel veel wakker. Van trillen geen last, wel van een rotgevoel in maagstreek. Gisteravond heb ik me goed kunnen ontspannen, dat scheelt natuurlijk ook. Helaas stond ik vanmorgen toch weer met onrust op. Gek genoeg voel ik me ook niet angstig. Kan het niet zijn dat het bij jou (ook) in je onderbewustzijn plaatsvindt? Het feit dat je er geen vertrouwen in hebt dat het goed komt (dat komt het wel!) kan natuurlijk ongewild angstreacties veroorzaken, ook al voelt het anders. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cyclad58 Geplaatst 9 mei 2020 Rapport Share Geplaatst 9 mei 2020 3 uur geleden zei Mientje: Goedemorgen allemaal. Ook bij mij houden ze vol dat het spanning is en geen afbouw. Ik ben zover dat ik denk wat maakt het mij uit wat het is, ik zit er maar mee, ook ik heb dagen dat ik dit bijna niet vol kan houden, hoofd vol, lichaam kapot. Maar ja het moet wel en dan ga ik maar rustige werkjes bedenken waar mijn hoofd niet zoveel bij hoeft te denken en mijn lichaam niet zoveel hoeft te doen, zodat ik toch ontspanning vind. Voor iedereen weer heel veel sterkte voor vandaag. Wat knap dat je toch je ontspanning weet te vinden, @Mientje Dank je wel, jij ook veel sterkte. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cyclad58 Geplaatst 9 mei 2020 Rapport Share Geplaatst 9 mei 2020 @Louisa, blijven schrijven, joh! Ik lees het sowieso, zal alleen niet altijd reageren. Ik vind het heel sterk van je dat je het dagelijks van je afschrijft. Dat helpt toch wat en lucht wat op. Hopelijk vind je binnenkort de kracht om af te bouwen. Louisa reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mientje Geplaatst 9 mei 2020 Rapport Share Geplaatst 9 mei 2020 3 uur geleden zei Yollie: @Mientje heb je die trillingen ook de hele dag? Wat slik je nog? Vinden jullie dat ik de citalopram moet slikken? Ik ben niet depressief. De psyhiater zegt dat brengt rust in mijn lichaam. Aan mijn hoela. Sorry Nee die trillingen heb ik gelukkig niet. Ik ben al sinds half december van de oxazepam af en heb nog steeds erge lichamelijke klachten, maar ik slikte dan ook veel oxazepam en al heel lang. Klachten vooral een gekke kop en spier- loopproblemen. Ik slik nu Quetiapine, de psychiater is daar niet voor, maar ik heb gewoon wat nodig. Ook de Quetiapine is rotspul met nare bijwerkingen, maar mijn lichaam wordt er wel wat rustiger van. En eerlijk gezegd weet ik ook niet of dit ook een verslavend effect heeft, dat zal ik aan de psychiater gaan vragen. Verder slik ik tracydal, is voor het humeur/stemming en gelukkig reageer ik daar positief op. 3 uur geleden zei Yollie: @Mientje heb je die trillingen ook de hele dag? Wat slik je nog? Vinden jullie dat ik de citalopram moet slikken? Ik ben niet depressief. De psyhiater zegt dat brengt rust in mijn lichaam. Aan mijn hoela. Sorry Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ELL Geplaatst 9 mei 2020 Rapport Share Geplaatst 9 mei 2020 @Yollie, wat is nu je plan? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yollie Geplaatst 9 mei 2020 Rapport Share Geplaatst 9 mei 2020 8 minuten geleden zei ELL: @Yollie, wat is nu je plan? Slik niks meer bolletje reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 9 mei 2020 Auteur Rapport Share Geplaatst 9 mei 2020 2 uur geleden zei Cyclad58: Nee @bolletje, dat is het niet. Het is niet de angst om zelf Corona te krijgen. Wel de angst dat de maatschappij nooit meer "normaal" wordt. Ik heb heel veel moeite met de gedwongen veranderingen, hoewel ik ze natuurlijk heel goed begrijp. Vooral het thuisweken en toch ook het gevoel dat we niet kunnen doen wat we graag willen werkt op mij in. Ik weet overigens dat heel veel mensen daar last van hebben en dat is best logisch. Oké Cyclad. Ik denk dat de maatschappij anders normaal wordt. Ja daar zullen veel mensen moeite mee hebben. Maar het kan best heel veel beter worden dan dat het geweest is. We hebben onze les wel geleerd denk ik. Die vrijheid, ja we zijn hier erg verwend. We kunnen en mogen zelf niet veel meer bepalen. Cyclad58 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 9 mei 2020 Auteur Rapport Share Geplaatst 9 mei 2020 15 minuten geleden zei Yollie: Slik niks meer Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cyclad58 Geplaatst 9 mei 2020 Rapport Share Geplaatst 9 mei 2020 2 uur geleden zei Mientje: Nee die trillingen heb ik gelukkig niet. Ik ben al sinds half december van de oxazepam af en heb nog steeds erge lichamelijke klachten, maar ik slikte dan ook veel oxazepam en al heel lang. Klachten vooral een gekke kop en spier- loopproblemen. Ik slik nu Quetiapine, de psychiater is daar niet voor, maar ik heb gewoon wat nodig. Ook de Quetiapine is rotspul met nare bijwerkingen, maar mijn lichaam wordt er wel wat rustiger van. En eerlijk gezegd weet ik ook niet of dit ook een verslavend effect heeft, dat zal ik aan de psychiater gaan vragen. Verder slik ik tracydal, is voor het humeur/stemming en gelukkig reageer ik daar positief op. Ik heb ook quetiapine gehad, ongeveer 2 jaar na het afbouwen van de Lorazepam om toch wat te kunnen slapen. Ik begon met 25 mg, ik heb dat een aantal maanden terug rustig afgebouwd in 2 maanden tijd naar 0. Het is niet verslavend, maar je kunt er ook beslist niet zomaar mee stoppen. Ik vond het ook geen fijn medicijn Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yollie Geplaatst 9 mei 2020 Rapport Share Geplaatst 9 mei 2020 (bewerkt) Door langdurig BZD-gebruik past het brein zich namelijk aan door het aantal GABA-A-receptoren te laten afnemen (down-regulatie). Wanneer de benzodiazepinestimulatie van de aanwezige GABA-receptoren wegvalt, ontstaat vervolgens een feitelijke GABA-onderactiviteit, met een te geringe remming van de zenuwcellen en toegenomen activiteit van deze cellen als gevolg. Dit uit zich in klachten als trillen, verhoging van de bloeddruk en transpiratie, onrust, angst en slaapproblemen. Bij ernstige toename van de hersenactiviteit kunnen epileptische insulten en een delier ontstaan (zie tabel 3). WAAROM BLIJFT MEN ONTKENNEN. KAN MIJN ZWAGER WEL DOODSCHIETEN. HIJ IS PSYHIATER EN ZEGT NET ALS MIJN PSYHIATER DAT IK ANGST HEB EN GEEN AFBOUWKLACHTEN. IK BEN VAN MIJN ANGST AFGEKOMEN DOOR COGNITIEVE THERAPIE. ZE ZEGGEN ALLEBEI DAT IK DE CITALOPRAM MOET SLIKKEN. IK BEN NIET DEPRESSIEF EN VOEL GEEN ANGST. WORDT GEK VAN DE TRILLINGEN. ZOVEEL MENSEN HEBBEN ER LAST VAN OP BENZOBUDDIES. Bovenstaande heb ik van internet. 9 mei 2020 bewerkt door Yollie Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
EefjeJ Geplaatst 9 mei 2020 Rapport Share Geplaatst 9 mei 2020 @Yollie volgens mij probeert iedereen je ook steeds te vertellen dat je niet gek bent hier alleen helaas weet niemand hoe lang je er last van gaat houden. Ik kan je wel adviseren een keus te maken...of herstarten met diazepam en niet de ene dag wel en de andere niet, dat maakt het alleen erger...of de rit uitzitten (ja het is vreselijk, dat weet ik) Hier nog een lijst van symptomen...engelse site, maar je kan het evt vertalen. Ik vind het zelf een hele fijne en duidelijke site... https://w-bad.org/symptoms-list-a-z/ Sterkte! En laat je niks aanpraten hoor door je zwager en psychiater, laat ze het eerst zelf maar eens gaan slikken en weer stoppen... bolletje en Cyclad58 reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yollie Geplaatst 9 mei 2020 Rapport Share Geplaatst 9 mei 2020 (bewerkt) 51 minuten geleden zei EefjeJ: @Yollie volgens mij probeert iedereen je ook steeds te vertellen dat je niet gek bent hier alleen helaas weet niemand hoe lang je er last van gaat houden. Ik kan je wel adviseren een keus te maken...of herstarten met diazepam en niet de ene dag wel en de andere niet, dat maakt het alleen erger...of de rit uitzitten (ja het is vreselijk, dat weet ik) Hier nog een lijst van symptomen...engelse site, maar je kan het evt vertalen. Ik vind het zelf een hele fijne en duidelijke site... https://w-bad.org/symptoms-list-a-z/ Sterkte! En laat je niks aanpraten hoor door je zwager en psychiater, laat ze het eerst zelf maar eens gaan slikken en weer stoppen... @EefjeJik lees op benzobuddies dat ook na langzame afbouw mensen er last van hebben en dat het heel lang kan duren. Moed zakt me in de schoenen. Ik denk niet dat citalopram het antwoord is 9 mei 2020 bewerkt door Yollie Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden