Spring naar bijdragen

Ontwenning oxazepam lijkt erg moeilijk


Atena

Aanbevolen berichten

4 uur geleden zei Atena:

@Roberto ik heb de apotheek Reegenboog net gesproken. Eerst 5 mg in de ochtend afbouwen in 28 dagen daarna 2,5 mg in de middag. Pas daarna beginnen met het afbouw quetiapine. Quetiapine ook afbouwen en niet zoals mijn psychiater zegt dat ik in een keer kan stopen. 
Hun advies is om niet naar 3x2,5 mg overgaan en niet naar diazepam. Ze adviseren zo weinig mogelijk veranderingen brengen tijdens minderen. Zo krijg ik minste klachten. 
Ik ga morgen naar mijn psychiater en ga ik dit met haar bespreken. 
 

Hoi @Atena,

Ik sluit me bij de adviezen over het afbouwen van Oxazepam (inderdaad is omzetten naar Diazepam het beste) aan. 
Wat de quetiapine betreft: bouw dat inderdaad af. Ik heb daar inmiddels ervaring mee. Mijn arts zei me dat ik met 25 mg zo kon stoppen, maar ik kreeg daar heftige ontwenning van. Nu heb ik de 25 mg een week of 4 geleden gehalveerd naar 12,5 mg en dat ging goed. Inmiddels heb ik ook dat weer gehalveerd naar 6,25 mg en dat lijkt nu ook goed te gaan. Volgende stap is 3,125 mg en daarna maar naar 0. 

Succes! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi atena 

Sinds gisteren zit ik op 4 mg oxazepam in de avond. En ja tussentijdse ontwenning is er zeker. Je voelt je energie naar beneden kelderen en je voelt je daardoor beroerder. Vannacht had ik een snel hart en wat lichte hyperventilatie.  Dat had ik ook de eerste 4 weken toen ik het middel begon te nemen. Dacht dat het allemaal van mezelf was. 

Het is tot nu toe te doen. Alleen in energie moet ik nog een hoop inhalen. Maar dat is voor iedereen verschillend. Ik wens jou veel succes toe in afbouw. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Cyclad58 en @Doorgaan bedankt voor jullie reacties. Ik ben zojuist bij mijn psychiater geweest en volgens haar kon ik gewoon nu stoppen met oxazepam. Ze denkt dat alles wat ik beschrijf psychisch is bij mij. Daarna vond ze idee om 3 x 2,5 te doen ook prima. Zoals ik het gisteren zei ik moet het gewoon doen volgens mijn eigen plan. Gisteren een juwelier weegschaaltje besteld en ik ga het wegen. 
Ik merk dat ik alles zo vreselijk spannend vind dn dat ik veel spanning bij me draag met dat lege hoofd gevoel. Bah. 
Fijn om hier jullie verhalen ge lezen om herkenning en support te vinden. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
Op 11-3-2020 om 18:59 zei Cyclad58:

Hoi @Atena,

Ik sluit me bij de adviezen over het afbouwen van Oxazepam (inderdaad is omzetten naar Diazepam het beste) aan. 
Wat de quetiapine betreft: bouw dat inderdaad af. Ik heb daar inmiddels ervaring mee. Mijn arts zei me dat ik met 25 mg zo kon stoppen, maar ik kreeg daar heftige ontwenning van. Nu heb ik de 25 mg een week of 4 geleden gehalveerd naar 12,5 mg en dat ging goed. Inmiddels heb ik ook dat weer gehalveerd naar 6,25 mg en dat lijkt nu ook goed te gaan. Volgende stap is 3,125 mg en daarna maar naar 0. 

Succes! 

Dag @Cyclad58 hoe is get gegaan met het afbouwen van quetiapine? Ik ben benieuwd want nu na 3,5 week benzo vrij ben ik bezig met het afbouwen van quetiapine. Afgelopen maandag van 12,5 mg naar 9,625 en gisteren nog kleinbeetje er af, 1 kwart van een tablet. Dus ik zit ongeveer op 8. Vandaag voel ik me vreselijk. Angst, onrust, buikpijn, misselijk en enorme hoofdpijn. Kan dat denk jij na totale dosis van 12,5 mg? Ik word hier helemaal gek van. Of zou het zijn dat het in eens ontwenning van benzo’s is? Het ging trouwens na stoppen met oxazepam niet zo verkeerd. Maar nu heb ik geen idee. Ik voel me gewoon rot. 

@Yollie hoe was jou ervaring met het afbouwen van  quetiapine?

Alvast bedankt voor jullie antwoord.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Atena:

Dag @Cyclad58 hoe is get gegaan met het afbouwen van quetiapine? Ik ben benieuwd want nu na 3,5 week benzo vrij ben ik bezig met het afbouwen van quetiapine. Afgelopen maandag van 12,5 mg naar 9,625 en gisteren nog kleinbeetje er af, 1 kwart van een tablet. Dus ik zit ongeveer op 8. Vandaag voel ik me vreselijk. Angst, onrust, buikpijn, misselijk en enorme hoofdpijn. Kan dat denk jij na totale dosis van 12,5 mg? Ik word hier helemaal gek van. Of zou het zijn dat het in eens ontwenning van benzo’s is? Het ging trouwens na stoppen met oxazepam niet zo verkeerd. Maar nu heb ik geen idee. Ik voel me gewoon rot. 

@Yollie hoe was jou ervaring met het afbouwen van  quetiapine?

Alvast bedankt voor jullie antwoord.

 

Ha @Atena, ik bouwde af vanaf 25 mg. Eerst 3 weken 12,5 mg, vervolgens 3 weken 6, 25 mg, daarna 3,125 mg en vervolgens 0. 
ik heb er behoudens slaapproblemen (daarvoor slikte ik het) niets van gemerkt, is me erg meegevallen. Nu ja, het slaapprobleem is er nog, vooral het inslapen is een ramp. Eenmaal in slaap gaat het wel, kan ik wel doorslapen. Jij hebt natuurlijk onlangs de benzo afgebouwd, dat geeft ook nog klachten. Doe rustig aan met de quetiapine, dan moet het wel lukken! Ik denk dat je nu wat extra klachten ervaart omdat de oxa nog niet zo lang geleden is afgebouwd, maar het klopt zeker dat afbouwen van quetiapine veel klachten kan geven, zeker de klachten die jij ervaart. Sterkte en succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Cyclad58:

Ha @Atena, ik bouwde af vanaf 25 mg. Eerst 3 weken 12,5 mg, vervolgens 3 weken 6, 25 mg, daarna 3,125 mg en vervolgens 0. 
ik heb er behoudens slaapproblemen (daarvoor slikte ik het) niets van gemerkt, is me erg meegevallen. Nu ja, het slaapprobleem is er nog, vooral het inslapen is een ramp. Eenmaal in slaap gaat het wel, kan ik wel doorslapen. Jij hebt natuurlijk onlangs de benzo afgebouwd, dat geeft ook nog klachten. Doe rustig aan met de quetiapine, dan moet het wel lukken! Ik denk dat je nu wat extra klachten ervaart omdat de oxa nog niet zo lang geleden is afgebouwd, maar het klopt zeker dat afbouwen van quetiapine veel klachten kan geven, zeker de klachten die jij ervaart. Sterkte en succes!

@Cyclad58 bedankt voor je antwoord. Ik denk dat het idd een combi is van mijn oxa afbouw en nu quetiapine, ook al was 12,5 mg en 5 mnd gebruik. Dank je wel voor je advies. Ik dacht om vanavond helemaal niks meer te nemen. Maar is verstandig om rustig aan af te bouwen. Soms weet ik gewoon niet meer wat te doen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Atena:

Dag @Cyclad58 hoe is get gegaan met het afbouwen van quetiapine? Ik ben benieuwd want nu na 3,5 week benzo vrij ben ik bezig met het afbouwen van quetiapine. Afgelopen maandag van 12,5 mg naar 9,625 en gisteren nog kleinbeetje er af, 1 kwart van een tablet. Dus ik zit ongeveer op 8. Vandaag voel ik me vreselijk. Angst, onrust, buikpijn, misselijk en enorme hoofdpijn. Kan dat denk jij na totale dosis van 12,5 mg? Ik word hier helemaal gek van. Of zou het zijn dat het in eens ontwenning van benzo’s is? Het ging trouwens na stoppen met oxazepam niet zo verkeerd. Maar nu heb ik geen idee. Ik voel me gewoon rot. 

@Yollie hoe was jou ervaring met het afbouwen van  quetiapine?

Alvast bedankt voor jullie antwoord.

 

@Atena. Slapen is slechter gegaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 18-4-2020 om 22:51 zei Yollie:

@Atena. Slapen is slechter gegaan.

Het is vreselijk afbouwen ben mezelf kwijt derelisatisatie angst in de nacht onrust denk rare dingen te horen tinnitus kei hard vreemd gevoel in huis is dit wel Mijn huis kan niks meer zo wanorde in mijn hoofd   groetjes Wilhelmina

Link naar opmerking
Deel via andere websites

33 minuten geleden zei Wilhelmina:

Het is vreselijk afbouwen ben mezelf kwijt derelisatisatie angst in de nacht onrust denk rare dingen te horen tinnitus kei hard vreemd gevoel in huis is dit wel Mijn huis kan niks meer zo wanorde in mijn hoofd   groetjes Wilhelmina

@Wilhelmina misschien vandaar ervaar ik steeds angst en enorme onrust. Ook heel veel hoofdpijn. Ik slaap nog steeds. Slik nu nog 8 mg. Morgen ga ik naar 6,25.

sterkte met het afbouwen. Trouwens hoeveel heb je gebruikt? En hoelang?

liefs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 minuten geleden zei Atena:

@Wilhelmina misschien vandaar ervaar ik steeds angst en enorme onrust. Ook heel veel hoofdpijn. Ik slaap nog steeds. Slik nu nog 8 mg. Morgen ga ik naar 6,25.

sterkte met het afbouwen. Trouwens hoeveel heb je gebruikt? En hoelang?

liefs

 

16 minuten geleden zei Atena:

@Wilhelmina misschien vandaar ervaar ik steeds angst en enorme onrust. Ook heel veel hoofdpijn. Ik slaap nog steeds. Slik nu nog 8 mg. Morgen ga ik naar 6,25.

sterkte met het afbouwen. Trouwens hoeveel heb je gebruikt? En hoelang?

liefs

Ik heb bromazepan 3 mg 40 jaar lang gebruikt ik nam er 3 per dag maar dat werd steeds meer maar nu sta ik van 5 op 1 maar ik denk dat ik gek wordt onrust en iedere dag hoofpijn je nek ik heb veel angsten durf niks meer ik ben nog nooit zo ziek geweest als nu slapen kan ik vaak niet Arena ga door met af bouwen het gif moet er uit we hebben geen andere keus de dokters weten niks heb je niks aan  en nu heb ik meer hyperventilatie durf de deur niet uit en trillingen  groetjes Wilhelmina

Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 uur geleden zei Wilhelmina:

 

Ik heb bromazepan 3 mg 40 jaar lang gebruikt ik nam er 3 per dag maar dat werd steeds meer maar nu sta ik van 5 op 1 maar ik denk dat ik gek wordt onrust en iedere dag hoofpijn je nek ik heb veel angsten durf niks meer ik ben nog nooit zo ziek geweest als nu slapen kan ik vaak niet Arena ga door met af bouwen het gif moet er uit we hebben geen andere keus de dokters weten niks heb je niks aan  en nu heb ik meer hyperventilatie durf de deur niet uit en trillingen  groetjes Wilhelmina

Klinkt niet hoopvol. Het is nu al niet meer te doen en ben nog amper begonnen met afbouw ... :wacko:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...