Spring naar bijdragen

Hallo allemaal

Danice

Aanbevolen berichten

Hallo Allemaal

Ik ben Danice en helaas alcoholverslaafd al zon 10 jaar

Ik was mij er een tijd lang niet echt bewust van,wel dat ik veel dronk elke avond maar ik functioneerde toch prima de volgende ochtend

Echter in oktober raakte ik in een depressie/ buren out

De laatste maand ging ik mede daardoor zelfs overdag drinken

Toen mijn partner daar achter kwam stuurde ze mij het huis uit,aangezien ik in onze woonplaats geen onderdak kon vinden raakte ik in paniek en stapte in dronken toestand in de auto met als doel naar mijn ouders in ander woonplaats te rijden

Ik was nog geen 2 km van huis dat ik besefte dat ik zo niet kon rijden en keerde terug echter was de politie al door iemand gewaarschuwd en ben ik aangehouden en is mijn rijbewijs afgepakt ( terecht)

Dezelfde dag heb ik mij laten opnemen bij crisisdienst van GGZ en heb daar een detox gehad

Sindsdien sta ik 3 weken droog maar wat is het een gevecht,de zucht naar de drank

Het is nu weekend en mis zo dat glaasje wijn savonds en wou mezelf voornemen alleen in t weekend te drinken maar dat wil mijn partner niet hebben 

Het maakt me zo chagrijnig en geïrriteerd

Het is net dat ik alleen maar positieve gevoelens kon voelen en gelukkig zijn met drank op

Vind de weekenden helemaal niks meer aan

Hoe stom dat ook klinkt

Ik hoop dat t snel overgaat

Binnenkort wordt ik voor een tijd opgenomen bij verslavingskliniek van VNN

Was benieuwd als iemand ervaring daarmee heeft

En als er iemand is die alleen in t weekend drinkt en dat volhoud

Ook was ik benieuwd als er iemand ervaring heeft met het invorderen van rijbewijs

Het om heeft besloten in afwachting tot de zitting mijn rijbewijs 6 maanden in te houden

Moet ik nog vrezen dat ik mijn rijbewijs nooit meer terug krijg? Ik maak me daar zoveel zorgen om

bewerkt door Danice
Aanvulling
Link naar opmerking
Deel via andere websites

welkom Danice.
Ik denk dat je partner beter door heeft
dat jij eerst een hele poos, een jaar ofzo,
echt helemaal niets moet drinken. Met zo'n strijd, net na
die les van afgepakt rijbewijs en de zitting nog voor de boeg, en dan
denken dat je dat glaasje (????) nodig hebt om het goed te hebben.
Dan heb je nog veel te leren dus. Nog afgezien van het risico dat je liep
om brokken te maken en iemand aan te rijden. die 6 maanden, zijn die
genoeg denk je om verantwoording te leren nemen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je hebt helemaal gelijk en mijn partner ook

Tis gewoon dat vervelende stemmetje in mijn hoofd waar ik tegen vecht

In al die jaren dat ik dronk heb ik nooit achter t stuur gezeten dat was echt tegen mijn principes

Echter die bewuste dag was escaleerde thuis situatie en was ik in totale paniek en ben mij er heel bewust van dat ik heel fout ben geweest en moet er ook voor gestraft worden

Nooit maar ook nooit dat ik dat nog wil meemaken want heb er nog nachtmerries van dat ik dat heb gedaan

Ben nog maar net gestopt met drinken dus gevecht zal nu nog wel t zwaarst zijn en hoop dat ik snel opgenomen kan worden

Ene kant ben ik heel trots dat ik nu 3 weken droog sta en de detox wil ik ook niet meer meemaken

Maar ben wel eerlijk dat ik t verdomd moeilijk vind

Ik zou liegen als ik zeg dat t me makkelijk afgaat

Link naar opmerking
Deel via andere websites

maar Danice, dit is wat er (mis) gaat in verslaving
de grenzen worden opgerekt, er wordt meer gedronken,
principes worden losgelaten en de rem is stuk.
Ikzelf had als principe niet overdag drinken, want dan is het eind zoek.
..... tot ik het toch deed, en ja de reden (lees smoes) bij mij lag ook elders
gelukkig ontdekte ik de dag erna dit forum, want ik had dus mijn avondportie
al op vóór het eten en ben na de koffie op de fiets gestapt voor een nieuwe.
Had ik toen niet gestopt, dan weet ik echt niet waar het geeindigd zou zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 weken is nog maar het begin @Danice  Het is een drug, je moet ervan af. Het is volkomen irrealistisch om te denken dat je nu in het weekend kan gaan drinken en doordeweeks niet. Duizenden hebben dat geprobeerd. 

Je denkt dat je alleen positieve gevoelens kan hebben met alcohol op en dat het weekend niks meer aan is. Lees het zelf eens terug, vind je dit niet vreselijk klinken? Klinkt dit niet als iemand die echt zwaar verslaafd is? Maak jezelf niks wijs. Zo was je toch helemaal niet voordat je met alcohol begon? Wil je niet terug naar die oude tijd toen je (geef toe!!) gelukkiger was dan nu?? Het kan, maar dan moet je eerst door deze periode heen. Nu gebeurt het, nu ben je bezig eraf te raken en dat gaat gepaard met dit soort gedachten dat er niks meer aan is. Neem niet al je gedachten serieus. Je brein denkt een hoop onzin. Jij moet weten waar je naartoe wil. Een gelukkiger leven. Vandaag niks drinken. En als dat gelukt is, dan morgen.

En ga maar wat anders doen in de tijd dat je anders lam op de bank lag. 

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Danice, wat mij heel erg helpt als dat stemmetje komt is iets wat @bumperjim ooit gezegd heeft. Het is niet meer dan een brain fart van je verslaafde brein. Iedere keer als ik dat stemmetje hoor denk ik gelijk brainfart. Ik visulaseer me ook echt dat ik die gedachte de prullenbak in gooi en ga ergens anders over denken. Klinkt allemaal heel geitenwollensokken maar het helpt!

En wat voegt alcohol nou echt toe, dat ene uurtje gezelligheid? Hoe gezellig is dat nu echt? Is het wel echt? Ik heb ook lang gevochten met het idee dat het in het weekend of 1 keer in de maand ofzoiets wel zou moeten kunnen, maar na terugval 1000 heb ik besloten dat het niet kan... 

En ik heb echt de wijsheid niet in pacht hoor, ik zit pas op dag 10 na terug al 1001 maar ik ga ervoor! Wij kunnen dit! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Danice, goed dat je dit forum hebt gevonden. Ik hoop dat je uit het donkere dal kunt kruipen en positieve punten van het abstinent zijn kunt gaan zien. Als je blijft vechten en verlangen naar de drank, is het zo moeilijk en zwaar om vol te houden. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weet je wat het is en ik denk ook dat mijn gedachten een loopje met mij nemen

Maar had t idee dat ik met alcohol veel meer kon voelen ( positiever,blijer etc)

Nu ben ik een stuk chaga

Ik dronk altijd om te kunnen ontspannen, rust te krijgen in mijn hoofd en zodoende kon ik tv volgen zonder afgeleid te worden

Nu zo onrustig en geen series kunnen volgen

Ik hoop dat t een fase is

Ik wil weer blij vrolijk zijn en weer kunnen voelen positiviteit zonder drank

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Danice,welkom 

ik slik zucht remmers ,en dat helpt wel redelijk bij mijn,maar je moet er doorheen,is niet makkelijk ,mijn remedie is door blijven gaan met dingen doen,en niet  gaan zitten in een hoekje,dan gaat t meestal fout  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Danice:

Maar had t idee dat ik met alcohol veel meer kon voelen ( positiever,blijer etc)

Nu ben ik een stuk chaga

Ja dat lijkt zo, dat je met drank beter voelt. Maar je moet andersom denken. 

Je bent chaga omdat je zoveel gedronken hebt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...