Spring naar bijdragen

Huiskamer vrijdag 28 februari 2020


Roberto

Aanbevolen berichten

Goeiemorgen iedereen,

Na 2 nachten niets geslapen,deze nacht 5 uur achter elkaar,joepie...

Voor de rest gisteren echt wel een lui dagje gehad de hele dag gewoon tv gekeken,deed ook al eens goed.

Vandaag met mijn dochter naar de huisarts,ze is ziekjes en heeft enorme oorpijn,. Dan mee met mijn partner zijn we weer even zoet,voor de rest ben ik weer beter,zo lieverds weet dat het echt beter word,ook val ik nog terug wat niet fijn is,het word er na weer beter.

Zo heb een rustige dag,liefs Angke xxx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had gister gewoon geen breinpijn en was niet supermoe en het was gewoon een zeer draaglijke dag! Niet gehuild. Heb maar geen laadje opgeruimd. Had Radboud gebeld om wat huishoudelijke vragen te stellen. Daarna voelde ik mn hoofd toen dacht okee nu pas op de plaats rustig aan. Gelukkig bleef pijn uit.

Zelfs pannenkoeken gegeten. Avond wel heel moe maar gek genoeg kwam ik moeilijk in slaap. Waarom weet ik niet. Toen voelde ik me wat minder. Heel gek. Had ook hoge ademhaling. Denk een uur gewoeld en sliep toch nog in. Vroeg weer wakker maar kon tot half 9 blijven liggen.

Nu voel ik me moe en mn hoofd is drukkend... en ik blijf in de war. 1 blur. Dat is nog het naarste gevoel. In de war en vergeten. Probeer als ik iets doe het hardop te zeggen zodat ik het beter onthou. Dat helpt wel iets. 

Ik lees hier verhalen, maar veel vergeet ik weer. Dus als ik warrig of onnozel overkom, vergeef het me. Sorry. Ik reageer dus niet al teveel omdat ik dan het hele plaatje kwijt ben. Op t moment heb je niet veel aan mij, maar doe mn best... 

Dikke kus

bewerkt door Louisa
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Louisa:

Hoe is de halve eraf gegaan? 

Tot nu toe goed.
Ik slik nu 's morgens 1 mg en rond etenstijd 0,5 mg.
De 0,5 mg tussen de middag heb ik nu weggelaten.
Gisteren dacht ik nog, zal ik die tweede 0,5 mg 's avonds ook weglaten?
Dat heb ik maar niet gedaan.
Diazepam is langwerkend, lange halfwaardetijd, eerst kijken hoe het vandaag gaat zonder tussen de middag inname.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal.

Even een berichtje van mij. Ik heb nu de clomipramine opgebouwd en die moet binnen nu en 3 weken op zijn top zijn. Ik ben nu 4.5 maanden van de Xanax af en ga zondag beginnen om met taperingsstrips van de regenboogapotheek in 56 dagen mijn 10 mg oxazepam af te bouwen.

ik merk dat ik s ochtends nog erg angstig ben en dat ik naast mijn bekkenbodemklachten angst heb ontwikkeld voor het knipperen met mijn ogen. Het brok in de keel gevoel heb ik nu niet dagelijks meer. Mijn angsten komen eigenlijk neer op het niet willen denken aan lichamelijke verschijnselen maar dat niet onder controle hebben. Herkent iemand dat. Verder is mijn conditie prut. Ik werk gelukkig nu sinds begin januari weer halve dagen maar vind het een heel moeilijk traject. Volgende week heb ik een gesprek met mijn derde nieuwe teamleider in evenzoveel jaren. Ik zie daar wel tegen op om weer te moeten vertellen dat ik een angst/dwang stoornis heb. Ik voel me dan zo stom en dom, terwijl ik wel weet dat ik een intelligente man ben, en dat ik niets aan die stoornis kan doen . Toch voel ik me heel onzeker en klein. Herkennen jullie dat ?

psychische klachten worden zwaar onderschat, vind ik. Alle aandacht gaat naar het Coronavirus en ik denk dan...stop dat geld lekker in de ggz. !

bewerkt door Chris1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 minuten geleden zei Roberto:

Tot nu toe goed.
Ik slik nu 's morgens 1 mg en rond etenstijd 0,5 mg.
De 0,5 mg tussen de middag heb ik nu weggelaten.
Gisteren dacht ik nog, zal ik die tweede 0,5 mg 's avonds ook weglaten?
Dat heb ik maar niet gedaan.
Diazepam is langwerkend, lange halfwaardetijd, eerst kijken hoe het vandaag gaat zonder tussen de middag inname.

 

Beter rustig aan en blij zijn dat t goed gaat! Jij komt er wel! Hoe lang ben je al bezig met afbouwen? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

33 minuten geleden zei Louisa:

Beter rustig aan en blij zijn dat t goed gaat! Jij komt er wel! Hoe lang ben je al bezig met afbouwen? 

Louisa, onderstaand had ik al deels ergens anders geschreven, heb het nu wat aangepast.

Ik heb zelf twee keer een afbouwschema bedacht en aan mijn huisarts voorgelegd.
De eerste keer niet, als ik mij goed herinner.
oktober 2014: Dat was overstappen van oxazepam (waar ik niet goed tegen kon, vanwege de pieken en dalen) naar chloordiazepoxide (langwerkend, inmiddels uit de handel).
Mijn schema: 75 mg > 50 > 25 > 10 > 5.
Alles een week, totaal 5 a 6 weken.
5 mg beviel mij niet, ik ben teruggegaan naar 10 mg en daar op blijven hangen.

zomer 2016: Toen chloordiazeoxide uit de handel ging ben ik overgestapt op diazepam taperingsstrips.
In 3 maanden (3 strips) van 10 mg > 0 mg.
Dat beviel mij ook niet, weer terug naar 10 mg.

31 januari 2020: Mijn derde poging: in 12 dagen van 10 mg diazepam > 5 > 2 > 0 (woensdag 12 februari)
(Per 31 januari ben ik ook radicaal met alcohol gestopt (1 pak wijn als ontbijt + 6 a 8 halve liters bier om de dag door te komen).
Dat beviel mij ook niet.

In overleg met mijn huisarts donderdag 13 februari heb ik een stapje teruggedaan.
Ik ben nu per donderdag 13 februari aan het stabiliseren op 2 mg diazepam, dat bevalt mij wel, is te doen (dus van 10 > 2 in twee weken).
Dit kijk ik nog een tijdje aan, daarna weer iets afbouwen / stabiliseren / afbouwen / stabiliseren, dat is nu mijn plan.

Vandaag: Sinds gisteren dus 0,5 mg diazepam afgebouwd en ik blijf daar een aantal dagen op stabiliseren als het goed blijft gaan.

Klachten:

  • Hoofdpijn bij het wakker worden is inmiddels verdwenen.
  • Hyperacusis (overgevoeligheid voor geluiden) is sinds eergisteren verdwenen, dat is een hele opluchting.
  • Knellende band om mijn hoofd, druk op mijn slapen, duizelingen, zijn er nog.
  • Tinnitus / oorsuizen gaat de hele dag op en neer, soms heel licht, soms wat harder.
  • Krampachtige darmen zijn er nog.
  • Prikkelingen in mijn voeten zijn er nog (al 15 jaar, voor de benzo).
Link naar opmerking
Deel via andere websites

34 minuten geleden zei Roberto:

Louisa, onderstaand had ik al deels ergens anders geschreven, heb het nu wat aangepast.

Ik heb zelf twee keer een afbouwschema bedacht en aan mijn huisarts voorgelegd.
De eerste keer niet, als ik mij goed herinner.
oktober 2014: Dat was overstappen van oxazepam (waar ik niet goed tegen kon, vanwege de pieken en dalen) naar chloordiazepoxide (langwerkend, inmiddels uit de handel).
Mijn schema: 75 mg > 50 > 25 > 10 > 5.
Alles een week, totaal 5 a 6 weken.
5 mg beviel mij niet, ik ben teruggegaan naar 10 mg en daar op blijven hangen.

zomer 2016: Toen chloordiazeoxide uit de handel ging ben ik overgestapt op diazepam taperingsstrips.
In 3 maanden (3 strips) van 10 mg > 0 mg.
Dat beviel mij ook niet, weer terug naar 10 mg.

31 januari 2020: Mijn derde poging: in 12 dagen van 10 mg diazepam > 5 > 2 > 0 (woensdag 12 februari)
(Per 31 januari ben ik ook radicaal met alcohol gestopt (1 pak wijn als ontbijt + 6 a 8 halve liters bier om de dag door te komen).
Dat beviel mij ook niet.

In overleg met mijn huisarts donderdag 13 februari heb ik een stapje teruggedaan.
Ik ben nu per donderdag 13 februari aan het stabiliseren op 2 mg diazepam, dat bevalt mij wel, is te doen (dus van 10 > 2 in twee weken).
Dit kijk ik nog een tijdje aan, daarna weer iets afbouwen / stabiliseren / afbouwen / stabiliseren, dat is nu mijn plan.

Vandaag: Sinds gisteren dus 0,5 mg diazepam afgebouwd en ik blijf daar een aantal dagen op stabiliseren als het goed blijft gaan.

Klachten:

  • Hoofdpijn bij het wakker worden is inmiddels verdwenen.
  • Hyperacusis (overgevoeligheid voor geluiden) is sinds eergisteren verdwenen, dat is een hele opluchting.
  • Knellende band om mijn hoofd, druk op mijn slapen, duizelingen, zijn er nog.
  • Tinnitus / oorsuizen gaat de hele dag op en neer, soms heel licht, soms wat harder.
  • Krampachtige darmen zijn er nog.
  • Prikkelingen in mijn voeten zijn er nog (al 15 jaar, voor de benzo).

Jeetje je bent al lang bezig! Waarom nam je de benzos. Niet voor alcohol afbouw zo te lezen? Tinitus?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Louisa:

Jeetje je bent al lang bezig! Waarom nam je de benzos. Niet voor alcohol afbouw zo te lezen? Tinitus?

@Louisa, jawel, ik heb oxazepam gekregen in 2014 (of in 2013 al) vanwege een stoppoging met langdurig, overmatig alcoholgebruik.
Ik ben alleen niet gestopt met de alcohol, gewoon door blijven drinken en slikken.
Sindsdien heb ik er een benzoprobleem bij.
En ben ik daar compleet verstrikt in geraakt.

Ik slikte de benzo tegen ontwenningsverschijnselen van alcohol.
En ik dronk alcohol tegen de ontwenningsverschijnselen en bijwerkingen van de benzo.
Die vicieuze cirkel heb ik nu doorbroken door beide tegelijkertijd aan te pakken.

Tot nu toe gaat dat goed, ook al heb ik nog veel lichamelijke klachten.
Ik merk ook dat als ik hier nu schrijf mijn tinnitus / oorgesuis flink toeneemt.
Kan ook komen door het weglaten van de 0,5 mg.
Wat waardoor komt blijft lastig.

Om 18.00 uur is mijn tweede inname voor vandaag, duurt nog twee uur.
Ik ga nu eerst maar naar de markt om wat boodschappen te doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo,allemaal heb een vraag ik zie bij verschillende berichtjes bin jullie over 

tinnitus en hypercauses klachten kopt dat dat jullie ook overgevoelig zijn voor geluid,ik vraag dat omdat ik tinnitus heb,en keigek wordt dat die tinnitus zo is verhardt zit op 10mg diazepam overgezet van lorezepam 32 mg afgebouwd in lieve goed kliniek,moest in 4 weken naar 0,niet te doen toen ik op 10 kwam voelde ik al ,dit gaat te snel,zit nu een maand op 10 mg diazepam en voel me helemaal niet stabiel,maar dat komt door die heftige reactie van mijn tinnitus, ik weet niet wat me overkom,snachts krijg ik wel 4x geluidsaanvallen keihard,sinds die diazepam,psychiater geeft gewoon niet toe dat je klachten tinnitus of hypercauses kan zijn,want dat lees ik hier,vandaar dat het zo hard geworden is,zal het bij mij ook  minder worden  ,ben zo bang om te minderen, ik heb op 5 gezeten 1dag werd helemaal gek van die geluidsklacten, huisarts en behandelaar doen net of ik gek ben,maar het is duswelzo,en het blijft lang doorgaan komt dat door de lange werkingsduur van diazepam want het neemt alleen maar toe,wordt ik eindelijk om een uur of 9 rustiger,moet ik om 10 uur weer 10 mg innemen, en begint het weer zal dat ook minder worden snachts

graag een antwoordt of een idee hoe ik verder moet ,voel me zo alleen en moedeloos niemand in de familie snapt het echt,mijn mannetje gelukkig wel.

weet niet of ik hier goed zit maar ben benieuwd naar jullie ervaring hiermee, wordt het minder?gr van mij

Link naar opmerking
Deel via andere websites

28 minuten geleden zei face:

hallo,allemaal heb een vraag ik zie bij verschillende berichtjes bin jullie over 

tinnitus en hypercauses klachten kopt dat dat jullie ook overgevoelig zijn voor geluid,ik vraag dat omdat ik tinnitus heb,en keigek wordt dat die tinnitus zo is verhardt

@face, dit is een lastig probleem.
Tinnitus en hyperacusis zijn twee verschillende dingen.
Bij tinnitus hoor je zelf een gesuis / gepiep of ander geluid wat een ander niet kan horen.
Voor zover ik begrepen heb is hier niets aan te doen.
Soms geeft een benzo wat vermindering in de klachten, bij mij wel.
maar tegelijkertijd kan tinnitus een bijwerking van benzo's zijn.
Dat is dus heel dubbel.

Hyperacusis is een overgevoeligheid voor geluiden die een ander ook kan horen.
Deze geluiden komen vervormd binnen.Bij mij was dat bijvoorbeeld met verkeersgeluiden.
Sinds een paar dagen is dat bij mij weg, geen idee waarom.

Daarnaast ben ik aan een oor slechthorend. Gewoon een ouderdomskwaal.
Dat betekent o.a. dat ik groepsgesprekken niet goed kan volgen.
Ik kan ook niet tegen geroezemoes.


 

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb sinds kort ook last van tinnitus symptomen. Opeens. Het kan ook dagen goed gaan en dan een dag dat ik steeds even een pieptoon hoor. Dat mn oor soms dichtklapt en een piep in mn oren. 

Sowieso merk ik door nu zwaar overprikkeld te zijn dat ik oorsuizen heb als ik ga slapen of heel stil is. Dan is t stil en hoor ik mn oren suizen. Vroeger had ik dat als ik naar een feestje was geweest met harde muziek. Nu heb ik t al gewoon om de dagelijkse geluiden. Waarom ik dit opeens heb, kan ik alleen verklaren omdat ik erger overprikkeld ben dan ooit. Vermoeider dan ooit. 

Of het benzo tolerantie klachten zijn weet ik niet? Dat weet je pas als je (verder) afbouwt. Benzos werken bij mij er niet tegen. Als ik mijn dosis heb geslikt en ik ben rustiger kan ik wel een piep krijgen in mn oor. 

Ik hoop dat t niet erger wordt dan dit, maar ik kan niet tegen lawaai. Ik probeer t te negeren maar ben er wel een beetje bang voor dat t blijvend is.  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 uur geleden zei Roberto:

@Louisa, jawel, ik heb oxazepam gekregen in 2014 (of in 2013 al) vanwege een stoppoging met langdurig, overmatig alcoholgebruik.
Ik ben alleen niet gestopt met de alcohol, gewoon door blijven drinken en slikken.
Sindsdien heb ik er een benzoprobleem bij.
En ben ik daar compleet verstrikt in geraakt.

Ik slikte de benzo tegen ontwenningsverschijnselen van alcohol.
En ik dronk alcohol tegen de ontwenningsverschijnselen en bijwerkingen van de benzo.
Die vicieuze cirkel heb ik nu doorbroken door beide tegelijkertijd aan te pakken.

Tot nu toe gaat dat goed, ook al heb ik nog veel lichamelijke klachten.
Ik merk ook dat als ik hier nu schrijf mijn tinnitus / oorgesuis flink toeneemt.
Kan ook komen door het weglaten van de 0,5 mg.
Wat waardoor komt blijft lastig.

Om 18.00 uur is mijn tweede inname voor vandaag, duurt nog twee uur.
Ik ga nu eerst maar naar de markt om wat boodschappen te doen.

Waarom krijg je eigenlijk een ben zo bij alcohol afkicken? Ik snap dat niet van artsen? Je helpt iemand van t ene naar t andere probleem? Of zie ik dat verkeerd?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei Louisa:

Waarom krijg je eigenlijk een ben zo bij alcohol afkicken? Ik snap dat niet van artsen? Je helpt iemand van t ene naar t andere probleem? Of zie ik dat verkeerd?

@Louisa, een benzo kan de ontwenningsverschijnselen van alcohol tegen gaan.
Het kan dus van nut zijn als je ernstige problemen verwacht.
Volgens de huisartsenrichtlijn moet je dat zeer kort gebruiken, maximaal 8 a 10 dagen.
Vanuit mijn eigen ervaring nu zeg ik: nooit aan beginnen.
Tenzij onder zeer strikte begeleiding van je huisarts als er kans is op een insult of delier met alcohol psychose.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 minuten geleden zei Roberto:

@Louisa, een benzo kan de ontwenningsverschijnselen van alcohol tegen gaan.
Het kan dus van nut zijn als je ernstige problemen verwacht.
Volgens de huisartsenrichtlijn moet je dat zeer kort gebruiken, maximaal 8 a 10 dagen.
Vanuit mijn eigen ervaring nu zeg ik: nooit aan beginnen.
Tenzij onder zeer strikte begeleiding van je huisarts als er kans is op een insult of delier met alcohol psychose.

Ja dat zeggen 8 tot 10 dagen maar ze schrijven t langer voor! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...