Spring naar bijdragen

Huiskamer maandag 24 02 2020


Yollie

Aanbevolen berichten

2 uur geleden zei Louisa:

Mogguh.

Geen breinpijn gehad gister, maar in avond een vreselijk hoofd. Zelfs de stem van een ontspanningsoefening was me teveel. Heb veel naar de muur gestaard. Het ging niet weg. Ik ben van uitputting wel in slaap gevallen om vervolgens doodmoe wakker te worden om 1.15 u. Ik voelde me best gestrest. Lora genomen en ben verder gaan slapen. Ik voel nu angst. Het is ook zo zwaar en ongrijpbaar. Dat hoofd geeft zulke enge sensaties dat ik helemaal bang ben geworden. En ik ben zo moe in het hoofd. Het is geen fysieke moeheid. Echt in het hoofd. Overprikkeld. Overladen. Het is in een paar maanden tijd langzaam erg geworden. Het begon met nog dragelijke symptomen. Ik had nog goede momenten op de dag. Nu niet meer. 24 7 lijden. Minus dat ik even weg ben voor slaap. Alleen dat besef ik niet. 

Gister kwamen spontaan mn broer en schoonzus even buurten. Dan merk ik hoe intens ik dat vind. Hoeveel hoofdenergie t me kostte. Ik greep ook naar mn hoofd blijkbaar en mn broer vroeg of dat hielp. Ik had t niet eens door. Al gauw gaf ik aan dat het teveel werd. Na 15 min of eerder. Echt naar want ik moest huilen dat ik mn broer weer zag. Maar tevens intens. Had erna gelijk een naar gevoel in dat hoofd. Maar het werd geen breinpijn van het soort au au au. Ik was eerder doodmoe en op instorten.

Gister heel de dag was ik in de war en was alles vreemd. Dat is zo'n naar gevoel. Erger dan pijn vind ik. Je lijkt gek te worden jezelf te verliezen. Je weet niet meer waar je aan toe bent. Je vergeet en vergeet en vergeet. En dan denk ik zal ik de eerste demente worden op benzos. Erik Paling zei dat je niet zo gauw dement wordt ervan. 

Waarom gaat mn geheugen dan terug in het verleden. Dat beleef ik dan heel intens En het korte termijngeheugen faalt. Ik kon niet meer voorstellen dat mn broer was geweest. 

Heb ook erge derealisatie. Miss heeft t daar mee te maken? En ik ben heel moe. Maar daar word je toch niet verward van en geheugenverlies. Ik kan het niet meer ordenen in mn bovenkamer. Alles is een blur een grote zwarte mist die zwaar drukt. Hersenen lijken lood. Hoe het komt zo erg????

Ook niet van angst toch? Heb angstaanvallen gehad voor de benzos maar mn geheugen was super. Niks met mn brein. Ben ook heel moe geweest maar dat hoofd deed nog nooit zo raar als nu... Ik heb nog nooit dat brein gevoeld? Ja 1x bij een afbouwpoging van Zoloft 1 week messteken in mn hoofd. Maar dat was dus medicijn gerelateerd. 

Dan denk je aan de benzos maar ik weet het niet meer. Blijven ademen en de dag doorbikkelen. 

Ik ben ook zo extreem uitgeput in dat hoofd... 

Word vandaag weer overleven:(

Hoop echt dat ik in de toekomst positievere verhalen kan posten!!!!! Sorry! 

Ik herken je verhaal over brein pijn en na even wat prikkels weer een overladen hoofd. Mijn hoofd gaat schudden en trillen vooral heel heftig als ik ga liggen.. Geen controle over.. Ken je dat? Na 3 kwartier mediteren gaat het dan weer wat maar kapot daarna. En het gevoel alsof er messen stenen op je hoofd rusten... Het gevoel van een vrij hoofd mis ik zo... Dit is echt loodzwaar en wacht een wacht tot het voorbij gaat.. Nu 6 weken bijna compleet gestopt na te snel afbouwen.. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei Risje:

Ik herken je verhaal over brein pijn en na even wat prikkels weer een overladen hoofd. Mijn hoofd gaat schudden en trillen vooral heel heftig als ik ga liggen.. Geen controle over.. Ken je dat? Na 3 kwartier mediteren gaat het dan weer wat maar kapot daarna. En het gevoel alsof er messen stenen op je hoofd rusten... Het gevoel van een vrij hoofd mis ik zo... Dit is echt loodzwaar en wacht een wacht tot het voorbij gaat.. Nu 6 weken bijna compleet gestopt na te snel afbouwen.. 

Ik moet nog afbouwen. Miss hetzelfde gevoel maar andere woorden ervoor om te uiten? In elk geval heeft t hoofd het zwaar bij benzos. Maar als je gestopt bent kan het gaan helen. Echt, zoveel gelezen dat bij mensen t brein weer heel de!! Soms duurt het lang maar hou vol en grijp niet naar de benzos meer. Het is troep. Echt waar! Ik hoop dat mensen dat ook straks tegen mij zeggen! Je bent er van af. Nu is het doorzetten en wachten op die Windows!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minuten geleden zei Louisa:

Ik moet nog afbouwen. Miss hetzelfde gevoel maar andere woorden ervoor om te uiten? In elk geval heeft t hoofd het zwaar bij benzos. Maar als je gestopt bent kan het gaan helen. Echt, zoveel gelezen dat bij mensen t brein weer heel de!! Soms duurt het lang maar hou vol en grijp niet naar de benzos meer. Het is troep. Echt waar! Ik hoop dat mensen dat ook straks tegen mij zeggen! Je bent er van af. Nu is het doorzetten en wachten op die Windows!

Voor jou gaan de betere tijden ook echt weer komen. Als je eenmaal onder behandeling in Nijmegen bent, verwacht ik dat ze je gaan overzetten op diazepam. In veel gevallen, ook de mijne, geeft dat al verlichting. Al zal je gezien je grote dagelijkse hoeveelheid lang bezig zijn met afbouwen, het gaat je lukken. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei doorbijter:

Voor jou gaan de betere tijden ook echt weer komen. Als je eenmaal onder behandeling in Nijmegen bent, verwacht ik dat ze je gaan overzetten op diazepam. In veel gevallen, ook de mijne, geeft dat al verlichting. Al zal je gezien je grote dagelijkse hoeveelheid lang bezig zijn met afbouwen, het gaat je lukken. 

Ik hoop het. Al ben ik nu zo moe en naar in het hoofd dat ik eerdaags instort. Ik kan simpelweg niet meer. Mijn naam kan ik veranderen naar ikkannietmeer

Het begint echt ondraaglijke vormen aan te nemen. Ik ben bang.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Louisa:

Nee want je slikt niet zoveel als ik en ik moet nog afbouwen. En jij kan nog sporten dansen enz. Daar droom ik van. Je hebt veel meer energie. Ik kom de dag al niet meer door als ik 2 uur slaap mis. Andersom bij jou. Zo moe ben ik. Ik lees nooit dat jij moe bent. Dus geen zorgen Yollie. 

@Louisa ik ben idd niet moe. Ik kom nu niet ook verder dan 2 a 3 u slaap. Ik weet bij god niet waarom ik wakker wordt. Kon een paar weken geleden weer inslapen. Nu niet meer. Nu vind ik het inwendig trillen erger en een beetje angstgevoelens terwijl ik niet bang ben. Vanmiddag een 24 u bloeddrukmeter gekregen omdat mijn bloeddruk hoog is en mijn polsslag ook. Dat rotding pompt elk half uur. Slapen wordt vanavond niks denk ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Roberto:

@JohannaEliesje, eerst even een kort antwoord: ik heb geen enkele last gehad van overstappen, integendeel.
Over een uitgebreider antwoord moet ik even nadenken.
Heel veel staat ook onder mijn eigen Wie is wie op het alcohol forum.
Daarvoor had ik daar ook nog een andere lijn: Ontwenningsverschijnselen, geloof ik.
Dat was mijn binnenkomst hier in 2014.

@Robertopff wat ben je ook al lang bezig. Sterkte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik merk als ik ietsje langer slaapt goed droom en bij quetiapine kort slaap en nachtmerries heb.

3 uur geleden zei Roberto:

@JohannaEliesje, eerst even een kort antwoord: ik heb geen enkele last gehad van overstappen, integendeel.
Over een uitgebreider antwoord moet ik even nadenken.
Heel veel staat ook onder mijn eigen Wie is wie op het alcohol forum.
Daarvoor had ik daar ook nog een andere lijn: Ontwenningsverschijnselen, geloof ik.
Dat was mijn binnenkomst hier in 2014.

@Robertopff wat ben je ook al lang bezig. Sterkte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei ELL:

Allemaal veel sterkte gewenst vandaag! Fijn @JohannaEliesje dat nu alles meegenomen is.

Ik ben vanaf vandaag benzo-vrij!! Ook voor jullie is dit mogelijk. Ik heb bijna 11 maanden afgebouwd, en het is zeker niet vanzelf gegaan. Maar het is gelukt! 

Afwachten hoe het de komende tijd zal gaan. Maar alle psy-drugs is er helemaal uit nu. 

Wauuuuwwwww wat goed gefeliciteerd

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei ELL:

Ik ben vanaf vandaag benzo-vrij!! Ook voor jullie is dit mogelijk. Ik heb bijna 11 maanden afgebouwd, en het is zeker niet vanzelf gegaan. Maar het is gelukt! 

@ELL  Wow, wat razend knap van jou! Gefeliciteerd! Ik vind dit zó fijn voor je. Het is je gegund en ik hoop, dat  je je steeds beter zult gaan voelen met weinig of geen terugval. :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Yollie:

eerst even een kort antwoord: ik heb geen enkele last gehad van overstappen, integendeel.

@RobertoVandaag meteen met de Diazepam begonnen, nu na twee doses kan ik zeggen, dat ik me al veel minder ellendig voel dan de afgelopen dagen. 

Nu nog zien, of ik vannacht kan slapen. En of dit een (voorlopig) blijvend  resultaat is.

Ik heb  jouw verhaal hier en daar gelezen, wat een geestkracht. Respect.

bewerkt door JohannaEliesje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@JohannaEliesje, mooi dat je je gelijk al beter voelt.
Slik je vanavond nog een derde?Je kunt je nu op stabiliseren richten.
Het lijkt mij wel handig om voor jezelf daar een termijn over af te spreken.
Anders heb je de kans dat je blijft hangen op 3 x 10 mg.

Dat heb ik zelf nu ook gedaan.
Ik stabiliseer maximaal 4 weken, zit nu op 12 dagen.
Omdat ik mij vrij redelijk voel spookt het sinds eergisteren al door mijn hoofd om er een kwart van af te halen.
Misschien is dat net iets te vroeg.
Ik heb nu met mijzelf afgesproken dat ik na 14 dagen een kwart er af doe (ik slik 1 mg + 05 mg + 0,5 mg).
Dus de middelste tablet laat ik donderdag weg, kijken hoe dat gaat.

Mocht dat niet gaan dan overweeg ik de taperingsstrip: in 28 dagen van 2 mg > 0 mg.
Stapjes van 0,07 mg per dag minderen.
Eigenlijk wil ik daar nu nog niet verder over nadenken, pas na donderdag.
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Roberto:

Slik je vanavond nog een derde?Je kunt je nu op stabiliseren richten.
Het lijkt mij wel handig om voor jezelf daar een termijn over af te spreken.
Anders heb je de kans dat je blijft hangen op 3 x 10 mg.

@Roberto Ja, vanavond laat voor het slapen gaan nog een derde Diazepam van 5 mg. Ik hoop dat ik kan slapen zonder de zeer behulpzame kwartjes Zolpidem.... Ik had via email advies gevraagd aan Erik Paling, die adviseerde niet te lange pauzes te houden tijdens het afbouwen en  binnen 3,4 maanden af te bouwen.  Pauzes doen over het algemeen geen goed en de klachten duren dan vaak langer. Zegt hij. 

Met de huisarts afgesproken, om na een week, tien dagen, te evalueren en inderdaad te stabiliseren, maar niet te lang. 

bewerkt door JohannaEliesje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei JohannaEliesje:

Kleine correctie: het is 3 x 5 mg.....

@JohannaEliesje, ja, ik raak soms in de war van al die berekeningen en mg's.

Ik ben nieuwsgierig hoe je geslapen hebt vannacht.
Van diazepam kun je wel wat suffig wakker worden, een beetje katerig gevoel.
Dat is normaal, trekt met een kopje koffie weer bij.

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 uur geleden zei Yollie:

@Louisa ik ben idd niet moe. Ik kom nu niet ook verder dan 2 a 3 u slaap. Ik weet bij god niet waarom ik wakker wordt. Kon een paar weken geleden weer inslapen. Nu niet meer. Nu vind ik het inwendig trillen erger en een beetje angstgevoelens terwijl ik niet bang ben. Vanmiddag een 24 u bloeddrukmeter gekregen omdat mijn bloeddruk hoog is en mijn polsslag ook. Dat rotding pompt elk half uur. Slapen wordt vanavond niks denk ik.

Ik wou dat ik niet moe was. Ik ben zelfs na 8 uur slapen doodmoe. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Roberto:

Ik ben nieuwsgierig hoe je geslapen hebt vannacht

@Roberto Vannacht heb ik heerlijk geslapen! Ik ging erg lekker liggen en was binnen 10 minuten vertrokken. Om half drie werd ik even wakker (toilet), toen was ik even bezorgd dat ik misschien niet weer in slaap zou vallen. Ben even ‘lief’. voor mezelf geweest en heb toen e3n kwart tabletje Zolpidem genomen. 2,5 mg. Zó weer verder geslapen. Om half zeven nog een keer wakker, maar gewoon verder geslapen tot half negen. Ongekend. En wat me opviel:

- Levendige, vrolijke dromen

- Bij Zolpidem leek het alsof ik tijd oversloeg: pilletje erin en ploep! weer wakker, dan leek het net of ik nauwelijks had geslapen, maar de klok stond wel 3 uur verder.  Nu ook meer het gevoel, dat ik langere tijd  geslapen heb.

Tot nu toe erg tevreden met hoe het nu gaat! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

23 minuten geleden zei Roberto:

ja, dit snap ik wel, maar laat dit wel bij één keer (eerste dag).

@Roberto Hihi, zo voelde ik het ook, als ‘sjoemelen’. Het was ook echt de angst om niet goed te slapen, om weer onrust te krijgen in de nacht. Voor vanavond heb ik nu veel meer vertrouwen in het slapen, dus ik ben vast van plan om de Zolpidem achterwege te laten. 

  • Wel scherp opgemerkt! :D
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Louisa:

Ik wou dat ik niet moe was. Ik ben zelfs na 8 uur slapen doodmoe. 

@Louisa met welke pil slaap je dan. Misschien moet dat verlaagd worden. Ik heb gelukkig met die rotmeter toch 2x2 u geslapen. Trilling is noch aanwezig maar lichter. Ik heb me ad toch maar weer omhooggebracht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Yollie:

@Louisa met welke pil slaap je dan. Misschien moet dat verlaagd worden. Ik heb gelukkig met die rotmeter toch 2x2 u geslapen. Trilling is noch aanwezig maar lichter. Ik heb me ad toch maar weer omhooggebracht.

Seroquel en olanzapine. Maar denk dat de pammen de grote boosdoeners zijn in combi. Die zijn verhoogd. En heb me 5 jaar goed gevoeld op seroquel en olanzapine... dus ja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...