Spring naar bijdragen

even voorstellen


hetisgenoeg

Aanbevolen berichten

Dank je wel Bor.

Nou daar ga ik dan. Ik kwam in mijn zoektocht naar lotgenoten deze site/ forum tegen. Ik ben een vrouw van 55. Herken heel veel in de dingen die ik heb gelezen over drinken. Schaamte, boosheid, het valt wel mee. Maar het valt niet mee. Ik houd mezelf voor de gek. Ik drink verkeerd. Ik drink om niet te voelen. Medicatie jelinek, Arkin, AA. Dat was niets voor mij. Want ik drink niet dagelijks. Ik drink alleen maar af en toe. maar wel veel. Bingen heet dat. En dat is toch niet zo erg?? Maar dat is het dus wel. Je voelt op dat moment ff niks maar als je weer bijkomt dan voel je het pas echt goed. En dubbel zo zwaar. Ik hoop dat mensen zich hier ook in herkennen. Want ontkennen wil ik niet meer. Ik heb hulp nodig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

welkom op ons forum.
het kan maar genoeg zijn idd,
ik was ook 55 toen ik dit forum ontdekte
en gelukkig bleek en blijkt het nog steeds
dat ik genoeg op heb gedurende mijn drinkend leven.
Nu inmiddels ruim 10 jaar zonder, en zielsgelukkig dat
ik er niet meer naar taal. Dankbaar voor dit forum dus en ik
hoop dat jij er net zoveel aan gaat hebben. succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom! Goed idee om hier iedere dag langs te komen, dat gaat je zeker helpen. Heb je al een plan? Is het je bedoeling om vanaf nu voorlopig niets meer te drinken?

Het is voor velen van ons een zoektocht om te leren omgaan met de gevoelens die niet meer verdronken worden, ik vind het een mooi avontuur.

Succes en veel plezier op je reis!

bewerkt door Yana
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Sensitief, ik ga stoppen. Of eigenlijk ben ik al gestopt maar het gaat ook vaak weer fout. Wanneer ben je gestopt?? Als je nooit meer drinkt?? Dat zal de tijd leren. Maar ik heb wel een afspraak mett mezelf. Ik kan drinken. Ik mag drinken maar ik wil niet drinken. dat ga ik elke dag doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 minuten geleden zei hetisgenoeg:

Dag Sensitief, ik ga stoppen. Of eigenlijk ben ik al gestopt maar het gaat ook vaak weer fout. Wanneer ben je gestopt?? Als je nooit meer drinkt?? Dat zal de tijd leren. Maar ik heb wel een afspraak mett mezelf. Ik kan drinken. Ik mag drinken maar ik wil niet drinken. dat ga ik elke dag doen.

Ik ben sinds 1 jan. gestopt, morgen dus 3 weken. Sindsdien geen druppel en ik dronk een fles wijn per dag. Ik zeg geen nooit meer, maar ik ga nu voor 100 dagen niet. Daarna ga ik opnieuw beslissen wel of niet. 

Hoe lang ben jij al bezig?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En zaterdag weer gestopt? Goed dat je draad oppakt en vanaf november is best een tijd. Je hebt inmiddels ervaren wat het je oplevert om niet te drinken. Heb je dat filmpje gezien van Els Noorlander? Het geeft heel duidelijk weer hoe verslaving in onze hersenen werkt.  

Ik begrijp je uitglijer van een eerdere stoppoging, het blijft verleidelijk en we zijn niet voor niets op dit forum 'verslaving de baas' willen zijn. Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gaat goed Bor. Ik voel me al erg gesteund door dit forum en de verhalen die ik lees. Ben mijn eigen dagboekje gestart en schrijf daar dagelijks een stukje aan mezelf. Vandaag begon met: nog steeds 100% motivatie. Ik moet het zelf doen maar voel me al best gesteund door dit forum

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vanochtend werd ik wakker. Dat doe je toch elke dag zou je denken. Nou ik niet. Ik sleep me normaal gesporken uit bed nadat ik eerst heel zielig last had van mijn supradyn complex. Maar vanochtend werd ik wkker. En minder moe. Detox werkt dan misschien? En met detox heb ik het met name over de medicatie en de koffie. En uiteraard geen alcohol. Maar dat is nog niet zo bijzonder. Ik drink wel vaker lange tijd niets. Maar als ik drink...... Pfoe wat ben ik goed bezig. Oh ja, zit ook op voorschrift van de huisarts aan een vitamine D kuur. Dat zal ook wel meehelpen. Ik zou me wel 7 dagen per week zo willen voelen. Nou daar gaan we maar eens aan werken :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...