Spring naar bijdragen

Roep ik het zelf op


Yollie

Aanbevolen berichten

Nee je roept het niet zelf op, dat heb ik ook vaak genoeg gedacht...je brein neemt je in de maling en de angst is een chemische angst. Ik probeerde weleens op momenten dat ik niet angstig was, het op te roepen maar dat lukte nooit. Toevallig had ik afgelopen nacht sinds tijden weer een angst moment en dan denk ik hoe kan dat nou en ga ik gelijk twijfelen. Het is zwaar, maar je komt er doorheen... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei Louisa:

Kan geen kwaad. Je zal misschien wat voelen, maar dat is morgen over. Als ik mn AD een dag niet slik krijg ik klachten en dan weet oh ik ben mn dosis vergeten... 

Maar ik ben niet blij dat ik AD heb gehad. Afbouwen is niet te doen voor mij en het verliest zijn werking. Kreeg jaren later weer paniekaanvallen. Maar besloot het zelf op te lossen hoe moeilijk ook en dat lukte. Ik zou wegblijven bij de pillen als je niks slikt. Echt het is drugs dat we niet nodig hebben. Zie mijn verhaal van AD gebruik. Daardoor kwam ik aan de benzos. Ik was nooit depressief van aard. Altijd vrolijk en nu ben ik depressief... door pillen. 

Ik wil je niks opleggen, maar eerlijk zijn. 

 

8 minuten geleden zei EefjeJ:

Nee je roept het niet zelf op, dat heb ik ook vaak genoeg gedacht...je brein neemt je in de maling en de angst is een chemische angst. Ik probeerde weleens op momenten dat ik niet angstig was, het op te roepen maar dat lukte nooit. Toevallig had ik afgelopen nacht sinds tijden weer een angst moment en dan denk ik hoe kan dat nou en ga ik gelijk twijfelen. Het is zwaar, maar je komt er doorheen... 

@Eefje ik voel me de hele dag angstig. Bij 2 mg alprazolam zakte de angst binnen een kwartiertje maar ik sliep niet. Ook niet onder 5mg lorazepam. Lorazepam is dus snel afgebouwd. Nu op 1 mg alprazolam slaap ik een beetje uit mezelf en kan vaker quetiapine laten staan maar ik ben de hele dag angstig. Ik word er gek van. Ik weet niet hoe lang dit gaat duren. Ik kan het niet volhouden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 minuten geleden zei Yollie:

 

@Eefje ik voel me de hele dag angstig. Bij 2 mg alprazolam zakte de angst binnen een kwartiertje maar ik sliep niet. Ook niet onder 5mg lorazepam. Lorazepam is dus snel afgebouwd. Nu op 1 mg alprazolam slaap ik een beetje uit mezelf en kan vaker quetiapine laten staan maar ik ben de hele dag angstig. Ik word er gek van. Ik weet niet hoe lang dit gaat duren. Ik kan het niet volhouden

Dat lees ik heel vaak, hoe zwaar en rot het ook is...je moet er doorheen. Lorazepam is te snel afgebouwd zeg je, dat kan ook nog een boel klachten geven, waaronder angst. Als je al tolerantie hebt opgebouwd voor de Alprazolam dan werkt dat ook averechts tegen je, maar dat moet je wel heel langzaam afbouwen. Uiteindelijk zullen alle klachten uit je lijf verdwijnen, alleen niemand weet hoe lang het kan duren helaas... Misschien werkt het voor jou om succesverhalen te lezen, op benzobuddies staan er een hoop (Engels) en ik vind de site van Jennifer Leigh ook heel inspirerend en rustgevend. Zij heeft in hetzelfde schuitje gezeten en heeft heel veel Blogs geschreven...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Louisa:

Ik weet het niet? Ik dacht dat je alleen binnen 1 discussie kon citeren? Maar weet het ook niet...

@Louisa ik moet zo naar de sportschool en vanmiddag naar mijn zwager. Ik ben nu al aan het stuiteren. Ik ben nu al bang voor de nacht. Gistermiddag had ik het even goed. Ik schreef een sollicitatiebrief omdat ik uit de wia wil en heb me aangemeld voor vrijwilligerswerk. Nu hoop ik stiekem dat ze me niet bellen. Ik wil werk als afleiding hebben maar mijn psyholoog zegt dat ik daar helemaal niet aan toe ben. Gister met veel moeite naar mijn dochter geweest. Ik geniet van haar baby maar onderweg naar huis begin ik al te stuiteren. 2 jr geleden is ze getrouwd. Ik dacht die dag niet te kunnen overleven maar ik was die dag goed. Nu gaat mijn zoon volgend jaar trouwen en ben bang dat ik het niet haal. Ik merk dat ik veel ook zelf oproep. Ik krijg het nu erg warm en word helemaal rood. Ik word gek

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee die angst roep je niet zelf op. Dat is iets wat de ggz je wijsmaakt. Maar die begrijpen er echt niks van. Die angstgolven komen zomaar op, zonder aanleiding en/of worden veroorzaakt door de andere ernstige symptomen. Als je lichaam je zo in de steek laat is dat ook een angstig proces. In mijn ogen heb je dan geen angststoornis. Ik heb echt het idee dat die vage diagnoses bedacht zijn door de farmacie om zoveel mogelijk pillen voor te schrijven (lees geld te verdienen). Het is idd een chemische angst. Heel soms heb ik het nog. Dan komt het echt zomaar uit het niets. Als ik in bed lig (en dan lig ik niette piekeren ofzo) of als ik tv kijk.... gewoon willekeurig... en vaak zakt het na een uurtje of half uurtje weer. Tijdens de afbouw had ik het 24/7. Nu 10 maanden benzo vrij. Het is idd een chemische angst. Overigens voel ik ook het verschil met “echte” angst/stress. Als ik nu een stress situatie heb, voelt dat heel anders. Dat voelt namelijk niet zoals die chemische angst. Ik denk dat je dit moet hebben doorgemaakt, zoals de mensen hier idd, om dit te begrijpen. De artsen van de ggz weten het niet omdat ze het zelf nooit geslikt hebben. Daarom vind ik contact met lotgenoten zo fijn. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Yollie lees nou steeds het bericht van @Annie87 even terug wat hierboven staat...je doet dit niet zelf. Geloof in jezelf en probeer toch afleiding in kleine dingen te vinden...wandelen, puzzelen, lezen etc... Je brein maakt je gek, maar trap er niet in, want je bent dit niet zelf. We hebben het echt allemaal meegemaakt, echt waar 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei EefjeJ:

@Yollie lees nou steeds het bericht van @Annie87 even terug wat hierboven staat...je doet dit niet zelf. Geloof in jezelf en probeer toch afleiding in kleine dingen te vinden...wandelen, puzzelen, lezen etc... Je brein maakt je gek, maar trap er niet in, want je bent dit niet zelf. We hebben het echt allemaal meegemaakt, echt waar 

@Eefje zo moeilijk de ene keer lukt het wel en dan weer niet. Ik weet niet of het komt omdat ik eergisteren weer een kwart van mijn xanax heb afgehaald. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Yollie:

@Eefje zo moeilijk de ene keer lukt het wel en dan weer niet. Ik weet niet of het komt omdat ik eergisteren weer een kwart van mijn xanax heb afgehaald. 

Dat kan heel goed, want een kwart is volgens mij best veel... Kan je niet beter elke dag een klein beetje eraf vijlen dan zijn de klappen die je op moet vangen wat minder heftig. Er zijn genoeg mensen op dit forum die je daarbij kunnen helpen... Dat het af en toe wel lukt om jezelf af te leiden is goed! Je doet je best en hou vol. Leg jezelf geen druk op en vermijd teveel prikkels. Je doet het echt niet zelf, geloof me :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Yollie:

Ik weet niet of het komt omdat ik eergisteren weer een kwart van mijn xanax heb afgehaald.

Als je een kwart van je tablet afhaalt is dat natuurlijk erg veel! Natuurlijk komt het door het afbouwen dat je angstklachten hebt en niet goed slaapt. Heeeeeel normaal bij benzo ontwenning.
Is het een nu een kwart van je tablet of van je dosis? In beide gevallen denk ik risky want Xanax is supersterk. Supersuper sterk....
rustig aan met afbouwen Yollie en pas je tempo goed aan, want anders maak je je zelf echt heel ziek.

Xanax kan je ook beter omzetten naar Diazepam, of anders op zijn minst heel goed de inname over de dag verdelen.
Ik denk dat je een hele andere methode moet gebruiken om hier vanaf te komen.

bewerkt door Kannietmeer
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Yollie
Alprazolam moet je drie keer per dag nemen voor een stabiele basis. Anders krijg je tussentijdse ontwenning.

Als je nog op 1mg Xanax zat, en je 0.,25 eraf haalt bouw je in verhouding 5 mg Diazepam af in 1x. Ik deed daar  5 maanden over en was al die tijd in bed of op de bank en kon niets aan. Om maar even een idee  te geven waar je mee te dealen hebt. Je bent niet gek, het ligt niet aan jou, maar aan de pillen die je niet op deze manier uit je lichaam kan gooien. Je moet weten wat de pillen doen en hoe ze  het doen en dan pas kan je je situatie onder controle krijgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

23 uur geleden zei Yollie:

Hallo allemaal. Roep ik de angst zelf op of ligt het aan mijn afbouw. Ongeveer 4 uurtjes zelf geslapen

Ik denk niet dat je de angst helemaal zelf oproept Yollie maar door er mee bezig te blijven houd je het misschien wel een beetje in stand. Probeer de adviezen die je hier krijgt goed te lezen en doe er iets mee als dat lukt. We zijn allemaal door deze situatie gegaan meis.

Zoek afleiding, ga b.v. lekker zwemmen als je dat leuk vindt daar krijg je een hoop energie van.

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...