Spring naar bijdragen

16.12.2019


doorbijter

Aanbevolen berichten

beste allen,

Toch nog een huiskamer vandaag.

Ik kom allereerst om je te verontschuldigen dat ik de laatste tijd steeds minder aanwezig ben en zo ook anderen tot steun kan zijn. Enerzijds komt dit doordat de verhalen mij te zeer aangrijpen en ik merk dat dit mij negatieve energie geeft. Anderzijds omdat het ook met mij lang niet altijd goed gaat en ik als ik me te slecht voel al helemaal geen puf heb om te lezen, laat staan ook nog te reageren. 

Verdee kom ik mn eigen ellende toch even van me afschrijven. Jongens, wat voel ik me slecht. De slechtste dagen sinds de afbouw van diazepam. Ik kan het wel verklaren, maar had niet gedacht nog weer zo diep te moeten gaan. Zo veel onrust, totale overprikkeling de hele dag en hondsberoerd. Zelfs mn kinderen zijn te veel, De hele week heb ik ze bijna niet thuis. Even rust voor mn hoofd. Mag toch hopen dat t dan iets beter gaat. Hopelijk gaat t met jullie wel wat beter.

Lieve groeten van mij

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@doorbijter

Je hoeft je eigen niet te veronderschuldigen als je even niet bent geweest we snappen allemaal wel dat het soms allemaal wat te veel is.

De keuzen die je hierin maakt is altijd goed anders had je wel een andere mogelijkheid gehad :) 

Hopelijk wordt het in de loop van de week wat beter nu dat je wat meer rust hebt en dat je snel wat verlichting kunt ervaren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha lieve @doorbijter,  je hoeft je zeker niet te verontschuldigen.

Ik snap heel goed dat de verhalen hier soms op je in kunnen grijpen, dat kun je er niet altijd bij hebben. 

De afbouw klachten zijn vaak zo grillig, je kunt je hopelijk over een paar dagen weer een stuk beter voelen. Misschien vanavond al. Enfin, je weet er alles van. 
Je bent een kanjer en een echte doorbijter, alle bewondering voor je. Het komt goed met je en dat verdien je ook. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Cyclad58 en @Deligaf1, dankjewel voor jullie fijne reacties. Gisteravond voelde ik me wat beter dan zondagavond, maar vanmorgen nog weer slechter dan gistermorgen. Hoop dat die vreselijke onrust in de loop van de dag wegtrekt. 

@Deligaf1 nog even een vraagje aan jou. Jij bent toch ook begonnen met 2 mg per maand af te bouwen en toen dat te zwaar werd naar 1 mg per maand gegaan. Ik wil nu nl ook naar 1 mg per maand en vroeg me af of het jouw klachten heeft verminderd door langzamer af te bouwen.

Verder zou ik heel graag willen weten hoe het met @Annie87 gaat. Al een hele tijd niets van gelezen. Ik hoop zo geen bericht is goed bericht. Annie, laat je nog even wat van je horen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey doorbijten,

Geen verontschuldigingen hoor,heb ook betere maar ook weer slechtere dagen,iedereen hier wel denk ik,voelde mij dit weekend beter,en was zo blij,dat ik eindelijk na 2maand binnen zitten,mee op bezoek ben gegaan,. Maar sinds gisteren ook weer veel minder met mij hoor,. Niet echt fijn,maar we trekken er ons alweer door. Ik hoop voor dat je je weer wat beter mag voelen,. Groetjes Angke.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei doorbijter:

@Cyclad58 en @Deligaf1, dankjewel voor jullie fijne reacties. Gisteravond voelde ik me wat beter dan zondagavond, maar vanmorgen nog weer slechter dan gistermorgen. Hoop dat die vreselijke onrust in de loop van de dag wegtrekt. 

@Deligaf1 nog even een vraagje aan jou. Jij bent toch ook begonnen met 2 mg per maand af te bouwen en toen dat te zwaar werd naar 1 mg per maand gegaan. Ik wil nu nl ook naar 1 mg per maand en vroeg me af of het jouw klachten heeft verminderd door langzamer af te bouwen.

Verder zou ik heel graag willen weten hoe het met @Annie87 gaat. Al een hele tijd niets van gelezen. Ik hoop zo geen bericht is goed bericht. Annie, laat je nog even wat van je horen

Hé lieve @doorbijter en de rest natuurlijk. Helaas gaat het niet goed met me. Heb veel aanvallen om het zo maar te noemen. Wekelijks, vorige week zelfs de hele week heel extreem. Ik ben idd vrij stil, komt omdat ik de hoop een beetje (boel) begin te verliezen. 9 maanden er vanaf en nog zoveel erge klachten pffff. Ik mag we binnenkort naar een neuroloog. Mijn klachten zijn vooral nu; een elektrisch stromend/brandend gevoel in mijn romp en armen, spiertrekkingen en schokken s nachts, vreemd gevoel in het hoofd wat als golven door mijn hoofd trekt en extreme slapeloosheid. Daarnaast nog wat lichte andere klachten maar deze zijn het meest extreem. Soms duurt een aanval een week, soms paar dagen, soms 24 uur. En af en toe heb ik momentjes dat het even beter gaat. Ik huil veel. Wil zo graag beter zijn. De verslavingsarts vind het echt bij het ontwenningssyndroom passen. Zelf denk ik eigenlijk ook absoluut niet dat het iets anders is, toch wil ik nog de boel met een neuroloog bespreken. Niet dat ik er veel verwachtingen van heb overigens. 
hoe gaat het met jou? Waar ben je in de afbouw? 
 

veel liefs 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Annie87 wat fijn dat je even reageert. Maar wat naar om te lezen dat het nog steeds zo slecht met je gaat. Je verhaal kennende denk ik ook echt dat je klachten komen van ontwenning in combinatie met veel te veel prikkels. Prikkels vooral in de vorm van stress. Echt, die kunnen je zo ontzettend rot laten voelen. Dat heb ik nu ook weer mee mogen maken de afgelopen dagen. Een werkelijke hel is het. En dan denk ik dat ik me nog niet eens zo ellendig voel als jij, al kwam zondagavond dicht in de buurt denk ik. Ik wou dat ik iets kon doen om je je wat beter te laten voelen, maar het enige dat ik kan zeggen is dat ik aan je denk. En wie weet komt de neuroloog nog met andere inzichten. Heel veel sterkte lieverd, geef de moed niet op, Het wordt ooit beter. Ik sta nu op 10mg. Heb al een kleine week pauze omdat het ook niet meer ging. En ga hierna met 1 mg pm ipv 2 afbouwen. Hopelijk kan ik dat wel volhouden. Een hele dikke knuffel van mij voor jou

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal

wat een nare verhalen allemaal. Voor degenen die de moed dreigen te verliezen of door het lezen van alle verhalen niet meer durven te stoppen wil ik toch een positieve bijdrage leveren. Ik heb sinds vorige week het gevoel dat het steeds een beetje beter gaat. Ga nu elke ochtend iets actiefs doen en ben vanmiddag zelfs begonnen met het fotoboek van onze zomervakantie. Heb wel een nieuwe klacht en dat is een branderige tong. Herkent iemand dat?

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Annie87:

Helaas gaat het niet goed met me. Heb veel aanvallen om het zo maar te noemen. Wekelijks, vorige week zelfs de hele week heel extreem. Ik ben idd vrij stil, komt omdat ik de hoop een beetje (boel) begin te verliezen. 9 maanden er vanaf en nog zoveel erge klachten pffff. Ik mag we binnenkort naar een neuroloog. Mijn klachten zijn vooral nu; een elektrisch stromend/brandend gevoel in mijn romp en armen, spiertrekkingen en schokken s nachts, vreemd gevoel in het hoofd wat als golven door mijn hoofd trekt en extreme slapeloosheid. Daarnaast nog wat lichte andere klachten maar deze zijn het meest extreem. Soms duurt een aanval een week, soms paar dagen, soms 24 uur. En af en toe heb ik momentjes dat het even beter gaat.

Hi @Annie87 Mijn lichamelijke klachten zijn sinds de overstap naar dia ook extreem, heb ook de klachten die jij beschrijft en de balans/evenwicht en zwaartekracht wat ook niet mee helpt, ik zit als 9 maanden tussen 4 muren kan het op 2 handen tellen dat ik weg ben geweest, heb de kerst moeten afzeggen wat me zeer verdrietig maakt, maar weet je ik kan nog wel mijn honden uitlaten en een enkele keer koffie visite hebben en lekker Netflixen, ik heb nog 6 dagen te gaan en laat het maar over me heen komen .Uiteindelijk kunnen we weer een leven opbouwen stap voor stap meis:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei doorbijter:

@Annie87 wat fijn dat je even reageert. Maar wat naar om te lezen dat het nog steeds zo slecht met je gaat. Je verhaal kennende denk ik ook echt dat je klachten komen van ontwenning in combinatie met veel te veel prikkels. Prikkels vooral in de vorm van stress. Echt, die kunnen je zo ontzettend kloten laten voelen. Dat heb ik nu ook weer mee mogen maken de afgelopen dagen. Een werkelijke hel is het. En dan denk ik dat ik me nog niet eens zo ellendig voel als jij, al kwam zondagavond dicht in de buurt denk ik. Ik wou dat ik iets kon doen om je je wat beter te laten voelen, maar het enige dat ik kan zeggen is dat ik aan je denk. En wie weet komt de neuroloog nog met andere inzichten. Heel veel sterkte lieverd, geef de moed niet op, Het wordt ooit beter. Ik sta nu op 10mg. Heb al een kleine week pauze omdat het ook niet meer ging. En ga hierna met 1 mg pm ipv 2 afbouwen. Hopelijk kan ik dat wel volhouden. Een hele dikke knuffel van mij voor jou

Thx lieverd, goed om te lezen dat je bij de 10 bent aangekomen. Ik heb gelukkig in alle ellende ook lieve mensen om me heen. Tijdens de aanvallen zie ik het leven gewoon echt niet meer zitten. Die zijn zo heftig. Ik kan er niks aan doen maar krijg dan echt gedachten om eruit te stappen. De depressie die ik heb is echt secundair aan de hevige klachten. Op de dagen dat ik minder last heb en me soms zelfs bijna even normaal voel, trekken die gedachten ook meteen weg. Ben onlangs wel weer voor een intake naar een psychiater geweest. Hij vond het nogal een verhaal. Deed het niet af als onzin in elk geval. Ik zei ook dat ik een hekel heb gekregen aan de ggz door mijn ervaringen en het vertrouwen er niet meer is. Hij is het in elk geval eens dat ik absoluut niet aan de pillen moet en leek het wel te begrijpen. Toch zie ik bij hen ook de twijfel of er niet ook iets anders speelt. Het ongeloof van artsen blijft lastig. Maar goed daarom lijkt een neuroloog me ook wel wat. Misschien dat ik naar een psycholoog ga, hoewel ik de behoefte eigenlijk niet echt voel. Ze zeggen maar we kunnen je depressie wel behandelen. Ik geloof daar eerlijk gezegd niet zo in. Het is echt gerelateerd aan de hevige klachten en aanvallen namelijk. Dus zolang die er zijn, kan ik praten wat ik wil met een psycholoog, maar ik voel er niet zoveel voor. Ben meer praktisch; wil een oplossing. Maar goed ik weet inmiddels dat die er niet is...

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei mevrouwtje54:

Hi @Annie87 Mijn lichamelijke klachten zijn sinds de overstap naar dia ook extreem, heb ook de klachten die jij beschrijft en de balans/evenwicht en zwaartekracht wat ook niet mee helpt, ik zit als 9 maanden tussen 4 muren kan het op 2 handen tellen dat ik weg ben geweest, heb de kerst moeten afzeggen wat me zeer verdrietig maakt, maar weet je ik kan nog wel mijn honden uitlaten en een enkele keer koffie visite hebben en lekker Netflixen, ik heb nog 6 dagen te gaan en laat het maar over me heen komen .Uiteindelijk kunnen we weer een leven opbouwen stap voor stap meis:heart:

Lieve Jacky, ja ik begrijp idd dat jij het ook heel zwaar hebt! Bah wat een ellende al die middelen. En ook het serotonine syndroom gehad he?! Ik heb dat waarschijnlijk ook gehad, al geloofde geen arts me. Was midden in de nacht, wilde water drinken dus ging uit bed, opeens sloeg het toe; ontlasting liet ik lopen, kon net optijd het toilet halen, lag/zat half tegen de muur te shaken terwijl ik om hulp schreeuwde, zweet brak me uit, hartslag als een razende, raar in mijn hoofd, hijgen, dacht dat ik doodging. Mijn toenmalige man de huisartsen post bellen. Moest meteen stoppen met mirtazapine en het uitzitten. Verder stomme reactie dat het serotonine syndroom haar niet mogelijk leek omdat het zo zeldzaam was. Pffff. Heb uren liggen shaken in bed en uiteindelijk viel ik in slaap. De dagen erna hevige spierpijn door het hele lichaam, alsof ik zwaar verkrampt was geweest. 
mijn evenwicht is momenteel wel goed. Heb ook echt de muren beetgepakt als ik aan de wandel was. Ook heb ik geen kerstplannen. Heb zelfs de verjaardag van mijn oma afgezegd die 85 wordt. Erg jammer. Bedoel je dat je nog 6 dagen moet afbouwen? Zit je op dia? Hoeveel? Ik duim voor je! Dikke knuffel 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

36 minuten geleden zei Annie87:

Bedoel je dat je nog 6 dagen moet afbouwen? Zit je op dia? Hoeveel?

De 22ste is mijn laatste inname...mijn 3.5 overgebleven Lorazepam van de 6 mg die ik slikte is toen overgezet naar 28 mg diazepam en direct verlaging ingezet van af half maart....hopelijk is het niet te snel gegaan,heb nl niet het gezondste lichaam.

bewerkt door mevrouwtje54
Link naar opmerking
Deel via andere websites

26 minuten geleden zei mevrouwtje54:

De 22ste is mijn laatste inname...mijn 3.5 overgebleven Lorazepam van de 6 mg die ik slikte is toen overgezet naar 28 mg diazepam en direct verlaging ingezet van af half maart....hopelijk is het niet te snel gegaan,heb nl niet het gezondste lichaam.

Pfff jeetje wat een weg heb je ook afgelegd. Ik duim voor je 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei Annie87:

 Mijn klachten zijn vooral nu; een elektrisch stromend/brandend gevoel in mijn romp en armen

 

Ha lieve @Annie87 wat naar dat het nog zo rot gaat. Ik heb bovenstaande klacht er even uit gepikt, omdat het altijd leek alsof ik de enige was die deze klacht heb. Ik heb dat elektrisch stromende gevoel ook, inderdaad vooral in armen en in romp/buikstreek. Ik heb het niet altijd, op goede dagen heb ik er absoluut geen last van, maar op mindere dagen wel. Vooral ook na een korte nacht. Ik vind het best een invaliderend gevoel, want het verlamt me als het ware en op zo'n dag is de concentratie ver te zoeken. Ik ben al 2 jaar vrij van Lorazepam, ik denk dat dit het laatste staartje is van de ontwenning , samen met een bij mij aanwezige angst als ik dit soort sensaties weer heb. 

Jij hebt nog vele meer klachten dus ik wil niet klagen. In elk geval ben je niet de enige die die "stroomklachten" hebt. Ik heb het eens tegen de psychiater (zie ik gelukkig niet meer) verteld. Die haalde zijn schouders en zei "dan verhoog je de paroxetine maar, dat is dan nodig. Ik was meteen uitgepraat. 

Ik hoop dat het met jou snel wat beter gaat, dat verdien je echt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Annie87 Hi lieverd, wat een verhaal weer. Het laat zo goed zien hoe ingrijpend en heftig het tekeer kan gaan. Ik voel zo met je mee! Dat je nog allerlei bezoekjes aflegt aan artsen vind ik bewonderenswaardig. Ik heb daar nooit meer vertrouwen in gehad dat daar iets goeds uit zou voortkomen. Ik hoop ook dat ze niets vinden en dat je gewoon zal genezen van de schade die de pillen hebben toegebracht aan je lichaam. Want dat zal echt gebeuren hoor lieverd, het gaat goed komen en je zal genezen. En ook je depressie is een 'gewoon' ontwenningsverschijnsel, dat zie je heel goed.  Heel veel sterkte :heart:

@Cyclad58 Wat goed dat je de klacht herkent en benoemd!  Weer een bevestiging dat ook jouw lichaam nog niet alles heeft opgelost en dat het echt bij de benzoschade hoort. Verbloemen heeft deze klacht ook, en ik denk dat het vaker voorkomt dan we denken.

@doorbijter Dikke knuffel voor jou. Het komt goed, rustig aan en echt niet meer sneller afbouwen. De lange rustiger taper wint het 100% van de te snelle afbouw, waarbij klachten in hevigheid toenemen en ook langer aanhouden. Houd je aan het rustige tempo en dan kom ook jij er weer doorheen.
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 uur geleden zei Cyclad58:

Ha lieve @Annie87 wat naar dat het nog zo rot gaat. Ik heb bovenstaande klacht er even uit gepikt, omdat het altijd leek alsof ik de enige was die deze klacht heb. Ik heb dat elektrisch stromende gevoel ook, inderdaad vooral in armen en in romp/buikstreek. Ik heb het niet altijd, op goede dagen heb ik er absoluut geen last van, maar op mindere dagen wel. Vooral ook na een korte nacht. Ik vind het best een invaliderend gevoel, want het verlamt me als het ware en op zo'n dag is de concentratie ver te zoeken. Ik ben al 2 jaar vrij van Lorazepam, ik denk dat dit het laatste staartje is van de ontwenning , samen met een bij mij aanwezige angst als ik dit soort sensaties weer heb. 

Jij hebt nog vele meer klachten dus ik wil niet klagen. In elk geval ben je niet de enige die die "stroomklachten" hebt. Ik heb het eens tegen de psychiater (zie ik gelukkig niet meer) verteld. Die haalde zijn schouders en zei "dan verhoog je de paroxetine maar, dat is dan nodig. Ik was meteen uitgepraat. 

Ik hoop dat het met jou snel wat beter gaat, dat verdien je echt. 

Jeetje Ad, ja ik hoor er meer mensen over. Ik vind psychiaters echt rare snuiters. Dus ze weten niet eens wat het is, zo’n naar gevoel en dan verhogen ze je ad?? Slaat toch helemaal nergens op! Het is echt iets met het zenuwstelsel, dat soort sensaties worden ook beschreven bij mensen met een b12 tekort of MS. Ik snap dus wel dat dr. Ashton veel verkeerde diagnoses heeft gezien in ontwenning. Het is absoluut niet psychisch. Ik heb het bijna elke dag en op veel dagen zo erg dat ik het ook echt pijnlijk vind. Ik vind het ook echt een invaliderend gevoel. Het verlamt me idd, ik moet er vaak van huilen omdat ik het echt een heel ondraaglijk gevoel vind. Ik denk dat het van begin af aan al mijn ergste symptoom is na de ontwenning. Het is wel iets in sterkte afgenomen want in het begin was het zo hevig dat ik alles bij elkaar gilde en echt niet meer wilde leven. Typisch dat jij die klacht ook hebt. Heb het overigens meer gehoord hoor in ontwenning. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei Annie87:

Jeetje Ad, ja ik hoor er meer mensen over. Ik vind psychiaters echt rare snuiters. Dus ze weten niet eens wat het is, zo’n naar gevoel en dan verhogen ze je ad?? Slaat toch helemaal nergens op! Het is echt iets met het zenuwstelsel, dat soort sensaties worden ook beschreven bij mensen met een b12 tekort of MS. Ik snap dus wel dat dr. Ashton veel verkeerde diagnoses heeft gezien in ontwenning. Het is absoluut niet psychisch. Ik heb het bijna elke dag en op veel dagen zo erg dat ik het ook echt pijnlijk vind. Ik vind het ook echt een invaliderend gevoel. Het verlamt me idd, ik moet er vaak van huilen omdat ik het echt een heel ondraaglijk gevoel vind. Ik denk dat het van begin af aan al mijn ergste symptoom is na de ontwenning. Het is wel iets in sterkte afgenomen want in het begin was het zo hevig dat ik alles bij elkaar gilde en echt niet meer wilde leven. Typisch dat jij die klacht ook hebt. Heb het overigens meer gehoord hoor in ontwenning. 

Tsjoe @Annie87, alles wat je schrijft is waar. Vandaag heb ik nagenoeg geen last, maar het overvalt me soms nog steeds. 
En nee, het is niet psychisch. Wel heeft het invloed op mij als ik er last van heb, maar dat is niet onlogisch. Het ging bij mij 3 weken prima en na weer een goede dag had ik het ineens afgelopen week. Onvoorspelbaar en ook bijna onvoorstelbaar. Maar toch. Het is bij mij niet zo hevig geweest als bij jou, maar ik weet wat je hebt gevoeld (en in extremere mate hebt gevoeld). Hopelijk verzacht het bij jou snel. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Cyclad58:

Tsjoe @Annie87, alles wat je schrijft is waar. Vandaag heb ik nagenoeg geen last, maar het overvalt me soms nog steeds. 
En nee, het is niet psychisch. Wel heeft het invloed op mij als ik er last van heb, maar dat is niet onlogisch. Het ging bij mij 3 weken prima en na weer een goede dag had ik het ineens afgelopen week. Onvoorspelbaar en ook bijna onvoorstelbaar. Maar toch. Het is bij mij niet zo hevig geweest als bij jou, maar ik weet wat je hebt gevoeld (en in extremere mate hebt gevoeld). Hopelijk verzacht het bij jou snel. 

Thx lieverd! Ja zo hevig was het en op sommige dagen nog zo extreem. Maar het psychische is idd echt secundair. Een logisch gevolg van de klachten. Ik hoop dat het ooit wegtrekt voor ons allebei 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...