Spring naar bijdragen

24 oktober 2019


doorbijter

Aanbevolen berichten

Goedemorgen allen,

Wat is het rustig op het forum de laatste dagen. Ik was er zelf ook even niet, door de vakantie van de jongens.

Afgelopen maandag zouden we voor een weekje naar een landal park. Daar waar ik me de afgelopen weken niet echt best voelde, ging t weekend opeens best redelijk. Maar toen we eenmaal onderweg waren, voelde ik t mis gaan. Wat voelde ik me slecht. En eenmaal op t park aangekomen al niet veel beter. Echt drama. Al die nieuwe prikkels, De drukte van met zn 6en in een Klein huisje, ik trok t gewoon echt niet. Dus dinsdagavond al besloten om samen met vriendlief naar huis te gaan. Dus na 2 dagen vakantie gisteren weer thuis gekomen. Ik voelde gewoon dat elke dag langer daar slecht voor me zou zijn. Kids zijn er nog met mn ouders, maar wat voel ik me weer een mislukkeling. Ik baal, die verdomde k.. Benzooi ook. 

Hoop dat t met de meesten van jullie beter gaat

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@doorbijter

Wat balen dat het zo gelopen is! Maar dit is zo ontzettend herkenbaar! Ik vond het altijd heerlijk op Landal in de bossen. Vorig jaar raakte ik ook in paniek toen we daar naartoe gingen en waren. Hele nacht niet geslapen. Kon niet slapen naast mijn man, toen heb ik nog op de bank geprobeerd te slapen. Werkte ook niet. We zijn toen ook eerder naar huis gegaan. Ik kan ook heel slecht tegen wisseling van omgeving nu; ander huis, ander bed. Lichaam raakt dan meteen van slag en dan slaap ik niet of zeer slecht. (Dus ja kan wel begrijpen dat de afgelopen maanden een hel was om in benzo ontwenning door de scheiding steeds ergens anders te slapen). Op hoeveel mg zit je momenteel? Ooit kan je er wel weer van genieten en dan haal je al die mooie vakanties en momenten in! Hele dikke knuffel voor jou 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Annie87 dank voor je reactie. Ik snap helemaal dat al die wisselingen alleen maar averechts werken..... Ik had t in de mei vakantie ook al. Toen zat ik nog op lora en was t nog erger. Ik weet dat ik me toen elke dag slechter ging voelen en dat wilde ik absoluut niet laten gebeuren. Dus idd maar naar huis. Ik Gelukkig vonden de Kids t niet zo erg. Die zijn nu gezellig bij opa en oma, maar ik moet echt proberen me er niet schuldig over te voelen. En wat je schrijft, we gaan t dubbel en dwars inhalen. Jij ook hoor, zeker weten...... 

Hoe gaat het met jou momenteel?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat ontzettend jammer @doorbijter je wilt zo graag lekker genieten,ik kan het voor mijzelf nu ook terug halen,ik zat vorig jaar in een ontzettend leuk huisje maar kon niet genieten alles was teveel voelde me ook deppri en ook eerder naar huis gegaan,maar ik had toen nog niet de link bij de Lorazepam gelegd die ik toen aan het afbouwen was.Dacht gewoon een medicijn af te bouwen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Annie87 wat k... Toch dat het niks beter wordt........ Houdt vertrouwen hoir, want ooit ga jij je ook beter voelen. En je hebt helemaal gelijk wat betreft dat schuldig voelen, maar t is wel verdomde lastig. Ik hou maar steeds in mn achterhoofd dat ik steeds dichter bij 0 kom en daarna echt herstel kan plaatsvinden en ik me dan ooit wat beter zal voelen. 

@mevrouwtje54 jij ook al eerder naar huis gegaan. Ja, komt echt door die benzooi hoor. Fijn dat je dat nu kunt plaatsen. Ben je wel inmiddels over op de diazepam. Sorry, maar ik weet t even niet meer. En hoever ben je nu?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi @Leen Ik heb daar de laatste 2 weken steeds meer last van, i.i.d heel naar, maar hoort er helaas ook bij, maar ik ben ook compleet uitgeschakeld.Ik doe 0,04 van het tabletje schaven, 22 dagen over 1 mg en kijk hoelang ik dat volhoud, ik denk dat ik iets langer ga doen over de laatste 2 mg.Maar ben ook bang dat ik alles langer in stand hou.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@doorbijter De diazepam was bij mij niet goed gevallen,ik had het gevoel dat ik platgespoten was,ben al die maanden al uit de running,ben nu wel uit die waas en weer terug in mijn hoofd, achteraf had ik waarschijnlijk beter de Lorazepam kunnen afbouwen,maar dat is achteraf, alle ontwenningsklachten vind ik vreselijk alsof er niets meer van mij over is.Ik hoop hoe lager ik ga dat er steeds meer gaat opklaren, en dat het lang kan duren tja ik hoop het niet.Het is tenslotte voor iedereen anders.

 Ik heb deze troep 10 jaar geleden voorgeschreven  gekregen n.a.v een hevig medisch voorval waarvan ze dachten dat ik er zwaar neurologisch beschadigd uit zou komen, ben er niet jofel uitgekomen anders zat ik hier dus niet.Dus vind het rete spannend soms een beetje angstig wat er overblijft.

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He, wat vervelend om te horen dat @doorbijter dat je naar huis moest vanwege je klachten. Maar ergens zijn waar je het niet naar je zin hebt is ook niet fijn... Ik heb sinds het lopen van de halve marathon afgelopen zondag een enorme boost gekregen. Ik ben sinds vorige week weer 3x4 uur aan het reintegreren waar ik heel blij mee ben. Daarnaast moet ik ook wel weer dingen doen, want eind december loopt mijn contract af dus ik moet solliciteren... Alles voelt nog wel heel onwennig, ik was gisteren bijna een hele dag van 9 smorgens tot 11 savonds onderweg en ben nu ook helemaal kapot vandaag. 

Volgende week eindelijk mijn eerste EMDR sessie, ik ben heel benieuwd of dat me gaat helpen bij het verminderen van mijn nachtmerries en weer een beetje normaal slapen, in plaats van de blokken van 1 a 1,5 uur die ik nu maak en daarna altijd heel heftig wakker word en mijn nachtmerries bijna altijd nog weet.

Ik word nu nog steeds heel vaak wakker en met de meest bizarre beelden. Vannacht clown It die in de brand vloog... Ik hoop door meer dingen overdag te doen ik niet meer zo geleefd word door de nachten. 

Mijn zelfvertrouwen is nog heel broos, maar ik zit nu op 1 mg diazepam en ben dus bijna klaar met de afbouw. Veel pure lichamelijke klachten heb ik niet meer (behalve moeheid en , maar wel veel mentale onzekerheid/minderwaardigheidsgevoelens/nachtmerries/doemscenario's voor de toekomst. Maar het lijkt in ieder geval of dat voor de buitenwereld een stuk minder speelt, ben voor 2 sollicitaties meteen door naar een tweede ronde... kennelijk kan ik me nog redelijk presenteren. Maar je perceptie van de werkelijkheid is door benzo's zo vervormd... Ik weet nog toen ik de vorige keer afgebouwd was na een hele tijd dat ik de wereld ineens weer voor de 'werkelijkheid' kon zien en de normale gevoelens erbij kon hebben in plaats van dat gedissocieerde gevoel (gevoel van afstand, er niet bijhoren). 

Maar de tegenstelling tussen hoe de buitenwereld me ziet en hoe ik mezelf soms voel is vaak zo groot... Ik hoop echt dat ik binnenkort voor langere periode naar mijn eigen huis terug kan, dat mis ik eigenlijk bijna het meeste. Om even te verduidelijken; ik durf niet goed alleen te zijn in mijn eigen huis, sinds ik de slaap problemen kreeg en de paniekaanvallen. Ik ben zo bang om 's nachts compleet hyperventilerend in bed te liggen en dan de crisisdienst te moeten bellen... Sindsdien ben ik dus voornamelijk bij mijn ouders in huis geweest, op de periode in de kliniek in Portugal na in mei/juni. 

bewerkt door Meisjeamsterdam
Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei mevrouwtje54:

@doorbijter De diazepam was bij mij niet goed gevallen,ik had het gevoel dat ik platgespoten was,ben al die maanden al uit de running,ben nu wel uit die waas en weer terug in mijn hoofd, achteraf had ik waarschijnlijk beter de Lorazepam kunnen afbouwen,maar dat is achteraf, alle ontwenningsklachten vind ik vreselijk alsof er niets meer van mij over is.Ik hoop hoe lager ik ga dat er steeds meer gaat opklaren, en dat het lang kan duren tja ik hoop het niet.Het is tenslotte voor iedereen anders.

 Ik heb deze troep 10 jaar geleden voorgeschreven  gekregen n.a.v een hevig medisch voorval waarvan ze dachten dat ik er zwaar neurologisch beschadigd uit zou komen, ben er niet jofel uitgekomen anders zat ik hier dus niet.Dus vind het rete spannend soms een beetje angstig wat er overblijft.

 

 

 

@mevrouwtje54 ik vind je echt ontzettend dapper. Dit zal zeker beloond worden. Je hebt zo’n ontzettende wilskracht om af te bouwen. Echt heel knap. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei mevrouwtje54:

Hoi @Leen Ik heb daar de laatste 2 weken steeds meer last van, i.i.d heel naar, maar hoort er helaas ook bij, maar ik ben ook compleet uitgeschakeld.Ik doe 0,04 van het tabletje schaven, 22 dagen over 1 mg en kijk hoelang ik dat volhoud, ik denk dat ik iets langer ga doen over de laatste 2 mg.Maar ben ook bang dat ik alles langer in stand hou.

Ik doe ook 0,04 Mg per dag en zit dus zaterdag op 4 Mg. Nog een kleine 3 maanden te gaan. Ik begrijp precies wat je bedoeld met het in stand houden. Het gaat  niet leuker worden dan dit, ben ik bang.  Ik kan nog redelijk functioneren als moeder van 3 kinderen. Ik heb niet zoveel lichamelijke klachten sinds de dia overzetting voornamelijk psychisch zoals angst,onrust, zwaar en wazig overprikkeld hoofd en dus stemmingswisselingen. Ik kan daar de ene keer beter mee omgaan dan de andere keer. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo allemaal, 

vanmiddag bij Jellinek geweest en wel een uur een gesprek gehad met een verslavingsarts. Ik heb mijn hele verhaal verteld. Ook welke klachten ik nog ondervindt. Ze erkennen alles en ze zegt ook; er zijn echt mensen wel 2 jaar bezig met weer tot zichzelf komen. Het duurt gewoon heel lang, veel langer als bij alcohol. Ze zei ook dat het vaker wordt gezien bij mensen die ook heel gevoelig reageren op medicatie (check). Ze raadt af om medicatie er tegen te nemen omdat er eigenlijk niks is wat de ontwenningsklachten gaat verminderen helaas. Het enige wat ervoor staat is tijd. Ze gaat mijn nieuwe huisarts informatie toesturen. Daar ben ik heel blij om gezien alle onwetendheid van de artsen hierover. Het was een erg fijn gesprek. 
 

@Meisjeamsterdam die enge beelden en extreme nachtmerries zijn vreselijk! Ik had ze ook! Heb ook nachtmerries over horror clowns gehad. Zo extreem. Over brand, kernaanslagen, vliegtuig ongelukken, ben super vaak vermoord in mijn nachtmerries. Ze waren zo ontzettend extreem, maar het trekt weg echt! Mijn slaap is nog steeds niet geweldig maar die echte afschuwelijke nachtmerries (ze leken wel hallucinogeen) die zijn weg. Wel droom ik nog veel, maar niet heel eng, de dromen zijn weer gewoon geworden. Dus weet dat het over gaat! Ik hoop snel voor je want het is vreselijk. Ik kreeg gewoon een hekel aan slapen erdoor en zag op tegen de nachten. 
 

@Leen negatieve gedachtes is heel herkenbaar. Bedoel je meer dat je het niet ziet zitten of bedoel je dwanggedachtes/intrusieve gedachten? Die heb ik heel erg gehad ook. Afschuwelijk vond ik dat. Nog nooit eerder last gehad daarvan maar dat is bijna helemaal verdwenen. Dus weet; het gaat weg! Het is een bekende klacht! 
 

ik wens iedereen een fijne avond en goede nachtrust

Link naar opmerking
Deel via andere websites

24 minuten geleden zei Annie87:

hallo allemaal, 

vanmiddag bij Jellinek geweest en wel een uur een gesprek gehad met een verslavingsarts. Ik heb mijn hele verhaal verteld. Ook welke klachten ik nog ondervindt. Ze erkennen alles en ze zegt ook; er zijn echt mensen wel 2 jaar bezig met weer tot zichzelf komen. Het duurt gewoon heel lang, veel langer als bij alcohol. Ze zei ook dat het vaker wordt gezien bij mensen die ook heel gevoelig reageren op medicatie (check). Ze raadt af om medicatie er tegen te nemen omdat er eigenlijk niks is wat de ontwenningsklachten gaat verminderen helaas. Het enige wat ervoor staat is tijd. Ze gaat mijn nieuwe huisarts informatie toesturen. Daar ben ik heel blij om gezien alle onwetendheid van de artsen hierover. Het was een erg fijn gesprek. 
 

 

Thanks for sharing, @Annie87. Het is herkenbaar, die 2 jaar. Ik ben op ruim een maand na 2 jaar van de Lorazepam af (al heb ik tussen door wel 3 weken een lichte dosis Oxazepam gehad) en hoeveel ik veel goede dagen heb ervaar ik ook nog mindere, vooral na een slechte nacht. Als het slapen goed gaat heb ik nergens last van, dit is het laatste staartje. Dus ja, die 2 jaar zijn zeker herkenbaar. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei Cyclad58:

Thanks for sharing, @Annie87. Het is herkenbaar, die 2 jaar. Ik ben op ruim een maand na 2 jaar van de Lorazepam af (al heb ik tussen door wel 3 weken een lichte dosis Oxazepam gehad) en hoeveel ik veel goede dagen heb ervaar ik ook nog mindere, vooral na een slechte nacht. Als het slapen goed gaat heb ik nergens last van, dit is het laatste staartje. Dus ja, die 2 jaar zijn zeker herkenbaar. 

Ja echt ongelooflijk gewoon! Ik verwacht ook echt dat ik nog een lange weg te gaan heb, na alles wat ik er inmiddels van weet en hoe ik me nog steeds voel. Ben blij dat jij weer op de goede weg bent! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Leen:

@mevrouwtje54 ik vind je echt ontzettend dapper. Dit zal zeker beloond worden. Je hebt zo’n ontzettende wilskracht om af te bouwen. Echt heel knap. 

@Leen We zijn allemaal dappere mensen!!

Ik snap alleen niet dat ze iemand met al een zwaar overprikkeld zenuwgestel zo'n hoge dosering geven en dat zolang door laten gaan ,wist ik veel.Als ik naar de huisarts ging omdat ik veel vocht vasthield durfde ze geen plasmedicatie te geven voor mijn overgevoeligheid. Maar wel een hoge dosering Lorazepam:unsure: Ik weet niet goed of ik hier nog wat mee moet doen.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou ik zal ook wel even wat van mij laten horen want als ik op dit forum kom raak ik al in paniek. De 1e avond met quetapine goed geslapen daarna niet meer. Ook niet na 2 en gisteren 3 pilletjes. Mijn psyhiater was ook voor afbouwen maar wil op zijn eigen manier. Ik heb nog steeds last van mijn angststoornis. Ik heb helaas 3 pillen. Als de avond aanbreekt begint de paniek al over slapeloze nacht. 1keer de quetapine overgeslagen dat moest af en toe van de psyhiater. Dus weg slaap. Ik moest gister naar slaaptherapie. Ik vond er geen bal aan want mijn slapeloosheid heb ik gewoon te danken aan 3 jaar benzo. Ik kreg tips op tijd naar bed geen koffie geen thee geen tv geen smartfhone koele en donkere kamer. Ik heb gister zelf een halfje van mijn alprazalom weggehaald want ik krijg mijn psyhiater wegens drukte niet te pakken. Hij zou mij nog bellen maar heeft dat niet gedaan. Hij wil mijn imipramine nog meer verhogen en dan de alprazalom afbouwen. Ik word gek van het slechte slapen en mijn vermijdingsangst. Ik heb vandaag weer bijna niks gedaan. Gister met goeie moed weer naar de sportschool geweest. Uiteten geweest en daarna zo slecht nog geslapen.3pilletjes ingenomen. Om de 2 uur. Teleurgesteld. Nu hevige spiertrilling in mijn lijf. Ik zie op tegen slapeloze nacht. Mijn kop denkt niks anders en zit als een gek te appen de hele dag naar fam. Ondanks dat ik weet dat ze me niet kunnen helpen. Ik jank paar keer per dag. Die trilling houdt maar niet op. Ik geef vaak de moed op herstel. Vanmorgen weer crisisdienst gebeld alhoewel ik weet dat ze me toch niet kunnen helpen. Veel ligt ook aan mij. Ik onderneem bijna niks. Maar de slapeloze nacht ligt niet aan mij. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 uur geleden zei Annie87:

hallo allemaal, 

vanmiddag bij Jellinek geweest en wel een uur een gesprek gehad met een verslavingsarts. Ik heb mijn hele verhaal verteld. Ook welke klachten ik nog ondervindt. Ze erkennen alles en ze zegt ook; er zijn echt mensen wel 2 jaar bezig met weer tot zichzelf komen. Het duurt gewoon heel lang, veel langer als bij alcohol. Ze zei ook dat het vaker wordt gezien bij mensen die ook heel gevoelig reageren op medicatie (check). Ze raadt af om medicatie er tegen te nemen omdat er eigenlijk niks is wat de ontwenningsklachten gaat verminderen helaas. Het enige wat ervoor staat is tijd. Ze gaat mijn nieuwe huisarts informatie toesturen. Daar ben ik heel blij om gezien alle onwetendheid van de artsen hierover. Het was een erg fijn gesprek. 
 

@Meisjeamsterdam die enge beelden en extreme nachtmerries zijn vreselijk! Ik had ze ook! Heb ook nachtmerries over horror clowns gehad. Zo extreem. Over brand, kernaanslagen, vliegtuig ongelukken, ben super vaak vermoord in mijn nachtmerries. Ze waren zo ontzettend extreem, maar het trekt weg echt! Mijn slaap is nog steeds niet geweldig maar die echte afschuwelijke nachtmerries (ze leken wel hallucinogeen) die zijn weg. Wel droom ik nog veel, maar niet heel eng, de dromen zijn weer gewoon geworden. Dus weet dat het over gaat! Ik hoop snel voor je want het is vreselijk. Ik kreeg gewoon een hekel aan slapen erdoor en zag op tegen de nachten. 
 

@Leen negatieve gedachtes is heel herkenbaar. Bedoel je meer dat je het niet ziet zitten of bedoel je dwanggedachtes/intrusieve gedachten? Die heb ik heel erg gehad ook. Afschuwelijk vond ik dat. Nog nooit eerder last gehad daarvan maar dat is bijna helemaal verdwenen. Dus weet; het gaat weg! Het is een bekende klacht! 
 

ik wens iedereen een fijne avond en goede nachtrust

Hi @Annie87 ja ik bedoel zware depressieve gedachtes en som ook een soort van tunnel denken. Die overprikkeling is er gewoon meer dan voorheen. Wat fijn dat het helemaal verdwenen is. Ik hoop dat het bij mij ook minder gaat worden. Het is maar raar hoofd zo’n benzooi hoofd. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...