Spring naar bijdragen

Hulp vraag voor Hennie (@Verbloemen)


mevrouwtje54

Aanbevolen berichten

Lieve allemaal,

We zijn allemaal wel zo'n beetje op de hoogte van Hennie haar situatie,en haar Lamlul van een psychiater die van geen kanten mee wilt werken,en dat zij ook niet de verzorging en begeleiding krijgt die zij nu zo hard nodig heeft.Helaas komt het verhaal van de levenseinde kliniek steeds vaker om de hoek kijken.Heb net met haar gesproken of er een  kliniek is waar zij min.een jaar zou kunnen verblijven om hier toch goed doorheen te kunnen komen. Waar zij ook een second opinion kan krijgen met evt. een dubbele diagnose.Is er zoiets ???Dit zou zij zeker nog willen doen.Ik zou alle hulp van jullie  om mee te denken zeer op prijs stellen aangezien mijn hersenen ook aardig op non actief staan.

Groetjes:rose:

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

48 minuten geleden zei mevrouwtje54:

Lieve allemaal,

We zijn allemaal wel zo'n beetje op de hoogte van Hennie haar situatie,en haar Lamlul van een psychiater die van geen kanten mee wilt werken,en dat zij ook niet de verzorging en begeleiding krijgt die zij nu zo hard nodig heeft.Helaas komt het verhaal van de levenseinde kliniek steeds vaker om de hoek kijken.Heb net met haar gesproken of er een  kliniek is waar zij min.een jaar zou kunnen verblijven om hier toch goed doorheen te kunnen komen. Waar zij ook een second opinion kan krijgen met evt. een dubbele diagnose.Is er zoiets ???Dit zou zij zeker nog willen doen.Ik zou alle hulp van jullie  om mee te denken zeer op prijs stellen aangezien mijn hersenen ook aardig op non actief staan.

Groetjes:rose:

 

Ik hoop dat je verder komt met dat plan!:heart: Zodra ik terug deel ik de strijd weer.

sorry dat ik je deze week niet heb gesproken. Zo druk hier:(.
Wilde je even een dikke knuffel geven, want jou afbouwklachten zijn ook gewoon shitty en jij hebt niet zo goed steun nodig. Je bent een kanjer :heart:

bewerkt door Kannietmeer
Link naar opmerking
Deel via andere websites

48 minuten geleden zei mevrouwtje54:

 

Ik denk dat je zeker zelf  geen tijd kan bepalen hoe lang ze opgenomen moet worden bij die hulpinstanties, dat bepalen hun, zoals ze alles bepalen.

Ze zullen de optie "levensbeëindiging" misschien als chantage voelen, dus worden ze kwaad en gaan juist dwars liggen. Ik heb de vraag gesteld bij "vraag het de hulpverlener". Als jullie daar ook iets willen schrijven, ga je gang.

Ik weet het verder niet meer.                

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als mijn man nog geleefd had konden we hem veel vragen. Hij was klinisch psycholoog en werkte in verschillende instellingen maar ja daar hebben we nu niets aan.  Maar is Henny nu ook in een instelling? Want dan zal het erg moeilijk zijn ergens anders een plaatsje te vinden.

In het buitenland zijn er wel plaatsen, maar dat kost veel geld.

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei bolletje:

Als mijn man nog geleefd had konden we hem veel vragen. Hij was klinisch psycholoog en werkte in verschillende instellingen maar ja daar hebben we nu niets aan.  Maar is Henny nu ook in een instelling? Want dan zal het erg moeilijk zijn ergens anders een plaatsje te vinden.

Nee ze is thuis,maar ze trekt het niet meer alleen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei bolletje:

Is dat wat ze tegen houden dan? Dat kan toch niet? Heb je al geprobeerd rechtstreeks contact op te nemen om te vragen hoe of wat?

Een hypnotherapie  is ook een mogelijkheid. Maar ja het is kort dag. Ik ben benieuwd of Tactus een oplossing heeft.

Nee niemand houd dat tegen,maar Hennie heeft daar geen begeleiding bij,en ook de kracht niet voor.Ze heeft nu een langdurige zorg nodig met de mogelijkheid om weer naar huis te kunnen .En niet wegstoppen in een instelling  wat haar psychiater heeft voorgesteld.

bewerkt door mevrouwtje54
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is ook vooral jammer dat ze nergens kan komen, of dat iemand daarmee kan en zou willen helpen.

Nijmegen zou helemaal niet zo verkeerd zijn voor haar in mijn ogen. Echt wel hele goede zorg daar en super mooi allemaal, modern, echt picobello verzorgd allemaal, kan niet anders zeggen. Daar waren wel meer mensen van haar leeftijd voor een wat langere tijd. Denk dat er evt (misschien) ook wel over een langzame afbouw gepraat zou kunnen worden daar, alles gaat daar heel gemoedelijk. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Robbin:

Het is ook vooral jammer dat ze nergens kan komen, of dat iemand daarmee kan en zou willen helpen.

Nijmegen zou helemaal niet zo verkeerd zijn voor haar in mijn ogen. Echt wel hele goede zorg daar en super mooi allemaal, modern, echt picobello verzorgd allemaal, kan niet anders zeggen. Daar waren wel meer mensen van haar leeftijd voor een wat langere tijd. Denk dat er evt (misschien) ook wel over een langzame afbouw gepraat zou kunnen worden daar, alles gaat daar heel gemoedelijk. 

Wat zit er in Nijmegen?? Ze woont voor mij helaas te ver weg.

bewerkt door mevrouwtje54
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi @Robbin en @mevrouwtje54 en @Kannietmeer,

Als lieve @Verbloemen naar Nijmegen zou kunnen, willen mijn vriend en ik haar daar met alle liefde naartoe brengen. Heb het met hem overlegd. Ik weet alleen dat ze in Noord-Holland woont, wij in Gelderland, we rijden haar er graag heen. Wat is er voor nodig dat ze naar Nijmegen kan? Doorverwijzing vd meewerkende psychiater? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei ELL:

Hoi @Robbin en @mevrouwtje54 en @Kannietmeer,

Als lieve @Verbloemen naar Nijmegen zou kunnen, willen mijn vriend en ik haar daar met alle liefde naartoe brengen. Heb het met hem overlegd. Ik weet alleen dat ze in Noord-Holland woont, wij in Gelderland, we rijden haar er graag heen. Wat is er voor nodig dat ze naar Nijmegen kan? Doorverwijzing vd meewerkende psychiater? 

Dat sowiezo, eerst maar uitzoeken wat er voor mogelijkheden zijn,is allemaal best wel ingrijpend voor haar

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga je geen Flumazenil behandeling aansmeren natuurlijk, maar 99% van de deelnemers zat op dit niveau of veel zwaarder nog. Daarom kom je er ook niet zomaar doorheen zeg maar. Als er geen enkele stabiliteit meer in te krijgen is met hoge doseringen.. Tja wat moet je dan he..

Daar zou ik niet gelijk over na gaan denken natuurlijk, vooral omdat ze al iets ouder is.

Het Radboud afdeling psychiatrie is te mailen met een hulpvraag, daarop krijg je een mailtje terug. Maar dan sturen ze terug: een detox is bij ons mogelijk, maar de nabehandeling moet ergens anders plaatsvinden. We zouden beter een belletje kunnen wagen om op de een of andere manier een afspraak te krijgen en haar verhaal voorleggen daar. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei mevrouwtje54:

oke ik zal is kijken.....Ze zit nu op 1,75 rivotril dag 3.....nog geen stabilisatie en de Diazepam stop komt er nu waarschijnlijk ook nog eens bij.

Diazepam zou ik nooit weghalen in deze situatie, al is het maar iets voor de spiegel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Robbin:

Diazepam zou ik nooit weghalen in deze situatie, al is het maar iets voor de spiegel.

 is best lastig om daar in te beslissen voor haar zonder arts,het is  jammer dat hij niet meedenkt .Er valt nu 30 mg dia weg.

 

bewerkt door mevrouwtje54
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...