Spring naar bijdragen

Eindelijk een goede start


Saya

Aanbevolen berichten

Het valt niet mee, sommige momenten. In de ochtend voel ik me ziekjes en paniekerig. Vandaag kwam ik daar ook maar moeilijk uit, maar ben vanmiddag toch aan t werk gegaan. Dat is goed uitgepakt, ook al dacht ik dat ik er niet doorheen zou komen. Nu ben ik vooral moe maar wel trots!

Ik drink nogal wat water,thee, koffie, tomatensap.. snoep er tussendoor maar heb weinig eetlust. Hoop dat dit weer komt.

Ben wel benieuwd hoe lang ik t zo zwaar blijf voelen. Hoe is dat voor jullie?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Saya,

Je bericht is goed zichtbaar hoor! Ik had je hier nog niet eerder gezien, dus heb je verhaal nog niet meegekregen, maar ik begrijp dat je sinds een paar dagen gestopt bent met drinken?

Goed van je! Goed ook dat je gister toch bent gaan werken 's middags, hou dat trotse gevoel maar lekker vast, je hebt het verdiend!

Vandaag weer een nieuwe dag dat je de eerste gewoon niet neemt, succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

44 minuten geleden zei Moeps:

Hoi Saya,

Je bericht is goed zichtbaar hoor! Ik had je hier nog niet eerder gezien, dus heb je verhaal nog niet meegekregen, maar ik begrijp dat je sinds een paar dagen gestopt bent met drinken?

Goed van je! Goed ook dat je gister toch bent gaan werken 's middags, hou dat trotse gevoel maar lekker vast, je hebt het verdiend!

Vandaag weer een nieuwe dag dat je de eerste gewoon niet neemt, succes!

Hoi Moeps!

Klopt ik ben er pad sinds vorige week. Eindelijk de stap gezet dat t klaar is! Ik drink al 10 jaar teveel, maar de afgelopen 2 jaar is t steeds meer en vaker geworden, tot ik vorige week besefte dat ik van een halve fles, naar een hele en naar anderhalf was gegaan en af en toe zelfs 2! Ik voel me lichamelijk al langer niet goed, moe, veel spierpijn, last van mijn buik, bezorgd zijn en zo voort. T weekend toch een paar wijntjes op, maar maandag besloten dat ik dat helemáál  niet meer wil.

En nu zit ik elke ochtend met misselijkheid, trillerig zijn van binnen, moe, moe moe... Het is echt doorzetten. Dag 4 nu!

Dankjewel voor je aanmoedigende woorden! Dat helpt toch echt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

50 minuten geleden zei knakker:

Ik versta je luid & duidelijk Saya. Ik lees goede dingen in je berichten: moe, maar trots, thee, tomatensap. Volhouden hoor, ook al voelt het soms zwaar. Die periode van zwaar is vaak voor iedereen verschillend. Voor de een is het wekenlang moeizaam tobben, een ander schiet door de abstinentie juist in een euforie. Maar uiteindelijk is het wel voor allen gelijk: het leven is beter zonder drank. Dus zet'm op!

Dankjewel Knakker!

Zoals ik aan Moeps heb geschreven voel ik mij niet best in de ochtend en beetje labiel, maar ik houd t wel vol! Mijn eetlust is slecht, maar ik prop er wel wat in. Nu verse ananas met yoghurt. Gisteren avond was ik de thee wel wat beu, maar ik haal maar wat verschillende nieuwe smaken in huis. 

Ja het leven zal zeker beter zijn zonder drank! Fris en helder zijn!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dankjewel @IJsvogel!

En ja @rapilos dat dacht mijn man ook al dat ik daarom zo moe ben, dat mijn lijf het pas zonder alcohol voelt, hoe moe ik eigenlijk ben. Dat is een gevolg van jarenlang teveel op mijn bordje nemen. Dat zal ik nu moeten gaan veranderen. Ik heb nu heel slechte eetlust maar doe mijn best om wel te eten. Gelukkig ben ik geen suiker liefhebber dus heb niet zo veel last van suikervermoeidheid. Hooguit af en toe een heel klein beetje honing in de thee of yoghurt. Kristalsuiker eet ik nooit. Krijg ik alleen binnen als ik een koekje of een snoepje eet. En ik drink veel water en kruidenthee. Hoop zo dat die rillingen snel voorbij zijn!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je opeens stopt met alcohol, kan de behoefte aan suiker wel noenemen hoor. Nou ben ik even kwijt waarom dat ook alweer zo is..... 

Iemand anders?

Wat betreft de lichamelijke afkick (rillingen), dat duurt over het algemeen een aantal dagen lees ik hier weleens. Heb het zelf nooit gehad, dus spreek niet uit ervaring. Maar zoals Knakker al zei, iedereen reageert anders, dus het valt niet echt te voorspellen.

Volhouden! Dat is wel voor iedereen hetzelfde! Zet hem op! Ook jij kunt dit!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja @Moeps ik denk dat het klopt wat @lady jane zegt. Ik heb gisteren avond ook wel een paar koekjes op bij de thee. Maar niet veel gelukkig. Ik was al aangekomen de laatste tijd en dat wil ik er ook weer af haha!!

Hoeveel dronk jij Moeps? Fijn voor jou dat je geen rillingen had. Het is best eng. Hoe lang dronk jij al teveel en wanneer ben je gestopt?

En jij Lady jane?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...