Oes Geplaatst 29 september 2019 Rapport Share Geplaatst 29 september 2019 Dag Samen, sinds een week lees ik mee op dit forum. Ik ben al jaren clean&sober, maar de meetings in mijn woonplaats zijn sinds ruim een jaar ter ziele. Ik merk dat ik ze meer en meer mis en vind het fijn met lotgenoten in contact te blijven, Het tegenovergestelde van verslaving is verbinding! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Oes Geplaatst 29 september 2019 Auteur Rapport Share Geplaatst 29 september 2019 O en trouwens: het feit dat ik al jaren niet drink, betekent niet dat ik niet worstel! Dus denk niet dat ik niet begrijp hoe moeilijk het is. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Adrian Geplaatst 29 september 2019 Rapport Share Geplaatst 29 september 2019 Welkom. Ook ik drink al jaren niet meer. Voor mij ook nog steeds een worsteling.. Doorvechten en blijf bidden tot de Hogere Macht.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Adrian Geplaatst 29 september 2019 Rapport Share Geplaatst 29 september 2019 Je gaat het winnen.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Adrian Geplaatst 29 september 2019 Rapport Share Geplaatst 29 september 2019 Tis een duivel die je uit moet bannen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bob Geplaatst 29 september 2019 Rapport Share Geplaatst 29 september 2019 Welkom op dit forum, Oes. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 29 september 2019 Rapport Share Geplaatst 29 september 2019 Welkom. En ja dat denk ik ook. Het tegenovergestelde van verslaving is verbinding. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roosje01 Geplaatst 29 september 2019 Rapport Share Geplaatst 29 september 2019 Welkom Oes. Ja, mooi gezegd. Tegenovergestelde van verslaving is verbinding. Maar ook dichter bij je verlangen komen. Schrik er toch wel van dat je na jaren alcoholvrij toch nog zo aan het worstelen kunt zijn. Blijft een geniepig monstertje. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 29 september 2019 Rapport Share Geplaatst 29 september 2019 Welkom Oes. Jammer dat niet drinken een strijd blijft. Geef je er nog teveel belang aan? Of tijd? Wat je aandacht geeft groeit, zeggen we hier vaak. Ik hoop oprecht dat ons forum dan je nieuwe aandachts-trekker wordt. Want voor mij werkt dit al een jaar of 10. Dagelijks even inloggen en mijn nieuwe virtuele "familie" aandacht geven is een nieuw ritueel geworden. Het is wel een nieuwe soort van verslaving maar goed, wel een van mijn gezonde verslavingen denk ik dan maar. Je hebt ongetwijfeld ook veel te bieden inmiddels op het gebied van nuchter leven! Tine reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Oes Geplaatst 29 september 2019 Auteur Rapport Share Geplaatst 29 september 2019 Het is geen dagelijkse worsteling, hoor. Maar op de meest onverwachte momenten kan het duiveltje opduiken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 29 september 2019 Rapport Share Geplaatst 29 september 2019 Welkom Oes, Goed om te horen dat je al jaren sober bent. Ik ga wekelijks naar een AA-groep. De vraag is nog wel voor hoelang, we lopen niet zo lekker en overwegen de stekker eruit te halen. Wellicht zoek ik dan een andere groep. Is dat voor jou geen optie? De eerste drie jaar van stoppen met de nodige terugvallen heb ik ervaren als 'strijd'. Alsof ik tegen iets vocht waar ik niet van kon winnen...dodelijk vermoeiend, gedoemd te mislukken. Na het 'besluit' om niet meer te drinken viel ook de strijd weg. Kon ik me overgeven. Ik heb nog wel eens lastige momenten. Gedachten aan, soort van oud gedrag wat opkomt, zoiets. Door dat te zien als iets van mijzelf, kan ik er ook mee dealen. Het heeft mij enorm veel rust en vertrouwen gegeven dat het geen strijd meer is. Maar dat ik er zelf mee om kan gaan. En ja, verbinding....zelluf doen, niet alleen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden