Bob Geplaatst 23 september 2019 Rapport Share Geplaatst 23 september 2019 Zojuist zei Adrian: Hoelang sta jij al droog Bob..? Sinds 30 mei 2016, dus ruim 3 jaar inmiddels. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Adrian Geplaatst 23 september 2019 Rapport Share Geplaatst 23 september 2019 Ik sinds maart 2017.. En nog steeds heb ik drankzucht.. Ik zou zo 6 borrels willen hebben.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Adrian Geplaatst 23 september 2019 Rapport Share Geplaatst 23 september 2019 Toch doe ik het NIET. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bob Geplaatst 23 september 2019 Rapport Share Geplaatst 23 september 2019 2 minuten geleden zei Adrian: Heeft iemand Anna1985 gespot? Als je op haar naam klikt in een bericht wat ze ergens heeft staan kun je haar historie op dit forum zien, dus ook wat en wanneer ze het laatst geschreven heeft. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Adrian Geplaatst 23 september 2019 Rapport Share Geplaatst 23 september 2019 Mijn vriendin zou me vermoorden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 23 september 2019 Rapport Share Geplaatst 23 september 2019 @GewoonDoen Ik bezoek de groep om gestopt te blijven. En het gedachtegoed, de 12 stappen hebben zijn invloed op mijn leven....en nee, we praten juist niet over drinken . Elke groep is anders. Het advies om meerdere groepen te bezoeken is snap ik wel. Ikzelf blijf bij deze groep om 'praktische redenen, afstand en tijd. En ik ervaar het nog wel als helpend. Ik heb met één dame wat meer contact..en dat vind ik prettig. Maar ook nog wel gezonde afstand...zo ervaar ik dat. Ik weet dat er bv vrouwengroepen zijn..heb ik bij een regiomeeting wel eens wat deelnemers van ontmoet, en dat lijkt me wel wat..maar is ver weg. Op dit moment geen optie. Het is ook een soort vaste structuur...vast moment in de week om bewust met mijn herstel bezig te zijn. Wekelijks onderhoud. Geen idee hoe lang ik dit blijf doen...dat zie ik wel. Een maatje in RL is fijn. Iemand die ervaringsdeskundig is en genoeg heeft aan een half woord. Gedrag en patronen herkent...een spiegel durft te zijn. Ook dat kan een forum of groep opleveren. Doen wat voor jou werkt. En over wat eerst, stoppen of trauma's aanpakken?...kip-ei verhaal? Ik weet nu dat veel van wat ik 'wist' pas echt kan landen nu ik langer droog sta. Het jaar rond ben geweest...er spelen natuurlijk altijd veel verschillende factoren. Mijn problemen zijn niet verdwenen door het nuchter zijn, ik ben geen andere persoon geworden ineens...maar kan beter met dingen dealen. Ja, dat afstellen...vind ik wel een mooie omschrijving. Ik ben daar dankbaar voor. En ook ik denk wel eens...pffff...dit zou een moment zijn waarop ik vroeger...want ik wil weg..niet voelen , niet aanpakken..niet.....maar dat heeft me nog nooit ergens gebracht. Het werkt als je er aan werkt. Voor mij. Er zijn ook mensen die gewoon stopten en gestopt bleven...en alles daartussenin... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bob Geplaatst 23 september 2019 Rapport Share Geplaatst 23 september 2019 Maart 2017 en nog drankzucht. Poe nou zeg @Adriandat schiet ook niet op dan. Ik heb het helemaal niet meer, gelukkig. Daar heeft de internetcursus van Petra Moes me ook bij geholpen, maar ik weet natuurlijk niet of dat ook iets voor jou is. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Adrian Geplaatst 23 september 2019 Rapport Share Geplaatst 23 september 2019 Hoelang ben jij verslaafd geweest? Als het maar een 'paar' jaar is geweest, zakt je drankzucht sneller weg dan wanneer je 40 jaar gezopen hebt.. (zoals ik).. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Adrian Geplaatst 23 september 2019 Rapport Share Geplaatst 23 september 2019 Toch dronk ik altijd na het werk.. Soms lukte het me om 14 dagen of 3 weken om droog te staan.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Adrian Geplaatst 23 september 2019 Rapport Share Geplaatst 23 september 2019 Ik zat altijd op min. 5 max. 12 per dag. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bob Geplaatst 23 september 2019 Rapport Share Geplaatst 23 september 2019 Ik begon op mijn 17de en ben gestopt toen ik 65 was. Bijna 50 jaar dus. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Adrian Geplaatst 23 september 2019 Rapport Share Geplaatst 23 september 2019 Nooit een terugval gehad? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bob Geplaatst 23 september 2019 Rapport Share Geplaatst 23 september 2019 Dat zijn in elk geval de jaren dat ik stevig dronk. Of je het steeds verslaafd moet noemen weet ik niet. Maar de laatste jaren was het zeker wel een verslaving geworden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Adrian Geplaatst 23 september 2019 Rapport Share Geplaatst 23 september 2019 Ik kon niet meer zonder.. Toch functioneerde ik heel goed. Ik schreef artikelen, maakte boeken, deed historisch onderzoek enz.. maar s avonds altijd naar de kroeg.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bob Geplaatst 23 september 2019 Rapport Share Geplaatst 23 september 2019 (bewerkt) Lees dit ook maar eens door, @Adrian, dat is mijn eigen draadje. Opmerking: er zijn wel wat reacties tussenuit gehaald van mensen die (hun profiel en) hun bijdragen hebben laten verwijderen. Vandaar de gaten in de verhaallijn soms. 23 september 2019 bewerkt door Bob link toegevoegd Adrian reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Adrian Geplaatst 23 september 2019 Rapport Share Geplaatst 23 september 2019 Van een beperkte hoeveelheid drank kreeg ik nog inspiratie ook! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bob Geplaatst 23 september 2019 Rapport Share Geplaatst 23 september 2019 3 minuten geleden zei Adrian: maar s avonds altijd naar de kroeg. Ik meen te begrijpen dat je dat eigenlijk nog steeds wel mist. Klopt dat? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Adrian Geplaatst 23 september 2019 Rapport Share Geplaatst 23 september 2019 Klopt helemaal. Heimwee! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bob Geplaatst 23 september 2019 Rapport Share Geplaatst 23 september 2019 Nu de hamvraag: wat ga je daar aan doen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 23 september 2019 Auteur Rapport Share Geplaatst 23 september 2019 Heimwee waarnaar precies? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bob Geplaatst 23 september 2019 Rapport Share Geplaatst 23 september 2019 2 minuten geleden zei Adrian: Klopt helemaal. Heimwee! Nu de hamvraag: wat ga je daar aan doen? Die vraag was dus voor Adrian. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Adrian Geplaatst 23 september 2019 Rapport Share Geplaatst 23 september 2019 Gewoon afwachten tot het weg zakt Dat zal toch wel eens een keer gebeuren? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bob Geplaatst 23 september 2019 Rapport Share Geplaatst 23 september 2019 Zojuist zei Adrian: Gewoon afwachten tot het weg zakt Dat zal toch wel eens een keer gebeuren? Als het al zo lang niet echt lukt denk ik dat je het beter wat kunt helpen. Andere bezigheid voor 's avonds? Nieuwe dingen ontdekken die los van drank staan of waarvoor nuchterheid zelfs min of meer een voorwaarde is? Ik noem maar wat. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
vallendester Geplaatst 23 september 2019 Rapport Share Geplaatst 23 september 2019 26 minuten geleden zei Adrian: Gewoon afwachten tot het weg zakt Dat zal toch wel eens een keer gebeuren? Ja, "Trek Surfen" heb ik dat eens genoemd horen worden, da's wel een mooie... Het idee is, niet aan je trek toegeven maar je er ook niet tegen verzetten. Dan zakt de trek meestal eerder weg dan als je het probeert weg te drukken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Myle Geplaatst 23 september 2019 Rapport Share Geplaatst 23 september 2019 Ja @Cleo66. Maar ik had deze keer de dagen niet geteld en keek verkeerd op mijn telefoon agenda. Nouja, een beetje geval van te snel willen gaan denk ik. Die 14 dagen komt er vind ik gewoon. Het gaat inmiddels weer best oké. Ik heb cup a soup genomen en twee broodjes gegeten. Zo even rondje buiten lopen. Misschien met de hond van de buurvrouw als dat uitkomt voor haar. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden