Spring naar bijdragen

onze H. kamer 18-9-2019


bolletje

Aanbevolen berichten

Morgeu allen,

Vroeg wakker en voor t eerst ook weer misselijk en ellendig wakker. Dat is toch zeker 2,5 mams geleden voor t laatst geweest. Jullie snappen dat ik al weer lig te balen (lig nog in bed). Ik doe vandaag maar weer eens extra rustig aan en probeer de negatieve gedachten niet de overhand te laten krijgen.

Hoop dat jullie allemaal beter zijn opgestaan. 

Liefs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

38 minuten geleden zei doorbijter:

Morgeu allen,

Vroeg wakker en voor t eerst ook weer misselijk en ellendig wakker. Dat is toch zeker 2,5 mams geleden voor t laatst geweest. Jullie snappen dat ik al weer lig te balen (lig nog in bed). Ik doe vandaag maar weer eens extra rustig aan en probeer de negatieve gedachten niet de overhand te laten krijgen.

Hoop dat jullie allemaal beter zijn opgestaan. 

Liefs

Dikke knuffel voor jou! Waar ben je in je proces? Xx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen

@doorbijter dat snap ik inderdaad heel goed dat je ligt te balen...even rustig aan doen kanjer, de betere dagen komen er zeker weten weer aan. Dikke knuffel x

@Kannietmeer hoe gaat het vandaag met je?

Ik heb goed geslapen en ben redelijk opgestaan...af en toe heb ik het gevoel licht in mijn hoofd te worden (wegtrekker), even 2 sec ongeveer en lijkt mijn hoofd naar links te trekken, wat niet zo is maar het voelt zo. Geen idee hoe ik het anders uit moet leggen, maar herkent iemand dit?
Zo meteen de laatst groepstherapie, dan vind ik het voorlopig wel even prima eigenlijk...

Knuffel voor iedereen die hem kan gebruiken! X

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Annie87 en @EefjeJ dank jullie wel

ik zit nu op 15 mg en bouw 1 mg per 2 weken af. Dat ga ik volgende week nog 1x doen. Heb de medicatie al in huis. Daarna wil ik op 14 mg stabiliseren en vervolgens met afbouwstrips 2 mg per maand afbouwen. 

Als ik terug kijk op de afgelopen 2 weken ben ik ook erg druk geweest. Veel alleen thuis met de kinderen. Ze hebben beide autisme, dus dat is pittig. En best veel dingen ondernomen. Nu dus maar weer even pas op de plaats. Al gaan we aankomend weekend weg met zo'n 24 man, familieweekend. Gelukkig wordt t mooi weer en kunnen we buiten zijn. Maar ik zie er wel tegenop nu ik me slecht voel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@EefjeJ ja dat gevoel herken ik die wegtrekkers heb ik ook nog dagelijks. Heb het nu ook. Voelt heel naar. In het begin was het wel erger en werd ik er ook paniekerig van. Inmiddels raak ik er niet meer van in paniek. In het begin was het zo erg dat ik echt dat dat ik een beroerte kreeg zo’n eng gevoel. 

Ik ben opgestaan met hoofdpijn. Neem zo eerst maar een paracetamol. 

Veel liefs 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mogguh allemaal,

Hier geen al te beste nacht, viel zeer laat in slaap. Verder geen reden, het is vakantie en ik voel me ook niet moe of zo, het is maar wat het is. 
Straks ga ik terug naar de natuurgeneeskundige waar ik 5 weken terug een consult had. Hoplei9jk zijn de effecten van de behandeling al iets te meten. 
Fijne dag verder! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@doorbijter Nou meid, dat klinkt alsof je inderdaad gewoon teveel hebt gedaan. Daar herstel je ook weer van hoor, geen zorgen.
Ik weet die momenten in mijn eigen afbouwperiode nog heel goed. Ik was namelijk 95% in bed of op de bank en altijd thuis. Behalve die twee keer dat ik mee ben geweest naar een museum met mijn ouders. Moest ik de voglende dagen bekopen. Maar nu terugkijkend vind ik het toch leuk dat ik het gedaan heb...  Ik lag in het volkenkundig museum in Leiden in het restaurant in de kussens binnen een uur, zodat mijn ouders neefje en nichtje gewoon konden blijven. Ik wachtte geduldig en er was een peutertje wat de hele tijd bij me kwam kijken en naast me kwam zitten/liggen, zo schattig. Toen voelde ik me niet goed, maar ik herinner het me nu zonder de nare gevoelens erbij gek genoeg en daardoor is het een mooie herinnering.

@Cyclad58fijn dat je de mindere nacht zo rustig hebt gehanteerd. Wat maakt dat dat lukt, enig idee?

@EefjeJ en @Annie87dikke knuffel voor jullie. Die wegtrekkers moeten maar snel eens wegtrekken... bah!

@bolletje @EefjeJ Ik ben redelijk okay. Beetje overgevoelig, dus het is wel op het randje, maar ik heb wel geslapen als een os gelukkig.  Ook gisteren mijn dochter even gesproken als tegenhanger voor de 'angst' voor mijn zoon's gesteldheid. Mijn ex wilde me gisteren duidelijk weer spreken want hij belde me 4 x, maar ik heb niet opgenomen. Hij wil nog iets bespreken over mijn zoon zegt ie, maar ik geloof dat deze aanleiding om wel contact te hebben voor een hem is als de spreekwoordelijke vinger, waarbij hij niet alleen de hele hand, maar mijn hele arm erbij wil trekken.  En ik doe op het moment gewoon erg veel dingen die meer vast gaan liggen en dus moeten, zoals een opleiding... dat geeft druk en dus meer stress en ik vind dat best pittig om daaraan te wennen of mee om te gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Kannietmeer, wat een vervelende situatie toch met je zoon en je ex. Echt een energieslurper die we helemaal niet kunnen gebruiken. We kunnen onze energie wel beter gebruiken. Zelf heb ik vriendlief gevraagd de boodschappen te doen, zodat ik vandaag echt helemaal niks moet, behalve dan voor het eten zorgen. Liefs.......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Annie87:

@EefjeJ ja dat gevoel herken ik die wegtrekkers heb ik ook nog dagelijks. Heb het nu ook. Voelt heel naar. In het begin was het wel erger en werd ik er ook paniekerig van. Inmiddels raak ik er niet meer van in paniek. In het begin was het zo erg dat ik echt dat dat ik een beroerte kreeg zo’n eng gevoel. 

Ik ben opgestaan met hoofdpijn. Neem zo eerst maar een paracetamol. 

Veel liefs 

Het is echt zo'n naar gevoel van een paar seconden, ik raakte er eerst ook van in paniek en begon dat te zweten etc... nu ook niet meer, maar vroeg me wel af of het herkenbaar is :) dank voor je antwoord... gaat het verder een beetje met je, afgezien van de hoofdpijn?

@mevrouwtje54 ja dat vind ik inderdaad ook fijn, het stelt toch gerust.

@Kannietmeer echt even een rotsituatie zeg waar je in zit...ik hoop echt dat de rust gauw weer terugkomt...sterkte xx

@doorbijter voor nu even rustig aan doen en laat het weekend maar op je af komen en neem af en toe een rustmoment voor jezelf...xx

Nou de groepstherapie zit erop...ik vind het wel ontzettend interessante materie moet ik zeggen, maar ben ook wel "blij" dat het voorbij is. Nu nog één keer als afsluiting naar mijn eigen psycholoog, totaal geen zin, aangezien zij echt niet gelooft in ontwenning en alles op angst gooit maar ja... En misschien ga ik dat ook wel zeggen, dat ik teleurgesteld ben in het feit dat ze niet open staat voor het bestaan van ontwenning... Ik kan er nog even rustig over nadenken, ik hoef pas 1 oktober heen.
Nu even bijkomen, het is toch best slopend zo'n ochtend...2 uur daar zitten en luisteren/praten en in totaal drie kwartier in de auto... Lekker even met een rooibos thee op de bank :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even een hele andere vraag. Al een jaar of 5 heb ik een bril, dus al voor alle ellende begon. Het rare is, dat toen ik vol aan de lora zat ik de bril helemaal niet nodig had. Zo ook vorig jaar tijdens mijn opname niet. Daar heb ik m bijna niet op gehad. Sinds ik echter volledig over ben op dia merk ik dat ik dus veel slechter zie. Ik weet dat medicatie zeker van invloed is op je zicht, maar herkent iemand dit.

Ik moet echt snel eens langs de opticien, maar zie me daar vervolgens over een tijdje weer staan als de dia er (hopelijk) allemaal af is. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@EefjeJ bizar toch weer dat de hulpverleners alles op een angststoornis gooien. Natuurlijk speelt angst een rol, maar het is niet zo dat je angstig bent door de angststoornis, maar door de effecten van de (afgebouwde) medicijnen. Wat zou het fijn zijn als daar eens erkenning voor komt. 

@Kannietmeer, ik vind dat je er goed mee omgaat. Het is niet niks als je zoon het moeilijk heeft, ik denk dat iedereen het lastig vindt om daar goed mee te delen. 

@doorbijter, ik vind het juist heel goed dat je toch met je vriendin uit eten bent geweest. De overprikkeling is naar en ongewenst, maar je hebt voor jezelf toch een bepaalde doorbraak geforceerd en dat is prima.
Wat dat zien betreft, ik herken dat inderdaad. Ik heb ook een bril voor het autorijden en lezen, maar heb dat tijdens het gebruiken van de Lorazepam eigenlijk niet meer nodig gehad. Het leek zelfs wel of mijn zicht verbeterde! Nadat ik stopte met de Lorazepam kwamen mijn zichtproblemen weer terug. Bizar eigenlijk. 

Tenslotte nog een update van mijn bezoek aan de natuurgeneeskundige:
Ze heeft weer allerlei metingen gedaan. De gemuteerde infectie lijkt succesvol bestreden, die behandeling stopt. Dat is mooi. Haar advies is op met de D3 door te gaan, zeker i.v.m.  de komende wintermaanden en mijn leeftijd. Het B12-tekort is verbeterd, maar ik ga nog even door met het slikken van dat supplement.

Zorgpunt blijft het slapen. De toestand van de pijnappelklier is licht verbeterd (van 3 naar 2 op een schaal van 10.  0 is de ideale situatie), het supplement daarvoor moet ik nog 2 maanden gebruiken. Ze heeft mijn melatonine gemeten (geen probleem, melatonine slikken heeft dus geen enkele zin) en ik krijg een homeopatisch middel wat de hersencellen helpt herstellen die invloed hebben op het slapen. Over 2 maanden weer terug. 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@doorbijter Ik heb ook een bril, eigenlijk alleen voor in de auto. Ik heb niet zozeer gemerkt tijdens mijn oxa gebruik dat ik beter zag, dit was natuurlijk ook erg kort. Maar ik heb wel het idee dat ik nu zelfs met mijn bril niet goed zie. Vooral als het schemerig is, dan heb ik het idee dat de sterkte oid niet meer goed is...

@Cyclad58 Dat klinkt op zich positief toch? Kan je zelf ook verschil merken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei EefjeJ:

@doorbijter Ik heb ook een bril, eigenlijk alleen voor in de auto. Ik heb niet zozeer gemerkt tijdens mijn oxa gebruik dat ik beter zag, dit was natuurlijk ook erg kort. Maar ik heb wel het idee dat ik nu zelfs met mijn bril niet goed zie. Vooral als het schemerig is, dan heb ik het idee dat de sterkte oid niet meer goed is...

@Cyclad58 Dat klinkt op zich positief toch? Kan je zelf ook verschil merken?

Ik heb wel wat meer energie, verder merk ik er nog niet al te veel van. Is ook niet erg, want op de meeste dagen voel ik mij goed. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei EefjeJ:

En misschien ga ik dat ook wel zeggen, dat ik teleurgesteld ben in het feit dat ze niet open staat voor het bestaan van ontwenning... Ik kan er nog even rustig over nadenken, ik hoef pas 1 oktober heen.

lieve Eef, denk dat dat wel echt goed is om aan te kaarten. Je moet toch open kunnen communiceren met een psycholoog lijkt me.

5 uur geleden zei doorbijter:

Sinds ik echter volledig over ben op dia merk ik dat ik dus veel slechter zie. Ik weet dat medicatie zeker van invloed is op je zicht, maar herkent iemand dit.

Ik had geen zichproblemen voordat ik op de lora ging, maar kreeg zichproblemen tijdens de ontwenning. Ze zijn al een stuk minder, maar voor het fijne werk heb ik nu toch regelmatig nog een leesbril nodig.  Ik zag het als ontwenningsklacht en niet zozeer gerelateerd aan de lora of diazepam omdat ik geen bril nodig had hiervoor. Mijn moeder gooit het graag op mijn leeftijd, ben ik niet tenslotte al 41? Dat wuif ik altijd beledigd weg (semi natuurlijk) maar wie weet is het zo... ik weet het niet. Maar het komt in ieder geval veel voor tijdens de benzo-ontwenning, jij en ik zijn zeker niet de enige die last hebben van zichtvermindering

Link naar opmerking
Deel via andere websites

53 minuten geleden zei Verbloemen:

ik kan bijna niet schrijven.  mijn lichaam doet zo zeer dat ik er misselijk van word.

Angst paniek.....helse pijnen. Hoe kom ik hieruit........help

Bijven ademen lieverd.  Ik moet nog eten en mijn vriend ophalen en die verrekte ex bellen en daarna bel ik je zoals altijd he.

De tijd zal je lichaam helen. Dikke knuffel. Konden we maar meer voor je doen.... :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei doorbijter:

@Kannietmeer dat wist ik niet. Maar ik ga toch maar even langs de opticien. 

Ik heb trouwens echt een k..dag. voel me de hele dag zwaar ellendig. Zit alsmaar met negatieve gedachten in mn hoofd, bah

Zo bizar toch dat je op die gedachten geen grip krijgt. Je zit even in een wave. Gelukkig heb je ervaren dat het ook goed kan gaan, als je dat vasthoudt weet je dat het morgen zomaar weer beter kan gaan. Je bent een geweldige doorzetster, komt goed! 

Knuffel voor jou! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...