Spring naar bijdragen

Snap mezelf niet


Anna1985

Aanbevolen berichten

Hoi Anna, welkom.

Het niet willen voelen is zeker herkenbaar voor mij en ongetwijfeld voor zowat iedereen hier.

Het ironische wat je schrijft herken ik ook; je drinkt om je beter te voelen, maar je voelt je er uiteindelijk alleen maar veel slechter door. Tijd om dat patroon te doorbreken, het zal je zoverl gelukkiger maken, succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, ik zal je zeggen dat het voor mij ook nog maar heel pril is. Anderhalf jaar geleden een poging gewaagd, maar dat ging na een aantal maanden fout. Nu ben ik weer een week droog. En ik merk nu al veel verschil, in fitheid en ik voel me veel rustiger, om een paar dingen te noemen. Dus ja, het is ver weg, maar aan de andere kant ook weer dichtbij want je zult al snel de positieve effecten merken. Na een paar dagen al!

"Een mens lijdt het meest door het lijden dat hij vreest", is een gezegde dat wat mij betreft de spijker op zijn kop slaat. Je hoeft niet bang te zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Anna,

wat goed dat je de eerste stap hebt gezet door je aan te melden op het forum. Ik vond het ook eng om te stoppen met drinken en dronk elke keer opnieuw en meer om me maar beter te voelen. Zonder drank piekerde ik meer, had ik last van mijn maag, misselijk, opgejaagd gevoel en gespannen. Dus hoppa weer wat glazen wijn en probleem is opgelost.Nee dus. En wat @Sandro zegt ervaar ik ook (ben nu 17 dagen gestopt). De eerste dagen is het doorbijten. Maar al na een dag of 5 begint het oogsten: je voelt je fitter, slaapt beter, hebt meer trek om (gezond) te eten, geen diarree meer, geen zeurende maagpijn. En het gevoel trots te mogen zijn is ook heel wat waard. Ontspannen gaat heel goed met kruidenthee of gemberthee en een boek of kliederblaadje als de privé of story. En diamond painting! Ken je het niet? Google maar en je ontdekt het. 

Waarom verdrink je je gevoel met drank? Problemen nuchter aangaan is eng, maar levert veel op, ook op lange termijn. Je komt dichter tot je zelf, leert jezelf beter kennen. Dat is goud waard! 

Vertel eens wat meer over jezelf en over hoeveel je drinkt. Je kunt veelbsteun en advies krijgen op het Forum. Dat helpt een hoop, heb ik ervaren. Zowel door mee te lezen  als door berichten te posten. 

Nogmaals welkom en succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Maja ja ik drink puur om het te verdoven, maar voel me eigenlijk alleen maar slechter moe, lam , misselijk , nergens zin in, verslons het huishouden etc. De laatste weken drink wel zo ong 3 flessen per dag. Ik heb nu niks meer in huis en wil dus ook nog gaan bijhalen en dat de hele week doortrekken. Het schiet toch niet op. Bedankt voor je warme welkom

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 uur geleden zei Sandro:

Ja, ik zal je zeggen dat het voor mij ook nog maar heel pril is. Anderhalf jaar geleden een poging gewaagd, maar dat ging na een aantal maanden fout. Nu ben ik weer een week droog. En ik merk nu al veel verschil, in fitheid en ik voel me veel rustiger, om een paar dingen te noemen. Dus ja, het is ver weg, maar aan de andere kant ook weer dichtbij want je zult al snel de positieve effecten merken. Na een paar dagen al!

"Een mens lijdt het meest door het lijden dat hij vreest", is een gezegde dat wat mij betreft de spijker op zijn kop slaat. Je hoeft niet bang te zijn.

@Sandromooie gezegde bedankt heb niks meer in huis dus spring gewoon in het diepe.het schiet toch niet op elke avond hondsberoerd . Ik moet echt weer wat energie krijgen want gaat zo echt de verkeerde kant op. Bedankt voor je bericht

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Herkenbaar dat gevoel. Ook dat lamlendige en dat nergens zin in hebben. Die weken vliegen op die manier voorbij waarna je weer een week vergooid hebt en je je nóg lamlendiger voelt. Maar ik ga volledig mee met Sandro, ik ben nu 5 dagen gestopt en het verbaast me hoe snel je je beter gaat voelen en verschil merkt. 

Doorbreek deze cirkel en haal vandaag gewoon niets joh. Het is zo zonde allemaal en het is zoveel mooier en rustiger zonder dat gekke spul.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei Sandro:

"Ik heb nu niks meer in huis en wil dus ook nog gaan bijhalen en dat de hele week doortrekken."

Ik hoop dat je bedoelt dat je NIET wil gaan bijhalen?

@Sandro ja bedoel dat ik niks wil gaan halen. Doortrekken met niks in huis hebben bedoelde ik.zie dat ik een typfout heb gemaakt. Ik wil NIET bijhalen.

 

@billy1981idd de weken vliegen voorbij maar je word met de week zwakker bleh.ik haal ook niks bij. Nu ook alweer koppijn ellende allemaal ba

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Lonster ik dacht dat ik geen alcohol probleem had maar benzo maar ben erachter dat ik wel echt een alcohol probleem heb. Haal het de laatste weken dagelijks. Maar ik ga er helemaal niet meer goed op word alleen maar sagreinig , vroeger werd ik nog vrolijk lacherig als ik licht aangeschoten was. Bedankt lonster

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor mij dag 18 droog. Heb me bij eerdere stoppogingen niet zo vastberaden gevoeld als nu. Knop moest om en is om. Wel leuk om nu andere drankjes te ontdekken: grodino, fanta zero met citroen en vlierbloesem, gember thee, thijm thee ( gewoon takjes thijm met schijfje sinasappel en kokend water er op of stukje gemberwortel met kokend water), en, ook al vaker geroemd op het forum: tomatensap met tabasco. Net zo feestelijk als wijn bestellen op het terras of thuis drinken. Koffie valt vaak nog niet goed om dar het slijmvlies van de maag door de alcohol is geïrriteerd. Komt later weer. Wees sterk en ervaar hoe heerlijk het is dagen en nachten bewust mee te maken. En geen piekeren meer hoe en wanneer je aan alcohol kunt komen, wat een rust!! Hou vol en pak al deze voordelen mee!

bewerkt door Maja
Tiepfout!
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Cleo66 raar idee dat we nooit meer voor de gezelligheid een drankje kunnen nemen. Maar ga er zo slecht op dus je hebt gelijk dat het sprookje uit is. Al zou ik me wel heel graag wat rustiger willen voelen. Ben behoorlijk down en aan het piekeren... ik dacht ook vaak liever misselijk dan depressief. Stom he ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Maja 18 dagen droog knap hoor! Ik moet het ook gewoon vol houden. Hoe dan ook het MOET gewoon. En idd wat een rust om niet steeds naar de winkel te moeten voor die stomme alcohol en geen flessen meer hoeven te verstoppen. Of niet  open willen of kunnen maken. Vele slapen goed op alcohol nou ik niet steeds enorm vroeg wakker en die hoofdpijn s morgens. Eigenlijk teveel nadelen want je word toch niet meer vrolijk. Ik dan tenminste niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Anna1985:

Eigenlijk teveel nadelen want je word toch niet meer vrolijk. Ik dan tenminste niet.

Helemaal eens. Als je bedenkt dat we ons vrijwillig vergiftigd hebben, en daar ook nog voor hebben betaald, dan is dat toch het allerslechtste idee ooit?

Ik lees je al een paar keer schrijven over depressiviteit. Heb je daar al eens voor aan de bel getrokken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Sandro ja heb daar in het verleden ook AD voor gehad maar sloeg niet aan en teveel bijwerkingen dus durf een pil niet aan. Eerst maar ontgiften! Je hebt helemaal gelijk we hebben ons vergiftigd en best veel voor betaald alles bij elkaar. Maar t is zo makkelijk loop maar een supermarkt in. Zo vaak gedacht ook van dit is echt de laatste fles. En nu zit je dan met de ellende

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...