Spring naar bijdragen

Rechtzaak inzake benzodiazepines


Aanbevolen berichten

1 uur geleden zei Robbin:

Amerika was het. Ja ik ben ervoor in hoor! wanneer kunnen we beginnen @Kannietmeer

:lol:

Ik ben echt serieus.
We moeten dan verhalen noteren tot in detail. 
Alle onderzoeken en literatuur over benzo's doorspitten met de feiten en data waarop alles al bekend was en proberen erachter te komen wanneer de informatie voor het eerst bekend werd en hoe het tot de medische wereld is gekomen.
Daarnaast dus uitzoeken wat de beste methode is om het te financieren. Alle ideeen zijn welkom. Een funder is de makkelijkste  qua werkuren, maar ik weet niet of ik iemand kan vinden die het wil bekostigen.  ( Iemand nog een rijke suikeroom die hier voor wil dokken ?)

Dan moeten we ook bepalen wie er aangeklaagd kan worden in Nederland voor deze verschrikking. De regering? Artsen die niet informeren en te lang voorschrijven zonder verantwoordelijkheid te nemen? De fabrikanten? Dit moet denk ik samen met een advocaat worden bepaald.

Veel mensen die ons voor zijn gegaan, hebben hier mogelijk over nagedacht, maar hebben uiteindelijk hun eigen leven teruggekregen en willen mogelijk niet meer denken aan de nare tijd die ze hebben gehad. Mogelijk dat hierdoor ook nog nooit iemand dit heeft gedaan (of misschien wel en dan weet ik er gewoon niet van, maar dat moet ik dus nog uitzoeken)

Ik stel voor dat iedereen die geinteresseerd is in iemand verantwoordelijk stellen voor de schade aan mensenlevens door benzo's kan hier reageren en zich aanmelden. We kunnen iedereen taggen die we leren kennen en denken dat ie mogelijk mee wil doen.

Ik ben zelf niet zozeer geinteresseerd in de schadevergoeding, maar ik heb echt als doel dit probleem veel duidelijker op de kaart te zetten en de wetgeving, educatie  ne het bewustzijn van de maatschappij over dit middel te veranderen. Als er schadevergoeding moet worden geeist om dat te bewerken, is dat natuurlijk prima.

Hoeveel tijd zou je er in willen/ kunnen steken @Robbin? Of misschien beter nog: is het niet beter voor jou om eerst je taper af te maken en je geen stressvol werk op de halst te halen? Je gezondheid gaat voor namelijk. Mocht er iets zijn van wat ik hierboven schrijf dat je kan oppakken, of als je ideeen hebt, dan hoor ik het graag.

@Cyclad58@Annie87@doorbijter@EefjeJ
 

bewerkt door Kannietmeer
Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei Kannietmeer:

:lol:

Ik ben echt serieus.
We moeten dan verhalen noteren tot in detail. 
Alle onderzoeken en literatuur over benzo's doorspitten met de feiten en data waarop alles al bekend was en proberen erachter te komen wanneer de informatie voor het eerst bekend werd en hoe het tot de medische wereld is gekomen.
Daarnaast dus uitzoeken wat de beste methode is om het te financieren. Alle ideeen zijn welkom. Een funder is de makkelijkste  qua werkuren, maar ik weet niet of ik iemand kan vinden die het wil bekostigen.  ( Iemand nog een rijke suikeroom die hier voor wil dokken ?)

Dan moeten we ook bepalen wie er aangeklaagd kan worden in Nederland voor deze verschrikking. De regering? Artsen die niet informeren en te lang voorschrijven zonder verantwoordelijkheid te nemen? De fabrikanten? Dit moet denk ik samen met een advocaat worden bepaald.

Veel mensen die ons voor zijn gegaan, hebben hier mogelijk over nagedacht, maar hebben uiteindelijk hun eigen leven teruggekregen en willen mogelijk niet meer denken aan de nare tijd die ze hebben gehad. Mogelijk dat hierdoor ook nog nooit iemand dit heeft gedaan (of misschien wel en dan weet ik er gewoon niet van, maar dat moet ik dus nog uitzoeken)

Ik stel voor dat iedereen die geinteresseerd is in iemand verantwoordelijk stellen voor de schade aan mensenlevens door benzo's kan hier reageren en zich aanmelden. We kunnen iedereen taggen die we leren kennen en denken dat ie mogelijk mee wil doen.

Ik ben zelf niet zozeer geinteresseerd in de schadevergoeding, maar ik heb echt als doel dit probleem veel duidelijker op de kaart te zetten en de wetgeving, educatie  ne het bewustzijn van de maatschappij over dit middel te veranderen. Als er schadevergoeding moet worden geeist om dat te bewerken, is dat natuurlijk prima.

Hoeveel tijd zou je er in willen/ kunnen steken @Robbin? Of misschien beter nog: is het niet beter voor jou om eerst je taper af te maken en je geen stressvol werk op de halst te halen? Je gezondheid gaat voor namelijk. Mocht er iets zijn van wat ik hierboven schrijf dat je kan oppakken, of als je ideeen hebt, dan hoor ik het graag.

@Cyclad58@Annie87@doorbijter@EefjeJ
 

Ik zou met liefde getuigen en mijn hele verhaal doen. Deze rotzooi moet verboden worden. Maar momenteel ben ik nog te ziek, nu ook nog de griep eroverheen en lig ik in echtscheiding wat ook zeer naar aan het worden is. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wil ook absoluut mijn verhaal kwijt, dat merk ik al heel lang dat ik dat wil. Maar ook nu voel ik me daarvoor nog niet goed genoeg.... maar ik hoop in de toekomst power genoeg te hebben om het wel te kunnen :) want idd die troep moet verboden worden

Gaat het een beetje @Annie87 ? Mag ook via pb of in het ander topic hoor xx of uiteraard niet als je er geen behoefte aan hebt. Maar je weet me te vinden, mag altijd ^_^

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Robbin:

Ik ben ook heel serieus @Kannietmeer. Ja ik zou er wel tijd in willen steken hoor. Wie gaan we aanklagen inderdaad, het juridisch loket geeft gratis antwoord op dingen. Zullen we die eens bellen om te kijken wat hun zeggen, of zou dat weinig zin hebben?

Ik heb inderdaad gedacht dat dat  weinig zin heeft, maar je  mag het zeker proberen.
Zou dit dan je vraag zijn: Wie kan ik aanklagen voor het doodziek worden van voorgeschreven en goedgekeurde medicatie, waar al 60 jaar van bekend is dat het je doodziek kan maken?

Ik heb eigenlijk altijd aangenomen dat ik er niet veel verder mee zou komen dat aan hun te vragen. Misschien onterecht.
Wil jij het proberen?

bewerkt door Kannietmeer
Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei Annie87:

Ik zou met liefde getuigen en mijn hele verhaal doen. Deze rotzooi moet verboden worden. Maar momenteel ben ik nog te ziek, nu ook nog de griep eroverheen en lig ik in echtscheiding wat ook zeer naar aan het worden is. 

 

7 uur geleden zei EefjeJ:

Ik wil ook absoluut mijn verhaal kwijt, dat merk ik al heel lang dat ik dat wil. Maar ook nu voel ik me daarvoor nog niet goed genoeg.... maar ik hoop in de toekomst power genoeg te hebben om het wel te kunnen :) want idd die troep moet verboden worden

Gaat het een beetje @Annie87 ? Mag ook via pb of in het ander topic hoor xx of uiteraard niet als je er geen behoefte aan hebt. Maar je weet me te vinden, mag altijd ^_^

 Ik houd jullie op de hoogte als er ideëen of veranderingen zijn. Fijn als jullie je verhaal willen doen.
Mogelijk kunnen jullie alvast beginnen met je verhaal zo gedetailleerd mogelijk te noteren en daar zelfs doktersrapporten /notities bij te verzamelen als die er zijn.

Ik heb zelf de dokters gemeden toen ik eenmaal doorhad dat ik ontwenning had, omdat ik de ontkenning niet kon verdragen/verwerken. Dus ik deed alles op mijn eigen houtje. Voor een rechtbank is dat geen sterk gedocumenteerd verhaal vermoed ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 minuten geleden zei Robbin:

Heb je een betere vraag ingedachten als die je opschreef? 

nee, dit is denk ik wel wat ik de advocaat ook zou vragen. 

16 minuten geleden zei Robbin:

@Kannietmeer rapporten genoeg hier ;). Als je iets gevonden hebt doe ik graag m'n verhaal. ik zou een keer kunnen bellen, al is het alleen maar om te kijken wat ze er op te zeggen hebben.

Het valt inderdaad te proberen. Mocht het je niet lukken, dan hoor ik het wel. Dan probeer ik het zelf als ik tijd heb. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goh ik vroeg me eergisteren dus af of ze ons vergeten waren en het alleen maar over de opiaten kunnen hebben. Kwam dit vanochtend tegen: 

https://www.woodtv.com/news/target-8/xanax-withdrawal-i-was-fighting-for-my-life-/2040590824

Nou zo zouden wij hier eigenlijk ook eens in het nieuws moeten komen.  

Vergeet het filmpje niet af te spelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wil graag mijn verhaal doen en ik ga er ook nog iets mee doen maar wil eerst beter worden en de scheiding rond hebben. Er speelt teveel in mijn leven nu. 

Ik wil ook nog een klacht indienen bij het tuchtcollege over mijn oude huisarts en de behandeling die zo verkeerd is gegaan. Ze bleef me maar volstoppen, het kon niet aan de pillen liggen terwijl ik met bewijs kwam uit het farmacotherapeutisch kompas en bijsluiters, wilde me niet doorverwijzen en heeft mij eigenwijs genoemd. Maar dit kan nog binnen 10 jaar. Dus even geen prio voor mij nu. 

Zelf zit ik ook aan Zembla te denken. Zembla heeft ook al 2 afleveringen gemaakt over antidepressiva en dat dit meer kwaad dan goed doet. (Via YouTube te bekijken als “de piekerpil” voor de geïnteresseerden onder ons). 

Ik wil met liefde overal mijn verhaal delen en getuigen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 30-5-2019 om 10:09 zei EefjeJ:

Ik wil ook absoluut mijn verhaal kwijt, dat merk ik al heel lang dat ik dat wil. Maar ook nu voel ik me daarvoor nog niet goed genoeg.... maar ik hoop in de toekomst power genoeg te hebben om het wel te kunnen :) want idd die troep moet verboden worden

Gaat het een beetje @Annie87 ? Mag ook via pb of in het ander topic hoor xx of uiteraard niet als je er geen behoefte aan hebt. Maar je weet me te vinden, mag altijd ^_^

Thx @EefjeJ super lief! Ik ben idd een beetje stil hier op het forum maar dat komt omdat er nu ook zoveel andere ellende in mijn leven speelt. Nu bijna 3 maanden benzo vrij joepie!! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 31-5-2019 om 14:23 zei Robbin:

waarom kan jij het wel zien en wij niet??

Als jij het wel kan zien, kan je dan een screenshot maken voor ons? Als je zegt dat het een betere is dan ben ik direct extra geinteresseerd ;-)

 

bewerkt door Kannietmeer
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve @Annie87

Fijn dat je mee wilt doen !

@Lynn86 Super dat je ook je verhaal wel wilt vertellen. 

@Robbin@Cyclad58@EefjeJ@doorbijter

Het is dus belangrijk dat iedereen zijn dossier zo compleet mogelijk heeft. Verlies van loon en werkbare uren moeten ook in het dossier.


Dit is geen verhaal van maanden, maar een rechtzaak kost misschien jaren tijd om goed voor te bereiden. Mijn partner zal contact leggen met de advocaat die ik voor ogen heb, voor een eerste inschatting. Ze is steengoed en zeer gerespecteerd, en zal zeker een betrokken advies geven, zelfs als ze zichzelf niet geschikt zou vinden om aan deze zaak te werken.

bewerkt door Kannietmeer
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...