Gast Geplaatst 22 juni 2019 Rapport Share Geplaatst 22 juni 2019 Aardig dat je naar me vraagt @Bilo. Ik ga met kleine stapjes vooruit. Ik schijf wel een updeetje op mn eigen draadje. Dit is tenslotte jouw draad. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beter Geplaatst 23 juni 2019 Rapport Share Geplaatst 23 juni 2019 Dat herken ik zo, @Bilo, dat niet drinken in de vakantie makkelijker is. Nu in het weekend lukt het me ook relatief makkelijk, maar aan het einde van een lange werkdag is het het moeilijkst. Het is zo lang mijn manier van ontspanning geweest, dat eerste glaasje wijn direct als ik thuiskom en dan maar gewoon doordrinken. Een diep ingesleten gewoonte, die heel moeilijk te doorbreken is. Als ik moe ben van mijn werk was een glas wijn mijn beloning. Die gedachte en gewoonte probeer ik te doorbreken. Eerst met een alcoholvrij biertje, nu met Spa met verse munt en citroen. Lukt alleen met wilskracht en m’n kop erbij houden. Als ik even niet nadenk sta ik weer bij Albert Heijn met een fles bij de kassa... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 23 juni 2019 Rapport Share Geplaatst 23 juni 2019 Dat was bij mij ook het geval. Vind het na het werk nog steeds lastig om te ontspannen. Maar dat zegt wel wat over hoe ik met het werk omga. Dat kan wellicht anders... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bilo Geplaatst 25 juni 2019 Auteur Rapport Share Geplaatst 25 juni 2019 Update...het is 1 Am en kom net pas terug van werk. Niet drinken gaat me redelijk af. Ik weet wel waar mijn pijnpunten liggen. Dat heb ik geleerd laatste weken. Alcohol gebruiken als ontspannings meganisme. Dat gebeurt trouwens zo vaak. Ik heb serieus rond gevraagd en meeste collegae drinken wijn elke avond. Om te ontspanne. Probleem bij mij is dat ik het niet bij 2 wijn kan laten. Verder heb ik gemerkt dat ik alcohol niet eens zo leuk vind. Welke therapie je ook bekijkt;..alcohol biedt niets. Dat geloof ik. Maar dat wil niet zeggen dat het makkelijk is om uit die lichamelijke verslaving te ontsnappen.Ik merk de verslaving lichamelijk. Ik merk de rare gedachten etc. Dus eigenlijk is het vrij simpel. Ik moet de lichamelijke verslaving even uitzitten. Maar dan krijg je weer gedachten als;..is dit de juiste tijd? Warrom nu? haha bijna fascinerend. Tot nu toe paar dagen geen alcohol. En dat is goed Maar ik reken niet zo. Ik kan nu 7 dagen niet drinken en dan 4 flessen wijn (ja zoveel kan ik drinken). Ik wil leren waarom. Waar is de noodzaak. Is het puur lichamelijk? En zo ja;;..wat zijn dan de beste condities om te stoppen. Haha ik heb wat ideeen en ga nu proberen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ties Geplaatst 27 juni 2019 Rapport Share Geplaatst 27 juni 2019 Ja inderdaad veel succes, dag voor dag! Bilo reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 27 juni 2019 Rapport Share Geplaatst 27 juni 2019 Heb je door dat je heel anders klinkt dan eerder? Volgens mij zet je behoorlijke stappen.... Bilo reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
IJsvogel Geplaatst 7 juli 2019 Rapport Share Geplaatst 7 juli 2019 Hoe is het @Bilo? Bilo reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bilo Geplaatst 21 juli 2019 Auteur Rapport Share Geplaatst 21 juli 2019 Op 7-7-2019 om 22:24 zei IJsvogel: Hoe is het @Bilo? Nog niet zoals ik wil. Wel voor eerste keer 8 dagen zonder alcohol. Maar alcohol is maar een symptoom en geen oorzaak. Dealen met de reden is wat moeilijker Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 21 juli 2019 Rapport Share Geplaatst 21 juli 2019 knap Bilo, 8 dagen is een mooie basis. en ja dat dealen met de onderliggende reden(en) die kennen we allemaal. En dat is ook precies wat gebeuren moet. hier komen kan helpen. succes! gaat t lukken denk je? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bilo Geplaatst 27 juli 2019 Auteur Rapport Share Geplaatst 27 juli 2019 nu nog steeds zonder alcohol. Maar he b hulp nodig. Jane;..suggestie voor psychologische hulp? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 27 juli 2019 Rapport Share Geplaatst 27 juli 2019 ja lijkt mij ook Bilo, en dan verslavingsarts> of instantie in jouw buurt. sterkte joh! jij kunt dit wel, dat bewijs je al door op tijd hier te komen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
IJsvogel Geplaatst 27 juli 2019 Rapport Share Geplaatst 27 juli 2019 Sterkte, goed dat je het gaat aanpakken. Ik zou ook beginnen bij de huisarts. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden