Spring naar bijdragen

Onze huiskamer 4-4-2019

EefjeJ

Aanbevolen berichten

Goedemorgen...

Beetje vroeg, maar slapen lukt niet meer... Gisteravond viel ik net in slaap toen ik wakker schrok en mijn hart bonkte uit mijn lijf, bloeddruk was ook erg hoog voor mijn doen, zweten, misselijk en ik trilde mijn bed uit... Het leek een paniekaanval, maar ik was eerst helemaal niet bang... Nu wel weer en erg onrustig nog en veel gedroomd... Heeft iemand hier weleens last van gehad? Ik had zo'n goede hoop na die goede nacht en goede momenten overdag en dan dit :(

Ik hoop dat jullie beter hebben geslapen :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei EefjeJ:

goedemorgen Eefje 

wat naar zeg, maar dat is echt een bekende ontwenningsklacht. Heb ik veel over gezien in YouTube filmpjes. Het schrikken heb ik ook vaak, ik ervaar het dan als een soort schokken door mijn lijf, op het punt tussens waken en slapen. Maar weet niet of je dat bedoeld. Maar kan ook echt schrikken van geluiden. Hopelijk heb je snel een betere nacht. Probeer te onthouden dat herstellen hiervan niet lineair gaat. Maar elke dag zonder benzo is toch een dag dichter bij het herstel. Al voelt het niet zo.

ik had meteen weer die rare buikzenuwen bij mijn ogen openen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toch is rusten en accepteren het enigste dat het wat makkelijker maakt, denk ik lieve meiden. Dat is verdulleme moeilijk maar het enigste dat echt helpt, vooral rusten. Drink iets warms voor je gaat rusten dat ontspant. Moeilijk maar het werkt echt. En verder, hecht er niet teveel waarde aan, je lichaam geeft alleen aan dat het erg gespannen is, meer niet. Pillen slikken is veel gevaarlijker. Moet je na gaan dat je alles weg slikt. Dat hoopt zich op, en komt er nu ook uit, samen met de ontwenning. HIER MOETEN WE DOORHEEN OF WE WILLEN OF NIET.

Accepteren en doorgaan met weer je mee bezig bent. Probeer je daarop te richten. Dat is positief. Probeer het vandaag eens een dag uit. Hoor ik het vanavond? :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@bolletje Ik snap je helemaal en de ene keer gaat het accepteren beter dan de andere keer....ik twijfel (meestal) ook niet meer aan het feit of het ontwenning is alleen zijn de symptomen soms wel erg eng...

@Annie87 Ja het was erg naar, ik ben nu nog erg trillerig en heb mega slappe benen, koude voeten en nog wat misselijk, hartslag is ook nog hoog, bloeddruk is iets gezakt. Wat ik zo gek vind is dat de klachten soms heftiger zijn dan in de eerste week. Dan ben ik bang dat ik alsnog epileptische aanvallen krijg of iets dergelijks.... Je krijgt zo'n goede hoop na iets betere dagen en dan BAM, voor mijn gevoel weer terug bij af...
Vervelend ook weer die zenuwen bij je...hopelijk zakt het gauw af...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Thx lieve bolletje, 

Ik doe elke dag mijn best maar de ontwenningsverschijnselen zijn zo gruwelijk dat negeren niet lukt. Ik peins er overigens niet over om een benzo te nemen. (Ga nog liever dood). Want alle klachten die ik nu ervaar zijn 100% ontwenning. Dat weet ik zo zeker omdat dit niet de klachten waren die ik had. Dus ik sleep mezelf de dag door, er vanuitgaande dat het ooit beter gaat worden. Ook maak ik vrijwel elke dag een wandeling. Maar afleiding is heel moeilijk omdat de verschijnselen nog te hevig zijn en daardoor lukt het me niet mijn aandacht ergens anders bij te houden. Maar doe mijn best 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@EefjeJ ik snap je angst heel goed; dat je alsnog bang bent dat je hevigere ontwenningsverschijnselen gaat krijgen. Ik heb juist de angst voor de geestelijke ontwenningsverschijnselen. Ik weet ook niet echt hoe ik ermee om moet gaan. Ik ga er toch maar vanuit dat die ernstige verschijnselen eigenlijk alleen bij de acute fase vermeld staan. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@EefjeJ hoe lang zit jij nu zonder? Ik vandaag precies een maand. Ik las gister dat je de vooruitgang het beste per maand kan gaan bekijken. Ik kijk nu steeds per week. Maar iemand had geschreven dat als je per maand gaat bekijken, je vaak meer vooruitgang ziet, omdat je soms een wave van een aantal dagen kan hebben en als je per maand gaat bekijken, dat je dan wel ziet dat je meer betere momenten hebt gehad. Dus op naar maand 2. Hopelijk gaan we dat ook zo ervaren. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Annie87 Ik probeer er rustig onder te blijven en ook positief te denken dat dit misschien de enige "aanval" is etc... Maar toch dat angst stemmetje... Het leek ook echt een paniekaanval, maar dan begon het zonder angst, zo raar... En dan zeggen ze dat het de eerste twee weken het heftigst is....nou zo ervaar ik dat niet helaas. Dan duurt de acute fase bij mij nu al 3,5 week, dat is toch ook vreemd? Misschien om dat ik CT ben gestopt?
Nu dus 3,5 week gestopt en afgelopen dagen niet echt duizelig, weinig zweten, amper hartkloppingen (overslagen).... Hoofdpijn blijft wel een ding, spierpijn, onrust, zenuwen en dan nu weer dit erbij... Ik hoop van harte dat het de komende maand beter gaat...laten we het hopen :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@EefjeJ wat ik heb begrepen van anderen is dat de acute fase best lang kan duren na een CT stop. Ik heb zelf een filmpje van een jongen gezien die vertelde dat hij pas na 5 maanden het gevoel had, uit de acute fase te zijn. (Nu niet wanhopen). Ik weet ook niet precies hoe ik het moet zien. Bij mij lijkt het er (voor nu dan) meer op dat de verschijnselen heeeeeeeel langzaam in intensiteit afnemen. Dus ik vind het ook moeilijk te zeggen, wanneer ben je dan uit de acute fase? Ben ik dat nu? Omdat ik soms een soort van window ervaar? Er zijn meer mensen die maan heeeeel langzaam vooruitgang zien en elke maand een hele lichte verbetering zien. Ik vind het zelf erg moeilijk om echt over de fases te spreken. Maar misschien kan ik dat pas zeggen na een half jaar of een jaar. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dames, wat naatje dat jullie je zo ellendig voelen. Ik moet er niet aan denken dat ik ook nog door die fase moet. Daar word ik niet vrolijk van. 

Zelf zonet de oudste op de fiets naar school gebracht. Ging totaal niet. Ik wist dat ik s morgens op mn slechts ben, maar dat zelfs naar school brengen zware ellende is, heb ik nog nooit gehad. Niet zozeer onrust, maar een heel raar hoofd. Komt allemaal zo raar binnen. Dat heb ik wel vaker, maar niet zo heftig en raar als dit. En nu dus weer verdrietig, bang, angst dat t nooit beter wordt. Jullie kennen t wel. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@doorbijter wat balen ook. Wellicht toch de stress van gister omdat je niet teruggebeld bent? Dat je daardoor in een soort sterkere wave zit ofzo? 

Dat wij ons zo voelen, hoeft niet te zeggen dat jij het ook gaat krijgen he. Er zijn ook mensen die hun ergste tijd hebben tijdens het taperen. Ik weet zelf niet goed wat ik erger vindt. Denk wellicht toch het taperen, alleen nu heb ik andere klachten als tijdens het taperen. Het is lastig te vergelijken. 

Ga je vandaag bellen naar de psych? Waarom je niet gebeld bent? Hoop dat je vandaag je recept krijgt. 

Sterkte 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Annie87, mijn psychiater is nu 1,5 week afwezig. Maandag is de vpk er weer en gaat zij de vervangend psychiater vragen voor een recept. Ik kan dus niets anders doen dan wachten. Ik heb daar geen stress van hoor, t is niet anders. Vind t wel heel erg jammer.

Ik vertrouw er maar op dat ik met de omzetting naar dia wat mildere ontwenning zal hebben. @Paps, wie adviseert jou niet over te stappen? De Ashton manual is heel duidelijk hoor. Altijd overstappen op diazepam. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 minuten geleden zei doorbijter:

@Annie87, mijn psychiater is nu 1,5 week afwezig. Maandag is de vpk er weer en gaat zij de vervangend psychiater vragen voor een recept. Ik kan dus niets anders doen dan wachten. Ik heb daar geen stress van hoor, t is niet anders. Vind t wel heel erg jammer.

Ik vertrouw er maar op dat ik met de omzetting naar dia wat mildere ontwenning zal hebben. @Paps, wie adviseert jou niet over te stappen? De Ashton manual is heel duidelijk hoor. Altijd overstappen op diazepam. 

OW wat balen zeg dat je helemaal tot maandag moet wachten. Aan de andere kant, die paar extra dagen maken ook niet meer uit. Hoop dat je je straks iets beter voelt 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei EefjeJ:

Goedemorgen...

Beetje vroeg, maar slapen lukt niet meer... Gisteravond viel ik net in slaap toen ik wakker schrok en mijn hart bonkte uit mijn lijf, bloeddruk was ook erg hoog voor mijn doen, zweten, misselijk en ik trilde mijn bed uit... Het leek een paniekaanval, maar ik was eerst helemaal niet bang... Nu wel weer en erg onrustig nog en veel gedroomd... Heeft iemand hier weleens last van gehad? Ik had zo'n goede hoop na die goede nacht en goede momenten overdag en dan dit :(

Ik hoop dat jullie beter hebben geslapen :)

Ach jee, het is naar . Maar helaas hoort het bij de ontwenning. Je hersenen moet gewoon wennen dat die stof er niet meer is en dat geeft allerlei lichamelijke reacties. En ik besef bijvoorbeeld dat het meer wordt als ik te druk ben geweest, te veel prikkels heb gehad. 

Het ga je goed 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag allemaal,

Heftig wat ik lees over ontwenningsverschijnselen. Ik wens degenen die hier last van hebben heel veel sterkte en moed om door te zetten. De beloning zal uiteindelijk fantastisch zijn: vrijheid, het lot deels in eigen hand nemen, zelfrespect en zoveel meer. Het leven blijft natuurlijk ook gewoon het leven met z'n mooie en minder mooie kanten. Ik weet van de jaren dat ik niet dronk (4) dat het leven vaak genoeg moeilijk en/of ingewikkeld was en ik dan dacht: stel je voor dat ik  nu ook nog zou drinken dan heb ik het 'en moeilijk en ook nog een drankprobleem erbij'.'

Zet'm op dappere strijders.

Liefs Minky

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Annie87 Ik kan niet anders dan afwachten hoe het gaat lopen, neemt niet weg dat het soms beangstigend is... Vanmorgen gemasseerd, dat was toch evengoed wel erg fijn. Ze vond mijn spieren wel al losser worden. Ook nog op mijn dooie gemakkie bij mijn paard geweest, dat ging ook goed. Maar toch thuis weer huilen, dat luchtte wel op. Nu nog wat zenuwen, beetje depri en weer die hoofdpijn, vraag me af of dat niet door een supplement komt... Hoe gaat het met jou?

@Hypertjeee Ja heel naar, heb jij het ook gehad? Het stelt me wel enigzins gerust dat ook dit ontwenning is, al hoop ik niet dat het te vaak gebeurt 's nachts ;)

@doorbijter Balen dat je je zo voelde vanmorgen... Ik had het de eerste week vooral heel erg dat ik zo wazig zag en een beetje zeeziek was, heel raar... Heb het idee dat ik nu wel meer mee krijg van mijn omgeving...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag allemaal,

Nou, ik hoor nu ook weer bij de afbouwers. 

Ik werd 4 weken terug na een heftige gebeurtenis om 3 x 10 Oxazepam gezet (nadat ik 15 maanden terug ben gestopt met Lorazepam na afbouwen). 
Ik heb de Oxazepam snel weer afgebouwd en gebruik vanaf afgelopen zondag 5 mg voor het slapen gaan, meer niet. 
Gisternacht geen Oxazepam genomen. Werd een ruk nacht. Viel wel snel in slaap, maar was om half 4 wakker. Ik voelde me de afgelopen 2 weken prima, maar nu is het weer minder. Mijn echtgenote wil nu dat ik de halve Oxazepam weer pak totdat ik bij de psychiater terug moet zijn (dat is pas begin mei). Ik begrijp dat, want ze wil niet dat ik weer terugval. Dat wil ik ook niet, maar ik wil er gewoon vanaf. Hopelijk kan ik doorzetten. 

Wat @Annie87 zegt over mogelijke langdurige verschijnselen klopt wel, maar het is onduidelijk wie daarvan last krijgt en waarom. Vaak wordt gezegd dat personen die lang en/of ene hoge dosis hebben geslikt meer kans hebben op langdurige ontwenning, maar dat is geen wet van Meden en Perzen. 

Sommige mensen die kort geslikt hebben hebben langdurige verschijnselen terwijl er ook mensen zijn die langdurig hebben geslikt en vrijwel zonder problemen kunnen afbouwen/stoppen. Totaal ongrijpbaar, die pammetjes. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei EefjeJ:

@Annie87 Ik kan niet anders dan afwachten hoe het gaat lopen, neemt niet weg dat het soms beangstigend is... Vanmorgen gemasseerd, dat was toch evengoed wel erg fijn. Ze vond mijn spieren wel al losser worden. Ook nog op mijn dooie gemakkie bij mijn paard geweest, dat ging ook goed. Maar toch thuis weer huilen, dat luchtte wel op. Nu nog wat zenuwen, beetje depri en weer die hoofdpijn, vraag me af of dat niet door een supplement komt... Hoe gaat het met jou?

@EefjeJ, welk supplement gebruik je? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Cyclad58 super dat je het hebt afgebouwd, hoop dat het volhoudt. Dat het nu weer minder goed gaat zijn waarschijnlijk gewoon weer ontwenningsverschijnselen. Wat een rotmiddel eigenlijk he; zo bruikbaar het kan zijn tijdens een moeilijke periode, zo heftig om er vanaf te komen. Duim voor je. 

En idd zo oneerlijk qua gebruik ook, mensen die een maand hebben geslikt kunnen wel 2 jaar last hebben en mensen die 30 jaar hebben geslikt, binnen 3 maanden genezen zijn. Zo onlogisch als maar kan...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 minuten geleden zei Annie87:

@Cyclad58 super dat je het hebt afgebouwd, hoop dat het volhoudt. Dat het nu weer minder goed gaat zijn waarschijnlijk gewoon weer ontwenningsverschijnselen. Wat een rotmiddel eigenlijk he; zo bruikbaar het kan zijn tijdens een moeilijke periode, zo heftig om er vanaf te komen. Duim voor je. 

En idd zo oneerlijk qua gebruik ook, mensen die een maand hebben geslikt kunnen wel 2 jaar last hebben en mensen die 30 jaar hebben geslikt, binnen 3 maanden genezen zijn. Zo onlogisch als maar kan...

Ach ik kan nu weer meepraten over ontwenningsverschijnselen :huh:

bewerkt door Cyclad58
Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei EefjeJ:

@Hypertjeee Ja heel naar, heb jij het ook gehad? Het stelt me wel enigzins gerust dat ook dit ontwenning is, al hoop ik niet dat het te vaak gebeurt 's nachts ;)

@doorbijter Balen dat je je zo voelde vanmorgen... Ik had het de eerste week vooral heel erg dat ik zo wazig zag en een beetje zeeziek was, heel raar... Heb het idee dat ik nu wel meer mee krijg van mijn omgeving...

Ik heb best wel erge dingen gehad. Maar bij kwam het ook grotendeels door oxazepam. Dat heeft bij mij gewoon een paradoxaal effect gehad. Juist door de oxazepam kreeg ik depressie, wat weer resulteerde in angst en psychoses. Ik wil niet te veel in details gaan misschien kan je wat dingen van mij terug lezen.  Op het moment bouw ik de diazepam af en ik ben bijna klaar maar de laatste loodjes wegen het zwaarst 

@Cyclad58 weet je Ad, al die benzo’s zijn sh.t maar oxazepam heeft gewoon bij veel mensen geen goede werking. Hoop dat je snel opknapt 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

22 uur geleden zei Hypertjeee:

Ik heb best wel erge dingen gehad. Maar bij kwam het ook grotendeels door oxazepam. Dat heeft bij mij gewoon een paradoxaal effect gehad. Juist door de oxazepam kreeg ik depressie, wat weer resulteerde in angst en psychoses. Ik wil niet te veel in details gaan misschien kan je wat dingen van mij terug lezen.  Op het moment bouw ik de diazepam af en ik ben bijna klaar maar de laatste loodjes wegen het zwaarst 

@Cyclad58 weet je Ad, al die benzo’s zijn sh.t maar oxazepam heeft gewoon bij veel mensen geen goede werking. Hoop dat je snel opknapt 

Dag @Hypertjeee, ik denk dat het niet zoveel uitmaakt welke pam je slikt, bij een gedeelte van de benzogebuikers heeft het slikken van een pam een paradoxaal effect. Dat is zo bij Diazepam, bij Oxazepam, bij Lorazepam, bij Clonazepam. Dat is ook de reden dat het niet iedereen lukt om bij afbouwen over te stappen op Diazepam. Elke pam heeft toch weer een iets andere eigenschap en het maar net hoe je lichaam erop reageert. Je hebt wel gelijk dat de meeste problemen worden gemeld bij Oxazepam, maar dat is geen wonder: Oxazepam is veruit de meest voorgeschreven benzo. Ik denk dat het procentueel gezien niet zo veel uitmaakt. Misschien eens aardig om zoiets te onderzoeken! 

Succes met de laatste loodjes, het gaat je lukken!

Liefs, Ad

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...