Spring naar bijdragen

Onze h . kamer 29-3-2019


bolletje

Aanbevolen berichten

Moghu mensen,

Goed geslapen mensen? Hier ook, alleen word ik zo rond 2 uur wakker en slaap dan een paar uur niet. Raar hé? Das al een tijd zo.

Hoe hebben jullie gepit?

Verder maak ik me een beetje erg zorgen om onze K.N.M. Al een tijdje niets meer van haar gehoord. Niet prettig.

Dadelijk naar de dagbesteding. Ben bewust aan het opletten dat ik niet teveel prikkels krijg. Het is daar nogal druk met geluiden. Dat gaat dwars door mijn oordoppen heen. 

Verder heb ik veel zin in de dag.:)

 

 

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen....

Waardeloos dat niet goed slapen...ik word zelf erg vaak wakker 's nachts en ben echt doodmoe.
Ik ben ook weer even radeloos :( ik heb helemaal niet lang oxa gebruikt en dacht dat het iets beter met me ging afgezien van het slapen en de hoofdpijn.
Maar nu werd ik weer niet "goed" vanmorgen...weer duizelig, zweten, angst, koude handen/voeten, huilen etc... Ik vraag me echt af kan dit nou door zo'n korte tijd gebruik oxa komen? Is er niet iets heel anders aan de hand, al zou ik niet weten wat....het maakt me zo bang dat het nu weer zo slecht gaat. De afgelopen dagen ook continue hoofdpijn en gespannen spieren, ook nog steeds brandende huid en elke middag heb ik het gevoel alsof ik koorts heb... Na ongeveer 5 a 6 wkn oxa en dan dit? Ik word hier zo onzeker en bang van, word ik ooit weer de oude...ik moet dan zo huilen als ik naar mijn kinderen kijk, kan ik er ooit weer volledig voor ze zijn :(

Ik wil jullie ook eigenlijk niet steeds tot last zijn.... ik voel me zo'n zeur, terwijl jullie er allemaal al zo lang mee dealen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve @EefjeJ

je kan al binnen 2 weken afhankelijk zijn van oxazepam of een Benzo;

https://www.vincere-ggz.nl/verslavingen/medicijnverslaving/risicos-medicijnverslaving/

hier staat dat je binnen 2 weken al tolerantie kan ontwikkelen en ik zie bij mezelf (nu achteraf pas) dat ik het al na 1 week had! Dus het kan echt! Al zijn er artsen die zeggen van niet. Je hele neurotransmitter huishouding is in de war waardoor je allerlei klachten hebt nu. Wellicht doe je nog teveel? Ik snap dat je graag je leven wil leiden hoor. Maar misschien moet je het iets rustiger aan doen? Vertrouw erop dat het goed komt. En als je echt bang bent voor bepaalden aandoeningen ga naar de huisarts. Laat bijvoorbeeld je bloed prikken ofzo etc. Misschien stelt het je gerust. Ongetwijfeld zal er ook een deel stress onder zitten. Je was immers ziek toen je bij de arts aanklopte. Het nare is dat na het stoppen met een benzo alle klachten die je al had wel 10x erger terugkomen en je krijgt er een heleboel nieuwe klachten bij. Ik denk dat een heel groot deel van je klachten benzo gerelateerd zijn. 

Veel liefs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

55 minuten geleden zei bolletje:

Moghu mensen,

Goed geslapen mensen? Hier ook, alleen word ik zo rond 2 uur wakker en slaap dan een paar uur niet. Raar hé? Das al een tijd zo.

Hoe hebben jullie gepit?

Verder maak ik me een beetje erg zorgen om onze K.N.M. Al een tijdje niets meer van haar gehoord. Niet prettig.

Dadelijk naar de dagbesteding. Ben bewust aan het opletten dat ik niet teveel prikkels krijg. Het is daar nogal druk met geluiden. Dat gaat dwars door mijn oordoppen heen. 

Verder heb ik veel zin in de dag.:)

 

 

Ja bolletje maak me ook zorgen om Liz. :(

jij veel plezier op de dagbesteding. Hopelijk ga je snel weer iets beter slapen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei EefjeJ:

ik moet dan zo huilen als ik naar mijn kinderen kijk, kan ik er ooit weer volledig voor ze zijn

@EefjeJ: ik ervaar dit nu ook, snap zo je gevoel hierin. Ik heb 1 dochter, en merk gewoon dat ik me anders voel, anders reageer, en veel minder betrokken kan zijn. Ook veel huilen daarover. En de onzekerheid of het ooit weer goedkomt. Bah. Voel met je mee. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@EefjeJ weet niet of je dit wil kijken maar plaats het toch: is geen eng filmpje. Is van een vrouw die het heeft doorgemaakt en er erg ziek door was maar nu genezen is. Ik vind dit echt een positief filmpje en ze zegt dat iedereen die angst van niet genezen heeft, heb er zelf veel aan en meerdere keren gezien (als ik het niet meer zag zitten)

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Annie87 Heel erg bedankt voor je links en je adviezen :) Voor mijn gevoel doe ik niet veel, maar misschien in de tijd van ontwenning dat ik nog minder aan kan? In het begin van overspannen zijn kon ik meer aan dan nu merk ik...conditioneel is het tot het nulpunt gezakt en die vermoeidheid pffff.... De huisarts bellen heb ik weinig zin in, heb het een paar weken terug al gevraagd van die duizeligheid en het zweten, maar dat kwam allemaal door mijn overspannenheid en hoort er allemaal bij... Nou ik vraag me af of het daardoor komt, de klachten voor de oxa waren (op een aantal na) echt anders dan nu...gek he dat ik er dan soms gewoon geen vertrouwen meer in heb. Terwijl ik ook vaak genoeg zeker weet dat het ontwenning is... Ik ga zo het filmpje even kijken :)

@ELL
Ik vind dat denk ik het ergst op dit moment, dat ik zo moe ben en daardoor chaggie en depri. Ik geniet wel van mijn kids, maar het is toch heel anders nu... En ja die onzekerheid pfff vreselijk...

Geen idee of het kan, maar kunnen klachten erger worden rondom de menstruatie?
En wat betreft de hoofdpijn, die ik nu alweer dagen heb, zijn daar ook mensen mee bekend? Eerste stopweek veel last van gehad, vorige week niet en nu alweer een aantal dagen...ook weer icm veel spierspanning.

Het is wel super lekker weer zeg! Zo maar even buiten (met zonnebril haha) een kopje thee drinken... Fijne dag allemaal!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei EefjeJ:

Goedemorgen....

Waardeloos dat niet goed slapen...ik word zelf erg vaak wakker 's nachts en ben echt doodmoe.
Ik ben ook weer even radeloos :( ik heb helemaal niet lang oxa gebruikt en dacht dat het iets beter met me ging afgezien van het slapen en de hoofdpijn.
Maar nu werd ik weer niet "goed" vanmorgen...weer duizelig, zweten, angst, koude handen/voeten, huilen etc... Ik vraag me echt af kan dit nou door zo'n korte tijd gebruik oxa komen? Is er niet iets heel anders aan de hand, al zou ik niet weten wat....het maakt me zo bang dat het nu weer zo slecht gaat. De afgelopen dagen ook continue hoofdpijn en gespannen spieren, ook nog steeds brandende huid en elke middag heb ik het gevoel alsof ik koorts heb... Na ongeveer 5 a 6 wkn oxa en dan dit? Ik word hier zo onzeker en bang van, word ik ooit weer de oude...ik moet dan zo huilen als ik naar mijn kinderen kijk, kan ik er ooit weer volledig voor ze zijn :(

Ik wil jullie ook eigenlijk niet steeds tot last zijn.... ik voel me zo'n zeur, terwijl jullie er allemaal al zo lang mee dealen...

Ook ik maar 5 weken oxza cold turkey gestopt,nu 1,5 jaar later, nog super zere spieren, zenuwgestel van slag geneest langzaam, maar ik ben ouder, dus duurt ws langer, komt goed, herkenbare verschijnselen, je gaat twijfelen he?   Ook dat herken ik, veel sterkte Guusje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

20 minuten geleden zei GUUS:

Ook ik maar 5 weken oxza cold turkey gestopt,nu 1,5 jaar later, nog super zere spieren, zenuwgestel van slag geneest langzaam, maar ik ben ouder, dus duurt ws langer, komt goed, herkenbare verschijnselen, je gaat twijfelen he?   Ook dat herken ik, veel sterkte Guusje

Bedankt voor je berichtje @GUUS ja ik ga zeker twijfelen, het ene moment geloof ik heilig dat het goedkomt, maar het andere moment...weg vertrouwen.... Jeetje 1,5 jaar later! Heftig zeg. Wat ik zo gek vind dat ik amper last van nervositeit en angst heb gehad na het stoppen en vandaag speelt daar ineens weer op...maar dat zal er ook bijhoren? Ik las al op een site dat het per dag of per uur kan verschillen qua klachten... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@bolletje @Annie87  en alle anderen
hi lieverds,

Eigenlijk gaat het heel goed met me en heb ik gewoon te weinig tijd gehad de afgelopen weken. Deze week schoot het er daardoor volledig bij in om hier te komen. Omdat ik veel doelen heb die gewoon veel tijd vragen.
Het wordt langzaamaan belangrijk dat ik me focus op hoe ik mijn eigen bedrijf kan starten en waar ik dan rekening mee moet houden en wat ik nodig heb.
Daarnaast bouwen mijn vriend en ik, samen met anderen aan een Stichting om Syrische mensen die nieuw in Nederland zijn te ondersteunen. Ook daar gaat aardig wat tijd in zitten.
Mijn vriend werkt als zelfstandige, werkt vanuit huis vaak, maar ik geef ondersteuning in de administratie. We zijn deze week voor de verschillende projecten kantoren gaan bekijken.

Ik heb het gewoon te druk gehad, want ook heb ik wel af en toe persoonlijk gesprekken met mensen als coach. Precies wat ik zo graag doe. Mijn vriendin had me wat meer nodig, mijn vriend was vorige week een week naar Koerdistan en toen heb ik bewust geprobeerd bezig te zijn. 

Mijn AD afbouw gaat nu goed. Ik bouw maar 1 mg per week af ongeveer en zit nu op 54 mg ongeveer. Dus nog 54 weken te gaan als ik dat tempo kan volhouden. Ik dacht eerst dat de eerste 37,5 wat sneller kon, maar toen voelde ik me instabiel worden.  Wat is het toch een rotzooi. Nou ja... het heeft me gediend, dat moet ik wel toegeven.

Sorry lieverds, wilde jullie niet ongerust maken. Ga er maar vanuit dat als ik ziek ben, ik juist meer online ben, en als ik werk en functioneel ben juist minder tijd heb.
Maar ik kom zeker terug om jullie altijd weer op te zoeken en te steunen en Iederen te laten weten dat het echt goed komt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...