Spring naar bijdragen

Onze h . kamer 7-3-2019


Aanbevolen berichten

Piep piep gaap, joehoe goeie morgen supertjes,

Gauw gauw want ik heb de wekker niet gehoord. Ik heb m'n oren gisteren uitgespoten, ging hartstikke goed mensen, nu hoor ik helemaal niets meer.:blink:

Nou kanjers tot vanavond. Dan zijn we weer een dag dichter bij het herstel.

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen lieve mensen, 

@bolletje hoe gaat het met je rug? Hopelijk iets beter? 

Hoe gaat het met de rest? 

Bedankt voor alle steun gister. Ik had het vreselijk heftig. Vandaag is het zenuwachtige gevoel er nog steeds maar in minder hevige mate. Heb vannacht ook redelijk geslapen. Wel paar x wakker geworden en gelegen, maar heb gedroomd  dus weet dat ik geslapen heb. Niet op de klok gekeken (doe ik bewust niet meer). 

Hoop dat het niet meer zo erg wordt als gister in elk geval. 

Ik wens jullie een fijne dag en voor iedereen een dikke knuffel 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede middag!

Na gisteren heel beroerd geslaapt te hebben (3uurtjes) wegens verkoudheid. Heb ik vanacht heerlijk geslapen! Ik was gisteren wel even weer in de doom scenario mode "wat als, wat als, wat als" om gek van te worden :P

@Annie87 wat fijn dat je zo goed hebt geslapen! En wat heb je toch een super lieve man!

@bolletje sorry maar schilderden gaat het momenteel niet worden... werd overgehaald om te leren haken. Maar wat niet is kan nog komen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn kop wil niet vandaag. Duizelig en hoofdpijnig en  pijnlijk om mijn hersenen te gebruiken. Heb wel vanavond een kraambezoek waar ik nu al tegenop zie. Heb net besloten een paracetamol te nemen, want denk dat het anders niet gaat vandaag. Hoop dat het helpt en ik me zo wat beter voel. Ook houd ik mijn buik vandaag weer in de gaten. Ik heb echt een soort verkramping van de buik in de middag. Waarom weet ik niet.

:wacko:ben gewoon niet lekker, dat is duidelijk

@Annie87ben trots op je Annie. Je worstelt je er doorheen,  je bent gefocust, duidelijk in je keuze, geen spoortje twijfel of je toch de benzo moet nemen, je weet dat het ontwenning is en met de tanden op elkaar en met bloedende knieen, kruip je de dag door. En zo is het gewoon en niet anders. Ik heb geen enkele twijfel dat je hier doorheen komt en dat je je leven terug zal krijgen. Houd vol meisje, je bent super goed bezig!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Kannietmeer:

Mijn kop wil niet vandaag. Duizelig en hoofdpijnig en  pijnlijk om mijn hersenen te gebruiken. Heb wel vanavond een kraambezoek waar ik nu al tegenop zie. Heb net besloten een paracetamol te nemen, want denk dat het anders niet gaat vandaag. Hoop dat het helpt en ik me zo wat beter voel. Ook houd ik mijn buik vandaag weer in de gaten. Ik heb echt een soort verkramping van de buik in de middag. Waarom weet ik niet.

:wacko:ben gewoon niet lekker, dat is duidelijk
 

Griepje wellicht, Liz @Kannietmeer, of toch last van de verschijnselen van het afbouwen van de Venlafaxine? 
Hopelijk ben je snel weer de oude!

Had ik al verteld dat mijn psychiater mijn 20 mg Paroxetine wil vervangen in 20 mg Citalopram (allebei AD). Hij vermoedt dat de paroxetine bij mij niet (meer) aanslaat en wil het in 1 keer omzetten naar Citalopram, uiteraard onder "begeleiding" van 3 maal daags Oxazepam om de effecten van het niet meer hebben van paroxetine en het inregelen van de Citalopram te beteugelen. Op zich wil ik het best proberen, maar dan zonder Oxazepam. Dat schijnt geen goed idee te zijn omdat de verschijnselen dan 3 weken toch wel heftig kunnen zijn. Heb al gevraagd of Citalopram wel gaat werken, maar die garantie is er nooit. Ik denk er inmiddels sterk over om het maar niet te doen. De terugval die ik nu heb (wel een vreemde, maandag en woensdag ging het goed en dinsdag en vandaag niet, het is even verre van stabiel) lijkt mij toch echt geen gevolg van het eventueel niet werken van de paroxetine, maar een combinatie van eigen denkfouten (te negatief bij het bemerken van psychosomatische klachten) en overbelasting. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

40 minuten geleden zei Cyclad58:

Griepje wellicht, Liz @Kannietmeer, of toch last van de verschijnselen van het afbouwen van de Venlafaxine? 
Hopelijk ben je snel weer de oude!

Had ik al verteld dat mijn psychiater mijn 20 mg Paroxetine wil vervangen in 20 mg Citalopram (allebei AD). Hij vermoedt dat de paroxetine bij mij niet (meer) aanslaat en wil het in 1 keer omzetten naar Citalopram, uiteraard onder "begeleiding" van 3 maal daags Oxazepam om de effecten van het niet meer hebben van paroxetine en het inregelen van de Citalopram te beteugelen. Op zich wil ik het best proberen, maar dan zonder Oxazepam. Dat schijnt geen goed idee te zijn omdat de verschijnselen dan 3 weken toch wel heftig kunnen zijn. Heb al gevraagd of Citalopram wel gaat werken, maar die garantie is er nooit. Ik denk er inmiddels sterk over om het maar niet te doen. De terugval die ik nu heb (wel een vreemde, maandag en woensdag ging het goed en dinsdag en vandaag niet, het is even verre van stabiel) lijkt mij toch echt geen gevolg van het eventueel niet werken van de paroxetine, maar een combinatie van eigen denkfouten (te negatief bij het bemerken van psychosomatische klachten) en overbelasting. 

Ik steun het idee dat niet te doen, als de overstap (hup, doen we even, maar wel met oxazepam) zo onvriendelijk is voor het lichaam. Ik denk eerder dat je moet overwegen ook tzt gewoon van de paroxetine af te gaan, met een super langzaam taperplan zoals ik dat nu doe met de venlafaxine. Beiden zijn korte halfwaarde meds en daarom moeilijk af te bouwen, maar met beleid zeker niet onmogelijk. Je lichaam is beter af zonder, ben ik wel achter na al mijn lees en luisterwerk.

Ik denk dat je de combinatie van de gevolgen van de benzo en geen rust nemen en niet luisteren naar je lichaam idd niet moet opvangen met een vernieuwde SSRI, maar naar de wortel van je uitdaging moet gaan. Dat is het begin van een wijzer leven en dus gezonder leven. :lips:

Ik heb geen griep, want ik heb geen koort, geen enkele echte griep dingen. Het is nu met een paracetamol minder pijnlijk, wel nog wankel, maar niet meer heel vervelend om mijn hoofd te bewegen. Denk weet dat mijn lichaam met de benzo nog niet klaar was en nu ik de AD er bij doe, is het logisch dat ik me soms niet zo leuk voel. Ik doe het er mee. Er is iets tijdens mijn slaap gebeurd vermoed ik, maar weet niet wat precies. Alsof ik even zuurstof tekort had en daarom gebroken wakker wordt. Klinkt maf misschien, maar ik droomde dat ik niet kon ademen e en dat ik mijn medicatie nam (longpufjes ventolin), maar dat het niet meer hielp. Na een wat langere tijd ( denk ik) besefte ik dat ik gewoon in bed lag en waarschijnlijk niets genomen had en daarom zo uitgeput was. Toen wel genomen en  van 7 tot 11.30 uur nog geslapen. Maar mijn hersenen bleven een verstopte homp vlees.

Nou jongens, genoeg gemekkerd. Ik ga even bij mensen op kraamvisite en moet zo weg. Toedeloe!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei muurbloempje:

Goede middag!

Na gisteren heel beroerd geslaapt te hebben (3uurtjes) wegens verkoudheid. Heb ik vanacht heerlijk geslapen! Ik was gisteren wel even weer in de doom scenario mode "wat als, wat als, wat als" om gek van te worden :P

@Annie87 wat fijn dat je zo goed hebt geslapen! En wat heb je toch een super lieve man!

@bolletje sorry maar schilderden gaat het momenteel niet worden... werd overgehaald om te leren haken. Maar wat niet is kan nog komen!

Super fijn dat de afgelopen nacht voor jou ook weer goed was! Blij voor je! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Kannietmeer:

Mijn kop wil niet vandaag. Duizelig en hoofdpijnig en  pijnlijk om mijn hersenen te gebruiken. Heb wel vanavond een kraambezoek waar ik nu al tegenop zie. Heb net besloten een paracetamol te nemen, want denk dat het anders niet gaat vandaag. Hoop dat het helpt en ik me zo wat beter voel. Ook houd ik mijn buik vandaag weer in de gaten. Ik heb echt een soort verkramping van de buik in de middag. Waarom weet ik niet.

:wacko:ben gewoon niet lekker, dat is duidelijk

@Annie87ben trots op je Annie. Je worstelt je er doorheen,  je bent gefocust, duidelijk in je keuze, geen spoortje twijfel of je toch de benzo moet nemen, je weet dat het ontwenning is en met de tanden op elkaar en met bloedende knieen, kruip je de dag door. En zo is het gewoon en niet anders. Ik heb geen enkele twijfel dat je hier doorheen komt en dat je je leven terug zal krijgen. Houd vol meisje, je bent super goed bezig!

Thx Liz, zit nog wel in een cruciale periode, dacht gister heel sterk erover na toch weer terug te gaan naar de laatste dosis maar niet gedaan en uiteindelijk toch wat geslapen. 

Wat shit dat je je zo rot voelt. Ik denk wel dat het aan je huidige afbouw ligt. Heb veel gelezen over het afbouwen van alles psychische medicatie en de symptomen lijken allemaal veel op elkaar, welke psychische medicatie je ook afbouwt. Ik ken het gevoel wat je omschrijft. Niet lekker kunnen denken want dan lijkt het nog erger te worden. 

Leef met je mee. Dikke knuffel voor jou. 

bewerkt door Annie87
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Cyclad58

ben het met liz eens. Ik zou niet zomaar switchen. Ik heb een switch gemaakt op de benzo’s en artsen zeggen ook dat dat in principe niet moet uitmaken want een benzo is een benzo. Zelfs toen mijn oxazepam omhoog ging leek het toch alsof de ontwenning van de clonazepam gewoon doorging. Voor mij voelde het toch, ook al is het dezelfde geneesmiddelgroep, alsof het totaal anders werkt. Daarnaast staat paroxetine bekend om zeer hevige ontwenningsverschijnselen. 

Misschien heb je hier iets aan? 

https://cdn0.scrvt.com/08ab3606b0b7a8ea53fd0b40b1c44f86/7633e26c9dc20484/d13a5a83c319/Guidelines-switching-antidepressants_A3.pdf

Hierin staat eerst ene SSRI afbouwen en daarna andere SSRI pas opbouwen. 

Ga maar eens opzoeken op google: cross tapering antidepressiva. 

Abrupt switchen lijkt mij erg onverstandig. Ook zijn er ervaringsverhalen op internet te  vinden van mensen die stopten met paroxetine en pas na weken opeens klachten kregen, ook al heeft paroxetine een korte halfwaardetijd en komen de klachten meestal snel. Ik zeg het niet om je bang te maken, maar wees voorzichtig. 

Hoop dat je een goede keuze maakt. Veel liefs 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Annie87:

Thx Liz, zit nog wel in een cruciale periode, dacht gister heel sterk erover na toch weer terug te gaan naar de laatste dosis maar niet gedaan en uiteindelijk toch wat geslapen. 

Wat shit dat je je zo rot voelt. Ik denk wel dat het aan je huidige afbouw ligt. Heb veel gelezen over het afbouwen van alles psychische medicatie en de symptomen lijken allemaal veel op elkaar, welke psychische medicatie je ook afbouwt. Ik ken het gevoel wat je omschrijft. Niet lekker kunnen denken want dan lijkt het nog erger te worden. 

Leef met je mee. Dikke knuffel voor jou. 

ja Annie, het is vast en zker de afbouw. Heb alleen nog wel een jaar voor de boeg.... Ik merk dat ik de behoefte heb te klagen:blink: en dat is niets voor mij:D
Maar als ik dan klaag dan is het hier. Nergens anders. Dus sorry jongens, behalve steun bieden, zal je me misschien ook wel eens zien klagen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei Kannietmeer:

ja Annie, het is vast en zker de afbouw. Heb alleen nog wel een jaar voor de boeg.... Ik merk dat ik de behoefte heb te klagen:blink: en dat is niets voor mij:D
Maar als ik dan klaag dan is het hier. Nergens anders. Dus sorry jongens, behalve steun bieden, zal je me misschien ook wel eens zien klagen.

Maar dat snappen we toch! Klaag maar lekker tegen ons! Als ik dan af en toe ook maar terug mag klagen Haha. (En klagen was ook nooit mijn ding, had altijd de instelling schop onder mijn kont en doorgaan.) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 uur geleden zei Kannietmeer:

ja Annie, het is vast en zker de afbouw. Heb alleen nog wel een jaar voor de boeg.... Ik merk dat ik de behoefte heb te klagen:blink: en dat is niets voor mij:D
Maar als ik dan klaag dan is het hier. Nergens anders. Dus sorry jongens, behalve steun bieden, zal je me misschien ook wel eens zien klagen.

Jij mag altijd klagen! Je hebt al zoveel steun gegeven dat je wisselgeld oneindig is. 
Ik herken het ook, ik ben van nature ook geen klager, maar nu het niet lekker loopt heb ik de behoefte ook. Niet eens zozeer om het klagen zelf, maar om het even van me af te schrijven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 uur geleden zei Kannietmeer:

ja Annie, het is vast en zker de afbouw. Heb alleen nog wel een jaar voor de boeg.... Ik merk dat ik de behoefte heb te klagen:blink: en dat is niets voor mij:D
Maar als ik dan klaag dan is het hier. Nergens anders. Dus sorry jongens, behalve steun bieden, zal je me misschien ook wel eens zien klagen.

Ik zie het niet als klagen, maar als aangeven waar je last van hebt. Dat komt anders over dan "klagen" ( als in: iedereen vind me een zeur en ik kan beter mijn mond houden) Doe dat vooral niet! Het lucht op en we zijn er voor elkaar!! :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Annie87 @Cyclad58@Kaida74 ja jongens, dat is allemaal waar. Ik moet dan soms ook mijn ei kwijt denk ik, omdat de langer je zo ploetert, de lastiger het is. Dan wil je je even uiten, schelden, huilen, met dingen smijten, en dan is het hier toch het beste en het veiligste om te doen. Jullie weten dat ik niet gek ben, dat wat ik voel echt gewoon door medicatie kan komen en ik schrik jullie niet af. Dank voor de steun vrienden!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Kannietmeer:

@Annie87 @Cyclad58@Kaida74 ja jongens, dat is allemaal waar. Ik moet dan soms ook mijn ei kwijt denk ik, omdat de langer je zo ploetert, de lastiger het is. Dan wil je je even uiten, schelden, huilen, met dingen smijten, en dan is het hier toch het beste en het veiligste om te doen. Jullie weten dat ik niet gek ben, dat wat ik voel echt gewoon door medicatie kan komen en ik schrik jullie niet af. Dank voor de steun vrienden!

Dikke knuffel voor jou! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...