Spring naar bijdragen

Onze h . kamer 31-1-2019


bolletje

Aanbevolen berichten

Hijg hijg, boem, knal, auwauw kreunerdekreun. Goeie morgen lieverds, 't is heel glad.

Deligaf lieverd, Plaatjes Sterktedit is voor jou. Heel vlug gehaald want 's ochtends zijn de bloemen nog erg vers en jij verdiend alleen het allerbeste.

Zo, hier vandaag bezoek. Iemand die ik heb leren kennen in Blixenbosch na mijn herseninfarct. Gauw poetsen.

Ow en gisteren met een begeleidster gesproken over mijn rotgevoelens. Niet met de desbetreffende persoon hoor. Ben tot de ontdekking gekomen dat die desbetreffende persoon zich moeilijk in kan leven in andermans gevoelens, maar gericht is op het maken van dingen, en dat ook erg goed doet. Dus voelde ik me gisteren weer lekker rustig en heb lekker geslapen.

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen! 

Goed zo @bolletje dat je een gesprek bent aangegaan. Én dat je daardoor ook rustig hebt kunnen slapen :)

Hier een bizar goede, ja je leest het goed, nacht gehad. Gisteren was mijn jongste poeslief. Ik mocht haar zelfs helpen met haar huiswerk (overhoren) Een unicum!! Mevrouw is nogal van het "ik doe het op mijn manier. Ik heb geen sturing van jullie nodig!!" Ze kwam er achter dat de leerstof toch wel beter blijft hangen op deze manier ;) 'sAvonds in bad gaan liggen, wat tv gekeken en als een blok in slaap gevallen. Ik schrok me rot van de wekker :lol: Dus JEUJ!!!! een goede nacht gehad!! Ben wel zo gaar als een kanarie nu.... 

Mensen doe voorzichtig! Het is echt spekglad!! 

Fijne dag allemaal!

bewerkt door Kaida74
Pffff typfouten!!
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve strijders, 

Hier weer even een update vanuit mij. Ik ben inmiddels een maandje benzo-vrij! En wat een verademing is dat. De continu-aanwezige onrust in mijn lijf is zo goed als helemaal weg, ik heb lichamelijk geen ongemakken meer en word ook steeds krachtiger in mijn spieren. Ik zie niet meer wazig uit mijn ogen, ben niet meer duizelig en ook de benzo-belly is GONE! 

Ik heb natuurlijk nog wel een aantal klachten, maar dat kan ook deels (het herstel van) mijn burn-out zijn en/of aan mijn anti-depressiva liggen. Wat ik namelijk nog steeds ervaar is dat ik vlak ben. Ik doe veel vanuit mijn HOOFD momenteel, omdat ik nog niet echt kan VOELEN wat ik wel of niet wil. Dat vind ik nog steeds lastig, want ik ben een echt gevoelsmens en dat mis ik enorm. Soms kan ik er goed mee omgaan, maar op sommige dagen word ik er ook down van. Daarnaast heb ik ook nog last van lichte oorsuizen. Maar eerst hoorde ik dat continu, nu alleen nog in stille ruimtes. 

Sinds begin januari ben ik begonnen met sporten, bijna iedere ochtend volg ik een groepsles. bijv. Body-Balance, YOGA, maar ook zwaardere lessen als Be-Fit en Step-Fit. De eerste week kon ik geen les volhouden, maar nu kan ik goed meekomen. En daar ben ik blij mee, dat geeft vertrouwen. :) 

Mijn klachten en geestelijke/lichamelijke toestand is dus enorm verbeterd. Ik ben nog niet 100% mezelf, met name door de vlakheid. Een echte window heb ik dus nog niet ervaren, maar de waves (mindere dagen) zijn ook niet te vergelijken met een aantal maanden geleden. Ik mag blij zijn hoe het nu met mij gaat. Natuurlijk wil ik nog veel sneller en mijn gevoelsleven terug, maar die tijd komt. Daar blijf ik in hopen. 

Ik hoop dat dit jullie een beetje moed geeft, want jeetje wat heb ik me lang slecht gevoelt. Ik heb gedacht dat de mentale klachten nooit meer beter zouden worden. Maar dat gebeurt dus ECHT! Het komt goed, vroeg of laat, maar het komt goed. 

Veel liefs en vechtlust gewenst, 

Loraa

 

bewerkt door Loraa
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Loraa:

Lieve strijders, 

Hier weer even een update vanuit mij. Ik ben inmiddels een maandje benzo-vrij! En wat een verademing is dat. De continu-aanwezige onrust in mijn lijf is zo goed als helemaal weg, ik heb lichamelijk geen ongemakken meer en word ook steeds krachtiger in mijn spieren. Ik zie niet meer wazig uit mijn ogen, ben niet meer duizelig en ook de benzo-belly is GONE! 

Ik heb natuurlijk nog wel een aantal klachten, maar dat kan ook deels (het herstel van) mijn burn-out zijn en/of aan mijn anti-depressiva liggen. Wat ik namelijk nog steeds ervaar is dat ik vlak ben. Ik doe veel vanuit mijn HOOFD momenteel, omdat ik nog niet echt kan VOELEN wat ik wel of niet wil. Dat vind ik nog steeds lastig, want ik ben een echt gevoelsmens en dat mis ik enorm. Soms kan ik er goed mee omgaan, maar op sommige dagen word ik er ook down van. Daarnaast heb ik ook nog last van lichte oorsuizen. Maar eerst hoorde ik dat continu, nu alleen nog in stille ruimtes. 

Sinds begin januari ben ik begonnen met sporten, bijna iedere ochtend volg ik een groepsles. bijv. Body-Balance, YOGA, maar ook zwaardere lessen als Be-Fit en Step-Fit. De eerste week kon ik geen les volhouden, maar nu kan ik goed meekomen. En daar ben ik blij mee, dat geeft vertrouwen. :) 

Mijn klachten en geestelijke/lichamelijke toestand is dus enorm verbeterd. Ik ben nog niet 100% mezelf, met name door de vlakheid. Een echte window heb ik dus nog niet ervaren, maar de waves (mindere dagen) zijn ook niet te vergelijken met een aantal maanden geleden. Ik mag blij zijn hoe het nu met mij gaat. Natuurlijk wil ik nog veel sneller en mijn gevoelsleven terug, maar die tijd komt. Daar blijf ik in hopen. 

Ik hoop dat dit jullie een beetje moed geeft, want jeetje wat heb ik me lang slecht gevoelt. Ik heb gedacht dat de mentale klachten nooit meer beter zouden worden. Maar dat gebeurt dus ECHT! Het komt goed, vroeg of laat, maar het komt goed. 

Veel liefs en vechtlust gewenst, 

Loraa

 

Whiehoe!! Wat een fijn nieuws!!! Dat geeft de afbouwers weer moed :)

Denk dat het vlakke gevoel grotendeels door de antidepressiva komt, maar kan ook nog een stukje ontwenning zijn.... Maar je bent goed bezig zeg!!

Slaap je goed?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Kaida74 Ik slaap nog niet zoals het was, maar het gaat steeds beter. Ik word nog vaak wakker en droom veel, maar de nachtmerries zijn al een tijdje niet meer geweest :) 

@pixel en @Kaida74 het gekke is, is dat ik me al leeg voelde voordat ik startte met antidepressiva. Dit lege gevoel kwam na een reeks van paniekaanvallen en continu angstgevoelen die toen ongeveer twee weken aanhielden. Wel zat ik toen al een dikke week aan de oxazepam 3x daags. Ik ervaar nu geen leegte meer, maar een vlak gevoel.. 

Psychiater zegt dat dit lege gevoel destijds  kon komen omdat er geen ruimte was voor gevoelens ivm de angst en paniek. En verwacht inderdaad ook dat de vlakheid is gekomen door antidepressiva, en dat dit minder wordt als ik ga afbouwen. Alleen mag ik pas afbouwen vanaf mei dit jaar :/ 

Maar al met al, het gaat echt zo veel beter. Daar probeer ik me op te focussen. 

Ohja, ik had ook hartkloppingen tijdens afbouw, zijn ook helemaal weg :) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Loraa:

Lieve strijders, 

Hier weer even een update vanuit mij. Ik ben inmiddels een maandje benzo-vrij! En wat een verademing is dat. De continu-aanwezige onrust in mijn lijf is zo goed als helemaal weg, ik heb lichamelijk geen ongemakken meer en word ook steeds krachtiger in mijn spieren. Ik zie niet meer wazig uit mijn ogen, ben niet meer duizelig en ook de benzo-belly is GONE! 

Ik heb natuurlijk nog wel een aantal klachten, maar dat kan ook deels (het herstel van) mijn burn-out zijn en/of aan mijn anti-depressiva liggen. Wat ik namelijk nog steeds ervaar is dat ik vlak ben. Ik doe veel vanuit mijn HOOFD momenteel, omdat ik nog niet echt kan VOELEN wat ik wel of niet wil. Dat vind ik nog steeds lastig, want ik ben een echt gevoelsmens en dat mis ik enorm. Soms kan ik er goed mee omgaan, maar op sommige dagen word ik er ook down van. Daarnaast heb ik ook nog last van lichte oorsuizen. Maar eerst hoorde ik dat continu, nu alleen nog in stille ruimtes. 

Sinds begin januari ben ik begonnen met sporten, bijna iedere ochtend volg ik een groepsles. bijv. Body-Balance, YOGA, maar ook zwaardere lessen als Be-Fit en Step-Fit. De eerste week kon ik geen les volhouden, maar nu kan ik goed meekomen. En daar ben ik blij mee, dat geeft vertrouwen. :) 

Mijn klachten en geestelijke/lichamelijke toestand is dus enorm verbeterd. Ik ben nog niet 100% mezelf, met name door de vlakheid. Een echte window heb ik dus nog niet ervaren, maar de waves (mindere dagen) zijn ook niet te vergelijken met een aantal maanden geleden. Ik mag blij zijn hoe het nu met mij gaat. Natuurlijk wil ik nog veel sneller en mijn gevoelsleven terug, maar die tijd komt. Daar blijf ik in hopen. 

Ik hoop dat dit jullie een beetje moed geeft, want jeetje wat heb ik me lang slecht gevoelt. Ik heb gedacht dat de mentale klachten nooit meer beter zouden worden. Maar dat gebeurt dus ECHT! Het komt goed, vroeg of laat, maar het komt goed. 

Veel liefs en vechtlust gewenst, 

Loraa

 

Wauw wat een goed nieuws en zo fijn om te horen!! Herkenbaar idd dat je het gevoel hebt dat het niet gaat herstellen! Dank je wel voor je berichtje x

Link naar opmerking
Deel via andere websites

40 minuten geleden zei Deligaf1:

@bolletje Bedankt voor de bloemen ze ruiken lekker.

@Kaida74 

Het gaat wel weer iets alleen ik ben gewoon gruwelijk kwaad. Vandaag ben ik ook gaan werken maar dat ging ook niet helemaal lekker.

 

Knap lieve Tim hoe je toch door blijft pakken, hoe moeilijk en frustrerend ook, wel DE manier om vooruit te blijven gaan!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei Loraa:

Lieve strijders, 

Hier weer even een update vanuit mij. Ik ben inmiddels een maandje benzo-vrij! En wat een verademing is dat. De continu-aanwezige onrust in mijn lijf is zo goed als helemaal weg, ik heb lichamelijk geen ongemakken meer en word ook steeds krachtiger in mijn spieren. Ik zie niet meer wazig uit mijn ogen, ben niet meer duizelig en ook de benzo-belly is GONE! 

Ik heb natuurlijk nog wel een aantal klachten, maar dat kan ook deels (het herstel van) mijn burn-out zijn en/of aan mijn anti-depressiva liggen. Wat ik namelijk nog steeds ervaar is dat ik vlak ben. Ik doe veel vanuit mijn HOOFD momenteel, omdat ik nog niet echt kan VOELEN wat ik wel of niet wil. Dat vind ik nog steeds lastig, want ik ben een echt gevoelsmens en dat mis ik enorm. Soms kan ik er goed mee omgaan, maar op sommige dagen word ik er ook down van. Daarnaast heb ik ook nog last van lichte oorsuizen. Maar eerst hoorde ik dat continu, nu alleen nog in stille ruimtes. 

Sinds begin januari ben ik begonnen met sporten, bijna iedere ochtend volg ik een groepsles. bijv. Body-Balance, YOGA, maar ook zwaardere lessen als Be-Fit en Step-Fit. De eerste week kon ik geen les volhouden, maar nu kan ik goed meekomen. En daar ben ik blij mee, dat geeft vertrouwen. :) 

Mijn klachten en geestelijke/lichamelijke toestand is dus enorm verbeterd. Ik ben nog niet 100% mezelf, met name door de vlakheid. Een echte window heb ik dus nog niet ervaren, maar de waves (mindere dagen) zijn ook niet te vergelijken met een aantal maanden geleden. Ik mag blij zijn hoe het nu met mij gaat. Natuurlijk wil ik nog veel sneller en mijn gevoelsleven terug, maar die tijd komt. Daar blijf ik in hopen. 

Ik hoop dat dit jullie een beetje moed geeft, want jeetje wat heb ik me lang slecht gevoelt. Ik heb gedacht dat de mentale klachten nooit meer beter zouden worden. Maar dat gebeurt dus ECHT! Het komt goed, vroeg of laat, maar het komt goed. 

Veel liefs en vechtlust gewenst, 

Loraa

 

Hoelang ben in aan het afbouwen geweest in totaal?

ik herken het geen echt gevoel hebben. Ik ervaar nog steeds weinig vreugde, maar ook hier kan de AD mogelijk in het spel zijn. Ik ben die ook aan het taperen nu, welliswaar moet mijn psychiater het nog horen op 15 maart, want dan pas had ie tijd. Nou, daar kan ik niet op wachten. 
Houd er ook rekening mee dat je de AD heel voorzichtig afbouwt en vooral niet te snel gaat. Veel artsen hebben toch het idee dat dat allemaal gewoon moet kunnen, maar dat is helaas een net zo groot misverstand als met de benzo's  Welke gebruik je?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Sannie:

Knap lieve Tim hoe je toch door blijft pakken, hoe moeilijk en frustrerend ook, wel DE manier om vooruit te blijven gaan!

Thnks @Sannie

Ik voelde me net weer iets minder, mijn gedachtens namen een loopje met me en werdt wat wantrouwerig naar mijn omgeving dat maakte me angstig.

De extreme spanning/stress en emoties die ik de laaste dagen voelde hebben toch veel meer met me gedaan. Ik voel ook bijna niet meer wat met ontwenning te maken heeft terwijl ik wel denk dat dit nog speelt. Ik doe de komende dagen rustig aan en de nodige ontspanning zoeken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Kannietmeer Ik heb ongeveer in 11/12 weken 3 mg Lorazepam afgebouwd. De eerste 1,5 mg heel snel. De laatste 1,5 mg in ongeveer 9 weken via taperingsstrips van de regenboogapotheek. Ook al was het super pittig, ik ben achteraf heel blij dat ik zo snel heb afgebouwd. Ik functioneerde met de benzo’s toch ook al niet, 

Ik krijg escitalopram 10 mg en wil graag, zodra dat mag, naar 5 mg gaan afbouwen. Ik hoop op die dosis wat minder last te hebben van de bijwerking “vlakheid”. Mijn psychiater zei dat dat in 1 stap kon, maar ik ben er voorzichtig mee. 

Super goed dat je aan het afbouwen bent. Ik hoop dat je snel verbetering ervaart in je gevoelsleven en dat de afbouw voorspoedig mag verlopen. Hoe gaat het tot nu toe? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

37 minuten geleden zei Loraa:

@Kannietmeer Ik heb ongeveer in 11/12 weken 3 mg Lorazepam afgebouwd. De eerste 1,5 mg heel snel. De laatste 1,5 mg in ongeveer 9 weken via taperingsstrips van de regenboogapotheek. Ook al was het super pittig, ik ben achteraf heel blij dat ik zo snel heb afgebouwd. Ik functioneerde met de benzo’s toch ook al niet, 

Ik krijg escitalopram 10 mg en wil graag, zodra dat mag, naar 5 mg gaan afbouwen. Ik hoop op die dosis wat minder last te hebben van de bijwerking “vlakheid”. Mijn psychiater zei dat dat in 1 stap kon, maar ik ben er voorzichtig mee. 

Super goed dat je aan het afbouwen bent. Ik hoop dat je snel verbetering ervaart in je gevoelsleven en dat de afbouw voorspoedig mag verlopen. Hoe gaat het tot nu toe? 

k Ga zo langzaam als ik maar kan nu. Ik heb 75 mg Venlafaxine en dat is de laagste therapeutische dosis zeggen ze. 37,5 is de laagste tablet. Ik maak de capsules open en haal er met een weegschaal erbij wat af. Elke week 2 mg. Gedoe, maar is dus wel rustig. Zit nu denk ik op 67 mg. Ben gestart op 27 december.
Ik voelde vandaag voor het eerst iets in mijn hersenen wat mogelijk AD ontwenning is, maar kan er nog niet veel over vertellen. Een bepaalde spanning in mijn hersenen net boven mijn nek, in mijn achterhoofd. Te vaag om iets uit op te maken ;-) En ik sliep een uur overdag vandaag en voel me moe. Overdag slapen doe ik toch eigenlijk niet , ookal is vermoeidheid mijn grootste kwaal na de benzo afbouw en dat is  sowieso ook nog niet volledig hersteld.

 

in 13 weken 3 mg... wauw... dan zou ik echt kapot zijn. Ik heb 2 mg in 8 maanden gedaan met een overstap naar Diazepam erbij.

bewerkt door Kannietmeer
Link naar opmerking
Deel via andere websites

40 minuten geleden zei Deligaf1:

Thnks @Sannie

Ik voelde me net weer iets minder, mijn gedachtens namen een loopje met me en werdt wat wantrouwerig naar mijn omgeving dat maakte me angstig.

De extreme spanning/stress en emoties die ik de laaste dagen voelde hebben toch veel meer met me gedaan. Ik voel ook bijna niet meer wat met ontwenning te maken heeft terwijl ik wel denk dat dit nog speelt. Ik doe de komende dagen rustig aan en de nodige ontspanning zoeken.

Goedzo Tim...rust en ontspanning. Heus niet het antwoord op alles wat er speelt, maar wel de manier om alles enigszins weer in balans te krijgen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

49 minuten geleden zei Deligaf1:

Thnks @Sannie

Ik voelde me net weer iets minder, mijn gedachtens namen een loopje met me en werdt wat wantrouwerig naar mijn omgeving dat maakte me angstig.

De extreme spanning/stress en emoties die ik de laaste dagen voelde hebben toch veel meer met me gedaan. Ik voel ook bijna niet meer wat met ontwenning te maken heeft terwijl ik wel denk dat dit nog speelt. Ik doe de komende dagen rustig aan en de nodige ontspanning zoeken.

En lieverd, te veel stimlatie een beetje uit de weg gaan. Ook lekker ontspannen muziek luisteren kan een grote prikkel zijn voor je hersenen. Met alles wat je al doet, is overprikkeling bij jou iets wat mogelijk wat aandacht vraagt. Sterkte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 31-1-2019 om 14:51 zei Loraa:

Daarnaast heb ik ook nog last van lichte oorsuizen. Maar eerst hoorde ik dat continu, nu alleen nog in stille ruimtes.

 

Dit hoop ik ook zo ontzettend dat het oorsuizen verdwijnt. Heb wel eens de “angst” dat dit nooit meer gaat verdwijnen. Ene dag is ook erger dan de andere, maar continu aanwezig en de middagen/avonden, ontwaken het ergste, ontzettend irritant! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Sannie Als je dit voor de medicijnen niet had, kun je er van uit gaan dat het in ieder geval veel minder wordt als je bent afgebouwd. Tenminste, dat is mijn ervaring. Ik heb altijd wel een beetje last gehad van een licht ruisje die ik alleen hoorde als ik in bed lag. Tijdens mijn lorazepam gebruik en de afbouw is dit veel heftiger geworden, waarbij ik hem continu hoorde. Maar dat is nu niet meer zo, dus ga er maar vanuit dat dat bij jou ook gebeurt. Komt goed!!

bewerkt door Loraa
Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 minuten geleden zei Loraa:

@Sannie Als je dit voor de medicijnen niet had, kun je er van uit gaan dat het in ieder geval veel minder wordt als je bent afgebouwd. Tenminste, dat is mijn ervaring. Ik heb altijd wel een beetje last gehad van een licht ruisje die ik alleen hoorde als ik in bed lag. Tijdens mijn lorazepam gebruik en de afbouw is dit veel heftiger geworden, waarbij ik hem continu hoorde. Maar dat is nu niet meer zo, dus ga er maar vanuit dat dat bij jou ook gebeurt. Komt goed!!

Dank je voor jouw bemoedigende woorden! Heb er nooit eerder last van gehad....dat geeft hoop....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...