Spring naar bijdragen

Onze h. kamer 3-1-2019


bolletje

Aanbevolen berichten

Goeie morgen mensen,

En San, Cyclad, Deligaf, K.N.M. en Kaida, hebben jullie vannacht beter geslapen? Ik hoop het wat het is en blijft heel belangrijk. Ik val een beetje later in slaap maar dan slaap ik heel goed. Dis al weer een tijdje zo.

Vandaag een dagje thuis. Dadelijk ff boodschappen doen. 't ziet er hier maar sombertjes uit maar regen zou er niet komen.:D

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen @bolletje en allemaal. Ik was gisteravond overstuur van frustratie :wacko: had met Liz een sessie over de excel taperplan en ging daarna vijlen voor de rest van deze week. Maar wat een *piep* weegschalen...zo gevoelig en telkens schoten de hoeveelheden op en neer en dat werd ff teveel. Ik heb nog steeds perfectionistische trekjes en als het dan niet meteen lukt of niet zoals ik dacht....nouja mss ook beetje hormonaal en benzo gerelateerd maar ik brak ff in 100 stukjes. Daarna in bad gelegen ff ontspanning, gelezen en redelijk geslapen eigenlijk wel. 

Dus ja ben nu gestart, we gaan het zien. Als ik zo hysterisch blijf reageren ga ik mss toch de taperingsstrips overwegen, maar dit betekent dan ook een ingrijpende verkoop van iets waar ik gek op ben, want beiden gaat financieel niet. We gaan het zien....probeer en vertrouwen in te krijgen en minder perfect verder te gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

HI @bolletje, ik heb heerlijk geslapen gelukkig. ik probeer wat eerder naar bed te gaan en dat lijkt ook goed te gaan. Ik lig niet wakker, maar slaap. Net weer 10 uur achter de kiezen.

Wisten jullie trouwens dat als je niet ingelogd bent, je kunt zien wie je een hartje of bedankje etc heeft gegeven? Als ik niet ben ingelogd staan er gewoon namen bij de icoontjes onderin! @moderator Kunnen jullie dit aanpassen in het programma? Nu kunnen we niet zien wie op het hartje klikt als we ingelogd zijn en dat is eigenlijk wel de omgekeerde wereld. De mensen die zich niet gergistreren weten nu wel wie er mij een hartje geeft voor mijn opmerking en ikzelf niet;):blink:. Ik vermoed dat dat een programmeerfoutje is eigenlijk.

@Lynn86Goedemorgen lieverd, ik denk aan je. :heart:

@Sannie Fijn dat je goed geslapen hebt. Dat is altijd iets om zo dankbaar voor te zijn!!  Ik zal er alles aan doen om je te helpen deze methode met rust uit te kunnen voeren. Al moet ik zeggen dat ook een man in Ohio er altijd gefrustreerd van raakt, maar het wel al heel wat mg doet en wel doorzet zonder de methode op te geven. Wees maar lief en geduldig met jezelf over deze dingen, want het is gewoon echt niet makkelijk en je doet het op een moment dat juist je zenuwen het al moeilijk hebben.  Priegelwerk doen als je al half op tilt bent, is gewoon echt een uitdaging. Bewijst eens te meer dat het zo belachelijk is dat ze die taperingstrips niet gewoon vergoeden, want wat ze van ons vragen ( het zelf maar uit te zoeken) is gewoon echt extra moeilijk.
 

@Cyclad58 en @Kaida74  Lukte het een beetje vandaag met slapen?

@Deligaf1 Hoe gaat het vandaag?

 

Ik heb vandaag gewoon al een hele lijst van dingen die ik moet doen en ik hik er gigantisch tegen aan. Mijn vriend gaat naar een bruiloft en ik niet, en dat is best jammer, maar de uitdaging is te groot. Hij heeft dan namelijk het feest in Amsterdam met de mannen en ik met de vrouwen in Den Bosch. :rolleyes:... Ik wilde dat best eens meemaken ook al stuit het me tegen de borst in principe, maar ik heb vandaag gewoon echt geen zin in gedoe. Ik versta dan de helft van de mensen niet en ik ken er niemand. ik heb daar echt echt echt echt geen zin in.  :unsure: Ik ben thuis al niet vooruit te branden met dit gevoel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen lieverds!

Gelukkig vannacht beter geslapen. Gek dat het zo wisselt.... Ene nacht "goed", andere *piep* Werd wel met mega hoofdpijn wakker en een beetje stijve nek. Dikke niesbui eroverheen: auw! Zo even een warme douche nemen en vanavond maar even mijn vriend lief aankijken of hij me wil masseren ;)

@Kannietmeerverstandig dat je thuis blijft. Goed om jezelf blijven denken!! Lief dat je @Sannie helpt! Ik hij ook tegen de dia afbouw aan.... Die laatste 2 zopiclon wil al niet zo lukken... Irritant! Terwijl ik er bijna vanaf ben en het niks meer doet... Frustrerend!

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 minuten geleden zei Kaida74:

Goeiemorgen lieverds!

Gelukkig vannacht beter geslapen. Gek dat het zo wisselt.... Ene nacht "goed", andere *piep* Werd wel met mega hoofdpijn wakker en een beetje stijve nek. Dikke niesbui eroverheen: auw! Zo even een warme douche nemen en vanavond maar even mijn vriend lief aankijken of hij me wil masseren ;)

@Kannietmeerverstandig dat je thuis blijft. Goed om jezelf blijven denken!! Lief dat je @Sannie helpt! Ik hij ook tegen de dia afbouw aan.... Die laatste 2 zopiclon wil al niet zo lukken... Irritant! Terwijl ik er bijna vanaf ben en het niks meer doet... Frustrerend!

 

 

 

Als je het gevoel hebt dat ik je mogelijk kan helpen, aarzel dan niet om om hulp te vragen he!   De zopiclon moet er aan geloven en zal je echt onder de duim krijgen! Ik geloof in je  en ik weet dat het kan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 minuten geleden zei Kannietmeer:

Als je het gevoel hebt dat ik je mogelijk kan helpen, aarzel dan niet om om hulp te vragen he!   De zopiclon moet er aan geloven en zal je echt onder de duim krijgen! Ik geloof in je  en ik weet dat het kan.

Je bent een schat! Dank je wel! Met de diazepam ga ik je zéker om hulp vragen. Dat taperen is voor mij ook te duur! De zopiclon zou ik in principe per kwartje per 2 weken afbouwen, maar omdat deze maand teveel gebeurd is, ligt dat even stil (op aanraden van de arts) dus zo stabiel mogelijk blijven en dan voorzichtig weer een kwartje eraf. Ik heb de 14de weer een afspraak staan met haar. Hoop dat ik voor die tijd zelf alweer een kwartje eraf heb. 

Ik heb vooral moeite met het veel te vroeg wakker worden. De dag duurt dan zooooo lang. Zeker als ik in mijn eigen huis ben. In periodes dat ik beter sliep, ging de afbouw van de zopiclon ook beter. Nu wisselt het te veel :( En niet of nauwelijks slapen nekt me gewoon. Dan ben ik niet te genieten, lusteloos, deprie, paniekerig, onrustig etc.... Als ik een goede nacht heb gehad kan ik veel meer aan. Wat niet zo gek is natuurlijk ;)

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed idee Liz @Kannietmeer..uiteindelijk moet je aan jezelf denken, een ander doet het niet. Als het niet oke voelt, laten gaan en al helemaal als je niet eens samen bent, snap het helemaal! 

@Kaida74 dat tegenaan hikken is je grootste vijand, in ieder geval die van mij. Je weet niet hoe het gaat lopen en gaat uit van het ergste:unsure:. Maar zoveel mensen is het al gelukt...waarom ons niet? Voor mij is het vooral idd het trauma vd vorige afbouw en dus de angst weer zo diep te zinken en straks alles kwijt te raken: werk, huis etc.. Gezondheid is het belangrijkste, weet mijn manager ook altijd mooi te zeggen...maar als je in deze situatie zit....makkelijker gezegd dan gedaan. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

24 minuten geleden zei Kaida74:

Je bent een schat! Dank je wel! Met de diazepam ga ik je zéker om hulp vragen. Dat taperen is voor mij ook te duur! De zopiclon zou ik in principe per kwartje per 2 weken afbouwen, maar omdat deze maand teveel gebeurd is, ligt dat even stil (op aanraden van de arts) dus zo stabiel mogelijk blijven en dan voorzichtig weer een kwartje eraf. Ik heb de 14de weer een afspraak staan met haar. Hoop dat ik voor die tijd zelf alweer een kwartje eraf heb. 

Ik heb vooral moeite met het veel te vroeg wakker worden. De dag duurt dan zooooo lang. Zeker als ik in mijn eigen huis ben. In periodes dat ik beter sliep, ging de afbouw van de zopiclon ook beter. Nu wisselt het te veel :( En niet of nauwelijks slapen nekt me gewoon. Dan ben ik niet te genieten, lusteloos, deprie, paniekerig, onrustig etc.... Als ik een goede nacht heb gehad kan ik veel meer aan. Wat niet zo gek is natuurlijk ;)

 

Dat slapen is zo herkenbaar, heb ik als kind al last van. Heb gewoon echt Mn 8 uurtjes nodig en dit lukt mij nu ook niet hoor! Maarja ik koester dan maar de redelijke nachten hihihi

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Sannie

Dat wegen en vijlen is een heel gedoe, z’n weegschaal wijkt toch altijd iets af en de mijne woog maar tot 0,008 af lager gaf hij niet aan.

Als tip kan ik je meegeven om je tablet op steeds dezelfde plek weer af te wegen met z’n groot mogelijk oppervlakte dus niet op de zijkant.

Ik heb dit ook niet altijd even secuur gedaan dat wegen maar goed. Als je denkt te snel te gaan of je denkt dat je er teveel van af hebt gehaald dan kan je altijd nog een dag op dezelfde dosis blijven staan. 

 

 

bewerkt door Deligaf1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 minuten geleden zei Deligaf1:

@Sannie

Dat wegen en vijlen is een heel gedoe, z’n weegschaal wijkt toch altijd iets af en de mijne woog maar tot 0,008 af lager gaf hij niet aan.

Als tip kan ik je meegeven om je tablet op steeds dezelfde plek weer af te wegen met z’n groot mogelijk oppervlakte dus niet op de zijkant.

Ik heb dit ook niet altijd even secuur gedaan dat wegen maar goed. Als je denkt te snel te gaan of je denkt dat je er teveel van af hebt gehaald dan kan je altijd nog een dag op dezelfde dosis blijven staan. 

 

 

Hoe bedoel je...alles in het midden?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Kaida74:

De dag duurt dan zooooo lang.

dat ben ik helemaal met je eens. En hoewel je het altijd overleefd, zijn die eerste uren in de ochtend gewoon echt heeeel zwaar. het is mogelijk een psychische beleving, maar het is echt heel duidelijk voor veel mensen hetzelfde.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

30 minuten geleden zei Kannietmeer:

hij bedoeld in jou geval wel echt in het midden van het bakje. en dat klopt. Als je het op het randje van het bordje legt wijkt het ook al af.

dus goed in het midden van het bakje leggen.

Oke letterlijk stapelen dus in het midden :huh:. Nu niet gedaan....ga niet weer opnieuw beginnen, ik zie het wel.... Zondag als ik komende week ga klaarmaken zal ik ze idd in het midden op elkaar neerleggen. Thanks voor de tip!

bewerkt door Sannie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei Kannietmeer:

HI @bolletje, ik heb heerlijk geslapen gelukkig. ik probeer wat eerder naar bed te gaan en dat lijkt ook goed te gaan. Ik lig niet wakker, maar slaap. Net weer 10 uur achter de kiezen.

Wisten jullie trouwens dat als je niet ingelogd bent, je kunt zien wie je een hartje of bedankje etc heeft gegeven? Als ik niet ben ingelogd staan er gewoon namen bij de icoontjes onderin! @moderator Kunnen jullie dit aanpassen in het programma? Nu kunnen we niet zien wie op het hartje klikt als we ingelogd zijn en dat is eigenlijk wel de omgekeerde wereld. De mensen die zich niet gergistreren weten nu wel wie er mij een hartje geeft voor mijn opmerking en ikzelf niet;):blink:. Ik vermoed dat dat een programmeerfoutje is eigenlijk.

@Lynn86Goedemorgen lieverd, ik denk aan je. :heart:

@Sannie Fijn dat je goed geslapen hebt. Dat is altijd iets om zo dankbaar voor te zijn!!  Ik zal er alles aan doen om je te helpen deze methode met rust uit te kunnen voeren. Al moet ik zeggen dat ook een man in Ohio er altijd gefrustreerd van raakt, maar het wel al heel wat mg doet en wel doorzet zonder de methode op te geven. Wees maar lief en geduldig met jezelf over deze dingen, want het is gewoon echt niet makkelijk en je doet het op een moment dat juist je zenuwen het al moeilijk hebben.  Priegelwerk doen als je al half op tilt bent, is gewoon echt een uitdaging. Bewijst eens te meer dat het zo belachelijk is dat ze die taperingstrips niet gewoon vergoeden, want wat ze van ons vragen ( het zelf maar uit te zoeken) is gewoon echt extra moeilijk.
 

@Cyclad58 en @Kaida74  Lukte het een beetje vandaag met slapen?

@Deligaf1 Hoe gaat het vandaag?

 

Ik heb vandaag gewoon al een hele lijst van dingen die ik moet doen en ik hik er gigantisch tegen aan. Mijn vriend gaat naar een bruiloft en ik niet, en dat is best jammer, maar de uitdaging is te groot. Hij heeft dan namelijk het feest in Amsterdam met de mannen en ik met de vrouwen in Den Bosch. :rolleyes:... Ik wilde dat best eens meemaken ook al stuit het me tegen de borst in principe, maar ik heb vandaag gewoon echt geen zin in gedoe. Ik versta dan de helft van de mensen niet en ik ken er niemand. ik heb daar echt echt echt echt geen zin in.  :unsure: Ik ben thuis al niet vooruit te branden met dit gevoel.

Dankjewel lieverd dat je aan me denkt het gaat al iets beter. Xxxx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Slapen ging vannacht goed, maar helaas weer darmklachten (eigenlijk al vanaf vorige week vrijdag). Vorige onderzoek in november was helemaal goed, maar toch...… ik moet maar proberen niet te hypochondrisch te worden. 

Qua leeftijd val ik in ene risicogroep, ik ben er nog niet helemaal gerust op gek genoeg. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Cyclad58:

Slapen ging vannacht goed, maar helaas weer darmklachten (eigenlijk al vanaf vorige week vrijdag). Vorige onderzoek in november was helemaal goed, maar toch...… ik moet maar proberen niet te hypochondrisch te worden. 

Qua leeftijd val ik in ene risicogroep, ik ben er nog niet helemaal gerust op gek genoeg. 

Snap zo goed wat je voelt...althans dat je niet hypochondrisch wil worden. Ik ben echt helemaal klaar met mijn huisarts...maar als het je toch dwars blijf zitten. Toch maar vervolg onderzoek zou ik zeggen Ad...beter een keer teveel dan te weinig ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...